Mistä te säästäisitte 30e kuukaudessa. Rahat todella tiukassa.
Onko se se ruoka, mistä ne purot syntyy? Salaaitit ei paljon nälkää vie. Ne vissiin pois...
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten joku jo ehdottikin, puuroateria päivässä ja leivo itse leipää.
Miksi pitää ylipäätään syödä leipää?
Kaikenmaailman voit, leikkeleet sun muut leivän päälliset on kalliita.
Sillä rahalla tekee jo oikeata ruokaa.
Jos itse tekee, ei ole kallista. Leivän päälle voi laittaa: kananmuna,.raejuusto-rahkalevite, sesongin kasvikset ja hedelmät= ei ole kallista.
Ruoka on se helpoin, mistä säästää. Viisaat valinnat, niin ei tarvitse tinkiä laadusta. Juurekset ja kauden kasvikset ja hedelmät ovat edullisiä. Proteiini kallista. Siihen edulliset valinnat, esim.punalaputetut tuotteet, kananmunat,soijarouhe tai palat. Esim se puuro on täyttävää,kun sen joukkoon laittaa soijarouhetta, jonka proteiiniarvo on lihan luokkaa. Siihen päälle lisäksi esim omenaa = hakpa ja terveellinen ateria!
Ulkonäkö
- ei käy parturissa/kampaajalla, vaan antaa tukan kasvaa- joku tuttu leikkaa.
- vaatteet käytettyinä, kirppareilta. Lopettaa meikkaamisen.
- harventaa hiustenpesuväliä.
- veden säästäminem-pikapesut
Vierailija kirjoitti:
Tee enemmän keittoruokia.
Tai pataruokia
Ostaisin vähemmän alkoholia. Mikään juoppo en ole, mutta paljonhan noihin juomiin kuluu, jos alkaa laskemaan. Drinkkeihin tulee montaa sorttia ja pelkkä viinipullokin on kympin.
Herkut pois kokonaan ruokavaliosta.
Lopettaa alkoholin käytön ja ostamisen. Tupakanpolton lopettaminen.
Lihansyönnin lopettamien-säästää sekä terveydessä, että rahassa.
Myy ylimääräiset kiinteistösi, irtisano kuntosalijäsenyytesi ja vähennä kalliiden erikoiskahvien mukaannappaamista kahviloista.
Itse muutin viime kesänä maakuoppaan käpyjä syömään. Olen säästänyt jo tuhansia euroja.
Siis oliko tarkoitus säästää vai karsia menoja? Jos säästöä niin erottaisin 30 euroa käyttörahoista säilöön ja jos tarkoitus karsia, niin jättäisin ostamatta heti alkuun juustot, leikkeleitä, sipsit, karkit, mehut ja vichyt. Käyttäisin julkisia, siten että 5-6 km menisi vielä kävellen tai pyörällä. Hyödyntäisin kirpparilta, joko myyden tai ostaen. Kuluttaisin ensin sen mitä on jo olemassa Tuunaten. Antaisin rakkaan koirani kavereilleni hoitoon. Vähentäisin kahvinjuontia minimiin, siirtyisn teetä juomaan. Katselisin suoratoistoa ennenkuin TV:tä. Hyödyntäisin puhelimen mobiilitukiaseman jakoa näin alkuun.
Puuroa ja itsetehtyä kiisseliä aamulla. Edullisia pähkinöitä.
Perunaa, lämpimiä kasviksia ja kananmuna lounaalla
Vispipuuro välipalalla
Riisiä ja papuja/linssejä tai pastaa ja soijarouhetta päivällisellä
Edullisinta maustamatonta jogurttia, raastettu omena ja kilomysliä iltapalalla
Ruuasta en ole koskaan säästänyt, eli ostan terveellistä ruokaa.
Kun ei osta mitään epäterveellistä kuten makeiset, einekset, sipsit, naksut, kaljat, viinat ja tupakat, rahaa säästyy satasia kuussa.
Olisiko tarkoitus kertaluontoisesti saada 30 euroa säästöön vai pysyvästi karsia menoista 30 euroa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkein kaikki vastaajat alkoivat puhua ruoasta. Kyllä oikeasti jos haluaa säästää niin ensin pidetään kirjaa kaikista kuluista pari kuukautta. Sitten jo näkee että missä kohtaa on helpointa säästää. Riippuu todella paljon elämäntilanteesta. Asuuko yksin vai toisten kanssa? Kerrostalo vai pientalo? Oma vai vuokrattu? Onko kiinteä vesimaksu tai kulutuksen mukaan? Meneekö rahaa esim autoiluun, lottoamiseen, päihteisiin? Harrastukset? Onko huollettavia? Sairauksia?
Omalla kohdalla suuri säästö tuli kun vaihdoin auton julkisiin.
Luettelit itsestäänselvyyksiä jotka kuka tahansa täyspäinen on jo miettinyt ennen kuin tulee kysymään vauvalta mistä voisi säästää kuussa 30e.
Alkuperäisen kysymys oli sinänsä älytön, kun ei ollut mitään taustatietoja, niin yksi vaihtoehto on lähteä luettelemaan rahanreikiä, jos joku tärppäisi.
Mitä voisin laittaa tänään ruuaksi, kun ei voi käydä kaupassa ja huomiseksikin pitäisi jäädä jotain?
Ruuassa säästän jos vähissä olen rahoissa, ostan 2 kg perunoita, pari uunilenkkiä, leipää, k-menu margariini, makaronia, k-menu jauheliha, maitoa ja toivottavasti olisi kahvipaketti kaapissa. Ja pakasteita joita annoksina olen pakastanut, kanasuikaleet, maksaa ym.
Ai niin ja kaurapuuro tarpeet on aina mulla.
Tee enemmän keittoruokia.