Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päälle 60v äiti ei halua enää poistua juuri kotoa?

Vierailija
06.02.2025 |

Muistan kun hän vielä oli 50-58v niin kävimme esim yhdessä kirpputoreilla, kahviloissa, hän lähti myös joskus reissuun. Nyt ei lähde enää edes kahvilaan vaikka sanon että maksan. Eikä kirpputoreille. Olen huomannut, että hänen mieliala on alkanut alentua, on säikky ja vaikuttaa yksinäiseltä. Hänellä ei ole juuri läheisiä ystäviä, ainoastaan naapureita ja neki vaihtuu vähän väliä. Onko normaalia, että vähän päälle 60v ei halua käydä enää uusissa paikoissa?

Kommentit (440)

Vierailija
421/440 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis todella ärsyttävää kun sukulaiset, tutut, naapurit ja kummin kaimat ja av:n randomit tietää parhaiten kuinka pitää/saa elää, tehdä ja toimia. Elin nuorena ihan erityylistä elämää kuin 3kymppisenä ja nyt taas 5kymppisenä on toiset kuviot ja kiinnostuksen kohteet. Ja aina on ollut ja tulee olemaan ihmisiä jotka ihmettelee minun valintoja ja ratkaisuja. Niinkuin en itse osaisi päättää kuinka haluan elää. Ja todellakin osaan ja sen mukaan toimin. Otan toki mieheni ja aikuiset lapset huomioon. Muilta en lupia kysele. Jos viihdyn omassa kodissani niin tuskin se on huono asia. Päin vastoin kotoilu lisää minun onnellisuuttani. Minun elämäni ja minun valintani. Olen terve henkisesti ja ruumiillisesti joten en tarvitse holhousta tai neuvoja pyytämättä. 

Asiaa. Olen samaa mieltä.

Tuota aloittajaa vaan kiukuttaa, kun mutsi Ei hyppää sen pennun pillin mukaan.

Heti on jostain sairaudesta kyse. Ap on vaan yksinkertainen.

Vierailija
422/440 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä äitini jaksaa ja haluaa käydä, tulee syömään ja kirpputoreille, vaikka ei ehkä jaksa kävellä kovin pitkiä matkoja. On eläkkeellä, tykkää ja viihtyy silti elää yksinään, sillä pitää rauhasta ja hiljaisuudesta ja haluaa puuhata asioita omaa tahtiaan. Ehkä olisko masennusta tai elämään väsymistä? Läheiseni äiti kuoli juuri, kun oli paljon yksin, sairauksia ja ei hoitanut diabetestään. Kannattaa kyllä ottaa selvää ja kannustaa äitiäsi lähtemään johonkin. Ihana jos maksat, minäkin maksan joskus äitini ruuan tai vien ruokaa. Pystyy silti hyvin tekemään ruokansa, mutta silti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/440 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jos viihtyy itsekseen ja tykkää rauhasta niin on heti masentunut? Pitäiskö vaan kysyä suoraan että oletko masentunut? Ja jos ei ole niin voi lakata huolehtimasta turhia. 

Vierailija
424/440 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis todella ärsyttävää kun sukulaiset, tutut, naapurit ja kummin kaimat ja av:n randomit tietää parhaiten kuinka pitää/saa elää, tehdä ja toimia. Elin nuorena ihan erityylistä elämää kuin 3kymppisenä ja nyt taas 5kymppisenä on toiset kuviot ja kiinnostuksen kohteet. Ja aina on ollut ja tulee olemaan ihmisiä jotka ihmettelee minun valintoja ja ratkaisuja. Niinkuin en itse osaisi päättää kuinka haluan elää. Ja todellakin osaan ja sen mukaan toimin. Otan toki mieheni ja aikuiset lapset huomioon. Muilta en lupia kysele. Jos viihdyn omassa kodissani niin tuskin se on huono asia. Päin vastoin kotoilu lisää minun onnellisuuttani. Minun elämäni ja minun valintani. Olen terve henkisesti ja ruumiillisesti joten en tarvitse holhousta tai neuvoja pyytämättä. 

"on säikky, mieliala alentunut ja vaikuttaa yksinäiseltä" Eiköhän oma tyttö tiedä parhaiten!!

Vierailija
425/440 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Heti on jostain sairaudesta  kyse. Ap on vain yksinkertainen"

AP:han kertoi, että äidillään on mt-ongelmia. Joten ei voi verrata normaaliin 60v ihmiseen jotka on vielä työelämässäkin mukana 5 vuotta.  Onko ap:n äiti ollut edes työelämässä milloin viimeiksi, vain onko ollut koskaan? 

Mutta joka tapauksessa aikuisella ihmisellä on oikeus olla vaikka kotonaa, jos haluaa. 

Vierailija
426/440 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota aloittajaa vaan kiukuttaa, ku

"on säikky, mieliala alentunut ja vaikuttaa yksinäiseltä"....

Eikös ap kertonut, että äidillaan on mielenterveysongelmia, eikä siksi ole esim työelämässä mukana.

Täällä on kommentteja laidasta laitaan, koska täällä terveet yli 60v ihmiset vastailee, etteivät tarvitse ipanoidensa neuvoja vaan haluavat elää niin kuin haluavat. Mikä onkin silloin ok, kun vanhempi on terve. 

AP:n äiti on poikkeustapaus, normaali 60v on  hyvinkin aktiivinen ja vielä työelämässä mukana. 

Vierailija
427/440 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiaa. Olen samaa mi

Ei ap ole edes neuvonut äitiään vaan pyytänyt kahville. 

Vierailija
428/440 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

""on säikky, mieliala alentunut ja vaikuttaa yksinäiseltä" Eiköhän oma tyttö tiedä parhaiten!!"

Kuule ei tiedä. Luulosairas tietää omasta mielestään eli tää aloittaja.

Äippä tietää mitä haluaa tehdä ja mitä ei.

Vierailija
429/440 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

""on säikky, mieliala alentunut ja vaikuttaa yksinäiseltä" Eiköhän oma tyttö tiedä parhaiten!!"

Eli läheisistä ei saa olla huolissaan? Jos lapsesi istuu päivät pitkät huoneeseeen ja vaikuttaa alakuloiselta, et kiinnitä huomiota,?

Vierailija
430/440 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei ap ole edes neuvonut äitiään vaan pyytänyt kahville. "

Onko ap joku jälkeenjäänyt kun se ei ymmärrä, että äippää ei kiinnosta?

Vierailija
431/440 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen samaa ikäluokkaa. Myös tykkään olla kotona ja tehdä mitä haluan kun on siihen mahdollisuus. Aivan ahdistaa jos joku olisi koko ajan hopottamassa, mennään sinne, mennään tuonne, miksi et halua mennä? Anna äitisi nauttia olostaan ja pidä ihan normaali yhteys äitiisi.

Vierailija
432/440 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli läheisistä ei saa olla huolissaan? Jos lapsesi istuu päivät pitkät huoneeseeen ja vaikuttaa alakuloiselta, et kiinnitä huomiota,?

Ootko keha ri? Miksi junttaat samaa? Nyt ei oo kysymys lapsestani.

Vierailija
433/440 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Eikös ap kertonut, että äidillaan on mielenterveysongelmia, eikä siksi ole esim työelämässä mukana.

Täällä on kommentteja laidasta laitaan, koska täällä terveet yli 60v ihmiset vastailee, etteivät tarvitse ipanoidensa neuvoja vaan haluavat elää niin kuin haluavat. Mikä onkin silloin ok, kun vanhempi on terve. 

AP:n äiti on poikkeustapaus, normaali 60v on hyvinkin aktiivi"

Ei ei se noin oo. Tuo aloitus on trolli, ja sä menit lankaan.🤣

Vierailija
434/440 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et kysy mitä äiti haluaisi tehdä, minne mennä, tarviiko jotain. Yllätä hänet jollain kivalla tekemisellä.

Vierailija
435/440 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'Eikös ap kertonut, että äidillaan on mielenterveysongelmia, eikä siksi ole esim työelämässä mukana.

AP:n äiti on poikkeustapaus, normaali 60v on hyvinkin aktiivi"

Ei ei se noin oo. Tuo aloitus on trolli, ja sä menit lankaan.🤣

Kyllä mä  tiedän, että ap on trolli, mutta vastasinkin tuolle toiselle kommentoijalle, en ap:lle. Ja Kyllä normaali 60v on oikein aktiivinen. 

Vierailija
436/440 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa ihmiset mikä etuoikeus ja suoranaista luksusta, että vanhempi nainen saa ihan itse päättää mitä haluaa tehdä tai olla tekemättä. Tällaista valinnan mahdollisuutta ei kaikilla naisilla ole muissa maissa. 

Vierailija
437/440 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona on ihan kamalan liukasta. En ihmettele että joku ei uskalla liikkua ulkona liiemmin ja autoliikenne on kiihkeää. On hiekkakohtia, mutta paljon ilman hiekkaa. Keski-iässä tietää.

Vierailija
438/440 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan siitä millainen luonne äidilläsi on. Onko hän introvertti vai ekstrovertti ts. mistä hän nauttii ja saa energiaa. Minä olen koko elämäni saanut kuunnella ihmettelyä siitä, miten viihdyn kotona yksin, en tarvitse/jaksa muita ihmisiä enkä halua olla tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa, jotka vievät energiaani. Nautin omasta seurastani ja omista jutuistani. Jos joku jälleen kerran tulisi minun kotiini jankkaamaan tästä asiasta, juu, saattaisin vaikuttaa ahdistuneelta, sulkeutuneelta ja yksinäiseltä.

Vierailija
439/440 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän on melkein kaiken nähnyt. On nyt omassa rauhassa vapaaehtoisesti itseään kokoamassa ja lepomoodilla. Kattellaan  syssymmällä.

Vierailija
440/440 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu varmaan siitä millainen luonne äidilläsi on. Onko hän introvertti vai ekstrovertti ts. mistä hän nauttii ja saa energiaa. Minä olen koko elämäni saanut kuunnella ihmettelyä siitä, miten viihdyn kotona yksin, en tarvitse/jaksa muita ihmisiä enkä halua olla tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa, jotka vievät energiaani. Nautin omasta seurastani ja omista jutuistani. Jos joku jälleen kerran tulisi minun kotiini jankkaamaan tästä asiasta, juu, saattaisin vaikuttaa ahdistuneelta, sulkeutuneelta ja yksinäiseltä.

Näin juuri. Yleensä vielä ne läheisimmät sukulaiset "tietää" paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi