Kerro itsestäsi jotain, joka on ristiriidassa yleisten käsitysten tai stereotypioiden kanssa
Voin aloittaa. Vähän tylsä, mutta menköön. Olen nuorehko yliopistokoulutettu nainen ja monilta arvoiltani suhteellisen liberaali. Yleensä ihmiset olettavat minun olevan perusviher-vasemmiston äänestäjä, mutta olen jo vuosia äänestänyt persuja. Mitäs teillä?
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Olen suomalainen mies ja työskentelen vakituisesti siivoojana.
Kk?
Maailma muuttuu niin että tilinne voidaan imaista tyhjiksi, asuntonne vallata teiltä ja metsät viedä ja myydä.
ikävä, mutta takeita ette saa.
mitään ei mukaansa saa.
vai että lapsillenne? Jos tuleekin hunsvottejatai löytyvät akaan tai ukoon joka ksuettaaa heiltä kaiken tai tulee syöpä joka vie vuodessa.
Olen tuplamaisteri mutta oikeinkirjoitukseni on surkeampaa kuin monella yläasteikäisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen, joka inhoaa lapsia ja lapsista puhumista. Minulla ei ole lapsiin kohdistuvaa hoivaviettiä.
Minä myös. En ihastu vauvoihin enkä varsinkaan räkänokkaisiin riehuviin isompiin lapsiin. Olen melko ääniherkkä, joten en oikein jaksa niitä. Mutta en kyllä vihaksi sitä silti kutsuisi.
Ei minullakaan ole mitään hoivaviettiä eikä mitään vihaa lapsia kohtaan kunhan vaan saan olla muiden lasten kiljumiselta rauhassa ettei sellaista tarvitse kuunnella.
Sitten voisi alkaa hermo mennä jos omalla terassillakaan ei saisi nauttia linnunlaulusta vaan ihan älyttömästä kiljunta konsertista. Lasten riemu ei ole kiellettyä mutta ei sen tarvitse tuottaa järkyttävää meteliä. Ei kaikilta kuulu järkyttävää kiljuntaa vaikka se tramppa on pihassa. Mitenkä jotkut sitten onnistuvat siinä ilman huutamista jumppaamaan ja toiset eivät.
Olen mies, mutta en pelaa ollenkaan tietokone- tai konsolipelejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen, joka inhoaa lapsia ja lapsista puhumista. Minulla ei ole lapsiin kohdistuvaa hoivaviettiä.
Minä myös. En ihastu vauvoihin enkä varsinkaan räkänokkaisiin riehuviin isompiin lapsiin. Olen melko ääniherkkä, joten en oikein jaksa niitä. Mutta en kyllä vihaksi sitä silti kutsuisi.
No tämä on kyllä tosi erikoista, yleensähän kaikki kertovat tykkäävänsä riehuvista räkänokkaisista isommista lapsista :D
''Jokainen koulutetuksi julistautuva persu kirjoittaa ainakin huonosti. Se sopii kyllä varsin hyvin ennakkokäsityksiin.''
Toisaalta ei yliopistokoulutus ole koskaan taannut oikeinkirjoitustaitoa. Monet alemmin koulutetut, mutta paljon lukevat ja kielestä kiinnostuneet osaavat kieliopin paremmin. Työpaikallani valtiotieteiden maisterit kirjoittavat joskus kieliopillisesti lähes yhtä huonosti kuin opiston käynyt, vain sisältö on eri tasolla. Yksi esimies unohtaa sujuvasti pisteet päiväyksistä, eräs kollega kirjoittaa sinnikkäästi jotkut helpotkin yhdyssanat erilleen ja toinen kirjoittaa näennäisen hienosti kymmenen lauseen virkkeitä, joiden rakenne on usein päin peetä ja viesti jää hämärän peittoon. Hämmentävän moni kirjoittaa myös väärin yhden alallamme yleisen sanan, jonka oikeinkirjoituksen voisi helposti tarkistaa nopealla Google-haulla tai ihan vaan menemällä nettisivuillemme.
Olen kulttuurialalla töissä ja olen rasisti.
Olen vanhempi pitkäaikaistyötön. MInusta on ainoastaan negatiivisia perusoletuksia. Suurin osa ei pidä yhtään paikkaansa.
En esimerkiksi juo olutta, olen aamuvirkku, en pelaa, minulla ei ole sohvaa, luottotietoni ovat kunnossa, harrastan paljon liikuntaa, minulla on säästöjä, asun hyvällä alueella, olen lukenut 52 kirjailijan koko tuotannon, olen hyvin kultturelli, syön terveellisesti, olen siisti.
Olen lääkäri, mutta asun huonomaineisessa lähiössä jossa on yli 30% vieraskielisiä ja keskitulo n.2k luokkaa.
Syön lähinnä einesruokaa, en osta merkkivaatteita tai ylipäätään mitään uutta jos en tarvitse ja silloin kun on pakko, ajan yli 10v vanhalla autolla
Suurin osa ihmisistä on maidolle haisevia aikuisvauvoja.
Miäpä juonkin kauramaitua.
t. Vihreä pöpi /hupsu
"Työpaikallani valtiotieteiden maisterit kirjoittavat joskus kieliopillisesti lähes yhtä huonosti kuin opiston käynyt,"
Valtiotieteiden maisteri ei ole yliopistossa opiskellut, vai???
Olen yli 50v nainen, enää en seurustele/hae kumppania, enkä välitä yksin sex hommistakaan, ei ole edes dildoa, ei haluja ne lähti kun tuli vaihdevuodet. (jos olisi "se oikea" löytynyt nuorempana, kävisin gyneltä kysyyn apua haluttomuuteen)
Nyt tykkään asua yksin, elää näin. Miehet on ihmeissään muka, varsinkin ne jotka on tottuneet siihen, että nainen lankeaa aina, juuri heidän jalkojen juureen.. HUOH. Ja :)))
Vierailija kirjoitti:
Olen filmitähden näköinen mies joka on pahasti mt-ongelmainen. Osaan esiintyä charmikkaasti ja fiksusti, mutta pääni sisus on yhtä kaaosta.
Pyydä adhd testi, elämäsi voi parantua. Siinä adhd on just pää kaaoksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen lähihoitajan työtä (av:n mukaan Suomen halveksituin työ, jota kuka tahansa vähä-älyinenkin pystyy tekemään), mutta minulla on myös maisterin tutkinto taustalla. Puhun useaa vierasta kieltä ja luen paljon.
Mullakin on lähihoitajan koulutus ja valmistun pian sairaanhoitajaksi. Lähihoitajan työ ei todellakaan ole työ jota jokainen pystyy tekemään. Jotkut kuvittelee, että se on vain perseiden pesua, mutta ei todellakaan ole. Kyllä siinä pitää osata seurata asukkaiden/potilaiden vointia, lääkitystä pitää hoitaa jne. Joku kotihoidon lähihoitaja on varsinkin on melkoisessa vastuussa kun yksin menee asiakkaan luokse ja joutuu miettimään asiakkaan voinnin perusteella mitä tehdä.
Tuon vuoksi esim. minusta ei ole sairaanhoitajaksi tai lähihoitajaksi. Se on fyysisesti ja psyykkisesti raskasta työtä
Juttu on niin, että monessa paikassa lähihoitajan työn hyvin hoitaminen on todella vaativaa, mutta taas koulutukseen pääseminen ilmeisesti ei ole. Lisäksi koulutusmäärät ovat kai melko isoja. Siksi osa henkilöistä, joilla on lähihoitajan koulutus on tyhmiä kuin pässit, ehkä myös surkeita työssään, osa taas on fiksuja ja mahdollisesti myös hyviä työssään.
Koska lähihoitajia on niin paljon, niin kaikki ovat tavanneet yhden tai useamman pässin lähihoitajan. Ovat tavanneet fiksujakin, mutta se ei jää samalla lailla mieleen. Lisäksi näillä tyhmillä erityisesti on tapana korostaa, että ovat lähihoitajia. Tai ainakin yksi häiriköivä juoppo puolustautui tällä argumentilla.
Kaikki tietysti ymmärtävät, että lähihoitajaksi kouluttautuminen ei muuta ketään ihmistä tyhmemmäksi. Toivottavasti päinvastoin.
Kaikki arvostavat hyviä hoitoalan työntekijöitä, viimeistään kun ovat itse siellä pedissä.
Olen pt, vahva ja lihaksikas nainen, mutta rakastan suklaata. Rakastan työtäni, ja töissä pitää olla sosiaalinen, mutta olen introvertti ja aika usein poikki, varsinkin kun kotona on pieniä lapsia.
Tienaan 70k€/v. hoitamalla lapsia ja vanhuksia.
Vierailija kirjoitti:
"Työpaikallani valtiotieteiden maisterit kirjoittavat joskus kieliopillisesti lähes yhtä huonosti kuin opiston käynyt,"
Valtiotieteiden maisteri ei ole yliopistossa opiskellut, vai???
Ks. googlesta mitä tarkoittaa esimerkiksi opistotutkinto, opistoaste tai opistotaso. Opit taas yhden uuden asian tänään, eikö olekin hienoa!
Olen suomalainen mies ja työskentelen vakituisesti siivoojana.