Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päälle 60v äiti ei halua enää poistua juuri kotoa?

Vierailija
06.02.2025 |

Muistan kun hän vielä oli 50-58v niin kävimme esim yhdessä kirpputoreilla, kahviloissa, hän lähti myös joskus reissuun. Nyt ei lähde enää edes kahvilaan vaikka sanon että maksan. Eikä kirpputoreille. Olen huomannut, että hänen mieliala on alkanut alentua, on säikky ja vaikuttaa yksinäiseltä. Hänellä ei ole juuri läheisiä ystäviä, ainoastaan naapureita ja neki vaihtuu vähän väliä. Onko normaalia, että vähän päälle 60v ei halua käydä enää uusissa paikoissa?

Kommentit (440)

Vierailija
161/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi tietää, jospa häntä on kohdeltu huonosti kirppareilla, kaupoissa ja kahviloissa. Ei halua mennä paikkoihin joissa kohtelu ollut esim loukkaavaa. Lähtekää pikkulenkeille ulos raittiiseen ilmaan säännöllisesti. Luonto antaa olla juuri sellainen kuin on, eli voit mennä juuri sellaisena kuin olet.

Anna sen mutsis olla niinkuin haluaa. Oon vanha ja rakastan olla kotona. Askareita riittää. Mitään tyhjänpäiväistä höpöhöpöseuraa en halua.

ONKO OMA TYTÄR HÖPÖ HÖPÖ SEURAA ?

Vierailija
162/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi lähteä kotoa minnekään, jollei halua. Äitisi iässä luulisi saavan jo päättää itse menemisistään. Riittää kun käyt äidilläsi kahvittelemassa, äiti kun selvästi ilahtuu seurastasi.

Oon kuuskymppinen ja haluaisin olla vaan yksin kotosalla. Koiran kanssa lenkkeily, kotityöt, kirjat, netti, tellu, uimahalli, kaupassa käynnit riittäisi virikkeiksi. Pakko vaan käydä pitämässä seuraa iäkkäälle äidilleni, hoitaa hänen asioitaan, lapsenlapsia välillä ja eräs sukulainen änkeää itsensä moneksi yöksi kylään pari kertaa vuodessa. Siinä on tarpeeksi työsarkaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks pitäis?

Vierailija
164/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi tietää, jospa häntä on kohdeltu huonosti kirppareilla, kaupoissa ja kahviloissa. Ei halua mennä paikkoihin joissa kohtelu ollut esim loukkaavaa. Lähtekää pikkulenkeille ulos raittiiseen ilmaan säännöllisesti. Luonto antaa olla juuri sellainen kuin on, eli voit mennä juuri sellaisena kuin olet.

Anna sen mutsis olla niinkuin haluaa. Oon vanha ja rakastan olla kotona. Askareita riittää. Mitään tyhjänpäiväistä höpöhöpöseuraa en halua.

Voi ollakkin, en tunne näitä henkilöitä.

Vierailija
165/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kun ei se saa ikäistään seuraa.

Vierailija
166/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ap vaikuttaa olevan. Hän herättää minussa huolen. 

Vierailija
167/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huolestunut aloittajan mielenterveydestä.

Mahtaako sulla olla joku käsittelemätön trauma tai jotai?

Onko ilmennyt läheisriippuvuutta? Mitkä diagnoosit sulla on?

Vierailija
168/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hänellä on jokin terveysongelma joka hävettää eikä kehtaa myöntää sinullekaan.

Sinulla on ehkä luulosairaus.

Tuttavista ja työkavereista päätellen esimerkiksi virtsankarkailu ja suolisto-ongelmat on rajoittaneet elämistä paljonkin ennen kuin on apua saanut. Kuka haluaa lähteä kauppoja kiertämään jos esimerkiksi WC on kaukana tai siellä joutuu ravaamaan vähän väliä. Eräs sanoi ettei kehtaa lähteä minnekään kun hikoilee kuin vesiputous ja hiukset on litimärät kuin hiustenpesun jälkeen ja naamaa pitkin valuu pisaroita. Hiki alkaa haista, mikään deodorantti ei riitä. Joillakin iskee ahdistus tai paniikkihäiriö, pyörryttää ja tärisyttää. Kukapa näistä haluaa puhua kun ei kuulija kuitenkaan ymmärrä, saattaa sanoa ettei häntä haittaa. Oireista kärsivälle ne ovat tuskallisia.

Minulla kaikki lihakset menee maitohapoille kun olen jalkeilla puolta tuntia pitempään. Se ei näy juurikaan päällepäin mutta estää lähtemästä kauppakierrokselle. Harvoin missään on tuoleja joihin istua ja kalliiksi tulee ajaa aina taksilla kotiin.

Kun omalle kohdallesi sattuu, ymmärrät ja lakkaat pilkkaamasta. Oma kokemus aina tukkii suun ja hyydyttää pilkkanaurun. Sitä odotellessa.

Vierailija
169/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä ei ole normaalia. Lisää myös dementian riskiä olla vaan kotona.

Vierailija
170/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa. Kun viihtyy itsekseen, miksi pitäis huidella kylillä?

Vierailija
171/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat erilaisia haluineen, tekemisineen... Huoh.

Vierailija
172/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen paljon, elokuvia katselen, kokkailen ja rokkailen KOTONANI. t. Mummo, 69.

Vierailija
173/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ooks päteväki leguri?

Vierailija
174/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle taas on aivan vtun sama mikä on muiden mielestä normaalia jos en riko lakia. Jos itselläni olisi tuollainen tytär joka alkaisi vainoamaan ko asioilla, tekisin rikosilmoituksen häirinnästä.

Vierailija
175/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia tytär roikkuu mutsissansa?

Vierailija
176/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vihdoin uskaltaa olla oma itsensä.

Olen puolet nuorempi enkä poistu töiden lisäksi kotoa muuten kuin kerran viikossa käymään ruokakaupassa ja vieressä olevalla kirpparilla. Välillä jätän jopa kirpputorin välistä, koska haluan tajunnu takaisin kotiin nopeammin. 

Vierailija
177/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Tsemppiä tässä kommenttiviidakossa!

Poimi helmet:)

Vierailija
178/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luen paljon, elokuvia katselen, kokkailen ja rokkailen KOTONANI. t. Mummo, 69.

Inhoan väenpaljoutta ja melua. Jumppaan.

Vierailija
179/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokone hanki sille mutsille. Netflix odottaa ja tiedon maailma. Voipi innostua viel vaikka Rollareista!!! YouTuBe!

Vierailija
180/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Ei äiti muutenkaan halua nähdä. Jos jotain sovitaan, niin peruu lähes aina. Enpä jaksa edes ehdotella enää mitään. Pyytäköön itse jonnekin, jos joskus huvittaa lastaan nähdä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan