Kerro itsestäsi jotain, joka on ristiriidassa yleisten käsitysten tai stereotypioiden kanssa
Voin aloittaa. Vähän tylsä, mutta menköön. Olen nuorehko yliopistokoulutettu nainen ja monilta arvoiltani suhteellisen liberaali. Yleensä ihmiset olettavat minun olevan perusviher-vasemmiston äänestäjä, mutta olen jo vuosia äänestänyt persuja. Mitäs teillä?
Kommentit (135)
Olen akateeminen hyvätuloinen liberaali nainen, jonka akateeminen hyvätuloinen mies on ituhippi. Salaa äänestän persuja.
Yllättävän moni luulee, että olen varakas, vaikka olen työtön, joka vain tykkää näyttää huolitellulta ja ostaa laatua sen harvan kerran kun jotain ostan.
Olen hyvännäköinen, en ole koskaan seurustellut.
Olen akateeminen ateisti nainen, en edes iäkäs. Siksi moni voisi yllättyä kuinka konservatiivisesti ajattelen irtosuhteista, avioliitosta ja perinteisistä perhearvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kielitaitoinen, matkustellut, koulutettu kasvissyöjä, jolla on ulkomaalainen aviomies ja äänestän persuja. Palstan persu jankuttajan yllätykseksi.
Joo, tiedän että on yhdyssana. Ei tarvitse tulla huomauttamaan😁
Hienoa että olet niin korkea koulutettu että tajusit itsekin että toi oli aika huvittava yksityis kohta.
Jokainen koulutetuksi julistautuva persu kirjoittaa ainakin huonosti. Se sopii kyllä varsin hyvin ennakkokäsityksiin.
Olen suhteellisen rikkaista taustoista ja arvomaailmani on silti vasemmalle kallellaan (demarit). Olen vakitöissä ja nostanut elämässäni 1 kuukauden verran työttömyystukea. Tiedän myös omista piireistäni muitakin varakkaita demareita.
Av-palstan tollojen jutuista huolimatta olen työtön, joka oikeasti haluaa saada töitä.
Olen filmitähden näköinen mies joka on pahasti mt-ongelmainen. Osaan esiintyä charmikkaasti ja fiksusti, mutta pääni sisus on yhtä kaaosta.
Olen autisti joka on töissä viestinnän/markkinoinnin konsulttina, työhöni kuuluu paljon sosiaalisia tilanteita, esiintymistä ja ihmisten käyttäytymisen lukemista.
Minulla on 4 lasta saman puolison kanssa. Mentiin naimisiin kun olin 19v. Olen nyt 33v ja kaikki lapseni on jo koulussa. Tämä järkyttää monia ja kaikki olettavat olevan uusioperhe.
Seuraava oletus on että olen uskovainen. En ole, en kuulu edes kirkkoon
Vierailija kirjoitti:
Olen tullut tälle planeetalle tappaakseni langenneita enkeleit, jotka laskeutuivat tälle planeetalle muutama tuhat vuotta sitten ja esiintyivät jumalina ja pahoja ihmisiä. Olen täällä tuhotakseni niitä. Muuta kysyttävää aloittajalla?
Tämä kuulostaa psykoosilta
Vierailija kirjoitti:
Olen suhteellisen rikkaista taustoista ja arvomaailmani on silti vasemmalle kallellaan (demarit). Olen vakitöissä ja nostanut elämässäni 1 kuukauden verran työttömyystukea. Tiedän myös omista piireistäni muitakin varakkaita demareita.
Mistä tulee ajatus, että demarit olisivat köyhiä? En ole ikinä kuullut tuollaista oletusta yhtään missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kielitaitoinen, matkustellut, koulutettu kasvissyöjä, jolla on ulkomaalainen aviomies ja äänestän persuja. Palstan persu jankuttajan yllätykseksi.
Joo, tiedän että on yhdyssana. Ei tarvitse tulla huomauttamaan😁
Hienoa että olet niin korkea koulutettu että tajusit itsekin että toi oli aika huvittava yksityis kohta.
Jokainen koulutetuksi julistautuva persu kirjoittaa ainakin huonosti. Se sopii kyllä varsin hyvin ennakkokäsityksiin.
Heh, kerro toki, mikä tossa mun aloituksessa tökkii? :) Kiinnostaa aina oppia uutta! - ap
Sama mulla, jaan monet maahanmuuttokriittisistä näkemyksistä, mutta homo - ja lesbosuhteet ovat aina olleet minulle normaalia ja rinnastan täysin heterosuhteisiin. Sukupuolia on mun nähdäkseni kaksi, mutta jokainen saa valita miten on mies tai nainen. En kannata abortin saamisen helpottamista, En usko yksiavioisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Olen akateeminen hyvätuloinen liberaali nainen, jonka akateeminen hyvätuloinen mies on ituhippi. Salaa äänestän persuja.
Hahaa, mahtavaa, täältä löytyy siis monia sielunsiskoja :D - ap
Vierailija kirjoitti:
Teen lähihoitajan työtä (av:n mukaan Suomen halveksituin työ, jota kuka tahansa vähä-älyinenkin pystyy tekemään), mutta minulla on myös maisterin tutkinto taustalla. Puhun useaa vierasta kieltä ja luen paljon.
Mullakin on lähihoitajan koulutus ja valmistun pian sairaanhoitajaksi. Lähihoitajan työ ei todellakaan ole työ jota jokainen pystyy tekemään. Jotkut kuvittelee, että se on vain perseiden pesua, mutta ei todellakaan ole. Kyllä siinä pitää osata seurata asukkaiden/potilaiden vointia, lääkitystä pitää hoitaa jne. Joku kotihoidon lähihoitaja on varsinkin on melkoisessa vastuussa kun yksin menee asiakkaan luokse ja joutuu miettimään asiakkaan voinnin perusteella mitä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Teen lähihoitajan työtä (av:n mukaan Suomen halveksituin työ, jota kuka tahansa vähä-älyinenkin pystyy tekemään), mutta minulla on myös maisterin tutkinto taustalla. Puhun useaa vierasta kieltä ja luen paljon.
Tämä maisteri työntelee siivouskärryjä sairaalassa, ekassa ammatissaan. Meissä lähes kaikki ihan nuorimpia lukuun ottamatta ovat alanvaihtajia, ja useat myös korkeakoulutettuja.
Minulla on adhd, mutta vastoin yleisiä stereotyypisiä oletuksia, en ole ylivilkas, levoton tai kaoottinen luonne, vaan ennemminkin sulkeutunut ja omiin oloihin vetäytyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tulee ajatus, että demarit olisivat köyhiä? En ole ikinä kuullut tuollaista oletusta yhtään missään.
Demarit taitavat olla yleensä aika keskiluokkaa.
Olen kassialman näköinen lidlin pussit kädessä. Minua luullaan köyhäksi, mutta sitä en ole :).