Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päälle 60v äiti ei halua enää poistua juuri kotoa?

Vierailija
06.02.2025 |

Muistan kun hän vielä oli 50-58v niin kävimme esim yhdessä kirpputoreilla, kahviloissa, hän lähti myös joskus reissuun. Nyt ei lähde enää edes kahvilaan vaikka sanon että maksan. Eikä kirpputoreille. Olen huomannut, että hänen mieliala on alkanut alentua, on säikky ja vaikuttaa yksinäiseltä. Hänellä ei ole juuri läheisiä ystäviä, ainoastaan naapureita ja neki vaihtuu vähän väliä. Onko normaalia, että vähän päälle 60v ei halua käydä enää uusissa paikoissa?

Kommentit (440)

Vierailija
121/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 64-v. enkä voisi kuvitellakaan jämähtäväni kotiin, vaikken työelämässä olekaan. Missään kirppareilla tai shoppailemassa en käy, koska en tarvitse mitään ylimääräistä kotiani täyttämään. Ostan vähän ja vain kun on tarve ja silloin ei tarvitse hintaa katsoa.

Sen sijaan matkustan paljon ulkomailla, useita kertoja vuodessa. Tykkään käydä ravintoloissa ja kahviloissa, taidenäyttelyissä ja museoissa tai vaikka ihan vaan puistoissa ja kaduilla kävelemässä.

Sinulla on rahaa, olen iloinen puolestasi. Suurimmalla osalla suomalaisista ei ole enää. Aika ankeeta talsia pitkin puistoja ja katuja rikkinäisissä ja rähjääntyneissä vaatteissa, ihmiset tuijottaa pahalla. Ja tietty ei ole rahaa edes siihen kahvilaan, onneks ostareilla voi vessassa täyttää vesipullon ilmaiseksi. 

Vierailija
122/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kierrelty maailmaa jo tarpeeksi, ihanaa olla himassa ja nauttia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Itse olen 50 v ja työelämässä, tosin 100% etänä työni teen, enkä välitä käydä juuri missään. Enkä kaipaa ihmissuhteitakaan ollenkaan. Olen tyytyväinen elämääni, en kaipaa muuta. Ne menemiset ja ihmisetkin on nähty jo männä vuosikymmeninä, enkä niitä enää kaipaa.

Oletko nyt siis varma, että äitisi on jotenkin masentunut tai tyytymätön. Moni voi iän myötä olla todella tyytyväinenkin tuollaisessa elämässä.

Vierailija
124/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läheinen on paras henkilö näkemään muutoksen, ehkä äidin mielialalääkitystä pitäisi lääkärin tarkastella uudemman kerran. Kilpirauhasen vajaatoiminnalla on liuta oireita, ks Kilpirauhasliiton sivuilta, olisi hyvä tarkistuttaa arvot. 

Siksi kysyinkin, kun on ollut niin iso muutos, mutta täällä vain raivottiin jostain syystä minulle että pakotan äitiäni kahville. 

No kuule lapsi hyvä. Ei se ole iso muutos, kun ei huvita kirpparit ja kuppilat enää.

Minä en oo käynyt yli 10 vuoteen noissa enkä matkustellut.

Vierailija
125/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perkele! Kai sitä kotonaan saa olla katselemassa leffoja! Nautin olemisestani. t. Mummeli, 68.

Vierailija
126/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia. Itse olen 50 v ja työelämässä, tosin 100% etänä työni teen, enkä välitä käydä juuri missään. Enkä kaipaa ihmissuhteitakaan ollenkaan. Olen tyytyväinen elämääni, en kaipaa muuta. Ne menemiset ja ihmisetkin on nähty jo männä vuosikymmeninä, enkä niitä enää kaipaa.

Oletko nyt siis varma, että äitisi on jotenkin masentunut tai tyytymätön. Moni voi iän myötä olla todella tyytyväinenkin tuollaisessa elämässä.

Suurin osa meidän ikäluokkamme ihmisistä on tällaisia. Muutaman hassun myyntimiehen tiedän, joita vielä 50 plussana polttelee kotonaolo vapaallakin, ja mikä tahansa tekosyy luusata ympäri kyliä kelpaa. Muut haluavat lähes erakkomaista rauhaa kaikesta maailman typeryydestä.

Vierailija
127/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta jos sulla on lähienen jonka käytös muuttuu radikaalasti etkö muka huolestuiis?"

Ei se radikaali muutos ole kun jättää kirppikset ja kuppilat veks. Sulla ap on joku radikaali ongelma korvien välissä. Naivi olet.

Vierailija
128/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oot draamaqueen, uniikki lumihiutale, maailman pelastaja, naivi ja lapsellinen.

Ansaitset mitalin ja pokaalin.

Tossa:

🏅🏆

nalle tulee kylkiäiseksi.🧸

Vierailija
129/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä provo on nähty ennenkin!

Vierailija
130/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tarkistuttaisin lääkityksen,ihan ehdottomasti, ja syökö hän lääkkeensä oikeasti? Hänen käytöksensä vaikuttaa masennukselta.

Vierailija
131/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On erilaisia ihmisiä, erilaisia tarpeita, tajuatko!

Vierailija
132/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tarkistuttaisin lääkityksen,ihan ehdottomasti, ja syökö hän lääkkeensä oikeasti? Hänen käytöksensä vaikuttaa masennukselta.

Mistäs tiedät? Tunnetko hänet? Daiju.

Vierailija
133/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko äitiäs ahdistellut joku mies/uhkaillut, kysy häneltä ? Ellei, alkava muistsairaus voi tehdä tuota

Vierailija
134/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käy muutoin kaupassa ja hitaaa taloutensa niin ei pitäisi olla lapsilla aihetta puuttua, ikääntyminen voi tehdä sen ettei enää jaksa esittää äidin tai isän roolia. 

Vierailija
135/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai jaa kun ei nappaa enää kirppikset eikä kuppilat, niin sairasta se sitten on? 

Jumankekka oot pimee.

Vierailija
136/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kuin aina pitäisi olla menossa johonkin, monta kymmentä vuotta joutunut juoksemaan töissä ja 

sanompa vaan, että juokse itse, minä istun nyt.

Vierailija
137/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole normaalia. Yleensä 60-vuotiaat on vielä työelämässä ja harrastavat asioita. Itse olen 61, ja hyvin aktiivinen. Matkustan yksin ulkomailla usean kerran vuodessa, käyn kulttuuritapahtumissa ja tapaan ihmisiä.

Kuka helvetti viitsii matkustaa yksin ulkomaille!?

Matkustaahan sinne yksinäisiä miehiä, esim Thaimaaseen, miksikö, en tiedä, voin vain arvella

Vierailija
138/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHMISET ON ERILAISIA TARPEINEEN, HALUINEEN.

Vierailija
139/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi tietää, jospa häntä on kohdeltu huonosti kirppareilla, kaupoissa ja kahviloissa. Ei halua mennä paikkoihin joissa kohtelu ollut esim loukkaavaa. Lähtekää pikkulenkeille ulos raittiiseen ilmaan säännöllisesti. Luonto antaa olla juuri sellainen kuin on, eli voit mennä juuri sellaisena kuin olet.

Vierailija
140/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet ? Paniikkioireet, hikoilua ym niistä  :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme