Tori,fi myyjät eivät suostu joustamaan hinnassa
Apteekin hinnat, senttiäkään ei hinnoista tiputeta. Samat tavarat roikkuu kuukausia kunnes ilmoitus poistuu automaattisesti.
10-25% kannattaa aina olla ilmaa hinnassa.
Kommentit (217)
Mikä juttu tämä vaihtari juttu sitten on? Että jos myyn tavaraa, niin se halutaan maksaa rahan sijaan random tavaralla x tai myymääni tavaraa vastaavalla tavaralla. En ole ilmoittanut tarvitsevani mitään roinaa keskustelussa tai ostetaan osiossa. Ja jos haluan tavarasta eroon niin miksi haluaisin vastaavan tilalle? Ei mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Alan tästä lähtien blokkaamaan tinkaajat sanaakaan sanomatta ja kirjoitan ilmoitukseen että en tingi.
Myyn Tori.fi:ssä tavaraa aina 1/2 ostohinnasta vaikka se olisi upouusi oma virheostos, sitä alemmalla hinnalla vain jos tavarassa on jotain pientä vikaa kuten pieni naarmu. Roskaa en myy. Minusta se on oikein reilua ja haluan tavarasta tietysti eroon, mutta en niin kipeästi että olisin valmis jopa maksamaan siitä itse.
Oma kokemukseni on se että tinkaajilla ei ole yhtään häpyä. Myytkö uuden 50€ arvoisen, 25€ hinnoittelemasi design lampun 5 eurolla ja tuot kotiovelleni/maksat postikulut? En. Syö paskaa.
Ei ole kyllä koskaan tullut tuollaisia vastaan jotka alle puolta tarjoaisi. Tuotteet kannattaa hinnoitella siten että siinä on pieni tinkivara. On paljon helpompi saada jotain myytyä kun laittaa 10% tinkivaran hintaan. Se että ette itse kehtaa tinkiä ei tarkoita ettei muut kehtaisi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä juttu tämä vaihtari juttu sitten on? Että jos myyn tavaraa, niin se halutaan maksaa rahan sijaan random tavaralla x tai myymääni tavaraa vastaavalla tavaralla. En ole ilmoittanut tarvitsevani mitään roinaa keskustelussa tai ostetaan osiossa. Ja jos haluan tavarasta eroon niin miksi haluaisin vastaavan tilalle? Ei mitään järkeä.
Käytetyissä autoissa ihan normaalia että tarjotaan toista autoa vaihdossa, itsekkin tehnyt tälläisia kauppoja monia. Rahaa ei tarvita mutta molemmat saa alleen haluamansa kiesin.
"Ostaessa se voitto tehdään"
"Ei se oo tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa"
Itse suostun yleensä aina laskemaan hintaa. Jos olen laittanut tavaran myyntiin, se tarkoittaa että haluan tavarasta eroon. Jos pyynti on vaikka 20e ja joku tarjoaa 15e, miksi en suostuisi jos vaihtoehtona on, että tavara jää lojumaan nurkkiin? Useimmille tavaroille ei ole mitenkään liikaa ottajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alan tästä lähtien blokkaamaan tinkaajat sanaakaan sanomatta ja kirjoitan ilmoitukseen että en tingi.
Myyn Tori.fi:ssä tavaraa aina 1/2 ostohinnasta vaikka se olisi upouusi oma virheostos, sitä alemmalla hinnalla vain jos tavarassa on jotain pientä vikaa kuten pieni naarmu. Roskaa en myy. Minusta se on oikein reilua ja haluan tavarasta tietysti eroon, mutta en niin kipeästi että olisin valmis jopa maksamaan siitä itse.
Oma kokemukseni on se että tinkaajilla ei ole yhtään häpyä. Myytkö uuden 50€ arvoisen, 25€ hinnoittelemasi design lampun 5 eurolla ja tuot kotiovelleni/maksat postikulut? En. Syö paskaa.
Ei ole kyllä koskaan tullut tuollaisia vastaan jotka alle puolta tarjoaisi. Tuotteet kannattaa hinnoitella siten että siinä on pieni tinkivara. On paljon helpompi saada jotain myytyä kun laittaa 10% tinkivaran hintaan. Se että ette itse kehtaa t
Se taas ei ole reilua suurintaosaa ostajia (siis niitä jotka maksaa kiltisti pyydetyn hinnan) kohtaan, jos joutuvat maksamaan jopa 10% ekstraa vaikka olisin valmis myymään halvemmallakin, vain koska vähemmistöllä (tinkaajilla) ei ole käytöstapoja. Myyjä kyllä tietää itse mihin hintaan on valmis myymään ja mihin ei, ostajan ei ole pakko ostaa. Harva kuitenkaan yrittää myydä mitään kaupan hinnoilla.
Voin vakuuttaa että saan tavarani ihan hyvin myytyä tällä reilulla 1/2 ostohinnasta metodilla. Potentiaalinen ostaja joko tietää tai voi selvittää mitä tarvitsemansa tavara maksaa uutena. Ja huomata vertailemalla muihin ilmoituksiin että myyn muita huomattavasti halvemmalla (ilman että tavarassa vikaa), eli ilman mitään tunnearvo lisää tai sössötystä että kun se on ihan uusi. Ainoa vitutukseni tulee siitä kun pitää erotella ne oikeat ostajat näiden elämäntapa tankitanko koomikkojen seasta.
Vierailija kirjoitti:
Itse suostun yleensä aina laskemaan hintaa. Jos olen laittanut tavaran myyntiin, se tarkoittaa että haluan tavarasta eroon. Jos pyynti on vaikka 20e ja joku tarjoaa 15e, miksi en suostuisi jos vaihtoehtona on, että tavara jää lojumaan nurkkiin? Useimmille tavaroille ei ole mitenkään liikaa ottajia.
Mihin sitten vedät rajan? Jos myyt jotain arvokkaampaa, sanotaan vaikka 200€ käytettynä, ja joku ehdottaa että annat 50€:lla?
Vierailija kirjoitti:
Sain eräältä mieheltä sohvan ilmaiseksi, kun annoin pillua. Joten kyllä hinnoista saa sovittua.
Aattele että montakohan muuta hintaa tuo myyjä on sillä sohvalla saattanut sopia ja nyt se haisee sun kämpässäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyllä koskaan tullut tuollaisia vastaan jotka alle puolta tarjoaisi. Tuotteet kannattaa hinnoitella siten että siinä on pieni tinkivara. On paljon helpompi saada jotain myytyä kun laittaa
Vierailija
02.02.2025 | 13:49
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyllä koskaan tullut tuollaisia vastaan jotka alle puolta tarjoaisi. Tuotteet kannattaa hinnoitella siten että siinä on pieni tinkivara. On paljon helpompi saada jotain myytyä kun laittaa 10% tinkivaran hintaan. Se että ette itse kehtaa t
Se taas ei ole reilua suurintaosaa ostajia (siis niitä jotka maksaa kiltisti pyydetyn hinnan) kohtaan, jos joutuvat maksamaan jopa 10% ekstraa vaikka olisin valmis myymään halvemmallakin, vain koska vähemmistöllä (tinkaajilla) ei ole käytöstapoja. Myyjä kyllä tietää itse mihin hintaan on valmis myymään ja mihin ei, ostajan ei ole pakko ostaa. Harva kuitenkaan yrittää myydä mitään kaupan hinnoilla.
Voin vakuuttaa että saan tavarani ihan hyvin myytyä tällä reilulla 1/2 ostohinnasta metodilla. Potentiaalinen ostaja joko tietää tai voi selvittää mitä tarvitsemansa tavara maksaa uutena. Ja huomata vertailemalla muihin ilmoituksiin että myyn muita huomattavasti halvemmalla (ilman että tavarassa vikaa), eli ilman mitään tunnearvo lisää tai sössötystä että kun se on ihan uusi. Ainoa vitutukseni tulee siitä kun pitää erotella ne oikeat ostajat näiden elämäntapa tankitanko koomikkojen seasta.
Ei ole reilumpaa? Siis mistä tynnyristä te oikein olette tulleet jos tinkaamiskulttuuri ei ole tuttua?
Joka paikassa asiat kilpailutetaan. Ihan yleistä vaikkapa rautakaupassa asioidessa että pyydän alennusta tuotteista ja yleensä sitä saankin ~5-20%. Ne jotka eivät viitsi kysyä niin maksavat listahinnat. Ja mitä tulee yksityisten väliseen kauppaan niin sen enempi monesti on sitä joustoa. Jos yrität bisnestä torissa tehdä niin siinä on verottaja hyvin nopeasti niskassa.
Eikö tinkimisfetissin omaavat voisi mieluummin käydä jossain huutokaupassa jos saavat kiksejä sellaisesta voittojen tavoittelusta että tavallinen kauppa ja hyvä diili ei riitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin sitten vedät rajan? Jos myyt jotain arvokkaampaa, sanotaan vaikka 200€ käytettynä, ja joku ehdottaa että annat 50€:lla?
Jos tuote on ollut myynnissä yli kaksi viikkoa ilman kiinnostuneita niin 200euron tuote irtoaa todennäköisesti minulta 150 eurolla. Ja parin kuukauden jälkeen lasken hinnan 150euroon ja sen jälkeen se lähtee 120e jos joku kysyy.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tinkimisfetissin omaavat voisi mieluummin käydä jossain huutokaupassa jos saavat kiksejä sellaisesta voittojen tavoittelusta että tavallinen kauppa ja hyvä diili ei riitä?
Hyvä diili käy, esimerkiksi itse ostin yhden talven ajetut talvipyörät satasella. En tingannut senttiäkään, mutta sittenhän on tori.fi täynnä jotka pyytää vastaavista renkaista 200-300 euroa. Ne hyvät diilit on aniharvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyllä koskaan tullut tuollaisia vastaan jotka alle puolta tarjoaisi. Tuotteet kannattaa hinnoitella siten että siinä on pieni tinkivara.
Tinkiä saa, mutta siinäkin on rajansa. Olen muutaman kerran antanut ostajan tinkiä aikansa ja kun hän ilmoittaa, että summa OK, niin pahoittelen, että sorry, myin täydellä hinnalla, älä turhaan ryhdy lainailemaan peräkärryjä ja miettimään kuljetusta.
Ostajien röyhkeys on nykyisin melkoista. Eilen aamupäivällä tuli viesti ostajalta, hän tulee noutamaan tuotteen illalla klo 20-22 välisenä aikana ajaessaan tästä ohi ja maksaa hakiessaan. Laitoin vastausta, että ei käy, ei olla edes kotona. Samantien tuli tekstiä siitä, miten ilmiantaa minut huijarina, kun nouto ei onnistu.
Yksityisen kirppismyyjän vertaaminen johonkin alennusta antavaan kylätuttuun, tai rautakauppaan/suuryrityksiin jotka tekee hintatarjouksia toisilleen (tulevaisuuden yhteistyötkin mielessä) on aika harhaista. Pienyrittäjä voisi olla lähempämä, koska ovat yleensä hankkijana suurten määräalennusten ulkopuolella ja siksi joutuvat miettimään enemmän mihin hintaan voi myydä että menee kaupaksi mutta myös selviää pystyssä.
Parempi ettei lähde vertailemaan keskenään kahta täysin eri asiaa ollenkaan. Tinkaaminen, vieläpä ale tuotteista ja tuntemattomalta, ei vaan kuulu suomalaiseen kulttuuriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä diili käy, esimerkiksi itse ostin yhden talven ajetut talvipyörät satasella. En tingannut senttiäkään, mutta sittenhän on tori.fi täynnä jotka pyytää vastaavista renkaista 200-300 euroa. Ne hyvät diilit on aniharvassa.
No tervetuloa sitten mun tori listalle?
Minä en anna suoraa alennusta, mutta varmalle ostajalle voin maksaa postipaketin ja/tai postikulut siitä täydestä hinnasta.
No eipä kaupassakaan ne myyjät hinnoissa jousta. Jostain isoista ostoksista voi joskus pienen alennuksen tai kaupanpäällisen saada. Aina voi olla ostamatta jos ei hinta miellytä.
Toisessa ääripäässä on sitten nuo puoleen hintaan kyselijät.
Blokkaan vastaamatta, ettei tarvi tulevaisuudessa vaivautua lukemaan turhia viestejä.