Missä vika kun suhteeni päättyvät usein tästä samasta syystä?
Taustaksi, että olen vajaa nelikymppinen, korkeasti koulutettu, tavallinen ja mukava nainen. En harrasta yhden yön juttuja ollenkaan ja miellän itseni parisuhdeihmiseksi. Olen huomannut, että seurustelusuhteeni ja avoliittoni ovat päättyneet melkein kaikki oikeastaan samasta syystä. Ja olen ruvennut miettimään missä vika. Minussa vai miehissä? Vai valitsenko vääränlaisia miehiä, jotka eivät vain sovi minulle? Vai mistä tässä on kyse?
Eli suhteen alku, ensimmäiset kuukaudet, joskus vuodetkin menee oikein hyvin, mutta sitten mies alkaa vaatimaan minua muuttamaan elämääni siten, että luovun osasta omia tarpeitani, omia menojani. Olen (myös muiden mielestä) luotettava, en petä, en edes vilkuile muita miehiä, kerron aina avoimesti missä olen ja missä menen ja mitä aion. Sitoudun suhteeseen täysillä, kun suhteessa olen. Mutta miehet alkavat suhteen vakiinnuttua vaatimaan, että en matkustelisi yksin, en kävisi jossain harrastuksissani, utelevat läppärini selainhistoriaa, kyselevät kenen kanssa puhun puhelimessa jne. Ja kun kerron, että tykkään matkustelusta, ja jos mies ei halua lähteä mukaan tai ei työn takia pääse matkalle mukaan silloin kun minulla on lomaa, niin tietenkin lähden matkalle silloin yksin, koska rakastan matkustelua. Tulee riitaa, en kuulemma saa lähteä jne. Eli vaikka sitoudun suhteeseen ja mieheen täysillä enkä tee mitään mikä antaisi mitään syytä epäillä pettämistä tms (ja aidosti en petä enkä ole jotenkin jalka oven välissä suhteessa), niin vapauttani elää aletaan rajoittamaan. Tähän en tietenkään suostu, vaan rauhallisesti ja selkeästi totean, että en voi tällaiseen suostua. Tulee lisää riitaa kun en suostu luopumaan tietystä vapaudesta. Ja lopulta en enää kestä sitä että en saa elää elämääni ja jätän miehen.
Miten analysoisit tilannetta? Mitä teen väärin?
Kommentit (178)
Haluat poimia vain rusinat pullasta.
Vierailija kirjoitti:
tällaisia ne hedonistin ongelmat ovat, kun harrastuksena on oma itse. onneksi ilmeisesti lapseton. aikaa on vaikka kuinka miettiä sitä, mikä itselle olisi kivaa ja mitä haluaa. tietysti kun muut keskittyy perheeseen, on kiva saada vahvistusta siihen, kuinka jännä se oma elämä sentään on.
Onpas katkeraa puhetta. Yritä sinäkin nauttia elämästäsi. Kyllä ne lapset kasvavat ja sinullakin on taas enemmän aikaa itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Luin aloitukseni uudelleen ja jos itse tiivistäisin sen, niin kysymys on kai siitä, että miksi miehet yrittävät vaatia jollain tavalla ns. vapaata sielua muuttumaan kotihiireksi, kun suhde vakiintuu. Tai miksi valitsen miehiä, joista myöhemmin paljastuu tällainen piirre. Ap
Ei kannata ruveta parisuhteeseen jos haluat elää kuin vapaa sielu. Miehet varmasti kyllästyneet tähän sinun jatkuvaan yksin matkusteluun, en kattois itsekään pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on keskenkasvuinen yksilö, joka ei ymmärrä mitään parisuhteesta. Jos on parisuhteessa, niin ei voi käyttäytyä kuin olisi sinkku. Parempi pysyä sinkkuna tällöin.
Se ei ole kuitenkaan mikään syy toiselle rajoittaa aikuista ihmistä. Jos sen toisen elämäntyyli ei itselle sovi niin pitää lopettaa se suhde eikä rajoittaa ja alkaa mustasukkaiseksi.
no eikö ap:n suhteet olekin aina tähän loppuneet
Vierailija kirjoitti:
Minusta vaikutat enemmän sinkku kuin parisuhde tyypiltä. Yleensä parisuhteessa menohalut vähän hiipuu.
Toisen jatkuvat reissut voi alkaa pidemmän päälle ärsyttämään.
Voi ihan oikeasti herätä epäilys toisella oli syytä tai ei.
Höpön pöpön. Avioliitosta voi nykyään erota, ja "parisuhde" on suoranainen vitsi siihen verrattuna. Jos mies haluaa sitouttaa naisen itseensä niin kosikoot avioehdon ja erosanktioiden kera. Niin kauan kun pöpöttää jostain parisuhteesta ja avoliitosta ja vetää raivoa siitä että nainen ei kohtelekaan tätä kuin aviomiestään, ainoa ongelma on miehellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin aloitukseni uudelleen ja jos itse tiivistäisin sen, niin kysymys on kai siitä, että miksi miehet yrittävät vaatia jollain tavalla ns. vapaata sielua muuttumaan kotihiireksi, kun suhde vakiintuu. Tai miksi valitsen miehiä, joista myöhemmin paljastuu tällainen piirre. Ap
Ei kannata ruveta parisuhteeseen jos haluat elää kuin vapaa sielu. Miehet varmasti kyllästyneet tähän sinun jatkuvaan yksin matkusteluun, en kattois itsekään pitkään.
Samaa mieltä. Kerrothan ap aina aluksi tekeväsi miten sulle sopii?
Jos mies yrittää rajoittaa sinua, jätä se sika. Sen sijaan kun parisuhteessa nainen alkaa kertomaan miehelle miten tiskataan oikein, miten imuroidaan oikein, miten lapset puetetaan oikein tai anoo lupaa nähdä kavereitaan, niin sehän on vaan oikeudenmukaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksin tehtyjä matkoja on parisuhteiden aikana ollut 1-4 per vuosi, kaikki max viikon. Ei sen pitäisi paha olla. Ja jokaiseen olen pyytänyt miestä ensin mukaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on keskenkasvuinen yksilö, joka ei ymmärrä mitään parisuhteesta. Jos on parisuhteessa, niin ei voi käyttäytyä kuin olisi sinkku. Parempi pysyä sinkkuna tällöin.
Se ei ole kuitenkaan mikään syy toiselle rajoittaa aikuista ihmistä. Jos sen toisen elämäntyyli ei itselle sovi niin pitää lopettaa se suhde eikä rajoittaa ja alkaa mustasukkaiseksi.
Ylemmät sosiaaliluokat eivät nyhvää kiinni toisissaan ja vahdi toisiaan kuin koira ainoaa luutaan. Heillä on elämässä myös muita iloja kuin paneminen ja uuden kumppanin kanssa paneminen, ja jos tämä on jollekin elämän suurin ilmentymä niin paljastaa vain oman alemmuutensa
Sun pitää valita parisuhteeseen sellainen mies joka jo alunalkaen tykkää matkustella yhtä paljon, eikä hänelläkään ole mitää mikä sitä rajoittaisi. Vai tykkäätkö erityisesti siitä, että saat tehdä noita reissujasi yksin?
Ethän sinä ole vapaa jos olet varattu, eli parisuhteessa. Onhan se outoa jos matkustelee yksin ja tekee normi parisuhdeasioita yksin ollessaan parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt noin vaikeita puhu. Kyllä nyt jostain löytyy joku todellisuus, jossa ei mokomilla logiikoilla ole mtn osaa ja arpaa. Pelkkää itsekästä leipomista ja hellittelyä
Jos mies olisi avauksen takana niin häneltä udeltaisiin heti miksi matkustelee yksin ja syytettäisiin että varmasti petät puolisoasi. Haukuttaisiin vielä narsistiksi, mutta kun nainen kyseessä niin vapaa sielu, kaikissa miehissä se vika on hani, slayy! 💅 🥰
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksin tehtyjä matkoja on parisuhteiden aikana ollut 1-4 per vuosi, kaikki max viikon. Ei sen pitäisi paha olla. Ja jokaiseen olen pyytänyt miestä ensin mukaan. Ap
4 viikon reissua vuodessa on jo niin paljon, että käytät melkein kaikki lomasi omaan kivaan, etkä miehen kanssa olemiseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylemmät sosiaaliluokat eivät nyhvää kiinni toisissaan ja vahdi toisiaan kuin koira ainoaa luutaan. Heillä on elämässä myös muita iloja kuin paneminen ja uuden kumppanin kanssa paneminen, ja jos tämä on jollekin elämän suurin ilmentymä niin paljastaa vain oman alemmuutensa
Olet alempi; puhut vain panemisesta. Eiks sulla oo muuta mielessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Kerrothan ap aina aluksi tekeväsi miten sulle sopii?
En nyt suoraan sanottuna ymmärrä mitä neuvoteltavaa siiinä olisi, jos minulla on pari arkivapaata peräkkäin ja haluan lähteä silloin vaikka kaupunkilomalle, rahaa siihen on eikä edes ole yhteiset rahat, pyydän ensin miestä mukaan ja jos tulisi niin kohde valittaisiin tietenkin yhdessä jne. Jos mies ei halua lähteä tai ei pääse niin kyllä minä silloin menen, en halua luopua elämästäni vaikka olisinkin parisuhteessa. Enkä vaadi sitä toiseltakaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasta sen jälkeen kun ap on kyllästynyt miesten rajoittavaan ja mustasukkaiseen käytökseen. Miehet ovat siis yrittäneet ratkaista ongelmaa vain rajoituksin ja mustasukkaisuudella.
Vierailija kirjoitti:
Eli sulla on friend zonella kiertolaisia odottamassa hetkeä jolla iskeä ja käyt paljon reissussa yksin? Tota... En yhtään ihmettele, että sun selainhistoriaa halutaan kattoa tms. Miehet kyllä ymmärtävät puheen ja tekojen eron. Ja sun tekemisissä näyttää olevan paljon epäluottamusta herättävää.
Ei ole millään friend zonella ketään odottamassa, vaan he ovat oikeita läheisiä ystäviä monen monen vuoden ajalta. Ei mitään random tuttavuuksia, joita olisi friendzonettanut. Ap
Ikäisesi miehet ovat useamman parisuhteen jälkeen varmasti oppineet olla luottamasta naisen sanaan ehdottomana totuutena. Sillä ei ole mitään merkitystä petätkö parisuhteessasi vai et, koska tilanteesi näyttää siltä.
Minulla on kokemusta mustasukkaisuudesta parisuhteessa, ja se on kyllä kamalaa ja järjetöntä. Sen jälkeen olen hyvin tarkkaan katsonut, jos olen jotain miestä ruvennut tapailemaan, että hän ei ole normaalia enemmän mustasukkainen. Sinunkin kannattaa tarkkailla miehen suhtautumista eri tilanteissa, jotta huomaisit ajoissa.
Toinen juttu on se, että miksi valitset sellaisia miehiä. Sanoit, että haluat olla ennemmin se, joka pitää ohjia kädessä. Voisiko tässä olla avain? Ehkä ne miehet kokevat sinun olevan liikaa pomo, ja ajan kuluessa turhautuminen siitä rupeaa kumpuamaan ulos. He kokevat itsensä jollain tavalla syrjäytetyksi. Tämä voi siis olla kaikki ihan alitajuista, etkä sinä eikä he tiedosta tuntemuksiaan/tekemisiään.