Päälle 60v äiti ei halua enää poistua juuri kotoa?
Muistan kun hän vielä oli 50-58v niin kävimme esim yhdessä kirpputoreilla, kahviloissa, hän lähti myös joskus reissuun. Nyt ei lähde enää edes kahvilaan vaikka sanon että maksan. Eikä kirpputoreille. Olen huomannut, että hänen mieliala on alkanut alentua, on säikky ja vaikuttaa yksinäiseltä. Hänellä ei ole juuri läheisiä ystäviä, ainoastaan naapureita ja neki vaihtuu vähän väliä. Onko normaalia, että vähän päälle 60v ei halua käydä enää uusissa paikoissa?
Kommentit (440)
Vierailija kirjoitti:
On tosi sairas ku kotona tykkää olla... Mikähän tauti tuo on? Kotikissatauti?
Onko myös normaalia jos pyytää tuomaan tuotteita kotiinsa koska muka ei itse pysty?!
Vierailija kirjoitti:
No mun mielestä ei ole normaalia. Lisää myös dementian riskiä olla vaan kotona.
Ekstrovertin harhaluuloja että toisista juoruilu ja paskanpuhuminen jossain työpaikan kahvitauolla tai kahvilassa on normaalia ja tervettä mutta kun kotona viihtyvä introvertti lukee kirjaa tai tekee sanaristikoita, hänen täytyy olla dementikko, mt ongelmainen tai muuten sairas. Saa aina parhaat naurut kun ahdistunut ekstrovertti "tietää" kaiken.
Tuo sitä ja tätä, ku tulet. Normaalia meilläpäin eri ikäisillä suvun jäsenillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mun mielestä ei ole normaalia. Lisää myös dementian riskiä olla vaan kotona.
Ekstrovertin harhaluuloja että toisista juoruilu ja paskanpuhuminen jossain työpaikan kahvitauolla tai kahvilassa on normaalia ja tervettä mutta kun kotona viihtyvä introvertti lukee kirjaa tai tekee sanaristikoita, hänen täytyy olla dementikko, mt ongelmainen tai muuten sairas. Saa aina parhaat naurut kun ahdistunut ekstrovertti "tietää" kaiken.
Asiaa. Olen intro. Miehenikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko myös normaalia jos pyytää tuomaan tuotteita kotiinsa koska muka ei itse pysty?!
Mitä sekoilet? Sä et oo normaali kun äippäs ei saa sulta mitään pyytää. Tosi outo olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sekoilet? Sä et oo normaali kun äippäs ei saa sulta mitään pyytää. Tosi outo olet.
Miksei sitten mulle hae tuotteita jos kysyn!
Ap, entä käykö äitisi sinun luonasi? Olisin kyllä huolissani, jos käytös on muuttunut ja vaikuttaa alakuloiselta. Onkohan lääkitys kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oon 64 eikä mulla ole lapsia. Puoliso on. En siis siltä osin osaa kommentoida. Mutta:
Jos kerran äitisi on ollut erilainen, huolesi voi olla aiheellinen. Mitä luulet, mistä hän kotona ollessa nauttii, mitä tekee? Leipoo, laittaa ruokaa, lukee, tekee palapeliä, ristikoita? Vai istuu ja kattoo telkkaa yms
Jos on kovin 'vaisu', voi olla että lääkitystä täytyy vaihtaa tai lisätä. Onko milloin tilanne tarkistettu?
Älä välitä noista hupsuista vastauksista, osasit varmaan varautuakin
Kysy äidiltä suoraan, mikä on muuttunut
Tsemppiä
On ihana, että huolehdit
Tykkää kai kattoa tv:tä. Ei hänellä koskaan oikein ole ollut "harrastuksia". Mutta tykkäsi käydä paikoissa, esim luontopoluilla, rannoilla. Mihinkään muistisairaus testeihin en häntä k yllä saisi, tai edes lääkäriin, on niin itsepäin
Mielenterveysongelmien lääkityksen aloituksen yhteydessä tulisi aina pitäisi ottaa kilpirauhaskokeet, ne voivat myös muuttua vaikka ne joskus aiemmin olisikin otettu. Vajaatoiminnan oireista masennus on yksi oire.
Herranen aika! Jos se onkin älykäs se sun mutsis! Rakastaa rauhaa ja lukemista ja... Vaikka mitä. Jos sinä oletkin se rempseä kouvolatukka, mitä se ei diggaa???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei sitten mulle hae tuotteita jos kysyn!
Koska se ei halua pikkueemi rakas.
Vierailija kirjoitti:
Herranen aika! Jos se onkin älykäs se sun mutsis! Rakastaa rauhaa ja lukemista ja... Vaikka mitä. Jos sinä oletkin se rempseä kouvolatukka, mitä se ei diggaa???
Miksihän ap mammat niin kiukkuuntui tästä aloituksesta? Eihän ap maininnut mitään että on pakottamassa äitiään kahvilaan, oli vain huolissaan. Huutista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi haluta poistua kotoa? Itse olen 40+ enkä ole haluamalla halunnut poistua kotoa yli 20 vuoteen. Pakko oli käydä kaikkialla että puolison pysty tavata mutta onneksi ei oo tarttenu vuosiin mennä kuin ruokakauppaan, työtkin etänä.
Tämähän on eri asia. Sun samat 20v, ap:n äiti on muuttunut...
"Koskaan et muuttua saa..."
Jaa. No oon 48 v. ja ittekki oon mielummin kotona ,kun jossain fuckin kirppisellä tai kalliissa kahvilassa. Oon kuleksinu ihan tapreeks. Käyn kyllä harrastamassa, töissä ja matkustan välillä mutta en kyllä yhtään jaksa kierrellä tuolla kaupoissa. Ihan helkkarin tylsää. Enkä jaksa ihmisiä yletöntä määrää. Kotona on kivaa. Yksin on välillä kiva olla. Vaikka naimisissa olenkin.
Minusta se on outoa, jos ei kotona viihdy. Pakkomielle koko aika mennä jossain.
Vierailija kirjoitti:
Ap, entä käykö äitisi sinun luonasi? Olisin kyllä huolissani, jos käytös on muuttunut ja vaikuttaa alakuloiselta. Onkohan lääkitys kunnossa.
Onko sun lääkitys kohdillaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole normaalia. Yleensä 60-vuotiaat on vielä työelämässä ja harrastavat asioita. Itse olen 61, ja hyvin aktiivinen. Matkustan yksin ulkomailla usean kerran vuodessa, käyn kulttuuritapahtumissa ja tapaan ihmisiä.
Kuka helvetti viitsii matkustaa yksin ulkomaille!?
Aika moni matkustelee yksin
Vierailija kirjoitti:
Olethan leguri?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tsemppiä tässä kommenttiviidakossa!
Poimi helmet:)
Eipä osannut niitä poimia edellisellä kerrallakaan, kun tekee jälleen tämän aivan saman aloituksen uudestaan. Ensin katsoin, että aloitus on noussut jälleen ylös, mutta päivämäärä olikin tältä päivältä.