Mistä nykyaikana kannattaa etsiä puolisoa?
Tinderissä saan keskimäärin yhden tykkäyksen vuodessa, vaikka profiilini on hyvin laadittu ja edustaa erinomaisesti liikunnallisia ja kulttuurillisia elämäntapojani. Bumbleen tai Hingeen en saanut luotua profiilia, koska tunnistautuminen ei onnistunut. Suomi24 Treffeissä profiiliani katsotaan parikymmentä kertaa viikossa, mutta kukaan ei koskaan ota yhteyttä, eikä paikkakunnallani ole yhtäkään aktiivista alle 30-vuotiaan naisen profiilia. Yli laudan seuranhakulangassa oleva ilmoitukseni ei ole vuoteen kerännyt yhtäkään yhteydenottoa. Facebookia en ole käyttänyt yli kymmeneen vuoteen, joten Facebook Dating ei myöskään ole tullut tutuksi.
Harrastuksissani on vain miehiä ja pariskuntia. Vaikka tutustun harrastuksissani joka kuukausi ainakin yhteen uuteen ihmiseen, en koskaan opi tuntemaan heitä niin läheisesti, että he kutsuisivat minua mukaan muihin aktiviteetteihinsa. Töissäni toistuu sama kuvio, paitsi että vietän toisinaan vapaa-aikaani työkavereideni kanssa. Heidän kauttaan en kuitenkaan pääse tutustumaan uusiin ihmisiin, sillä heillä tai heidän puolisoillaan ei muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ole muita kavereita. Harrastusten ja työpaikan vaihtaminen eivät ole vaikuttaneet asiaan, sillä yksilöliikunta ja turvallisuusala eivät selvästikään vedä puoleensa nuoria naisia.
En ole uskonnollinen, mutta minusta alkaa tuntua siltä niin kuin olisin kirottu, sillä olen ollut jumissa puolison etsimisen kanssa jo niin pitkän ajan. Se väsyttää ja turhauttaa, kun olen näennäisen voimaton tekemään asialle mitään.
Kommentit (425)
Vierailija kirjoitti:
Hesarissa taannoin opastettiin, että nykyään pokaillaan somessa. Ap voisi etsiä vaikka Instagramissa muutaman kauniin naisen ja tykkäillä hänen kuvistaan, muista eritoten vanhat kuvat. Näin menee viesti perille. Sitten yksityisviestillä vielä pommitusta perään. <3
Miten löydät sieltä paikallisia? Ei kiinnosta etäsuhteet.
Katso sieltä töistä itsellesi muija!
Opiskellessa opiskelukaverit, kaverin kaverit, harrastukset, tuttujen juhlat, konsertit ym menot missä paljon porukkaa ja tuttujen tuttuja. Festivaalit. Töissä työporukka ja näiden tutut.
Näistä mun kaverit on löytäneet.
Vierailija kirjoitti:
Katso sieltä töistä itsellesi muija!
Luitko aloituksesta tämän kohdan?
Vierailija kirjoitti:
yksilöliikunta ja turvallisuusala eivät selvästikään vedä puoleensa nuoria naisia
Töissä ei ole vapaita naisia.
En edes ole AP, mutta minua ärsyttää loputtomasti, kun vastaatte lukematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etsi sieltä, minne se on oletettavasti mennyt. Pubiin, keilahallille, punttisalille, metsään lenkille, pyykkitupaan, autotalliin, naapurin äijälle. Tai onhan se voinut lähteä viemään roskapussia. Ne reissut saattaa kestää pidempään.
Roskakatos onkin erinomainen paikka lähestyä vieraita naisia. Etenkin pimeässä. Tältä foorumilta saa aivan fantastisia vinkkejä.
Jos rehellisen kohteliaasti lähestyy naista ja kysyy ulos, ei tilanteessa ole mitään väärää. Siinä vaiheessa ei enää ole sinun vastuulla jos nainen tekee vääriä tulkintoja/ahdistuu yms.
Kuinka todennäköistä on, että itse ottaisit treffikutsun vastaan tuntemattomalta tuossa tilanteessa?
No se hyväksyminen nyt on toissijainen seikka. Tärkeintä on, että käyttää mahdollisuuden, saa itsevarmuutta yms. Tekee kummallekkin osapuolelle hyvää selviytyä epämukavasta tilanteesta ihan elämäntaitojen kannalta
Eli myönnät, että on epämukavaa, kun tuntematon mies tulee roskiksella ehdottamaan treffejä?
Vierailija kirjoitti:
Koulu(t), harrastukset ja some.
Tällaisissa yleismaallisissa neuvoissa on sellainen pulma, että ne ovat ongelma- eivätkä ratkaisukeskeistä. Puolison voi sanojesi mukaan löytää koulusta, harrastuksista tai töistä, mutta tämän abstraktin asian tiedostaminen ei auta kirjoittajaa, vaan se vaatii konkreettisia neuvoja. Konkreettisilla neuvoilla tarkoitan sitä, että "etsi harrastuksista" ei kelpaa, koska ehdotusta ei voi muuttaa toiminnaksi. Sen sijaan, jos henkilö asuu vaikka Tampereella, niin "etsi Lielahden kiipeilykeskuksesta boulderoimasta; käy kiipeilemässä säännöllisesti, juttele ihmisille reiteistä, tutustu siinä ohessa ja kutsu kiinnostava tapaus jatkoille" olisi jo askel eteenpäin.
Lopeta etsiminen. Et voi löytää omaa puoliskoasi mainitsemistasi paikoista. Oikea rakkaus vaatii oikean kontaktin, nuo mainitsemasi alustat ovat kaksiulotteisia siloteltuja aliaksia. Tiedät kyllä, kun oikea tulee kohdalle etsimättäkin.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta etsiminen. Et voi löytää omaa puoliskoasi mainitsemistasi paikoista. Oikea rakkaus vaatii oikean kontaktin, nuo mainitsemasi alustat ovat kaksiulotteisia siloteltuja aliaksia. Tiedät kyllä, kun oikea tulee kohdalle etsimättäkin.
Olen kohta 40-vuotias eikä ketään ole vieläkään tullut kohdalle. Kauanko minun pitää vielä odottaa ennen kuin löydän sen ensimmäisen suhteeni?
oon miettinyt samaa, vaikka oon jo 70v+ ja leski!! mutta hyväkuntoinen ja terve, siksi reissukaveri olis kiva!!
Vierailija kirjoitti:
Opiskellessa opiskelukaverit, kaverin kaverit, harrastukset, tuttujen juhlat, konsertit ym menot missä paljon porukkaa ja tuttujen tuttuja. Festivaalit. Töissä työporukka ja näiden tutut.
Näistä mun kaverit on löytäneet.
Kavereista ei ole avuksi, koska kilpailemme samoista naisista. Heti, kun porukkaan tai sen liepeille ilmestyy uusi nainen, ei menee pitkään, kun hän alkaa seurustella porukan nuorimman ja komeimman (ja yleensä myös uusimman) jäsenen kanssa, ja pian molemmat poistuvat porukasta pysyvästi. Monet toki sanovat kohteliaisuuttaan, että kertovat, jos löytävät jonkun, joka voisi sopia minulle, mutta oikeasti kukaan ei ole koskaan esitellyt minulle ketään.
Ei kannata etsiä mistään. Elämällä elämää omalla painolla, omien taitojesi mukaan. Kumppani löytyy, jos on löytyäkseen. Hyvillä tyypeillä on hyvä karma ja johdatus. Jos et löydä, ei ole tarkoitettu löytymäänkään.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata etsiä mistään. Elämällä elämää omalla painolla, omien taitojesi mukaan. Kumppani löytyy, jos on löytyäkseen. Hyvillä tyypeillä on hyvä karma ja johdatus. Jos et löydä, ei ole tarkoitettu löytymäänkään.
Tuollainen taikausko tunnetaan nimellä just world fallacy. Hyville ihmisille ei aina käy hyviä asioita eivätkä hyvät asiat aina ole ihmisten omaa ansiota. Ainoa tapa saavuttaa tavoitteensa on olla onnekas tai tehdä kovasti töitä tavoitteiden eteen ja olla vähän vähemmän onnekas.
No minun puolisoani kannattaa ainakin etsiä lähi baarista, siellä se akka aina juopottelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen taikausko tunnetaan nimellä just world fallacy. Hyville ihmisille ei aina käy hyviä asioita eivätkä hyvät asiat aina ole ihmisten omaa ansiota. Ainoa tapa saavuttaa tavoitteensa on olla onnekas tai tehdä kovasti töitä tavoitteiden eteen ja olla vähän vähemmän onnekas.
Ei tietenkään tapahdu koko ajan vain hyviä asioita. Mutta karma hoitaa kaiken, jos ei tässä elämässä niin seuraavassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noniin. Miesaivoilla oletkin jo luetellut kaikki ongelmasi ja tässä toiselta miesaivolta ratkaisu:
1) muuta sinne missä on naisia iso joukko väkiluvusta (esim Tampere, Helsinki)
2) käytä facebookia
3) älä vietä vapaa-aikaasi työkavereiden kanssa vaan oikeiden ystävien
4) vaihda harrastuksia. Voit palata vanhoihin harrastuksiin sitten kun olet itsekin pariskunta
Jos olisit lukenut aloituksen, niin olisit huomannut, että kaikkia noita on jo kokeiltu. Pitäisikö joka vuosi muuttaa uuteen kaupunkiin ja vaihtaa harrastuksia? Teitkö itse tai tekivätkö läihpiirisi miehet niin onnistuakseen? Muuttaminen on erityisen vaikeaa, jos on jo vakituinen työ ja oma talo, eikä harrastusseurojakaan ole tarjolla loputonta määrää.
Asenteesi kuulostaa vähän negatiiviselta.
Ei ne akat kotoa tule hakemaan. Joko maksat deittisovellukselle, että näyt akoille, valkkaat sieltä komeimmat ja koeajat. Tai sitten itket yksin tuoppiisi kotona.
Ei sitä kannata etsiä. Kyllä se tulee takaisin vaatteita vaihtamaan.
Hesarissa taannoin opastettiin, että nykyään pokaillaan somessa. Ap voisi etsiä vaikka Instagramissa muutaman kauniin naisen ja tykkäillä hänen kuvistaan, muista eritoten vanhat kuvat. Näin menee viesti perille. Sitten yksityisviestillä vielä pommitusta perään. <3