Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka murehdit paljon, miten olet helpottanut ahdistusta?

Vierailija
31.01.2025 |

Minä olen hirveä stressaaja olemattomalla paineensietokyvyllä. Pienikin huolenaihe paisuu päässäni kauheaksi katastrofiksi, ja vie yöunet ja ruokahalun. Murehdin mennyttä, tulevaa ja nykyhetkeä, ja olen varma että kaikki joka voi mennä pieleen, myös menee pieleen. Onko joku oppinut tästä tavasta pois tai pystynyt olemaan murehtimatta kaikkea mahdollista?

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oxamin 15mg 3-4 tabl/ vuorokausi. Sama annostus ollut vuodesta -96 lähtien. Viikonloppuisin pyrin olemaa tekemättä mitään, jolloin tulen toimeen 0-2tabl/vrk. Näin lääkkeen teho säilyy.

Vierailija
22/72 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä poistettiin kaksi uskovien vastausta. Ikävää mutta tuttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskuvarjojääkärikoulutus saattaisi auttaa.

Vierailija
24/72 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Burn-out auttoi irrottamaan otteen liaanista. Enää en jaksa lainkaan stressata, vaan menen tuulen mukana. 

Hyvä ystävä, miten toivut?

Mä yritin samassa tilassa murha*its3, mutta en onnistunut. Mutta kun sitä on kerran yrittänyt, on takataskussa itselle annettu lupa poistua, jos elämä käy sietämättömän raskaaksi. 

Vierailija
25/72 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelu terapeutille sekä harrastukset joissa on pakko keskittyä tekemiseen eikä voi ajatella muuta.

Vierailija
26/72 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oxamin 15mg 3-4 tabl/ vuorokausi. Sama annostus ollut vuodesta -96 lähtien. Viikonloppuisin pyrin olemaa tekemättä mitään, jolloin tulen toimeen 0-2tabl/vrk. Näin lääkkeen teho säilyy.

Ohhoh, ei voi muuta sanoa. Olet riippuvainen tuosta lääkkeestä. Kuka lääkäri suostuu kirjoittamaan bentsoa vuosi toisensa jälkeen, tuollaiset määrät ??

Vierailija
27/72 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Burn-out auttoi irrottamaan otteen liaanista. Enää en jaksa lainkaan stressata, vaan menen tuulen mukana. 

Tarkennus vielä: pohjalla käyminen on jotenkin vapauttavaa. Siitäkin voi selvitä.

Kertoisitko vähän, miten?

Mä olen tänään kokeillut uutta keinoa: ajattelen että nyt on uusi päivä, jolloin en ole tehnyt vielä mitään huonosti.

Ei tämä ole uusi idea, päinvastoin. Se on kiteytynyt sanonnoiksikin. Mutta on kokonaan eri juttu yrittää ajatella sen mukaisesti, ja uskoa siihen. Ei mikään helppo homma.

Vierailija
28/72 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää vaan yrittää ottaa kevyemmin ja rennommin - harva tavallisen pulliaisen harmitteleva asia tietää maailmanloppua.

Sosiaalinen elämä, harrastukset ja liikunta auttavat paljon  - itse en tosin harrasta noista mitään, mutta nautin silti elämästä aivan täysillä.

Eihän mikään ole oman elämän kannalta tärkeämpää kuin omat asiat. Ne on oma maailma, ja jos kaikki on pielessä se tietää henkilökohtaista maailmanloppua.

Vierailija
29/72 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekemällä käsilläni jotakin ja luomalla uutta. Keksimällä aivoille tekemistä. Esim. opettelemalla kieliä itsekseni, lukemalla ulkomaisia lehtiä, käsitöillä jne. Olen taipuvainen kantamaan muidenkin murheita. 

Vierailija
30/72 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohhoh, ei voi muuta sanoa. Olet riippuvainen tuosta lääkkeestä. Kuka lääkäri suostuu kirjoittamaan bentsoa vuosi toisensa jälkeen, tuollaiset määrät ??

Minulla on ollut yksityinen sairausvakuutus koko ikäni ja käyn ainoastaan yksityislääkäreillä. Ei ole riippuvuutta, ainoastaan niin pahat traumaoireet, että mitkään masennuslääkkeet , terapiat tai mindfulnessit eivät niihin auta.

Oxaminin ansiosta olen uskaltanut ajaa ajokortin, osallistua ylioppilaskirjoituksiin, osallistua pääsykokeisiin, jättää gradun, mennä töihin, etsiä aviopuolison, olla raskaana tekemättä abortteja ja edelleen käyn töissä näiden lääkkeiden ansiosta.

Lääkettä saa, kun sitä tarvitsee.

Vierailija
31/72 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata vastata.

Täältä poistuu viestejä. Kristinuskoa ei siedetä lainkaan tässä ketjussa.

Ei pahalla Ap, mutta jos avaa jukisen ketjun ja kysyy neuvoa ja vertaistukea, niin on kyllä ihmeellistä että hyväntahtoiset viestit eivät kelpaa, vaikka olisit itse eri mieltä.

Kaikkea Hyvää!

Vierailija
32/72 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irrottautumista se vaatii ja joskus riittävää lepoa, varsinkin jos talvi - kylmä sisäilma vie voimaa ja jäykistää lihaksia, ei auta edes villa aina. Ja ei osallistu tyhmiin höpötyksiin, aiheista joille ei voi mitään, ei lähde kaikkeen ihan mukaan. Mutta tietysti tietyt asiat joutuu hoitamaan. Ja on varmasti joitakin mietityttäviä (huolettavia) asioita maailmassa, paljonko niille sitten voi. Ellei joku muuta asiaa yhdessä muiden kanssa paremmaksi.

Vierailija
33/72 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata vastata.

Täältä poistuu viestejä. Kristinuskoa ei siedetä lainkaan tässä ketjussa.

Ei pahalla Ap, mutta jos avaa jukisen ketjun ja kysyy neuvoa ja vertaistukea, niin on kyllä ihmeellistä että hyväntahtoiset viestit eivät kelpaa, vaikka olisit itse eri mieltä.

Kaikkea Hyvää!

Korj;  julkisen.

Vierailija
34/72 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein ahdistun, jos läheisillä on meneillään vaikka avioero, lasten kanssa vaikeaa. Se ei kuitenkaan ole ollut mitään, mitä nyt koen, kun tuo rakkain kumppani on sairastunut vakavasti enkä tiedä tulevasta.

Vierailija
35/72 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut yksityinen sairausvakuutus koko ikäni ja käyn ainoastaan yksityislääkäreillä. Ei ole riippuvuutta, ainoastaan niin pahat traumaoireet, että mitkään masennuslääkkeet , terapiat tai mindfulnessit eivät niihin auta.

Oxaminin ansiosta olen uskaltanut ajaa ajokortin, osallistua ylioppilaskirjoituksiin, osallistua pääsykokeisiin, jättää gradun, mennä töihin, etsiä aviopuolison, olla raskaana tekemättä abort

Olet tuhonnut aivosi tuolla lääkkeellä. Sinulla on jatkuva päihtymys. Yksityislääkäritkin ovat sitoutuneita oikeaan lääkehoitoon, eivät ole huumediilereitä. Tai eivät pitäisi olla. Taidat provoilla.

Vierailija
36/72 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennyttä ei voi muuttaa,

jos tulevaisuutta murehtii, vertasi joku guru sitä siihen kun että maksaisit velalle korkoa, ja sitähän ei kukaan halua turhaan maksaa.

vain nykyhetkeen voi vaikuttaa ja tee siitä niin hyvä kun mahdollista

https://equipforlifecoaching.com/2023/what-i-can-control-and-what-i-can…

Vierailija
37/72 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mindfullness - tyyppinen ajattelu auttaa, ja mieleinen harrastus auttaa paljon. Saa oikeasti ajatukset irti niistä huonoista jutuista. Joskus kun joku moka jäi pyörimään päähän, ajattelin sen "läpi"- mitä tein, mitä olisi pitänyt tehdä, miten selitän tän parhain päin (itselleni). Mikä on pahinta mitä olis voinut käydä, mutta ei kuitenkaan käynyt niiin huonosti. Ja että ensi viikolla tätä ei muista enää  yhtään kukaan. 

Aika kauheaa nyt kun ajattelee mikä stressi, ja aika typeristä pienistä asioista kuitenkin. 

Mutta isot muutokset on auttaneet enemmän. Työ ja sosiaaliset kontaktit siellä aiheutti ahdistusta - vaihdoin ihan toisenlaiseen hommaan. On tässäkin ajoittain kontakteja esimieheen, palkanlaskentaan tms mutta aika vähän.

Vierailija
38/72 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mindfullness - tyyppinen ajattelu auttaa, ja mieleinen harrastus auttaa paljon. Saa oikeasti ajatukset irti niistä huonoista jutuista. Joskus kun joku moka jäi pyörimään päähän, ajattelin sen "läpi"- mitä tein, mitä olisi pitänyt tehdä, miten selitän tän parhain päin (itselleni). Mikä on pahinta mitä olis voinut käydä, mutta ei kuitenkaan käynyt niiin huonosti. Ja että ensi viikolla tätä ei muista enää  yhtään kukaan. 

Aika kauheaa nyt kun ajattelee mikä stressi, ja aika typeristä pienistä asioista kuitenkin. 

Mutta isot muutokset on auttaneet enemmän. Työ ja sosiaaliset kontaktit siellä aiheutti ahdistusta - vaihdoin ihan toisenlaiseen hommaan. On tässäkin ajoittain kontakteja esimieheen, palkanlaskentaan tms mutta aika vähän.

Lisään vielä, että beetasalpaaja on ajoittaisessa käytössä. Sain sen rytmihäiriöihin mutta ahdistavaan oloon auttaa myös. 

Vierailija
39/72 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oxaminin ansiosta olen uskaltanut ajaa ajokortin, osallistua ylioppilaskirjoituksiin, osallistua pääsykokeisiin, jättää gradun, mennä töihin,

En ole tuhonnut mitään, ainoastaan onnistunut elämässä hyvin. Lukioikäisestä lähtien tosiaan Oxaminia käyttänyt. Joskus ollut viikonkin kokonaan ilman, esim kesällä. Hyvä lääke ja suosittelen

Isäkläni on muuten testattu Mensa-tason älykkyys, joten en pidä pshana, jos minunkin kapasiteettini tästä vähän laskisi.

Vierailija
40/72 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ashwagandhaa kun on tulossa stressaava kausi. Toimii mulla. Seesteinen, terävä ja rauhallinen olo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän