Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä nykyaikana kannattaa etsiä puolisoa?

Vierailija
03.02.2025 |

Tinderissä saan keskimäärin yhden tykkäyksen vuodessa, vaikka profiilini on hyvin laadittu ja edustaa erinomaisesti liikunnallisia ja kulttuurillisia elämäntapojani. Bumbleen tai Hingeen en saanut luotua profiilia, koska tunnistautuminen ei onnistunut. Suomi24 Treffeissä profiiliani katsotaan parikymmentä kertaa viikossa, mutta kukaan ei koskaan ota yhteyttä, eikä paikkakunnallani ole yhtäkään aktiivista alle 30-vuotiaan naisen profiilia. Yli laudan seuranhakulangassa oleva ilmoitukseni ei ole vuoteen kerännyt yhtäkään yhteydenottoa. Facebookia en ole käyttänyt yli kymmeneen vuoteen, joten Facebook Dating ei myöskään ole tullut tutuksi.

Harrastuksissani on vain miehiä ja pariskuntia. Vaikka tutustun harrastuksissani joka kuukausi ainakin yhteen uuteen ihmiseen, en koskaan opi tuntemaan heitä niin läheisesti, että he kutsuisivat minua mukaan muihin aktiviteetteihinsa. Töissäni toistuu sama kuvio, paitsi että vietän toisinaan vapaa-aikaani työkavereideni kanssa. Heidän kauttaan en kuitenkaan pääse tutustumaan uusiin ihmisiin, sillä heillä tai heidän puolisoillaan ei muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ole muita kavereita. Harrastusten ja työpaikan vaihtaminen eivät ole vaikuttaneet asiaan, sillä yksilöliikunta ja turvallisuusala eivät selvästikään vedä puoleensa nuoria naisia.

En ole uskonnollinen, mutta minusta alkaa tuntua siltä niin kuin olisin kirottu, sillä olen ollut jumissa puolison etsimisen kanssa jo niin pitkän ajan. Se väsyttää ja turhauttaa, kun olen näennäisen voimaton tekemään asialle mitään.

Kommentit (425)

341/425 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko tarkemmin missä tämä ihmisten ilma on? Vietän jo suurimman osan vapaa-ajastani jossain muualla kuin kotona.

Ihmisten ilmoilla on siellä, missä tapaat sosiaalisen kanssakäymisen ollessa sallittua ihmisiä, joista joku voisi olla tuleva seurustelukumppanisi.

Jollekulle ihmisten ilmoilla voi olla metsässä tunnetulla reitillä vaellusreissulla.

M60

Vierailija
342/425 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalta voi löytää jos on hyvä tuuri tarjonnassa ja osapuolten kiinnostus ja luonne kohtaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/425 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko muuten minkä näköinen/tyylinen? Kiltin näköinen? hevari? Itse näytän kuulemma "pahalta pojalta" niin se saattaa auttaa.

Vierailija
344/425 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinun tyyli on jotenkin (ikävä sanoa) tylsähkö. Kuvat ei herätä mitään tunteita

Vierailija
345/425 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttiko ap elämäntapojaan niin että kohtaa nyt enemmän sinkkunaisia? Vai olivatko tarvittavat muutokset liian vaikeita tehdä? Jos ei muuttanut niin hänellä ei enää ole oikeutta valittaa tilanteesta.

Vierailija
346/425 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa jos ei halua tehdä muutoksia nykyiseen tapaansa elää.

Vierailija
347/425 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla minkä ikäinen ap on ja minkä ikäistä naista etsii?

Vierailija
348/425 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tapaa olla joko kalas, saunas tai verstaas. Joskus kattomassa uutisi. Öisin se makaa yläsängys.

Vierailija
349/425 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hämmentävää miten kukaan ei ole vielä kysynyt olennaisinta kysymystä! Ap kertoo etsivänsä alle 30-vuotiasta naista, mutta mikä on hänen oma ikänsä?

Tällä hetkellä olen 32-vuotias, mutta olen ollut samassa tilanteessa 18-vuotiaasta asti. Minulla on enemmän yhteistä hieman nuorempien kanssa, joita suurin osa kavereistanikin on.

Eli ap on 32 vuotias ja aloituksen perusteella etsii alle 30 vuotiasta naista. Kaikki harrastuksensa ovat sellaisia että niissä on vain miehiä. Ei ole kertonut aloittavansa harrastetta jossa kohtaisi naisia.

Vierailija
350/425 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskellessa opiskelukaverit, kaverin kaverit, harrastukset, tuttujen juhlat, konsertit ym menot missä paljon porukkaa ja tuttujen tuttuja. Festivaalit. Töissä työporukka ja näiden tutut.

Näistä mun kaverit on löytäneet.

Kavereista ei ole avuksi, koska kilpailemme samoista naisista. Heti, kun porukkaan tai sen liepeille ilmestyy uusi nainen, ei menee pitkään, kun hän alkaa seurustella porukan nuorimman ja komeimman (ja yleensä myös uusimman) jäsenen kanssa, ja pian molemmat poistuvat porukasta pysyvästi. Monet toki sanovat kohteliaisuuttaan, että kertovat, jos löytävät jonkun, joka voisi sopia minulle, mutta oikeasti kukaan ei ole koskaan esitellyt minulle ketään.

Tämähän kuulostaa nyt ihan omituiselta, robottimaiselta yläastetouhulta. Ihanko oikeasti yhdelläkään ihmisellä ei ole mitään henkilön persoonaan, ulkoiseen olemukseen, mihinkään liittyviä preferenssejä, vaan aina vaan kaavamaisesti otetaan kaveriporukan nuorin sinkku? Jos näin on, niin eikö silloin kannata hakeutua sellaiseen kaveriporukkaan, jossa kaikki muut ovat itseä vanhempia?

Vierailija
351/425 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailta. Sieltä mistä mies tienaa ja nainen tekee kodin. Miehille aika helppoa hankkia puoliso esim Filippiineiltä

Myös naisille suosittelen puolison etsimistä samasta paikasta eli ulkomailta. Kun edes toisella on perhe ja yheisökeskeinen kasvatus ja arvot on suhteella edes jonkinlaiset onnistumismahdollisuudet.

Paitsi että tilastojen mukaan just tällaisilla suhteilla on suurin mahdollinen epäonnistumisriski - kun ollaan kotoisin eri maista, eri kulttuureista, käytännössä aivan erilaisista todellisuuksista, ja lisäksi kuvioon usein kuuluu iso ikäero (joka sekin on epäonnistumisriski) ja se, että toinen hakee romanttista rakkaussuhdetta ja toinen jotain sosiaaliturvajärjestelyä itselleen ja suvulleen.

Vierailija
352/425 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Käytkö salilla vähintään  3 kertaa viikossa

2. Onko ruokavaliosi kunnossa eli onko rasvaprosenttisi 15%-17%

3. Onko vaatetuksesi kunnossa (esim. Old money)

4. Onko hiusten leikkauksesta max 2 viikkoa aikaa

5. Harjoitteletko lähestymisiä päivittäin

A) kysy suuntaa, poistu

B) tarjoa apua

C) kehu tyyliä tahdikkaasti, poistu

D) kehu ulkonäköä tahdikkaasti, poistu

E) aloita keskustelu tuntemattoman kanssa, lähes kuin tuntisit hänet (ajoitus ja aihe sovelias)

6. Hankalampi, mutta opettele olemaan hauska: seuraa standuppia jne. 

7. Tee kaikki mitä itse aikaisemmin kerroit tekeväsi

Vierailija
353/425 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoimmin "ravintola"sta saat uuden hakkaavan alkkiksen. Kuoliko sulta, vai joutuiko se lusimaan?

Vierailija
354/425 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Käytkö salilla vähintään  3 kertaa viikossa

2. Onko ruokavaliosi kunnossa eli onko rasvaprosenttisi 15%-17%

3. Onko vaatetuksesi kunnossa (esim. Old money)

4. Onko hiusten leikkauksesta max 2 viikkoa aikaa

5. Harjoitteletko lähestymisiä päivittäin

A) kysy suuntaa, poistu

B) tarjoa apua

C) kehu tyyliä tahdikkaasti, poistu

D) kehu ulkonäköä tahdikkaasti, poistu

E) aloita keskustelu tuntemattoman kanssa, lähes kuin tuntisit hänet (ajoitus ja aihe sovelias)

6. Hankalampi, mutta opettele olemaan hauska: seuraa standuppia jne. 

7. Tee kaikki mitä itse aikaisemmin kerroit tekeväsi

1. Talvisin käyn kolmesti viikossa, mutta kesäisin vain kerran, kun tulee liikuttua enemmän ulkona.

2. Kyllä.

3. Kyllä.

4. Kyllä.

5. En lähesty ihmisiä päivittäin, mutta pysähdyn usein juttelemaan vastaantulijoille metsässä ja juttelen tietysti aina uusien harrastuskavereiden kanssa. En ole ujo eikä ihmisten lähestyminen ei tuota minulle ongelmia.

6. Olen hauska, mutta vain jos arvostaa kuivaa ja oivaltavaa huumoria. Se ei myöskään välttämättä tule välittömästi esille.

7. Niin teen.

Vierailija
355/425 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskellessa opiskelukaverit, kaverin kaverit, harrastukset, tuttujen juhlat, konsertit ym menot missä paljon porukkaa ja tuttujen tuttuja. Festivaalit. Töissä työporukka ja näiden tutut.

Näistä mun kaverit on löytäneet.

Kavereista ei ole avuksi, koska kilpailemme samoista naisista. Heti, kun porukkaan tai sen liepeille ilmestyy uusi nainen, ei menee pitkään, kun hän alkaa seurustella porukan nuorimman ja komeimman (ja yleensä myös uusimman) jäsenen kanssa, ja pian molemmat poistuvat porukasta pysyvästi. Monet toki sanovat kohteliaisuuttaan, että kertovat, jos löytävät jonkun, joka voisi sopia minulle, mutta oikeasti kukaan ei ole koskaan esitellyt minulle ketään.

Tämähän kuulostaa nyt ihan omituiselta, robottimaiselta yläastetouhulta. Ihanko oikeasti yhdelläkään ihmisellä ei ole mitään henkilön persoonaan, ulkoiseen olemukseen, mihinkään liittyviä preferenssejä, vaan aina vaan kaavamaisesti otetaan kaveriporukan nuorin sinkku?

Pientä vaihtelua tietysti on, mutta pääsääntöisesti tuo kuvio toistuu vuodesta toiseen kaikissa (erillisissä) kaveriporukoissa.

Vierailija
356/425 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aviopuolisoa etsitä.

Vierailija
357/425 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hämmentävää miten kukaan ei ole vielä kysynyt olennaisinta kysymystä! Ap kertoo etsivänsä alle 30-vuotiasta naista, mutta mikä on hänen oma ikänsä?

Tällä hetkellä olen 32-vuotias, mutta olen ollut samassa tilanteessa 18-vuotiaasta asti. Minulla on enemmän yhteistä hieman nuorempien kanssa, joita suurin osa kavereistanikin on.

Eli ap on 32 vuotias ja aloituksen perusteella etsii alle 30 vuotiasta naista. Kaikki harrastuksensa ovat sellaisia että niissä on vain miehiä. Ei ole kertonut aloittavansa harrastetta jossa kohtaisi naisia.

Mitä nämä harrasteet ovat? Minulta meni ohi enkä löydä niitä enää tuolta edellisiltä sivuilta, mutta kiinnostaa.

t. ei ap

Vierailija
358/425 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etsi sieltä, minne se on oletettavasti mennyt. Pubiin, keilahallille, punttisalille, metsään lenkille, pyykkitupaan, autotalliin, naapurin äijälle. Tai onhan se voinut lähteä viemään roskapussia. Ne reissut saattaa kestää pidempään.

Roskakatos onkin erinomainen paikka lähestyä vieraita naisia. Etenkin pimeässä. Tältä foorumilta saa aivan fantastisia vinkkejä.

Taisi selvitä syy miksei syvällisempi tutustuminen onnistu kenenkään kanssa.

Vierailija
359/425 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisesta paikasta jossa käyvät ovat avoimia mahdollisesti romanttisten tuttavuuksien syntymiselle.

Vierailija
360/425 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisesta paikasta jossa käyvät ovat avoimia mahdollisesti romanttisten tuttavuuksien syntymiselle.

Kerroppa mitä nämä paikat ovat, no.