Mistä te säästäisitte 30e kuukaudessa. Rahat todella tiukassa.
Onko se se ruoka, mistä ne purot syntyy? Salaaitit ei paljon nälkää vie. Ne vissiin pois...
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Miksei kananmunaa voisi syödä joka päivä? Tai vaikkapa joka toinen päivä?
Saa syödä nykyään. Kanamuna vapautettiin jo kymmenen vuotta sitten 1-3 munan viikkotahdista. Ne ei enää sisällä niin paljon kolesterolia kuin ennen. Nykyään jopa suositellaan, kun ovat niin hyviä ravitsemuksellisesti ja sisältävät paljon proteiinia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta pakasteesta 2 euron vihannes-perunapussi, keitä se 1 litrassa vettä, mausta (pippuria, suolaa ja liemikuutio) ja soseuta.
Siitä riittää kasvissosekeittoa ainaski 6 lautasellista eli saat kahdella eurolla kolmen päivän ajan lounaan ja päivällisen itsellesi.
Ei puutu kuin ravintoenergia.
Ei haittaa, jos on ylipainoa.
Ei minulla ole oikeastaan ylipainoa juuri lainkaan. Olen kuitenkin 162 pitkä ja painoa vain 92,4 kiloa.
Ap.
Onhan tuossa nyt kolkytkiloa ylipainoa.
0,99€ päivässä? Mitäpä jos laittaisit jalkaa toisen eteen ja keräilisit tyhjiä tölkkejä? Tölkkipantti 15 senttiä 👍 6 tölkkiä päivää kohti niin se on siinä. Voit jatkaa nykyistä kulutusjuhlaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei kananmunaa voisi syödä joka päivä? Tai vaikkapa joka toinen päivä?
Saa syödä nykyään. Kanamuna vapautettiin jo kymmenen vuotta sitten 1-3 munan viikkotahdista. Ne ei enää sisällä niin paljon kolesterolia kuin ennen. Nykyään jopa suositellaan, kun ovat niin hyviä ravitsemuksellisesti ja sisältävät paljon proteiinia.
Pöljä 😂 kananmuna sisältää yhtäpaljon kolesterolia kuin ennenkin, mutta tutkijat ovat viimeinkin ymmärtäneet, että kananmunassa on kahta eri kolesterolia ja hyvää kolesterolia, jota ihmiskeho tarvitsee on noin 70% enemmän kuin ns huonoa kolesterolia. Siksi tuo suositus on muuttunut. Vähänpä tiedät vaikka tietoa on runsaasti saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Korvaa yksi ateria päivässä puurolla, mieluiten se kallein.
Tätä vinkkiä aina ihmettelen, koska oma kokemukseni ainakin on se, että pelkkä puuro ei täytä ollenkaan. Jos syö pelkkää veteen keitettyä kaurapuuroa, on nälkä jo pahimmillaan tunnin päästä. Heppoinen puuro ei todellakaan sovellu aterian korvikkeeksi. Puuro täyttää vasta sitten, kun siihen lisää esim. pähkinöitä tai siemeniä ja jotain hedelmiä ja marjoja - ja silloin aterian hinta on jo noussut sen verran, että säästöä ei enää kertynytkään.
Todella vaikeaa neuvoa aloittajaa,kun ei lainkaan tiedä hänen kuukausitulojaan ja pakollisia menojaan,esim. vukra,vakuutus,vastike,auto,terveyskulut,harrastukset,lasten tarpeet jne. Jos tarvitsette neuvoja säästämisestä,laittakaa vähän enemmän tietoja,kiitos. On aivan eri asia neuvoa ansiosidonnaisella olevaa, kansaneläkeläistä, työeläkeläistä tai toimeentulotuen varassa elävää. 30euroa kuussa on niin pieni summa kuitenkin,että sen saa säästettyä ihan vain sillä, että jättää esim leikkeleet ja juuston pois, siirtyy näkkileipään ja syö itse tehtyä hernaria ja kaalilaatikkoa muutaman kerran kuussa,lopettaa ylimääräisen karkin mässytyksen,ym herkut. Ei ole vaikeaa.
Kävelylenkiltä päivittäin jos noukit mukaan 10 tölkkiä pullonpalautukseen.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla mitään myytävää? Kultakoruja, jotka vaan lojuvat laatikon pohjalla? Niistä saa nyt hyvän hinnan, auttaisivat osaltaan.
Entä käytkö kampaajalla? Unohda, tai enintään joku oppilaitos, jossa saa luokkaa 9 euroa hiustenleikkuun.
Ota käyttöön kuukuppi, jos ei ole jo.
Pyykinpesuun hyvä ja halpa on EcoEgg.
Lidlin silmänympärysvoide on ihan huippu, vaikka käyttäisi koko kasvoille.
Oletkin jo alkanut käyttää pois kosmetiikkajemmoja, hyvä.
Tavaran myyminen ei SÄÄSTÄ yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkalounaat pois ja omat eväät mukaan.
Tp lounaa on jääneet pois jo useampi vuosi sitten. Oli ihan älytöntä tuhlausta. Varmaan pitää alkaa tehdä puuroa töihin. Omat eväätkin tulee yllättävän kalliiksi.
ap.
Ei välttämättä. Tee iso satsi jotain riittoisaa halpaa ruokaa, niin että siitä riittää myös evääksi. Tee niin paljon, että syöt sitä samaa kaksi kertaa kotona päivälliseksi, ja kaksi kertaa töissä lounaaksi. Tee toinen satsi jotain muuta, niin ei tarvitse syödä samaa joka aterialla. Vuorottele, ja vaihda lisukkeita. Tai sitten pakastat kerta-annoksina. Luultavasti olet jo karsinut kaiken ylimääräisen mistä voisit säästää, joten ruoka on ainoa mahdollisuus.
Kaikesta.
Ei osteta mitään , tarpeeton myyty ja sitä korjataan, mitä voidaan. Puuropäiviä pidetään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä vinkkiä aina ihmettelen, koska oma kokemukseni ainakin on se, että pelkkä puuro ei täytä ollenkaan. Jos syö pelkkää veteen keitettyä kaurapuuroa, on nälkä jo pahimmillaan tunnin päästä. Heppoinen puuro ei todellakaan sovellu aterian korvikkeeksi. Puuro täyttää vasta sitten, kun siihen lisää esim. pähkinöitä tai siemeniä ja jotain hedelmiä ja marjoja - ja silloin aterian hinta on jo noussut sen verran, että säästöä ei enää kertynytkään.
Puuron sijasta on terveellisempää syödä halvinta rahkaa hiutaleilla,siemenillä,leseillä ja hiutaleilla. Säästö syntyy siitä,että proteiinipitoinen ruoka pitää nälkää jopa puoli päivää,kun taas ainakin itselläni kaurapuuro saa vain huonovointiseksi ja aikaan heikotusta,mutta nälkä ei lähde lainkaan. Ihmisen on kuunneltava omaa kehoaan enemmän,kuin ravintosuosituksia. Jos nyt jotain puuroa haluaa ateriakseen syödä, ovat parhaat vaihtoehdot itse tehty ruispuuro puolukoilla(puolukat eivät maksa kuin keräämisen vaivan ja ruisjauhoja saa eurolla-kilosta jauhoja teet monet puurot) tai ohrapuuro mustikkakeitolla(mustikatkaan eivät maksa mitään) tai juhlahetkiin riisipuuro (kilo puuroriisiä maksaa n.1-3e valmistajasta riippuen. Puuron sekaan voi myös aivan hyvin raastaa esim porkkanaa tai heittää muutaman auringonkukan siemenen tai pähkinän-siitä ei annoksen hinta nouse juurikaan.
Me saadaan nykyään miehen kanssa nettona 5500 euroa kuussa. Mutta kun on nuorena ja lapsiperheenä aikanaan joutunut elämään pihisti, niin me ei vieläkään makseta suoratoistopalveluista, mennään molemmat pyörällä töihin, otetaan eväät töihin, minä leikkaan miehen hiukset, sanomalehti tulee vain lauantaina, emme polta tupakkaa, minä en juo alkoholia lainkaan. Emme ostele turhia vaatteita eikä sisustuskamaa.
Auto ja julkiset kulkuvälineet pois. Ruoan valmistus itse.
Herkut pois ja syö ensin entiset . Kaalikeitto 3€ ilman lihaa. Nytkin on tarjouksessa erilaisia hedelmiä ja valmislaatikoita . Euron pizzat. Valmis tomaattimössö purkki 1€. Siitä saa kastiketta kuin keittoa. Jätä ketsuppi pois. Kaali laihduttaa myös. Samoin vihreä tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi laittaa vaikka raejuustoa, tai voita. Sitäpaitsi se on tottumiskysymys. Aluksi voi tullakin nälkä, mutta ei siihen kuole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten joku jo ehdottikin, puuroateria päivässä ja leivo itse leipää.
Miksi pitää ylipäätään syödä leipää?
Kaikenmaailman voit, leikkeleet sun muut leivän päälliset on kalliita.
Sillä rahalla tekee jo oikeata ruokaa.
Levitettä kevyesti leivän päälle. Ei muita leivänpäällisiä.
Itse en osta mitään juotavaa, eli vedellä mennään.
AP:n pitäisi ensin listata minne rahansa "tuhlaa" että voisi miettiä mistä 30 e/kk säästää.
Mutta mistä itsekukin säästäisi, no eihän se ole kuin 1 e päivässä, 30e/kk.
Ei ole tarvetta tällä hetkellä säästää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa opetella sietämään pientä nälkää. Ei heti tarvitse syödä, kun on nälkä.
Ei minulla ole oikeastaan ylipainoa juuri lainkaan. Olen kuitenkin 162 pitkä ja painoa vain 92,4 kiloa.
Ap.