Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro itsestäsi jotain, joka on ristiriidassa yleisten käsitysten tai stereotypioiden kanssa

Vierailija
01.02.2025 |

Voin aloittaa. Vähän tylsä, mutta menköön. Olen nuorehko yliopistokoulutettu nainen ja monilta arvoiltani suhteellisen liberaali. Yleensä ihmiset olettavat minun olevan perusviher-vasemmiston äänestäjä, mutta olen jo vuosia äänestänyt persuja. Mitäs teillä?

Kommentit (135)

Vierailija
101/135 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen äidinkielen opettaja, nainen. Vastustan sateenkaari-ideologiaa ynnä muuta transutusta. Polttelen sikareita. Pidän Suomen osallistumista Ukrainan sotaan typeränä ja itseäni keskivertoa älykkäämpänä.

Vierailija
102/135 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen piririippuvainen tk-lääkäri.

Teitä on paljon, kun minäkin tunnen useamman vapaa-ajaltani. Yleensä käytätte pirin ja kannabiksen lisäksi myös DMT:tä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/135 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemukseeni liittyvää: vaikutan tossulta perässävedettävältä, koska mietin asioita monelta kantilta, ennenkuin teen siirtoja. monet asiat ovat minulle myös samantekeviä, muut saavat mielellään tehdä mitättömiä päätöksiä. sitten ihmettelevät, kun en suostu joka asiassa pomotettavaksi, ja kun mielipiteissäni on jotain substanssiakin.

Vierailija
104/135 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen verohallinnon asiantuntija. Minulla on rikosrekisteri kahdestä törkeästä pahoinpitelystä, sekä yhdestä lievästä. Unohtamatta kaikkia niitä muita tappeluita, velanperintöjä, autolla kaahaamisia ym., jotka eivät menneet poliisin tietoon.

Nuorena meni hyvin huonosti. Ensin liikuin huonoissa porukoissa, ja sitten olin se huono porukka. Olin täysin impulssikyvytön ja hyvin väkivaltainen. Elämä kääntyi, kun sain lääkityksen kuntoon ja pääsin terapiaan. Nykyään tosiaan vakityö kynäniskana ja ylemmän keskiluokan elämäntyyli. Kasvoissa olevan arven (tappelusta) olen selittänyt tulleen nuorena siitä, kun silloisen hevoseni riimun solki osui kasvoihini.

Vierailija
105/135 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tuntuu olevan yhä edelleen etenkin keski-ikäisille tai sitä vanhemmille miehille uusi tieto, että nainen voi katsoa jääkiekko ihan vain siksi, että nauttii lajista. Vielä yllättävämpi tieto heille on se, että tunnen lajin säännöt ja minulla on suhteellisen kattava tietämys erilaisista tilastoista jne lajiin liittyen. 

Kuulostaapas tutulta! Penkkiurheilen jääkiekon ja jalkapallon parissa. Nuorempana kuuli aina samat asiat.

*tuntematon mies tulee jutulle*

"Oot varmaan ekaa kertaa pelissä?"

"Ei, oon käynyt täällä lapsesta asti."

"Tulit varmaan poikaystävän kanssa?"

"Ei, ihan yksin tulin."

"Tulitko aviomiehen kanssa?"

"Ihan yksin vaan."

"Sä siis etsit poikaystävää täältä?"

"En, tulin katsomaan peliä."

"...pelaako sun poikaystävä joukkueessa?"

"Ei, en tunne pelaajia henkilökohtaisesti."

"...sä siis etsit poikaystävää joukkueesta?"

"En, tulin vaan katsomaan peliä."

"...mutta sä haluat jonkun joukkueesta poikaystäväksesi?"

"En halua tutustua heihin, tykkään vaan katsoa peliä."

Ja tähän sellainen hämmennyksen ja lievän pelon ilmeet kyselijämiehen kasvoilla. Sitten tykitetäänkin tiukkoja nippelitietokysymyksiä lajiin liittyen, ja naureskellaan bimboksi, kun en tiedä vuoden 1964 pelanneen maalivahdin koiran nimeä. Tai aletaan selittämään kuin viisivuotiaalle, että mikä on paitsio. Iän myötä helpottanut!

Vierailija
106/135 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nelikymppinen lihava nainen, vaikutan muista lähinnä sähläävältä höpsöltä, ehkä vähän säälittävältäkin. Minulle puhutaan kuin älyllisesti vajaalle. 

En kuitenkaan kärsi älyn puutteesta, vaan olen äärimmäisen ahdistunut sekä kaikkialla alemmuutta kokeva. Ajatus juoksee jos olen itsekseni, mutta hukkaan sanani, tai kieli menee solmuun seurassa- vaikka en olisi tätä ennen jännittänyt tilanteessa ollenkaan. (Muut nauravat kömmähdyksilleni, joten on ihan turha sellaisen jälkeen edes yrittää palata älykkääseen aiheeseen...parempi vaan nauraan muiden kanssa, vaikka mielessä pyöriikin, onko yksi moka lausumisen/sanan suhteen oikeasti NOIN hauska..?)

Niin, se ahdistus. Synnyin yliherkkänä kaikelle, koin jo pikkulapsena olevani outo. Allergisoidun helposti, itken ja nauran helposti. Pienikin kipu tai epämukavuus rekisteröityy ISONA ongelmana, joka puolestaan turhauttaa mm. terveydenhuollon puolella työntekijöitä.( Nyt

Oletko minä?

Välttelen kyllä itse terveydenhuoltoa koska normityöntekijä siellä ei tunnu osaavan kohdata aikuista yliherkkää ihmistä, vaan turhautuu ja vielä näyttää sen. En tiedä mitä itse voin sille että säikähdän helposti, itken helposti tai menen lähes mykäksi ahdistuksesta. 

Vierailija
107/135 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun seksuaalivähemmistöön enkä tosiaan ole mikään Pridessä hilluva kanarialintu. Elän aivan tavallista elämää, jossa seksuaalinen suuntautuminen on vain yksi osa minua enkä erityisemmin koe tarvetta korostaa sitä.

Vierailija
108/135 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ovat yllättyneet, että minulla on kaksi korkeakoulututkintoa. Ilmeisesti minulla on ns. "duunarin" olemus ja tyyli. Ei haittaa yhtään.

Vierailija
109/135 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen nainen ja vanhempi sellainen, vähän koulutettu, omaan kuitenkin sellaisia kykyjä joista ihmiset eivä tiedä mitään, esitän yleensä tyhmempää kuin olen. Pystyn näkemään heti ensisilmäyksellä mikä ihminen on miehiään/naisiaan. Parantajan kyky on myös.

Vierailija
110/135 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Tamperelainen 90-luvulla syntynyt nainen, olen rasistinen ja vastustan intersektionaalista feminismiä aatteena. 

Vierailija
111/135 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulun seksuaalivähemmistöön enkä tosiaan ole mikään Pridessä hilluva kanarialintu. Elän aivan tavallista elämää, jossa seksuaalinen suuntautuminen on vain yksi osa minua enkä erityisemmin koe tarvetta korostaa sitä.

Kuvailit juuri suurimman osan seksuaalivähemmistöistä.

Vierailija
112/135 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen piririippuvainen tk-lääkäri.

Ootko ollut koskaan piripäissä töissä? Kerran olin lääkärillä, en tosin tk:ssa vaan yksityisellä, ja olin ihan varma, että lääkäri oli piripäissään tai sitten maaninen tms. Höpötti aivan sekavia, oli todella ylivireinen ja yltiöpositiivinen, silmät pyöri kummallisesti päässä. Olin kyllä aivan kertakaikkisen ällikällä lyöty :D en ole sellaiseen törmännyt missään, että töissä oleva ihminen käyttäytyisi noin.

Vierailija
113/135 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja inhoan romantiikkaa ja hempeilyä.

Niin minäkin  :)  Kiva huomata että jokin muukin on samanlainen.

Vierailija
114/135 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja inhoan romantiikkaa ja hempeilyä.

Niin minäkin  :)  Kiva huomata että jokin muukin on samanlainen.

Yllättävän yleistä. Minkään en niin perusta romantiikasta mutta oma mies on paljon enemmän sen perään. Olen vahvasti sitä mieltä että lopulta miehet ovat se romanttisempi sukupuoli. Eivät vain kehtaa tunnustaa.

Vierailija
115/135 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Voi kuulostaa oudolta näin sanottuna....mutta toimii työnjakona. Esim. Vaimo toki on hyvä ruoanlaittaja itsekin....mutta minä selkeästi parempi ja monipuolisempi....ja ennen kaikkea harrastanut. Ympäristöltä vähän piilottelemme näitä työnjakoja eli Vaimo saa kehuja tekemistäni leipomuksista ja minua puolestaan kehutaan vaikka wifi-verkon neuvokkaasta laajennuksesta kellarikerrokseen vaikka en tiedä asiasta tuon taivaallista...."

Ei tuo minusta enää nykypäivänä ole outoa eikä sitä varsinkaan tarvitse piilotella.

Meillä mies tekee suurimman osan ruoanlaittohommista ja kehun kyllä aina vaikka vieraille miten juuri hän on ne hyvät ruoat laittanut. Miksi sitä peittelemään kun se niin on?

Vierailija
116/135 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen suhteellisen rikkaista taustoista ja arvomaailmani on silti vasemmalle kallellaan (demarit). Olen vakitöissä ja nostanut elämässäni 1 kuukauden verran työttömyystukea. Tiedän myös omista piireistäni muitakin varakkaita demareita.

Mistä tulee ajatus, että demarit olisivat köyhiä? En ole ikinä kuullut tuollaista oletusta yhtään missään. 

Joo, sama. Itsekkäitä pas.koja. Kok. on demujen oikeistosiipi muuten TÄYSIN sama puolue

Vierailija
117/135 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen multisairas ja toimintakyvytön nainen, suurin osa lähipiiristä tietää kamppailuni luhistuvan terveyteni kanssa ja jotenkin sairauteni ovat osa "persoonallisuuttani" nykyään. Monet luulevat että olen aina ollut näin sairas ja toimintakyvytön vaikka vielä 10 vuotta sitten minulla oli hyvin aktiivinen elämä. Kävin myös paljon juhlimassa ja tanssimassa, olin supersosiaalinen ilopilleri. Minulla oli oma räväkkä tyylini ja rakastin pukeutua hyvin ja jopa seksikkäästi.

Olen samanlainen vielä ajatuksiltani vaikka kehollisesti en enää pystykkään samoja asioita tekemään. 

Vierailija
118/135 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkä roteva voimanostaja asiakkaat pitävät lähes poikkeuksetta vähän tyhmänä. Amis-koulutus ja työ sen mukaan, vaikka yrittäjänä. Lähes aina kun asiakas tajuaa, että olen itse se yrittäjä, jonka kanssa asiat on etukäteen sovittu on se typertyminen ilmeinen joskus jopa loukkaava

Vierailija
119/135 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähihoitaja ja kuulun Mensaan. 

Vierailija
120/135 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on superkiinnostavia, ihmiset on niin kiinnostavia otuksia :) ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi