Miten pärjäätte jos tuo lakko toteutuu helmikuussa lidlin,prisman,toknannien yms muiden kaikkien suhteen?
Ja kuinka todennäköistä tuo on?
https://www.iltalehti.fi/talous/a/22a3bb9e-702c-4383-88e6-15280d916f00
Kommentit (131)
Mä olen käynyt kaupassa viimeksi viime viikon perjantaina. Tänään on tarkoitus taas käydä, mutta tämä on mulle ihan normaali tahti. En varmaan tule koko lakkoa edes huomaamaan. Lähin kauppa on K-supermarket ja se pysyy kyllä auki omistajan ja esihenkilöiden ansiosta.
Minulle oli yllätys, että lakon piirissä ovat käytännössä nyt kaikki ruokakaupat. Aiemmin on ollut "osalakkoja", eikä niillä ole ollut mitään merkitystä itselleni. Lähimmät kaupat ovat olleet sopivasti lakkojen ulkopuolella eli auki. Muutaman päivän toki pärjää vaikka mitään syömättä, eipä silti.
Vierailija kirjoitti:
Lakosta pääsee käymällä kaupassa ennen lakkoa.
Toki Espoossa asumisen hyvä puoli on etnisten ruokakauppojen suuri määrä. Ei pääse nälkä yllättämään.
Eli sinun mielestäsi on hyvä asia, etteivät työntekijät ole järjestäytyneitä? Lakkokohteethan on valittu sillä perusteella, että niissä on suurten asiakasmäärien lisäksi vahvimmin järjestäytyneet työntekijät (=lakko on tehokkain).
Onko Stockan Herkkukin mukana lakossa? Sehän lienee jonkin sortin S-market (?).
Milloin eläkeläiset ryntäävät hamstraamaan? Jo viikkoa vai kahta viikkoa ennen h-hetkeä?
Parhaat tuotteet katoavat yleensä nopeiten hyllyiltä...
Pitääkö tähän ilmiöön jotenkin varautua vaikkapa jo nyt?
Vierailija kirjoitti:
Milloin eläkeläiset ryntäävät hamstraamaan? Jo viikkoa vai kahta viikkoa ennen h-hetkeä?
Parhaat tuotteet katoavat yleensä nopeiten hyllyiltä...
Pitääkö tähän ilmiöön jotenkin varautua vaikkapa jo nyt?
Ei pidä. Asioi ihan normaalisti. Selviät kyllä hengissä.
Meidänkin lähellä on etnisten pyörittämä kauppa. Pitänee käydä sitten siellä. Lottovoitto etnisille ruokakaupoille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki Espoossa asumisen hyvä puoli on etnisten ruokakauppojen suuri määrä. Ei pääse nälkä yllättämään.
Eli sinun mielestäsi on hyvä asia, etteivät työntekijät ole järjestäytyneitä? Lakkokohteethan on valittu sillä perusteella, että niissä on suurten asiakasmäärien lisäksi vahvimmin järjestäytyneet työntekijät (=lakko on tehokkain).
Järjestäytyminen on ok. Mutta kakko juuri nyt näin vaikeaan maailmantilanteeseen ei.
T. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjestäytyminen on ok. Mutta kakko juuri nyt näin vaikeaan maailmantilanteeseen ei.
T. Eri
...kakko -> lakko... 😉
88. Juu. Ei ole turhaan viime vuosina roudattu ulkkareita tänne roppakaupalla! Nyt pääsevät korjaamaan huippusatoa!
Käyn kaupassa muutenkin kerran viikossa, joten ei mitään ongelmaa. Ja eiköhän noi pienimmän kaupat ainakin ole kauppiasvoimin auki, et avuttovimmatkin pärjää.
Etnisiin minäkin, Hakaniemessä niitä on useita.
Myös mahtava kauppahalli 😘
Oon käynyt kaupassa viimeksi viime sunnuntaina. Selviäisimme vielä helposti ainakin kuukauden käymättä ostoksilla. Toki sitten emme enää voisi niin vapaasti valita, mitä söisimme, mutta meillä on aina valmiina useammanlaista pastaa, nuudeleita, papuja, riisiä, tortillalättyjä, jauhoja, kuivahiivaa ja hiutaleita sekä esim. tomaattisäilykkeitä. Arkkupakastin on täynnä riistaa ja kaappipakastin pullollaan marjoja. Eikö tämmmöinen ole ihan normaalia? No okei, kaikilla ei ole pakastin täynnä riistaa, mutta edes nuo muut?
Kyllä sitä ihminen selviää muutaman päivän vaikka aidanseipäänä! En anna omaa elämääni häiritä tuon lakon! Enkä hamstraa!
Siis mähän tilaisin woltil ruokaa. Oottekste jostain maalta eikä kukaa kuule kun te huudatte nälissänne apuu?
Paasto on kohtuu terveelle hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Wolt-muuli tuo wolt-marketista ja ravintoloista kaiken mitä tarvitsen.
Käytä mielummin foodoraa. Wolt kohtelee työntekijöitä kuin roskaa.
Buffet-ravintoloihin, eiköhän se siitä, kunhan ovat itse hamstranneet aineksia.
Ostan ennen lakkoa lisää, nyt jo varastoa muutamaksi kuukaudeksi.