Mistä te säästäisitte 30e kuukaudessa. Rahat todella tiukassa.
Onko se se ruoka, mistä ne purot syntyy? Salaaitit ei paljon nälkää vie. Ne vissiin pois...
Kommentit (155)
Osoita tuo kysymys vaikka sun oman kunnan päättäjille. Esim. Helsingissä niille, jotka oli sitä mieltä, että kuntalaisilta veroissa kerätyt 350 000 euroa lähetetään Gazaan.
Kuten joku jo ehdottikin, puuroateria päivässä ja leivo itse leipää.
Työpaikkalounaat pois ja omat eväät mukaan.
Suoratoistopalvelut ja lehtitilaukset katkolle.
Itse varmaan jättäisin yhtenä viikkona baarin väliin. Sillä tuon saisi kevyesti säästettyä. Riittäisi että kävisi vaikka korvaaksi hakemassa kaupasta muutaman oluen kotiin.
Oletko kilpailuttanut sähkön, netin, kännykkäliittymän. Kaikki suoratoistona pois. Ei yhtään ruokahävikkiä, käytä kaikki ruuanjämät hyödyksi. Puuroa ja esim. keitettyä perunaa ja porkkkanoita ruuaksi.
Yksinään vai perheenä?
No. Ruoka apu. Keitot alelaput, ilta alet. Jne.
Pullojakin löytyy 30 eurolla. Jos osaa ajoittaa reissunsa. Huhtikuussa esim aamu viiden kävelyllä löytyy. Huhtikuun lopussa näkyy vain vastaan tulevia pullonkerääjiä. Eli käy klo 2 Jos tarvit pulloja. Se on ajoittamista. Iltalenkeillä saa kesällä satkun. Aamulenkeillä ehkä yhden
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää ylipäätään syödä leipää?
Kaikenmaailman voit, leikkeleet sun muut leivän päälliset on kalliita.
Sillä rahalla tekee jo oikeata ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkalounaat pois ja omat eväät mukaan.
Tp lounaa on jääneet pois jo useampi vuosi sitten. Oli ihan älytöntä tuhlausta. Varmaan pitää alkaa tehdä puuroa töihin. Omat eväätkin tulee yllättävän kalliiksi.
ap.
Halvimmat kalorit viljassa,totta totta.
Muuta halvempaan asuntoon, jos mahdollista ja järkevää.
Kaikki ns. turha ruoka pois. Esim. salaatissa on äärimmäisen vähän ravinteita ja kaloreita, sillä ei tee mitään. Herkut tietty pois. Kananmunista halpaa proteiinia, leipien tilalle kaurapuuroa, jos yhtään liikaa kiloja niin syöt päivässä vaan vähemmän. Kaikki pesuaineet halvinta mahdollista (paitsi shampoo jos vaikka pitkät hiukset ja tarvitset hyvän shampoon/hoitoaineen.)
Vierailija kirjoitti:
Suoratoistopalvelut ja lehtitilaukset katkolle.
Lehtiä ei ole tullut kuin joskus lehtien kultakaudella ja minulla on vain netti puhelimessa ja tabletilla. Suoratoistotkin (Ruudut sun muut peruin viime syksynä).
Ap.
Itse myisin yhden sijoitusasunnoistani, siitä saisi moninkertaisesti sen 30 tonnia.
Vierailija kirjoitti:
Myyt kerran kuussa pinppaa niin saat enemmänkin säästöön.👌
Miksi äitisi ja mummosi joutuu sitä tekemään, etkö sinäkään voi antaa rahaa heille edes lainaksi ?
Vierailija kirjoitti:
Itse varmaan jättäisin yhtenä viikkona baarin väliin. Sillä tuon saisi kevyesti säästettyä. Riittäisi että kävisi vaikka korvaaksi hakemassa kaupasta muutaman oluen kotiin.
Olen viikonloput baarissa töissä, eli saan sen adrenaalipiikin siitä :)
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää ylipäätään syödä leipää?
Kaikenmaailman voit, leikkeleet sun muut leivän päälliset on kalliita.
Sillä rahalla tekee jo oikeata ruokaa.
Mikä ruoka on oikeampaa kuin leipä?
Minun mielestä ei mikään.
Suomalaiset kasvikset ja juurekset ovat hyviä, täyttäviä ja edullisia ja vain mielikuvitus rajana niiden valmistamisessa. Eläinproteiinin voit sitten keksiä makusi mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse myisin yhden sijoitusasunnoistani, siitä saisi moninkertaisesti sen 30 tonnia.
Luin aloituksen väärin, kyse olikin vaivaisista kympeistä. Tuon nyt säästää ihan mistä vain, jopa pikkulapset taskurahoistaan.
Korvaa yksi ateria päivässä puurolla, mieluiten se kallein.