Mistä te säästäisitte 30e kuukaudessa. Rahat todella tiukassa.
Onko se se ruoka, mistä ne purot syntyy? Salaaitit ei paljon nälkää vie. Ne vissiin pois...
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkalounaat pois ja omat eväät mukaan.
Tp lounaa on jääneet pois jo useampi vuosi sitten. Oli ihan älytöntä tuhlausta. Varmaan pitää alkaa tehdä puuroa töihin. Omat eväätkin tulee yllättävän kalliiksi.
ap.
Puuro töissä on ihan hyvä idea. Onko teillä työpaikalla mikroa tai vedenkeitintä? Sitten voisit vain töissä kaataa puurohiutaleiden päälle keitettyä vettä, kunhan on joku kulho. Jos on mahdollisuus säilyttää töissä esim. rypsiöljypulloa niin siitä pieni loraus sekaan. Ja jos ei nyt ole marjoja, niin ensi kesänä voi poimia niitäkin ehkä ja ottaa ruokalusikallisen verran aamulla pakkasesta mukaan. Joku proteiinilähde toki olisi hyvä, mikä olisi edullinen?
Lopeta wc-paperin käyttö, käytä käsisuihkua ja pyyhettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korvaa yksi ateria päivässä puurolla, mieluiten se kallein.
Tätä vinkkiä aina ihmettelen, koska oma kokemukseni ainakin on se, että pelkkä puuro ei täytä ollenkaan. Jos syö pelkkää veteen keitettyä kaurapuuroa, on nälkä jo pahimmillaan tunnin päästä. Heppoinen puuro ei todellakaan sovellu aterian korvikkeeksi. Puuro täyttää vasta sitten, kun siihen lisää esim. pähkinöitä tai siemeniä ja jotain hedelmiä ja marjoja - ja silloin aterian hinta on jo noussut sen verran, että säästöä ei enää kertynytkään.
Voi laittaa vaikka raejuustoa, tai voita. Sitäpaitsi se on tottumiskysymys. Aluksi voi tullakin nälkä, mutta ei siihen kuole.
Eikös nämä ole aika huonoja vinkkejä pitkäaikaisesti sovellettavaksi, jos neuvotaan sietämään nälkää.
Vierailija kirjoitti:
Itse varmaan jättäisin yhtenä viikkona baarin väliin. Sillä tuon saisi kevyesti säästettyä. Riittäisi että kävisi vaikka korvaaksi hakemassa kaupasta muutaman oluen kotiin.
Mää käyn kerran vuodessa baarissa juomassa yhden. Eli ei juurikaan auta vaikka senkin jättäisi pois....
Kaljat ja tupakit pois tykkänään, jos sellaisia on, niin säästyy kuussa paljon isompikin summa kuin tuo 30€. Kokemuksesta kerron.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korvaa yksi ateria päivässä puurolla, mieluiten se kallein.
Tätä vinkkiä aina ihmettelen, koska oma kokemukseni ainakin on se, että pelkkä puuro ei täytä ollenkaan. Jos syö pelkkää veteen keitettyä kaurapuuroa, on nälkä jo pahimmillaan tunnin päästä. Heppoinen puuro ei todellakaan sovellu aterian korvikkeeksi. Puuro täyttää vasta sitten, kun siihen lisää esim. pähkinöitä tai siemeniä ja jotain hedelmiä ja marjoja - ja silloin aterian hinta on jo noussut sen verran, että säästöä ei enää kertynytkään.
Voi laittaa vaikka raejuustoa, tai voita. Sitäpaitsi se on tottumiskysymys. Aluksi voi tullakin nälkä, mutta ei siihen kuole.
Eikös nämä ole aika huonoja vinkkejä pitkäaikaisesti sovellettavaksi, jos neuvotaan
Ei minusta. Toimin itse niin joka päivä. Ei ole pakko syödä heti kun tulee nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti hyvä neuvo, säästää paljon paperia.
Jos on ylipainoa, niin ostaa ruokaa selvästi vähemmän ja totuttelee pienempiin annoksiin.
Lisäksi suklaat ja mässypussit pois niin johan säästyy rahaa ja samalla hoikistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä niin, mutta vesilasku kasvaa. 🤭
Aterioiden suunnittelu viikoksi etukateen auttaa minua. Silloin pystyn hyodyntamaan esim. tahteet parhaiten uuteen ateriaan, ei tule havikkia kaytannossa ollenkaan. Aterioilta otan osan talteen seuraavan paivan evaaksi. Etnisissa kaupoissa on usein paremmat hinnat esimerkiksi riisissa. Jos siis sellaisia asuinpaikkakunnallasi sattuu olemaan. Leivon leipaa joskus, mutta silla ei ihan valtavasti saasta koska kaupoissa on usein hyvia tarjouksia joita hyodyntamalla tulee edullisemmaksi. Sen sijaan leivon itse pikkuleivat ja kakut jos haluan herkkuja.
Vaihda kotimaiset tuotteet ulkomaalaisiin niin tulee säästöjä 😁. Vaikka kaikki suomalaiset ruokaketjut saavat yritystukia
Pätkäpaasto, esim 5:2. Kahtena päivänä viikossa syöt tosi kevyesti, noin 500 kcal. Jos töissä saa ilmaiseksi kahvia tai mitä tahansa muuta, käytä hyväksesi. Minä juon itse kahvia vain töissä.
Miten lie erilaiset nettikyselyt? Saisko niistä 30€ kuussa kokoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä niin, mutta vesilasku kasvaa. 🤭
Kela maksaa vesilaskun.
Jos ap on niin lihava, että painaa yli 90 kg niin voi helposti säästää ruokalaskussa yli 90 e/kk. Ihmisen suu ei ole mikään masuuni jonne koko ajan pitää tunkea apetta.
Se vaan pitää repiä pienistä puroista ja nuukailusta! Ota kaikki kauppakuitit talteen ja mieti mitä voit jättää pois. Itselleni tuli valaistuminen, kun tajusin millaisiin heräteostoksiin rahat valui. Mun kauppasumma oli ennen 700-800 euroa/kk ja nykyään menee noin 300-400 euroa. Kyttää kilohintoja ja tarjouksia ja käy maanantaisin kaupassa, silloin on aika paljon punalappuja...Mulla jää nykyään hyllyyn leikkeleet ja valmiseinekset, tosin töihin saatan ottaa sellaisen lisää vain vettä- jutun, mutta jogurtilla, mandariinilla ja ruisleivänpalalla pärjää yllättävän hyvin.
Kaupungissakin on syksyisin yllättävän paljon ilmaista vitamiinia tarjolla, kun älyää vaan pitää silmät auki. Omppuja ja marjoja. Monet lahjoittaa facessakin....säästyvät itse kaatopaikkavaivalta.
Älä osta muovikasseja, pari kestokassia ja reppu tulee halvemmaksi. Ja erilliset jätesäkkikassit. Kestoleivinpaperi on myös hyvä keksintö.
Googleta pataleipä ja peltileipä. Helppoja tehdä ja säästyy vähintään euro joka kerta verrattuna kaupan leivän hintaan.
Itte kun tiskiainetta ym. on enää vaan vähän putelissa, lisään lämmintä vettä ja huljutan. Saan kaiken käyttöön.
Muuten on kyllä vaikea neuvoa, kun ei tiedä tarkemmin.
Useimmat viestit ovat pelkkää ostamista: osta sitä, osta tätä, osta tuota niin säästät. Väärin! Ostaminen pelkästään kuluttaa rahaa. Jos haluat säästää niin et osta mitään. Yksinkertaisesti siirrät toiselle tilille sen summan mitä haluat säästää ja pärjäät lopuilla miten pärjäät.
Toiseksi: mieti lisätulonlähteitä. Ehkä pari tuntia lisää töitä viikossa.
Ei voi kuin ihmetellä näitä syömäköyhien ylipainoisten valituksia. Että mistä säästäis? No siitä, että söis vähemmän. Kuluis sitä huussipaperiakin vähemmän kun ei koko ajan söis ja sitte lykkäis hirveet määrät sontaa.😄
Jättäisin auton pesemättä (28-30€).
Ei hyvää päivää näitä vinkkejä tyyliin pyyhi perseesi käteesi. Ymmärrän että jollakin 30€ voi olla ihan iso raha mutta kuulostaa todella ahdistavalta. Toivottavasti APn rahatilanne paranee. Minulla menisi mielenterveys