Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko kohtuuton deittimiestä kohtaan?

Vierailija
07.02.2025 |

Olen ihan loppu deittailuun. Tulin siihen tulokseen että en halua tuhlata enää yhtään sekuntia kaikenlaiseen säätämiseen tai tunnetyön tekemiseen puolituntemattomille.

Nykyinen tilanne: lokakuun lopulla tutustuin kivaan mieheen ja luulin että meillä meni kivasti. Kävimme myös joululomalla yhdessä, ja vikana päivänä mainitsin että mies on ainoa jota deittailen, ja olisi kiva keskittyä vain meihin koska muutenkin on kivaa yhdessä. Pari viikkoa tuosta, mies alkoi vähentää viestien lukemista, lähettelyä, ja lopulta ignoorasi minut viikoksi. Puhuimme tuon sitten auki, kun sanoin selvästi että kerran viikossa -hyvänpäivänviestittely ei ole etsimäni suhdemuoto. Pari viikkoa ihan ok kontaktia.

Nyt kuukausi tuosta mies on taas vajonnut radiohiljaisuuteen. Vaikka olin aluksi innoissani miehestä, niin suoraan sanottuna tällainen ignooraminen on tappanut mielenkiintoni miestä kohtaan. Miehellä on kiireinen työjakso, mutta kyllä nyt helvetissä edes yhden rupisen viestin (á 10 sekuntia) saa viikon aikana lähetettyä jos on omaa kiinnostusta. 

Onko ihan kohtuutonta heittää romukoppaan lupaava tapailu tällaisen takia? En halua suhdetta jossa tunnen itseni yksinäisemmäksi kuin oikeasti yksin ja sinkkuna. Ja jos näin on jo tapailuvaiheessa niin mitä tästä nyt tulee. Tekisi mieli vetää kalenteri täyteen treffejä muiden kanssa. Ärsyttää kun itse vielä toin esille ettei tapailtaisi muita. Tällä hetkellä kun minun mielestäni emme tällä tavalla tapaile edes toisiamme.

Mietteitä?

Kommentit (317)

Vierailija
281/317 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kerron tämän silti. Minuun on ihastunut peräti kolme naista joilta sain nuorena pakit. Kaksi eron jälkeen, yksi kun alkoi olla kiire löytää mies perhettä perustamaan. Mutta tässä vaiheessa näillä naisilla ei ollut enää pyöreää takapuolta ja muodokkaita reisiä muuten hoikassa kropassa, ja oma nuoruuden hirveä seksinhimo oli rauhoittunut."

Niin, eli olitte kaikki muuttuneet. Sinäkin oli parantunut pahimmasta seksinhimostasi joka nuorena esti sinua näkemästä näitä naisia myös ihmisinä.

Vastoin monien miehien katkeria valituksia, silloin nuorempanakin naisia eivät saa vain ne itsevarmat öykkärit vaan myös ne miehet jotka olivat ikäänsä kypsempiä ja kykenivät muodostamaan naisiin oikean tunnesuhteen pelkän himon sijasta.

Asia ei ole ihan noin yksinkertainen. Minulle herää tästä pari kysymystä:

Miksi nämä naiset valitsivat täysin erilaisia miehiä kuin minä?

Miksi minä aloin kiinnostamaan vasta kun niiden erilaisten miesten kanssa ei sujunutkaan?

Miksi minun pitäisi uskoa, että nämä naiset muuttuivat täysin muutamassa kuukaudessa, juostuaan kymmenisen vuotta niiden erilaisten miesten perässä?

Miksi minä aloin kiinnostamaan "sattumalta" kun näillä naisilla oli tarpeita joihin tarvittiin mies? Miksi en kiinnostanut silloin, kun seurustelu perustui puhtaasti haluun?

Miehet ovat syystäkin skeptisiä. Yli puolet liitoista päättyy eroon ja useinmiten naisen aloitteesta juuri siinä vaiheessa kun ruuhkavuodet rauhoituvat ja olisi aikaa olla yhdessä sen valitun miehen kanssa.

Vierailija
282/317 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kerron tämän silti. Minuun on ihastunut peräti kolme naista joilta sain nuorena pakit. Kaksi eron jälkeen, yksi kun alkoi olla kiire löytää mies perhettä perustamaan. Mutta tässä vaiheessa näillä naisilla ei ollut enää pyöreää takapuolta ja muodokkaita reisiä muuten hoikassa kropassa, ja oma nuoruuden hirveä seksinhimo oli rauhoittunut."

Niin, eli olitte kaikki muuttuneet. Sinäkin oli parantunut pahimmasta seksinhimostasi joka nuorena esti sinua näkemästä näitä naisia myös ihmisinä.

Vastoin monien miehien katkeria valituksia, silloin nuorempanakin naisia eivät saa vain ne itsevarmat öykkärit vaan myös ne miehet jotka olivat ikäänsä kypsempiä ja kykenivät muodostamaan naisiin oikean tunnesuhteen pelkän himon sijasta.

Miksi nämä naiset valitsivat täysin erilaisia m

Miksi et itse valinnut täysin erilaista naista kuin nämä naiset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/317 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman pienin viulu soi taas, kun yksi sisko joutui fuck zoneen :(

Vierailija
284/317 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hei, me suunniteltiin exän kanssa yhteenmuuttoa ja vietettiin kaikki vapaa-aika yhdessä, mutta kun exä jätti, niin kertoi syyksi, ettei ole enää tunteita. Ei kuulemma ole ollut enää puoleen vuoteen muttei uskaltanut sanoa.

Kiva huijaus. Joo, rakas, muutetaan vaan yhteen mutta viddu että oot rasittava turhake ja mietin pakotietä ulos 24/7 sun selän takana.

Toivottavasti karma kosti.

Jep, minulla sama 10 vuoden avioliiton jälkeen. Mies oli vuoden verran halunnut lopettaa suhteen ja puoli vuotta oli pettänytkin, mutta oli jatkanut kotileikin leikkimistä, koska minä olin hänet siihen pakottanut. Oli oikeasti hämmästynyt, kun sanoin että hän on ihan itse vastuussa itsestään, tekemisistään ja tunteistaan sekä siitä, että puhuu, jos jokin mättää.

Vierailija
285/317 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Me miehet ajatelemme samoin kolmekymppisistä naisista jotka ovat juosseet itsevarmojen k*sipäiden kanssa, ja nyt olisi kiire löytää siittäjä ja kävelevä työkalupakki."

Jostain syystä ne naiset joita tunnut ensin kovasti halveksivan kuitenkin sinua lopulta kovasti kiinnostavat. Läheskään kaikki naiset kun eivät vietä nuoruuttaa miehestä toiseen hyppien joten kyllä niitä muitakin naisia luulisi sinulle riittävän. Mutta onkohan niin että ne eivät sitten taas kelpaa sinulle?

Tätä monesti mietin. Valtaosa mun tuntemista kolmikymppisistä sinkkunaisista keskittyi parikymppisenä ja teininä muihin asioihin kuin deittailuun. Siis deittailivat kyllä jonkin verran eli tietävät mitä haluavat, mutta mistään hyppimisestä ei voi puhua. He opiskelivat, rakensivat uraa, matkustelivat, viettivät aikaa kavereiden kanssa, harrastivat. Eli tekivät suunnilleen samoja juttuja kuin minäkin vaikka olen ollut parisuhteessa 18-vuotiaasta saakka. Koska harva oikeasti haluaa mennä pesästä pesään. Sitten on myös paljon niitä joilla oli yksi tai kaksi merkityksellistä suhdetta tuona aikana, mutta syystä tai toisesta ne eivät jatkuneet. 

Vierailija
286/317 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hei, me suunniteltiin exän kanssa yhteenmuuttoa ja vietettiin kaikki vapaa-aika yhdessä, mutta kun exä jätti, niin kertoi syyksi, ettei ole enää tunteita. Ei kuulemma ole ollut enää puoleen vuoteen muttei uskaltanut sanoa.

Kiva huijaus. Joo, rakas, muutetaan vaan yhteen mutta viddu että oot rasittava turhake ja mietin pakotietä ulos 24/7 sun selän takana.

Toivottavasti karma kosti.

No hei mun yhden kaverin ex sai tämän asian kakaistua suustaan kun parin yhteinen lapsi oli vuoden vanha. Siihen asti oli jeesjeesmiehenä myötäillyt kaikkea, vaikka ei oikein tunteita ollutkaan. 

Vierailija
287/317 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nämä naiset valitsivat täysin erilaisia m

Minullakin heräsi pari kysymystä... Asutteko kenties jossain pikkukylässä? Kuulostaa ihan absurdilta tuollainen kuvio, että ihmisiä olisi niin vähän, että pitäisi pyöritellä edes takas jotain samoja nuoruuden naamoja. Ja oliko sinulla syynä pakkeihin vain katkeruus, vai mietitkö lainkaan, millaisista naisista itse olet kiinnostunut?

Itse en nyt aikuisena olisi yhtään kiinnostunut jostain teiniaikojen ihastuksista. Jos joku sellainen yrittäisi iskeä minua, antaisin pakit, mutta en sen vuoksi, että en kiinnostanut heitä nuorena, vaan antaisin pakit siksi, että minua itseäni ei kiinnosta. Teininä sitä ihastui johonkin vaan, joka oli samalla luokalla ja vaikutti kivalta, mutta ei sitä nyt enää aikuisena niistä samoista kiinnostuisi.

Vierailija
288/317 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi minä aloin kiinnostamaan vasta kun niiden erilaisten miesten kanssa ei sujunutkaan?"

Koska samaan aikaan tapahtui sellainen kuin elämä ja kasvaminen ja kypsyminen iän myötä.

Se sama tapahtui myös sinulle mutta sitä on itsestä hankalampi huomata. Et sinäkään nuorena olisi kumppaneita valinnut kylmän rationaalisen pohdinnan tuloksena vaan silkalla tunteella ja himolla. 

"Miksi minun pitäisi uskoa, että nämä naiset muuttuivat täysin muutamassa kuukaudessa, juostuaan kymmenisen vuotta niiden erilaisten miesten perässä?"

Ei sinun tarvitsekaan. Voit kaikin mokomin uskoa maailman epäreiluuteen jos se sinut tekee jotenkin onnellisemmaksi kuin se että vain otat sen minkä elämä sinulle nyt tarjoaa.

Vierailija
289/317 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et suoralta kädeltä halua lopettaa täysin turhalta vaikuttavaa suhdetta, niin anna sitten miehelle vielä omaa lääkettä eli samanlaista ignoorausta ja odota, alkaako mies lopulta itse ottaa yhteyttä sinuun päin. Jos ei ala, niin lopeta sitten haikailu ja siirry eteenpäin elämässäsi. Vaikutat naiselta, joka todellakin saa paremmankin.

Vierailija
290/317 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ikäänsä kypsempiä". Eli muita pidempiä, matalaäänisempiä ja komeampia.

Henkisellä kypsyydellä ei minun havaintojeni pe

Edelleen on olemassa erilaisia ryhmiä jotka pariutuvat. Tietenkin on ne "kauniit ja rohkeat" joita tuossa kuvaat. Mutta kyllä on ihan iso joukko varsin taviksia jotka löytävät toisensa esim. lukiossa tai opiskellessa ja joissa kyse on siitä että halutaan aidosti pariutua eikä liihotella ja viettää vapaata sinkkuelämää.

Vierailija
291/317 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen on olemassa erilaisia ryhmiä jotka pariutuvat. Tietenkin on ne "kauniit ja rohkeat" joita tuossa kuvaat. Mutta kyllä on ihan iso joukko varsin taviksia jotka löytävät toisensa esim. lukiossa tai opiskellessa ja joissa kyse on siitä että halutaan aidosti pariutua eikä liihotella ja viettää vapaata sinkkuelämää.

Kannattaa myös muistaa, että valtaosalla niistä, jotka eivät pariutuneet, ei ollut kyse jostain "halusta elää sinkkuelämää", vaan he eivät vaan löytäneet kumppania. Suurimmalla osalla sinkkuelämä ei eroa pariutuneen elämästä muilta osin kuin että siinä ei ole parisuhdetta. Muuten elämä oli sitä opiskelua, työssä käymistä, kavereiden tapaamista, harrastamista. Seksi hoidettiin sooloseksinä. Jne. Että sellaista "liihottelua".

Vierailija
292/317 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et suoralta kädeltä halua lopettaa täysin turhalta vaikuttavaa suhdetta, niin anna sitten miehelle vielä omaa lääkettä eli samanlaista ignoorausta ja odota, alkaako mies lopulta itse ottaa yhteyttä sinuun päin. Jos ei ala, niin lopeta sitten haikailu ja siirry eteenpäin elämässäsi. Vaikutat naiselta, joka todellakin saa paremmankin.

Ap on jo blokannut miehen ja menossa uusille treffeille.

Vierailija
293/317 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä on helppo.

Haluat jotain muuta kuin mitä tämän miehen kanssa saat. Et ole kohtuuton että lopetat ja etsit muualta sitä mitä oikeasti haluat. Olet itse asiassa tyhmä jos jatkat tätä suhdetta, koska te näköjään haluatte eri asioita.

Hänen tapailemisensa estää sinua löytämästä sitä mitä etsit. Lähetä hänelle kohtelias ilmoitus, että tienne eroavat.

Hyvä pointti. En ikinä itse kohtelisi deittikumppania noin. 

Ärsyttävintä miten kaikki loppui noin äkisti - meillä oli kirjaimellisesti tosi kiva yhdessä suunniteltu loma, olimme ostaneet joululahjoja toisillemme, oli suunnitelmia lähitulevaisuuteen. Mielestäni ei ollut mitenkään outoa puhua siitä missä mennään, ja ettei nähdä muita. Ja sitten tuollainen ignooraaminen. Ihan kuin jotain henkistä kidutusta, teeskennellään kivaa suhteen alkua, räpsäytät silmi

Aina se, mitä joku esittää sosiaalisesti ei ole koko kuva. Mies voi esittää, että on kivaa, mutta samalla miettii, ettei halua enempää, varsinkaan sitoutua. Teot merkitsee. 

Miksi vielä roikut hänessä, kun hän ei vastaa sitä, mitä kaipaat?

Vierailija
294/317 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita sille message, että tää oli varmaan tässä, kun ei häntä kiinnosta. Otat seuraavan jonossa. Tsemppiä.

En haluaisi olla mikään ylidramaattinen draamaprinsessa joka loukkaantuu jos ei saa whatsapp-viestittelyä joka kolmas sekunti. Toisaalta kuka ihme pysyy kiinnostuneena jostain pari kertaa viikossa -rupattelusta, vaikka olisi millaiset työkiireet tai stressi kiireisemmällä osapuolella. Mies oli jopa itse se, joka otti minuun ensin yhteyttä ja halusi tutustua, ja nyt tällainen katoamistemppu jo toista kertaa.

Minulla oli vielä ostettuna meille liput yhteen tapahtumaan parin viikon päästä. Suoraan sanottuna ei itse edes tee mieli mennä sinne miehen kanssa, vaikka olimme sopineet menevämme yhdessä. Tuostakin tekisi mieli ilmoittaa että vien sinne sitten jonkun muun. Tämäkin tuntuu joltain pikkumaiselta kostolta tyyliin et-puhu-mulle-niin-en-leiki-sun-kan

Tottakai ilmoitat, että ette ole menossa yhdessä, koska ette ole enää yhdessä. Ei tarvii sanoo, että viet jonkun muun, vaikka niin teetkin. 

Jos/kun mies ei puhu, niin eihän teillä ole sitä suhdetta, mitä kaipaat ja mihin olet valmis. Ei ole mitään syytä tyytyä johonkin, mikä ei tyydytä. 

Vierailija
295/317 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelevästi kiintyvä peluri. Jos meno on tuota alussa, ei se siitä paremmaksi muutu. Nämä harvemmin työstävät tunteitaan tai haluavat muuttua edes.

Vierailija
296/317 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä on helppo.

Haluat jotain muuta kuin mitä tämän miehen kanssa saat. Et ole kohtuuton että lopetat ja etsit muualta sitä mitä oikeasti haluat. Olet itse asiassa tyhmä jos jatkat tätä suhdetta, koska te näköjään haluatte eri asioita.

Hänen tapailemisensa estää sinua löytämästä sitä mitä etsit. Lähetä hänelle kohtelias ilmoitus, että tienne eroavat.

Hyvä pointti. En ikinä itse kohtelisi deittikumppania noin. 

Ärsyttävintä miten kaikki loppui noin äkisti - meillä oli kirjaimellisesti tosi kiva yhdessä suunniteltu loma, olimme ostaneet joululahjoja toisillemme, oli suunnitelmia lähitulevaisuuteen. Mielestäni ei ollut mitenkään outoa puhua siitä missä mennään, ja ettei nähdä muita. Ja sitten tuollainen ignooraaminen. Ihan kuin jotain henkistä kidutusta, tees

Totta tämäkin, mies on voinut esittää omalta osaltaan, että oli kivaa.

Vierailija
297/317 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin totta ja tosi helppo lukea rivien välistä monenkin kohdalla jo tiderpinder viesteissä ennenkuin edes tavattu.

Ihmettelen suuresti miksi suomalaiset miehet ovat niin saitoja, että eivät suorilta hanki haluamaansa ammattilaiselta?

Se saituus treffeilläkin on jo vuosia sitten nähty. Joo on mulla varaa maksaa oma (ja vaikka sen miehenkin) kahvi tai viinilasillinen, mutta kyse on eleestä ihan samalla tavalla kuin muuten kivat käytöstavat vaikka oven avaaminen tms joilla ainakin mut treffeillä hurmataan. Jos kyseessä on varattomuus ei saituus niin ok en haluaisi niin köyhää miestä tapaillakaan jolla ei ole varaa käydä missään. 

En odota miehen elättävän minua tai maksavan aina kaikkea vaan ihan sitä vaikutuksen tekemistä treffeillä. 

Viime kerralla jaksoin tinderissa kaksi viikkoa ja sain satoja matcheja, mutta muutamaa poikkeusta lukuunottamatta he vaikuttivat tosi junteilta ja mulle puhuttiin kuin jollekin äijä kaverille miesten saunaillassa.

Olen käyttänyt ko appsia lähinnä ulkomailla (euroopassa) jossa on suurin osa miehistä oli ihan aidosti etsimässä suhdetta. Jos se oli muuta niin siitä kerrotaan rehellisesti suoraan profiilissa. Kaikki käymäni treffit olivat kivoja/aitoja kohtaamisia vaikka romanttista kemiaa ei olisikaan ollut. Muutamista miehistä tuli kavereita joiden kanssa pidetään yhteyttä vieläkin. Pari pidempää seurustelusuhdettakin löytyi. 

Suomessa tinder on näköjään muuttunut puhtaasti panoseuran hakualustaksi ja sitä kuitenkin kaunistellaan (valehdellaan) sillä muka suhteen hakemisella. Eikö suomalaisten pitänyt olla niitä maailman rehellisimpiä ihmisiä ja miesten kunnon miehiä toisin kuin kaikki ulkomaanpellet?? 

Vierailija
298/317 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin totta ja tosi helppo lukea rivien välistä monenkin kohdalla jo tiderpinder viesteissä ennenkuin edes tavattu.

Ihmettelen suuresti miksi suomalaiset miehet ovat niin saitoja, että eivät suorilta hanki haluamaansa ammattilaiselta?

Se saituus treffeilläkin on jo vuosia sitten nähty. Joo on mulla varaa maksaa oma (ja vaikka sen miehenkin) kahvi tai viinilasillinen, mutta kyse on eleestä ihan samalla tavalla kuin muuten kivat käytöstavat vaikka oven avaaminen tms joilla ainakin mut treffeillä hurmataan. Jos kyseessä on varattomuus ei saituus niin ok en haluaisi niin köyhää miestä tapaillakaan jolla ei ole varaa käydä missään. 

En odota miehen elättävän minua tai maksavan aina kaikkea vaan ihan sitä vaikutuksen tekemistä treffeillä. 

Viime kerralla jaksoin tinderissa kaksi viikkoa ja sain satoja matcheja, mutta muutamaa poikkeusta lukuunottamatta he vaikuttivat tosi junteilta ja mulle puhuttiin

Mä oon vähän sitä mieltä että sille on syynsä miksi sulle on sattunut tuollaisia miehiä. Kyllä niille naisille tarjotaan joille halutaan tarjota. Se on kyllä totta, etteivät välttämättä Tinderissä ole. 

Jos sulla onnaa paremmin ulkomailla niin mikset ole jo parisuhteessa? Vai kuinka monta vaihtoehtoa pitää käydä läpi ennen kun sitä paljon puhuttua kemiaa löytyy? Onko tosiaan niin että vika on aina miehissä? 

N30

Vierailija
299/317 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap yhtään lohduttaa niin tuskin se mies mitään esitti, vaan oikeasti oli kiinnostunut sinusta. Ei tuollainen käytös lomailuineen kaikkinensa ole ihmisen käytöstä, jota ei kiinnosta. Vaikka toki on olemassa myös ns. röyhkeitä sarjakusettajia, ovat turvattomat kiintymyssuhteet Suomessa valitettavan yleisiä ja ne saavat ihmiset käyttäytymään usein tunnepuolen asioissa ja sosiaalisissa suhteissa huonosti ja epäloogisesti. Ne ovat myös tiedostamattomia, joten ihminen voi järjellä haluta rakkautta ja romantiikkaa mutta kun nuo vaikeat tunteet aktivoituvat juuri silloin, käyttäydytään lapsellisesti. Kyllähän aikuisen ihmisen tulisi ymmärtää käytöstänsä ja sen taustat, jos romanttista suhdetta kerran haluaa, mutta harmi kyllä monet ovat epäkypsiä ikuisesti.

Joka tapauksessa sinä et ole vastuussa tästä ja olet itse ilmaissut tunteesi rehellisesti. Todellakin järkevintä on jatkaa matkaa ja jättää tyyppi itsekseen säätämään ja epäonnistumaan kerta toisensa jälkeen.

Vierailija
300/317 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime kerralla jaksoin tinderissa kaksi viikkoa ja sain satoja matcheja, mutta muutamaa poikkeusta lukuunottamatta he vaikuttivat tosi junteilta ja mulle puhuttiin

Varmaan siksi eivät etsi parisuhdetta, koska heillä on jo useimmilla puoliso.