Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä nykyaikana kannattaa etsiä puolisoa?

Vierailija
03.02.2025 |

Tinderissä saan keskimäärin yhden tykkäyksen vuodessa, vaikka profiilini on hyvin laadittu ja edustaa erinomaisesti liikunnallisia ja kulttuurillisia elämäntapojani. Bumbleen tai Hingeen en saanut luotua profiilia, koska tunnistautuminen ei onnistunut. Suomi24 Treffeissä profiiliani katsotaan parikymmentä kertaa viikossa, mutta kukaan ei koskaan ota yhteyttä, eikä paikkakunnallani ole yhtäkään aktiivista alle 30-vuotiaan naisen profiilia. Yli laudan seuranhakulangassa oleva ilmoitukseni ei ole vuoteen kerännyt yhtäkään yhteydenottoa. Facebookia en ole käyttänyt yli kymmeneen vuoteen, joten Facebook Dating ei myöskään ole tullut tutuksi.

Harrastuksissani on vain miehiä ja pariskuntia. Vaikka tutustun harrastuksissani joka kuukausi ainakin yhteen uuteen ihmiseen, en koskaan opi tuntemaan heitä niin läheisesti, että he kutsuisivat minua mukaan muihin aktiviteetteihinsa. Töissäni toistuu sama kuvio, paitsi että vietän toisinaan vapaa-aikaani työkavereideni kanssa. Heidän kauttaan en kuitenkaan pääse tutustumaan uusiin ihmisiin, sillä heillä tai heidän puolisoillaan ei muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ole muita kavereita. Harrastusten ja työpaikan vaihtaminen eivät ole vaikuttaneet asiaan, sillä yksilöliikunta ja turvallisuusala eivät selvästikään vedä puoleensa nuoria naisia.

En ole uskonnollinen, mutta minusta alkaa tuntua siltä niin kuin olisin kirottu, sillä olen ollut jumissa puolison etsimisen kanssa jo niin pitkän ajan. Se väsyttää ja turhauttaa, kun olen näennäisen voimaton tekemään asialle mitään.

Kommentit (425)

Vierailija
321/425 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulu(t), harrastukset ja some.

Tällaisissa yleismaallisissa neuvoissa on sellainen pulma, että ne ovat ongelma- eivätkä ratkaisukeskeistä. Puolison voi sanojesi mukaan löytää koulusta, harrastuksista tai töistä, mutta tämän abstraktin asian tiedostaminen ei auta kirjoittajaa, vaan se vaatii konkreettisia neuvoja. Konkreettisilla neuvoilla tarkoitan sitä, että "etsi harrastuksista" ei kelpaa, koska ehdotusta ei voi muuttaa toiminnaksi. Sen sijaan, jos henkilö asuu vaikka Tampereella, niin "etsi Lielahden kiipeilykeskuksesta boulderoimasta; käy kiipeilemässä säännöllisesti, juttele ihmisille reiteistä, tutustu siinä ohessa ja kutsu kiinnostava tapaus jatkoille" olisi jo askel eteenpäin.

Tuollaisissa yksityiskohtaisissa neuvoissa on se (vielä suurempi) vika, ettet tiedä oikeasti onko Lielahden kiipeilykeskuksessa miestä etsivää naista. Ei ole kiva, jos joku menee sinne nyt harrastamaan vain siksi, että etsii kumppania eikä oikeasti ole kiinnostunut kiipeilystä. Mies joka ei ymmärrä, että harrastuksista voi löytyä puoliso, on todennäköisesti niin tyhmä, että menee yksityiskohtaisen neuvon myötä häiritsemään kaikkia kiipeileviä naisia Lielahteen. 

322/425 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele tanssimaan niin varmasti löytyy. Miehistä pulaa tansseissa

Jo kurssilta voi  löytyä 

t, Tanssija

Viimeaikaisten omakohtaisten kokemusten perusteella olen ehdottomasti samaa mieltä. Itselläni tanssikurssilla tapahtui häneen tutustuminen ja lavatansseissa sitten loksahtivat palaset kohdalleen. Miehistä on sekä kursseilla että lavoilla krooninen pula.

Samaa näyttää tapahtuneen nuoremmillakin joten tässä ei ole kyseessä pelkästään minun ikäluokkani juttu. Itse olin käynyt kurssien jälkeen lavatansseissa jo yli 15 kertaa ennen kuin nyt lakkasin olemasta sinkku. Eli ei kannata yhden kerran perusteella todeta että eihän tämä toimi ollenkaan.

Hyvät tavat, ystävällinen käytös, tanssin jälkeen kädestä pitäen daamin vienti takaisin omalle paikalleen jne...

M60

Sisältö jatkuu mainoksen alla
323/425 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

M-1965 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa tuntuu olevan lähes mahdotonta löytää ketään jos ikää on yli 40 ja varsinkin jos olet koulutettu, hyvätuloinen ja käytöstavatkin ovat kunnossa. Tällöin olet "ei ole kemiaa"-osastoa.

Viimeaikaisen oman kokemukseni perusteella olen vahvasti eri mieltä asiasta. Avainsanat edelleen: Tanssikurssit, lavatanssit.

Toki jos yli 40 vuotias haluaa nimenomaan alle 30 vuotiaasta seurustelukumppania niin aika vaikeaa se on millään keinolla. Itse asetetuilla tiukoilla ikärajoilla saa rajatuksi kaikki kelvottomiksi.

Muistutus. Tiukoilla ikäkriteereillä on helppoa pysytellä sinkkuna. Kun naisen iän uteleminen on muutenkin aika vaikea tehdä vaivihkaa eikä sitä kovin tarkasti pysty päättelemään ulkonäöstäkään niin aina on tekosyy ohittaa ihminen arvattuun ikään vedoten.

M60

Vierailija
324/425 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Tinder-menestys on mitä on, kannattaa lopettaa toiveajattelu ja vaihtaa strategia kokonaan.

Olen itsekin aloittanut kumppanihaun vajaa nelikymppisenä, ja oppia on tullut parissa vuodessa paljon. Ennen tätä "projektia" kokemukseni deittailusta oli käytännössä nolla. Tärkeimmät helpot vinkit:

- Lue Mark Mansonin Models -kirja. Se opettaa sinua olemaan oman itsesi kautta houkutteleva, ja varsinkin ymmärtämään ettei asia ole niin helvetin vakavaa. Kirjassa ei ole performanssi-teeskentelytaktiikoita tai iskurepliikki -spedeilyjä.

- Lue kirja uudelleen.

- Samalla kun kertailet, hae paikallisia harrastusryhmiä tai uusia juttuja joita olet halunnut kokeilla. Sellaisia, joissa on myös naisia, ja kertoja on enemmän kuin yksi. Bonus jos treenataan pareittain tai pienryhmissä. Ruoanlaitto, kamppailu, tanssi, kielikurssit jne...

Esimerkkinä lähdin kirjan kannustamana kokeilemaan potkunyrkkeilyä, joka kiinnosti muutenkin. Sieltä tärppäsi kaunis nainen treffeille, kysyin kurssin loppua kohti kun parisparri oli aina hauskaa ja juttu luisti. Homma kariutui treffien lopussa kun yli 15 vuoden ikäero tuli ilmi, mutta muuten kaikki oli kunnossa: olin oma itseni, tein rohkeasti selväksi mitä ajattelin ja haluasin enkä ottanut asiaa liian tosissani. Ja kas kummaa, kun asia menikin eteenpäin!

Vierailija
325/425 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipubis se aina luuhaa.

Vierailija
326/425 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤣  Etsiä puoliso?

Aiotko kosia avioliittoon?

Vierailija
327/425 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

M-1965 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele tanssimaan niin varmasti löytyy. Miehistä pulaa tansseissa

Jo kurssilta voi  löytyä 

t, Tanssija

Viimeaikaisten omakohtaisten kokemusten perusteella olen ehdottomasti samaa mieltä. Itselläni tanssikurssilla tapahtui häneen tutustuminen ja lavatansseissa sitten loksahtivat palaset kohdalleen. Miehistä on sekä kursseilla että lavoilla krooninen pula.

Samaa näyttää tapahtuneen nuoremmillakin joten tässä ei ole kyseessä pelkästään minun ikäluokkani juttu. Itse olin käynyt kurssien jälkeen lavatansseissa jo yli 15 kertaa ennen kuin nyt lakkasin olemasta sinkku. Eli ei kannata yhden kerran perusteella todeta että eihän tämä toimi ollenkaan.

Hyvät tavat, ystävällinen käytös, tanssin jälkeen kädestä pitäen daamin vienti takaisin omalle paikalleen jne...

Ja missä päin Suomea käy kaltaisesi mies kävi  tanssikurssilla? Mikä tanssikurssi? Kauanko kestää? Paljonko maksoi? Saako parin valkata?

328/425 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja missä päin Suomea käy kaltaisesi mies kävi  tanssikurssilla? Mikä tanssikurssi? Kauanko kestää? Paljonko maksoi? Saako parin valkata?

Taitokolmion tanssikurssi Keravalla. "Lavatanssien peruskurssi", alkaa syyskuussa ja tammikuussa. Ei ennakkoilmoittautumista, ei sitouduta koko kurssiin vaan voi käydä haluamansa lajit eikä tarvitse tulla oman parin kanssa. Miehistä joka kerta pulaa.

Tuolla yleensä kolmena peräkkäisenä kertana (3x2h30min) samaa lajia. Yksi kerta maksaa 18 euroa, saa alennusta jos ostaa sarjakortin.

Voi tulla vain oman etukäteen sovitun parin kanssa mutta ehdottomasti kannattaisi olla parinvaihdossa mukana jolloin tulee niitä uusia tuttavuuksia ja oppii tanssimaan muidenkin kuin oman parin kanssa. Silloin et valitse vaan tanssipari vaihtuu aina "jonossa" seuraavaan. 

Itse aloitin Keravalla syksyllä ja jatkoin myös kevään, molemmissa 12 kertaa. Annoin pikkusormen, se vei koko käden... Keväällä lähdin mukaan myös Hyvinkäällä järjestettävälle kurssille ja Cometsin järjestämille buggin ja fuskun pitkille 12 kerran alkeiskursseille. 

Pääsiäisenä uskaltauduin ekan kerran tanssilavalle (Ruusulinna) Taitokolmion kurssilaisten kanssa tanssitreffeillä, sen jälkeen olen lähinnä Pavilla tanssinut.

Haittapuolena vapaa-ajan ongelma kun vapaa-aika loppuu kesken...

M60

Vierailija
329/425 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

M-1965 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitokolmion tanssikurssi Keravalla. "Lavatanssien peruskurssi", alkaa syyskuussa ja tammikuussa. Ei ennakkoilmoittautumista, ei sitouduta koko kurssiin vaan voi käydä haluamansa lajit eikä tarvitse tulla oman parin kanssa. Miehistä joka kerta pulaa.

Tuolla yleensä kolmena peräkkäisenä kertana (3x2h30min) samaa lajia. Yksi kerta maksaa 18 euroa, saa alennusta jos ostaa sarjakortin.

Voi tulla vain oman etukäteen sovitun parin kanssa mutta ehdottomasti kannattaisi olla parinvaihdossa mukana jolloin tulee niitä uusia tuttavuuksia ja oppii tanssimaan muidenkin kuin oman parin kanssa. Silloin et valitse vaan tanssipari vaihtuu aina "jonossa" seuraavaan. 

Itse aloitin Keravalla syksyllä ja jatkoin myös kevään, molemmis

Et ole mies. En usko. Mies ei kirjoita noin. Oletko eläkkeellä?

330/425 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole mies. En usko. Mies ei kirjoita noin. Oletko eläkkeellä?

Töissä olen ja mies. En voi auttaa sinua uskomattomuudessasi elleivät sitten nämä vastaukseni sitä helpota:

https://www.vauva.fi/keskustelu/6103303/fyysikko-vastailemassa-taalla-v…

M60

Vierailija
331/425 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liity naiskuoroon. Naiset mielellään opastavat nuoteista laulamista ym. ja siitä se yhteinen kipinä voi syntyä.

Oman puolison/parin löytäminen perustuu sattumaan, mutta sattumallekin tulee antaa mahdollisuus.

Vierailija
332/425 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulvilassa on vain pahasuisia ja katkeria vanhoja piikoja.

Vierailija
333/425 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulu(t), harrastukset ja some.

Tällaisissa yleismaallisissa neuvoissa on sellainen pulma, että ne ovat ongelma- eivätkä ratkaisukeskeistä. Puolison voi sanojesi mukaan löytää koulusta, harrastuksista tai töistä, mutta tämän abstraktin asian tiedostaminen ei auta kirjoittajaa, vaan se vaatii konkreettisia neuvoja. Konkreettisilla neuvoilla tarkoitan sitä, että "etsi harrastuksista" ei kelpaa, koska ehdotusta ei voi muuttaa toiminnaksi. Sen sijaan, jos henkilö asuu vaikka Tampereella, niin "etsi Lielahden kiipeilykeskuksesta boulderoimasta; käy kiipeilemässä säännöllisesti, juttele ihmisille reiteistä, tutustu siinä ohessa ja kutsu kiinnostava tapaus jatkoille" olisi jo askel eteenpäin.

Tuollaisissa yksityiskohtaisissa neuvoissa on se (vielä suurempi) vika, ettet tiedä oikeasti onko Lielahden kiipeilykeskuksessa miestä etsivää naista.

Niinpä. On siis parempi olla antamatta huonoja neuvoja asioista joista ei tiedä mitään.

Vierailija
334/425 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saat Tinderissä yhden tykkäyksen vuodessa, profiilissasi täytyy olla jotain vikaa tai olet ruma. 

Profiilissani on yksi selkeä kasvokuva hymyn kanssa, kaksi kuvaa urheilukisoista, yksi kuva metsäretkeltä, yksi rannalta kavereiden kanssa ja yksi askartelemasta verstaalta. Ei ole outoja kuvakulmia, itse otettuja kuvia, aurinkolaseja naamalla, vihaisia ilmeitä, alkoholia, kalasaaliita, autojen rassausta, turistirysiä tai muuta sellaista, mistä ei yleensä tykätä. Kuvat ovat käsittelemättömiä, jos ei lasketa rajausta ja valkotasapainon säätöä. Tekstini sävy on positiivinen ja leikkisä olematta kuitenkaan rivo. Se sisältää lyhyen luonnekuvauksen, muutamia harrastuksia ja sen mitä etsin eli kavereita tai elämänkumppania. Ilmaisen tekstissä myös olevani avoin kaikenlaisille aktiviteeteille ja kutsun lukijankin osallistumaan niihin.

En ole tietääkseni poikkeuksellis

No paljon sait tykkäyksi Tinderissä ekalla viikolla? Koska yleensä profiili menee sen jälkeen pinkan alimmaiseksi, eli saa selata pitkään ennen kuin sinun kuva tulee vastaan. Itse sain 30 tykkäystä ekalla viikolla, mutta yöelämässä naiset tekeekin tuttavuutta ja aika helposti seuraakin saa. Voi olla että et olekaan niin hyvännäköinen naisten mielestä kuin kuvittelet, vaikka mitään vikaa ei todellisuudessa olisikaan. 

Vierailija
335/425 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri seurakunnista, mutta ei Jehova -eikä mormooni srk. 

Vierailija
336/425 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kannattaa etsiä puolisoa sieltä, missä paikoissa itse viihtyy ja millaisia asioita haluaa elämäänsä sitten, kun on se puoliso.

Olen väsyksiin asti kuunnellut ruikutuksia siitä, kuinka puoliso esim. juo ja on aina haluamassa baariin - ja se puoliso on aikanaan tavattu jossain baarissa, vaikka itse ei ole baarielämästä järin kiinnostunut. Silti on juuri sinne tarvinnut änkeä sitä puolisoa hakemaan. Onko siis joku IHME, jos sieltä tarttui joku baarikärpänen hihaan...?! Joskus tuntuu, että ihmiset on tosi tyhmiä. 

Ymmärrän mitä tarkoitat mutta itse käyn n. 3 kertaa vuodessa ulkona niin olenko minä sitten baarikärpänen? Yleisestä habituksestako sinä näät että keitto maistuu? Enkä tarkoita näitä siider ivalaita mistä näkee jo kilometrin päähän

Vierailija
337/425 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde ainakin ihmisten ilmoille ja unohda ne ulkonäkökeskeiset tinderit ym. ... ne on semmosia "valintamyymälöitä" 

Vierailija
338/425 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saat Tinderissä yhden tykkäyksen vuodessa, profiilissasi täytyy olla jotain vikaa tai olet ruma. 

Profiilissani on yksi selkeä kasvokuva hymyn kanssa, kaksi kuvaa urheilukisoista, yksi kuva metsäretkeltä, yksi rannalta kavereiden kanssa ja yksi askartelemasta verstaalta. Ei ole outoja kuvakulmia, itse otettuja kuvia, aurinkolaseja naamalla, vihaisia ilmeitä, alkoholia, kalasaaliita, autojen rassausta, turistirysiä tai muuta sellaista, mistä ei yleensä tykätä. Kuvat ovat käsittelemättömiä, jos ei lasketa rajausta ja valkotasapainon säätöä. Tekstini sävy on positiivinen ja leikkisä olematta kuitenkaan rivo. Se sisältää lyhyen luonnekuvauksen, muutamia harrastuksia ja sen mitä etsin eli kavereita tai elämänkumppania.

No paljon sait tykkäyksi Tinderissä ekalla viikolla? Koska yleensä profiili menee sen jälkeen pinkan alimmaiseksi, eli saa selata pitkään ennen kuin sinun kuva tulee vastaan. Itse sain 30 tykkäystä ekalla viikolla, mutta yöelämässä naiset tekeekin tuttavuutta ja aika helposti seuraakin saa. Voi olla että et olekaan niin hyvännäköinen naisten mielestä kuin kuvittelet, vaikka mitään vikaa ei todellisuudessa olisikaan.

En muista paljonko sain tykkäyksiä, kun tein profiilini viisi vuotta sitten, mutta ei niitä monta ollut. Sain ehkä yhden tykkäyksen, kun tein profiilini uudelleen noin vuosi sitten.

Vierailija kirjoitti:

Lähde ainakin ihmisten ilmoille ja unohda ne ulkonäkökeskeiset tinderit ym. ... ne on semmosia "valintamyymälöitä" 

Kerrotko tarkemmin missä tämä ihmisten ilma on? Vietän jo suurimman osan vapaa-ajastani jossain muualla kuin kotona.

Vierailija
339/425 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kokeilisin indonesiaa tai malesiaa. Kun rajat joskus aukeavat, myös itänaapurista löytyy, jos jaksaa kasvattaa.

Vierailija
340/425 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelman ratkaisu on puhtaasti matemaattinen. Yksi: 60-luvulta lähtien suomalaisten syntyvyys on laskenut. Kaksi: Miehiä syntyy aina  geneettisestikin hieman enemmän kuin naisia. Kolme: Pariutumisessa aika yleisesti mies on hieman vanhempi kuin nainen.

Noista kolmesta asiasta seuraa vääjäämättä, että vapaita miehiä on aina enemmän kuin vapaita naisia. Kun siihen lisätään se, että osa naisista ei mitenkään halua miestä ja lisäksi maahan on tuotu kymmeniä tuhansai vapaita pariutumishaluisia miehiä, niin miesylijäämä naisiin verrattuna on ehdoton tosiasia. Silloin joku mies jää elämän tuolileikissä aina yli, eikä sille mahda mikään "kyllä kaikilla on aina mahdollisuus" -teoreetikko ikinä yhtään mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi