Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vika kun suhteeni päättyvät usein tästä samasta syystä?

Vierailija
05.02.2025 |

Taustaksi, että olen vajaa nelikymppinen, korkeasti koulutettu, tavallinen ja mukava nainen. En harrasta yhden yön juttuja ollenkaan ja miellän itseni parisuhdeihmiseksi. Olen huomannut, että seurustelusuhteeni ja avoliittoni ovat päättyneet melkein kaikki oikeastaan samasta syystä. Ja olen ruvennut miettimään missä vika. Minussa vai miehissä? Vai valitsenko vääränlaisia miehiä, jotka eivät vain sovi minulle? Vai mistä tässä on kyse?

Eli suhteen alku, ensimmäiset kuukaudet, joskus vuodetkin menee oikein hyvin, mutta sitten mies alkaa vaatimaan minua muuttamaan elämääni siten, että luovun osasta omia tarpeitani, omia menojani. Olen (myös muiden mielestä) luotettava, en petä, en edes vilkuile muita miehiä, kerron aina avoimesti missä olen ja missä menen ja mitä aion. Sitoudun suhteeseen täysillä, kun suhteessa olen. Mutta miehet alkavat suhteen vakiinnuttua vaatimaan, että en matkustelisi yksin, en kävisi jossain harrastuksissani, utelevat läppärini selainhistoriaa, kyselevät kenen kanssa puhun puhelimessa jne. Ja kun kerron, että tykkään matkustelusta, ja jos mies ei halua lähteä mukaan tai ei työn takia pääse matkalle mukaan silloin kun minulla on lomaa, niin tietenkin lähden matkalle silloin yksin, koska rakastan matkustelua. Tulee riitaa, en kuulemma saa lähteä jne. Eli vaikka sitoudun suhteeseen ja mieheen täysillä enkä tee mitään mikä antaisi mitään syytä epäillä pettämistä tms (ja aidosti en petä enkä ole jotenkin jalka oven välissä suhteessa), niin vapauttani elää aletaan rajoittamaan. Tähän en tietenkään suostu, vaan rauhallisesti ja selkeästi totean, että en voi tällaiseen suostua. Tulee lisää riitaa kun en suostu luopumaan tietystä vapaudesta. Ja lopulta en enää kestä sitä että en saa elää elämääni ja jätän miehen.

Miten analysoisit tilannetta? Mitä teen väärin?

Kommentit (178)

Vierailija
61/178 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apharva mies haluaa oikeasti itsenäistä ja omilla jaloillaan seisovaa naista. Jos siihen lisätään vielä koulutusta ja itsensäarvostusta niinharvaa miestä kiinnostaa. Miesten itseluottamus ei vaan riitä.

Siksi niin monet fiksut naiset on sinkkuina.

Sanoisin, ettei mikään suhde kestä kahta alfaa

En nyt itseäni miksikään klassiseksi alfanaaraaksi miellä. Enkä toisaalta kaipaa mitään alfamiehiä. Mutta jos on pakko valita, olen ehkä suhteessa mieluummin se, joka pitää ohjat käsissään, jos vain toisen on se oltava. Ja tiedostan myös tähän rooliin kuuluvan vastuun yhteisestä hyvästä. Ap

Vierailija
62/178 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä että haluat parisuhteen, mutta haluat elää silti sinkkuelämää miinus toisten miesten tapailu. Sanot olevasi kumppanillesi läsnä, mutta kuinka läsnä olet kun olet yksin reissussa jossain toisella puolella maailmaa?

En matkusta toiselle puolelle maailmaa, vaan vaikka viikonlopuksi kotimaassa jonnekin kaupunkilomalle. Tai kesällä vaikka muutamaksi päiväksi sinne Berliiniin. Ja olen niissäkin paikoissa aina saatavilla puhelimitse ja viestitse. En ole mikään hurja reppureissaaja. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/178 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vaikutat enemmän sinkku kuin parisuhde tyypiltä. Yleensä parisuhteessa menohalut vähän hiipuu. 

Toisen jatkuvat reissut voi alkaa pidemmän päälle ärsyttämään. 

Voi ihan oikeasti herätä epäilys toisella oli syytä tai ei. 

Vierailija
64/178 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä olet löytänyt mieheksesi epävarmoja ja/tai mustasukkaisia tapauksia. Minulla ei ole tähän sanomista, sillä omalla kohdalla käynyt sama, olen vain alistunut elämään elämääni rajoitettuna. Jos nyt tällä elämänkokemuksella jäisin sinkuksi, niin enpä taitaisi enää sitoutua, vaan eläisin vapaana kuin taivaan lintu -  matkustellen ja omien harrastuksien parissa. Puolisollani on matkustelun suhteen erilaiset mieltymykset ja myös terveyshuolia, jotka rajoittavat elämäämme muutenkin paljon.

Useissa parisuhteissa pitää tehdä kompromisseja, ja tämä on varmaankin suurimpia niistä, toisen vapauden rajoittaminen ja se mihin rajoittamiseen suhteessaan suostuu. Jos oma vapaus on tärkeää, niin sitten on varmaankin sopeuduttava siihen tosiasiaan, että kun toinen jollain kohtaa alkaa painostaa sinua muuttumaan, niin lopetat suhteen.

Vierailija
65/178 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta vaikutat enemmän sinkku kuin parisuhde tyypiltä. Yleensä parisuhteessa menohalut vähän hiipuu. 

Toisen jatkuvat reissut voi alkaa pidemmän päälle ärsyttämään. 

Voi ihan oikeasti herätä epäilys toisella oli syytä tai ei. 

Menohalut hiipuu? Eli jos on koko elämänsä rakastunut matkailua, niin se rakkaus hiipuu kun alkaa parisuhteeseen vai? Millä perusteella? Baareissa en käy enkä biletä, eli sellaisia menohaluja minulla ei ole edes sinkkuna. Ap

Vierailija
66/178 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole aika tavanomaista käytöstä miehiltä.

Kysyisin seuraavalta, epäileekö hän minua tai toiminko minä jotenkin epäilyttävästi kun hän epäluulonsa on herännyt. Ja niinkö hän itse toimii omilla reissuillaan, että juoksee muiden naisten perässä ja pitäisikö niitä hänenkin matkojaan alkaa harkitsemaan.

Mutta juu. Ei kai auta muu kuin jatkaa etsimistä.

Vierailija
67/178 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oletetaan hetki, että tämä väitteesi on totta. Silloin seuraava kysymys on se, että miksi (tiedostamattani?) tekisin noin?"

Ei siihen mitään syytä tarvita. Sinä nyt vain olet sellainen että sinua viehättävät miehessä tietynlaiset piirteet. Ne voivat olla ihastumisvaiheessa positiivisia mutta muuttuvat negatiivisiksi suhteen syventyessä.

"Ja miten voin muuttaa asiat niin, että en sellaisiin enää ihastu, kun en kerran selvästi kenessäkään tuollaista piilossa olevaa ajattelutapaa mitenkään tunnista? Ap"

Mieti mikä luonteenpiirre tai käyttäytymistapa varsinkin ihastumisvaiheessa yhdistää kaikki miehiäsi.

Vierailija
68/178 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavan paljon tapahtuu pettämistä juurikin kaukana kotoa, kun pettäjä tietää ettei voi jäädä kiinni vieraalla paikkakunnalla tai maassa. 

Ei ihme, että mustasukkaisuus herää. Varsinkin jos olet extra iloinen ennen reissua ja kotona tappavan tasainen. 

Vierailija
69/178 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eikö tuo ole aika tavanomaista käytöstä miehiltä."

No ei ole. Ei ainakaan siinä mitassa missä sen kuvaat.

Vierailija
70/178 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavan paljon tapahtuu pettämistä juurikin kaukana kotoa, kun pettäjä tietää ettei voi jäädä kiinni vieraalla paikkakunnalla tai maassa. 

Ei ihme, että mustasukkaisuus herää. Varsinkin jos olet extra iloinen ennen reissua ja kotona tappavan tasainen. 

Ikävä juttu, jos moni pettää reissussa. Tuntuu kuitenkin kohtuuttomalta, että minun pitäisin kärsiä muiden vieraiden ihmisten pahoista teoista. Koska, usko tai älä, itse en ole millään tavalla kiinnostunut pettämään. Ap

Vierailija
71/178 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kaikki heti aina ynnä alati

Vierailija
72/178 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Valitettavan paljon tapahtuu pettämistä juurikin kaukana kotoa, kun pettäjä tietää ettei voi jäädä kiinni vieraalla paikkakunnalla tai maassa. "

Parisuhteessa joko luotetaan toiseen tai sitten ei. Mitään toisen pettämistä ei estetä mustasukkaisuudella tai miettimällä millä rajoituksilla se toinen pettäisi vähiten todennäköisesti.

Jos pohdit moisia niin silloin et luota toiseen ja silloin suhteessa on aika paljon pielessä.

Vierailija
73/178 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni on siis yhdessä suhteessa kauan sitten petetty, joten tiedän miten kamalaa se on, kun tulee petetyksi. Silti en ole alkanut rajoittamaan miehiä sen jälkeen olleissa suhteissani. Ap

Vierailija
74/178 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaisia ne hedonistin ongelmat ovat, kun harrastuksena on oma itse. onneksi ilmeisesti lapseton. aikaa on vaikka kuinka miettiä sitä, mikä itselle olisi kivaa ja mitä haluaa. tietysti kun muut keskittyy perheeseen, on kiva saada vahvistusta siihen, kuinka jännä se oma elämä sentään on.

Vierailija
75/178 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on moneen junaan.

Omaa miestäni ei ollenkaan kiinnosta, missä menen. Hänelle riittää, olen joskus kotona ja  noin suurin piirtein tietää, missä muutoin olen. Mies ylipäänsä ei ole kovinkaan kiinnostunut ihmisistä; esim tapaa kavereita ainakin livenä melko harvoin. Itse reissaan ystävien ym seurassa, koska pidän matkustamisesta miestäni enemmän.

Mut miehen vähäinen kiinnostus tekemisiäni kohtaan on jopa sen mittaista, että se saa itseni epäilemään, olenko ylipäänsä kiinnostava miehen silmissä.

Harrastamme kyllä seksiä, vaikka olemme olleet jo 19 vuotta yhdessä.

Mutta olenko miehen mielestä muuten kiinnostava kuin sänkyseurana, sitä mietin (ja kyselenkin mieheltä) aina toisinaan.

Ei täydellinen vapauskaan aina herkkua ole.

Vierailija
76/178 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ei alkuun ihastuksissani haitannut lainkaan vaikka nainen halusi välillä puuhailla omiaan ja jopa mieskavereidensa kanssa. Luotin täysillä. Myöhemmin minusta kuitenkin tuli ns. mustasukkainen hullu kun suhteen jälkeen tämä nainen on kertonut miten pian on alkanut muut miehet houkuttelemaan suhteissa ja eräs toinenkin naistapaus hänen jälkeen on käyttäytynyt vähän arvaamattomasti. Kaiketi sitten luotto on kohdallani mennyt enkä pystyisi olemaan enää luottavaisesti edes ns. kunnon naisen kanssa.

Syy on kuitenkin sinussa vaikka nämä naiset on käyttäytyneet sikamaisesti, sinä pakotit heidät siihen.

Vierailija
77/178 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä on moneen junaan.

Omaa miestäni ei ollenkaan kiinnosta, missä menen. Hänelle riittää, olen joskus kotona ja  noin suurin piirtein tietää, missä muutoin olen. Mies ylipäänsä ei ole kovinkaan kiinnostunut ihmisistä; esim tapaa kavereita ainakin livenä melko harvoin. Itse reissaan ystävien ym seurassa, koska pidän matkustamisesta miestäni enemmän.

Mut miehen vähäinen kiinnostus tekemisiäni kohtaan on jopa sen mittaista, että se saa itseni epäilemään, olenko ylipäänsä kiinnostava miehen silmissä.

Harrastamme kyllä seksiä, vaikka olemme olleet jo 19 vuotta yhdessä.

Mutta olenko miehen mielestä muuten kiinnostava kuin sänkyseurana, sitä mietin (ja kyselenkin mieheltä) aina toisinaan.

Ei täydellinen vapauskaan aina herkkua ole.

No ei tuo ole ainoa toinen vaihtoehto mustasukkaiselle kontrolloinnille.

Oma mieheni antaa kyllä minun mennä ja tulla kuten haluan eikä ole missään mitassa mustasukkainen. Mutta on kyllä samaan aikaan hyvin kiinnostunut minusta ja tykkää viettää aikaansa minun kanssani.

Ehkä tällä tavalla terveen asenteen miehet ovat sen verran harvinaisia että monet ajattelevat että niitä ei olisi olemassa.

Vierailija
78/178 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on keskenkasvuinen yksilö, joka ei ymmärrä mitään parisuhteesta. Jos on parisuhteessa, niin ei voi käyttäytyä kuin olisi sinkku. Parempi pysyä sinkkuna tällöin.

Vierailija
79/178 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo nyt omituista, jos et muka yhtään tiedä, miksi kyselevät. Jokin paha kommunikaatio-ongelma ja ehdottomuus tuntuu olevan se todellinen ongelma. Ja ne suhteethan ovat olleet joka tapauksessa sitten siinä.

Vierailija
80/178 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on keskenkasvuinen yksilö, joka ei ymmärrä mitään parisuhteesta. Jos on parisuhteessa, niin ei voi käyttäytyä kuin olisi sinkku. Parempi pysyä sinkkuna tällöin.

Mulle kaikki heti aina ynnä alati

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä