Tori,fi myyjät eivät suostu joustamaan hinnassa
Apteekin hinnat, senttiäkään ei hinnoista tiputeta. Samat tavarat roikkuu kuukausia kunnes ilmoitus poistuu automaattisesti.
10-25% kannattaa aina olla ilmaa hinnassa.
Kommentit (217)
Sama koskee kesämökkejä ja autoja. Sama mökki myynnissä vuosikausia. Hinta ei laske.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä seuraat kuukausia samojen tavaroiden ilmoituksia kun et halua maksaa pyydettyä hintaa
Ei niitä tarvitse seurata. Sen kun napsautat toria selatessa suosikiksi tuotteet jotka oikeasti kiinnostaisivat kunhan myyjä aikanaan palaa niistä päiväunistaan tähän todellisuuteen.
Saat automaattisesti ilmoituksen kun tuotteen hinta laskee.
Tämä ilmoitus viimeistään osoittaa miten koomisiin hintapyyntöihin myyjät ovat itsensä hirttäneet.
Kun yli 40 ostajaa on merkannut tuotteen suosikikseen mutta YKSIKÄÄN ei ole ostanut sitä viiteen kuukauteen jonka se on roikkunut myynnissä niin mitä tekeekään myyjä? Tajuaa viimeinkin että kukaan ei ole valmis maksamaan kuin 30€ - 40€?
Ehei vaan laskee tietenkin hintaa 90€ -> 87,50€
Kyllä siitä nyt tapellaan verissä päin.
Eli haluat tavaran mutta et halua maksaa siitä. Varmaankin sitten ostat sen jolta kulta muulta halvemmalla, joka samanlaista tavaraa myy?
Koomista just esim. vintagetavaroissa. Kyttää ihmeessä sitä haluamallasi hinnalla äläkä osta myynnissä olevia. Niitä varmasti tulee koko ajan markkinoille lisää, joku menee aikakoneella 50-luvulle ja sanoo että tehkääpä lisää varastoon että 2020-luvulla tinkijällekin löytyy näitä tarpeeksi halvalla.
"Aika tavaran myy" on aina pätenyt jokaiseen tavaraan jota olen myynyt. Kun ei myy törkeälle tinkijälle, viikon päästä löytyy ostaja joka on onnellinen että löysi etsimänsä tavaran edullisesti.
Minä en edes vastaa tinkaajille. Myyn tuotteen sillä hinnalla, minkä ilmoitukseen olen laittanut, enkä tuhlaa aikaani kaiken maailman jankkaajiin. Aina ole saanut myytyä pyytämälläni hinnalla.
Joskus tulen vastaan postikuluissa. Tavaroiden hinnat on jo sellaiset etten ala joustamaan. Ja yleensä kaikki menneet kaupaksi sillä hinnalla mitä olen pyytänyt. Mihinkään älyttömiin tarjouksiin en edes vastaa, tyyliin 20e:n+postikulut tuotteesta tarjotaan 15e jonka pitäisi sisältää vielä postikulut. Myyn ainoastaan hyväkuntoista tavaraa.
Jos myyjän ei ole pakko myydä, niin silloin ei myyjä myy pilkkahinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät osaa tinkaamiskulttuuria. Myyjä voi olla miettinyt sen alimman hinnan jolla luopuu tavarastaan ja laittaa sen ilmoitukseen, silloin ei ole tinkimisvaraa ilman että pahoittaa myyjän mieltä.
Eräs myi harvinaisia Kossin punaisia paholaisia 40 euroa ja jäi itseltäni ostamatta vaikka olisin kerinnyt ostaa, kun olisi pitänt tilata postitse, ja nyt näyttäisi että sama samat kuulokkeet pakkauslaatikkoineen on myynnissä 140 euroa ja kehutaan harvinaiseksi ja että tässä kunnossa ei helposti löydy. -> ehkä 140 euron hinnasta voisi vähän tinkaista :D
Toinen tapaus että perikunta myi vintage radion 70 euroa, joka menikin heti, mutta samaan aikaan tuli myyntiin sama tuote 400 euroa, ja se on edelleen myymättä --- en ole ihan varma että minkä arvoisena radiota pitäisin, ehkä satanen maksimi, mutta Ebayssä on monenlaisia hintoja. Tuskin se 400 euron radio menee sillä hinnalla Suomessa.
Vintage laitteita lähinnä
No tuon takia nimenomaan ei kannata myydä tosi halvalla tinkaajille, "jotta pääsee nopeasti tavarasta eroon". Olen myynyt keräilytavaroita niin, että niiden normaali hintataso on ollut mielestäni "ylihintainen" 150-200 euroa => ajattelin että 120 euroa olisi sellainen järkevämpi hinta jolla pääsee nopeammin eroon => joku tinkasi 100 euroon, hyväksyin tarjouksen jossain mielenhäiriössä, "tuleepahan nopeat kaupat" => ostaja laittoi samana päivänä tavaran saatuaan sen myyntiin 200 eurolla => se meni lopulta 170 euroon alennettuna parin viikon päästä.
Tässä kuviossa olisin ihan hyvin itse voinut odottaa vähän kauemmin ja myydä sen 170 eurolla. Käytännössä lahjoitin 70 eurolla jobbarille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä seuraat kuukausia samojen tavaroiden ilmoituksia kun et halua maksaa pyydettyä hintaa
Ei niitä tarvitse seurata. Sen kun napsautat toria selatessa suosikiksi tuotteet jotka oikeasti kiinnostaisivat kunhan myyjä aikanaan palaa niistä päiväunistaan tähän todellisuuteen.
Saat automaattisesti ilmoituksen kun tuotteen hinta laskee.
Tämä ilmoitus viimeistään osoittaa miten koomisiin hintapyyntöihin myyjät ovat itsensä hirttäneet.
Kun yli 40 ostajaa on merkannut tuotteen suosikikseen mutta YKSIKÄÄN ei ole ostanut sitä viiteen kuukauteen jonka se on roikkunut myynnissä niin mitä tekeekään myyjä? Tajuaa viimeinkin että kukaan ei ole valmis maksamaan kuin 30€ - 40€?
Ehei vaan laskee tietenkin hintaa 90€ -> 87,50€
Kyllä siitä nyt tapellaan verissä päin.
Ei mulla ainakaan ole aikomustakaan ostaa kaikkia niitä tuotteita jotka olen merkinnyt itselleni suosikiksi. Seuraan varsin usein vain hinnan kehitystä tuotteissa jotka itselläni jo on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät osaa tinkaamiskulttuuria. Myyjä voi olla miettinyt sen alimman hinnan jolla luopuu tavarastaan ja laittaa sen ilmoitukseen, silloin ei ole tinkimisvaraa ilman että pahoittaa myyjän mieltä.
Eräs myi harvinaisia Kossin punaisia paholaisia 40 euroa ja jäi itseltäni ostamatta vaikka olisin kerinnyt ostaa, kun olisi pitänt tilata postitse, ja nyt näyttäisi että sama samat kuulokkeet pakkauslaatikkoineen on myynnissä 140 euroa ja kehutaan harvinaiseksi ja että tässä kunnossa ei helposti löydy. -> ehkä 140 euron hinnasta voisi vähän tinkaista :D
Toinen tapaus että perikunta myi vintage radion 70 euroa, joka menikin heti, mutta samaan aikaan tuli myyntiin sama tuote 400 euroa, ja se on edelleen myymättä --- en ole ihan varma että minkä arvoisena radiota pitäisin, ehkä satanen maksimi, mutta Ebayssä on monenlaisia hintoja. Tuskin se 400 euron radio menee sillä hinn
Tässä kuviossa olisin ihan hyvin itse voinut odottaa vähän kauemmin ja myydä sen 170 eurolla. Käytännössä lahjoitin 70 eurolla jobbarille.
Tuossa sukuni kuolinpesää tyhjentäessä huomasin saman, vintagejobbarit. HETI kun vanhan tavaran ilmoituksen julkaisi, tuli alihintaisia tinkijöitä. Selvästi jälleenmyyjiä joilla seuranta tietyille sanoille, tarjosivat niin että kun itse pistävät myyntiin, jäävät edelleen voitolle. En myynyt heille.
Älä osta sitten. Itse en maksa todellakaan ylihintaa käytetyistä tuotteista! Muutenkin kirpparit on nykyään ihan paskaa täys ja utopistisia hintapyyntöjä..
Vierailija kirjoitti:
En itse myy tai osta Torissa, mutta jos jokin ei myisi siihen hintaan kuin toivoisin, antaisin sen mieluummin ilmaiseksi jollekin, joka sen tarvitsee. Toritinkaajille en haluaisi myydä, koska se on mielestäni epämiellyttävää kerjäämistä ja en ole rahapulassa.
Kirpparin idea hävinnyt? Mä taas myyn halvalla ja tingin ihan mielelläni kunhan vaan pääsen itselleni jo tarpeettomasta eroon. Mielestäni kirppari ei bisnestä.
P-aukisten huuteluihin ei tarvi vastata. Yksikään tavara ei ole jäänyt myymättä. Tunnearvo kannattaa jättää hintaa miettiessä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse myy tai osta Torissa, mutta jos jokin ei myisi siihen hintaan kuin toivoisin, antaisin sen mieluummin ilmaiseksi jollekin, joka sen tarvitsee. Toritinkaajille en haluaisi myydä, koska se on mielestäni epämiellyttävää kerjäämistä ja en ole rahapulassa.
Kirpparin idea hävinnyt? Mä taas myyn halvalla ja tingin ihan mielelläni kunhan vaan pääsen itselleni jo tarpeettomasta eroon. Mielestäni kirppari ei bisnestä.
Sehän se ongelma on, että kirppari nimenomaan on joillekin bisnestä (jobbareille).
Jobbarit hyötyvät siitä, että hölmöt myyvät alihintaan. Toki toiset hölmöt sitten yrittävät myydä ylihintaan, siinä onnistumatta.
Mutta "kunhan pääsee tarpeettomasta eroon" ei ole "kirpparin idea", koska paljon helpommallakin pääsee tavaroista eroon. Kirppismyynnin pitäisi olla sekä ostajalle että myyjälle kannattavaa, eli jotain noiden ääripäiden väliltä. Ei ole mitään "bisnestä", jos pyytää esimerkiksi kympin uudenveroisesta tavarasta josta on itse maksanut monta kymppiä. Joka tapauksessahan siinä häviää. Mutta jotkut haluavat sen vitosella, ja joidenkin mielestä se "saisi" maksaa vain 2 euroa, koska "kirppiksen idea" on saada vain hyvä mieli kierrätyksestä. Ja joku toinen haluaa sen lahjoituksena, koska on köyhä eikä sitä paitsi omista autoa joten pitäisi postittaa. Ketä kirpparimyyjän siis kuuluu kuunnella, ellei omia hintatoiveita saa olla?
No ei siinä mitään, ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. Mulle ihan sama kuka sen mun käytetyn hyödykkeen ostaa ja mitä sillä tekee sen jälkeen, kunhan pääsen eroon siitä.
Toistan, kirpparin idis on kuollut ja tarkoitus unohtunut. Siitä on tullut ansainta-alusta. Tän takia ainakin multa on kirppariostot loppuneet, tai joskus saatan käydään jossain peräkonttikirppiksellä tms jos osuu kohdille. Nettikirppuja en enää edes selaile.
Jos laitan tavaran myyntiin torissa, niin hinta on se mikä ilmoituksessa näkyy.
Tinkijät laitan estoon.
Aina on tavarat menneet kaupaksi.
Ei o pakko ostaa, mitä vingut toisten hinnoista
Vierailija kirjoitti:
No ei siinä mitään, ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. Mulle ihan sama kuka sen mun käytetyn hyödykkeen ostaa ja mitä sillä tekee sen jälkeen, kunhan pääsen eroon siitä.
Toistan, kirpparin idis on kuollut ja tarkoitus unohtunut. Siitä on tullut ansainta-alusta. Tän takia ainakin multa on kirppariostot loppuneet, tai joskus saatan käydään jossain peräkonttikirppiksellä tms jos osuu kohdille. Nettikirppuja en enää edes selaile.
Minä en nyt edelleenkään tajua, mitä tässä tarkoitetaan ansaitsemisella. Mikäli ostat uutena ja myyt käytettynä kirppiksellä, häviät joka tapauksessa rahaa. Kivijalkakirppiksellä häviää myös paikkavuokran. Sen lisäksi häviät vielä kirppikselle viemiseen, hinnoitteluun, silittämiseen, jne. tai nettikirppikselle kuvaamiseen ja postittamiseen menevän ajan ja vaivan. Kukaan tavallinen myyjä ei ANSAITSE kirppismyynnillä mitään, kysymys on vain siitä, kuinka ison prosentin häviää.
Ainoat, jotka tienaavat kirppismyynnillä, ovat ne jobbarit, jotka ovat sinulle "ihan sama". Ne jotka ostavat halvalla ja myyvät kalliimmalla.
Tällä samalla palstalogiikalla eniten "tienaa", kun ei osta ikinä yhtään mitään. Mikä on kyllä sinänsä ihan hyvä neuvo.
Eilen meni kaupaksi 300 euron tuote. Sain tajouksia väliltä 100-200 euroa. Lopulta meni noudettuna 300 eurolla. Alle 200 euroa tarjonneet on nyt estolistalla.
Mikäköhän siinä on niin vaikea ymmärtää, että jos hinnaksi laitan satasen, se on sitten täsmälleen se.
Tinkaajille en vastaa koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Sama koskee kesämökkejä ja autoja. Sama mökki myynnissä vuosikausia. Hinta ei laske.
Kyllähän se laskee inflaation verran.
En myy tappiolla. Jos ostan kympillä myyn kympillä.