Tori,fi myyjät eivät suostu joustamaan hinnassa
Apteekin hinnat, senttiäkään ei hinnoista tiputeta. Samat tavarat roikkuu kuukausia kunnes ilmoitus poistuu automaattisesti.
10-25% kannattaa aina olla ilmaa hinnassa.
Kommentit (217)
Harvoin torissa myyn, yllätyin kun 80 euron tuotteestani tarjottiin viestillä "30 e nouto heti". Mitä v...ttua, miks laittaisin hinnan 80 egeen jos olisin valmis myymään 30 egellä? Vastaan kaikille viestin lähettäneille, tälle vatipäälle en vaivautunut edes vastaamaan. Toki aina saa tarjota, joku roti kuitenkin. Meni kuitenkin päivässä änkyttämättä 80 eurolla, käyttämätön 365 euron tuote.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä seuraat kuukausia samojen tavaroiden ilmoituksia kun et halua maksaa pyydettyä hintaa
Kyllä, seuraan ja naureskelen vierestä että siinäs hölmö nyt pidät sitä satasen lokasuojaa pari vuotta myynnissä kun et myynyt 80 eurolla sitä minulle.
Justiinsa tuommoisia ostajat ovat. Jotkut ovat jopa pyytäneet, että kulkeutuuko mukana, ettei tarvitsisi itse hakea tai maksaa postikuluja. Kas kun myyjä ei joudu maksamaan ostajalle.
"Kulkeutuuko Laajasaloon?" - kun vaihtoehdot on nouto tai postitus... Varsinkin helsinkiläisillä ostajilla on usein kummallinen käsitys siitä, että sen postituksen ja lähikaupassa postin automaatilla käymisen sijaan myyjän olisi jotenkin kätevämpi pääkaupunkiseudulla käydessään ajaa neljän ruuhkassa jonnekin Laajasaloon tai Punavuoreen, ja siellä sitten maksullisella parkkipaikalla odotella olisiko ostaja unohtanut sopimansa toritreffit.
Suomessa ei ole pahemmin ollut tapana tinkiä, hinta on se mitä on. Jos se on liian kallis niin jätä ostamatta. Niin se menee siellä apteekissakin, minua lähinnä ärsyttää että tuo tinkiminen on tullut tänne. Minun hinnoissa ei ole mitään tinkivaraa ja haluan tehdä kauppaa ilman mitään pitkää keskustelua hinnoista.
Miksi heidän pitäisikään? Ei heillä ole mikään velvollisuus ihan vain siksi ettet ole valmis maksamaan sitä hintaa mitä pyytävät.
Ei kenelläkään ole aikaa tai mielenkiintoa vääntää mistään tori.fi kamojen hinnasta.
Itse myyn pyyntihinnalla. Tammikuussakin muutamat kaupat, ei haittaa että välillä myynnissä menee aikaa. Tinkaajille harvoin vastaan mitään, ei ole aikaa tai energiaa sellaiseen. Ellei mene kaupaksi laitan jonnekin hyväntekeväisyyteen.
Myydyt tavarat hintaluokassa 250-15.
Ostan myös itse välillä, katson järkevästi hinnoittelun tuotteen, niin ei ole tarvetta tinkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isävainaa opetti että hinta kerralla kohilleen niin jää se turha venkslaaminen pois, oli sitte myymässä taloa, autoa tai jotain muuta. Hyvä neuvo, noudatan ja kerron ostajalle miksi hinta ei alene. Vihaan tinkaajia.
Miksi vihaat tinkaajia? Eihän sitä tarvitse ottaa henkilökohtaisesti
Nämä ovat sitä samaa moraaliarviointien alimpien kehitystasojen porukkaa, joka ei ole noussut oman edun tavoittelun moraalin yläpuolelle. Saman jengin mukaan on ihan OK edetä töissä suhteilla eikää osaamisella ja sluibailla kaikessa muussakin omaa napaansa tuijottaen.
Siksi.
Tinkaaminen on sama kuin suhteilla eteneminen? Häh? Jos kaksi aikuista ihmistä toimii markkinoilla ja kummallakin on valta suostua kaupankäyntiin, niin mitä haittaa siitä tinkaamisesta on? Senkus sanoo ei.
Ei tarvitse. Jos hinta on kohdallaan niin kauppa käy ja jos ei niin ei käy.
Vierailija kirjoitti:
Harvoin torissa myyn, yllätyin kun 80 euron tuotteestani tarjottiin viestillä "30 e nouto heti". Mitä v...ttua, miks laittaisin hinnan 80 egeen jos olisin valmis myymään 30 egellä? Vastaan kaikille viestin lähettäneille, tälle vatipäälle en vaivautunut edes vastaamaan. Toki aina saa tarjota, joku roti kuitenkin. Meni kuitenkin päivässä änkyttämättä 80 eurolla, käyttämätön 365 euron tuote.
Sinä kerrot ostajille että olisit valmis myymään 80€ hintaan.
Yksi ostaja kertoo nyt sinulle että olisi valmis ostamaan 30€ hintaan
Kaupat syntyvät sitten kun myyjä on valmis myymään siihen hintaan johon ainakin yksi on valmis ostamaan.
Näin yksinkertaista kaikki kaupankäynti on.
Ei torin romujen kaupustelu poikkea muuten kuin siinä että tuotetta voi pitää myynnissä loputtomiin siksi että se oli joka tapauksessa menossa roskiin eli siihen ei ole sidottu senttiäkään pääomaa joka pitäisi saada realisoitua tietyssä ajassa. Tai koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Sellaisiin tavaroihin, jotka ovat rahan arvoisia, laitetaan tinkivara hintaan. Eikö tätä muka tiedä kaikki, jotka jotain myyvät? Päätetään, paljonko tavarasta halutaan minimissään ja siihen päälle lisätään summa x, jonka ostaja saa tingata pous. Ostaja saa hyvän mielen ja myyjä sen hinnan, minkä halusi.
Esimerkki: myydään vanha auto, siitä halutaan 2000 e. Hinnaksi laitetaan 2300 e, josta ostaja tinkaa 300. Kaikki ovat tyytyväisiä.
No minä en käy kauppaa tuolla tavalla. Miksi ostajalle pitäisi saada hyvä mieli? Eikö sen tavaran ostaminen tuo hänelle sitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä kerrot ostajille että olisit valmis myymään 80€ hintaan.
Yksi ostaja kertoo nyt sinulle että olisi valmis ostamaan 30€ hintaan
Kaupat syntyvät sitten kun myyjä on valmis myymään siihen hintaan johon ainakin yksi on valmis ostamaan.
Näin yksinkertaista kaikki kaupankäynti on.
Ei torin romujen kaupustelu poikkea muuten kuin siinä että tuotetta voi pitää myynnissä loputtomiin siksi että se oli joka tapauksessa menossa roskiin eli sii
Tuo kirjoittahan nimenomaan sanoi, että tuote meni kaupaksi sillä 80 eurolla päivässä. Ei näköjään tarvinnut kauan odottaa.
Noita älyttömiä tinkausehdotuksiahan tulee kaikista eniten heti ilmoituksen laittamisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä seuraat kuukausia samojen tavaroiden ilmoituksia kun et halua maksaa pyydettyä hintaa
Kyllä, seuraan ja naureskelen vierestä että siinäs hölmö nyt pidät sitä satasen lokasuojaa pari vuotta myynnissä kun et myynyt 80 eurolla sitä minulle.
Niin ja sinä olet mieluummin 2 vuotta ilman sitä lokasuojaa kun maksat sen 20e?
Vierailija kirjoitti:
Myyn 170 euron tuotetta ja sain viestin, että "tarjoan 50 e ja noudan heti". Luuleeko tuollaiset ihmiset, että kaikki on jossain rahapulassa ja silmät kiiluen tarttuu mihin vaan tarjottuun hintaan?
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole pahemmin ollut tapana tinkiä, hinta on se mitä on. Jos se on liian kallis niin jätä ostamatta.
Kun ei ole eläissään ostanut vielä muuta kuin huumeita piritorilta niin helpostihan jää tuollainen luulo päälle.
Sitten aikuisena havahtuu karuun todellisuuteen kun jokainen kymppiä arvokkaampi hankinta ja varsinkin työntekijän tarjoama työpanos kilpailutetaan niin ettei jää kuin nahka luun päälle jos sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyn 170 euron tuotetta ja sain viestin, että "tarjoan 50 e ja noudan heti". Luuleeko tuollaiset ihmiset, että kaikki on jossain rahapulassa ja silmät kiiluen tarttuu mihin vaan tarjottuun hintaan?
Et kai sinä muuten torilla tuollaisia romuja kauppaisi henkesi pitimiksi ellei talot, autot ja mökit olisi pantu jo lihoiksi.
Itsellä tavarat on tyypillisesti vuosikausia myynnissä. Yleensä aina tulee se joka maksaa pyydetyn hinnan. Joitain tavaroita olen antanut ilmaiseksi ukrainalaisille. Mieluummin heille kuin tinkaajille.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä tavarat on tyypillisesti vuosikausia myynnissä.
Luulen että tämä tuli jo viimeistään kolme aiempaa Tori-ketjua sitten selväksi kaikille.
Että tuosta hemmosta vaan mallia jos joku muukin haluaa rakentaa kotiinsa erillisen siiven torissa "myynnissä olevan" romuvaraston säilyttelyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja sinä olet mieluummin 2 vuotta ilman sitä lokasuojaa kun maksat sen 20e?
Oletko sinä ainoa myyjä jolta kyseisen lokasuojan voi hankkia?
Sitten hinta kuulostaa järjettömän halvalta. Sitä pitäisi myydä vähintään kahdella tonnilla kun on kerran viimeinen laatuaan koko maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen että tämä tuli jo viimeistään kolme aiempaa Tori-ketjua sitten selväksi kaikille.
Että tuosta hemmosta vaan mallia jos joku muukin haluaa rakentaa kotiinsa erillisen siiven torissa "myynnissä olevan" romuvaraston säilyttelyyn.
Kyllä kuule valtaosa Tori-myyjistä on ihan normaalia porukkaa. Ne joiden tavarat roikkuvat siellä kuukausi- tai vuosikaupalla ovat pieni vähemmistö.
Näissä ketjuissa vaan jostain syystä toitotetaan totuutena, että KAIKKI Tori-myyjät lähtöisesti pyytävät ylihintaa, ja KAIKKI myyvät ihan roskaa (mistä tuleekin mieleeni, miksi kukaan haluaisi ostaa roskaa edes alennuksella?). Ostajat tekevät palveluksen tarjotessaan kymppiä satasen tavarasta. Näin tällä palstalla.
Itse ostajana tiedän kyllä, että tosielämässä se ei ole näin, vaan Torissa ja kirppiksillä on enemmän tarjolla huikeita löytöjä kuin mitä kukaan pystyy ostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tai todennäköisesti säilyttää niitä jossain ulkovarastossa. Sitten myy kovalla hinnalla näitä käytettyjä homeisia arvotavaroitaan.
Hinnasta voi aina neuvotella ja järkeviä tarjouksia kuunnella auto/asunto/ym. kaupoissa mutta jostain kymppien/eurojen tavaroista tinkiminen on pelkkää ajanhukkaa.