Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka murehdit paljon, miten olet helpottanut ahdistusta?

Vierailija
31.01.2025 |

Minä olen hirveä stressaaja olemattomalla paineensietokyvyllä. Pienikin huolenaihe paisuu päässäni kauheaksi katastrofiksi, ja vie yöunet ja ruokahalun. Murehdin mennyttä, tulevaa ja nykyhetkeä, ja olen varma että kaikki joka voi mennä pieleen, myös menee pieleen. Onko joku oppinut tästä tavasta pois tai pystynyt olemaan murehtimatta kaikkea mahdollista?

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon paljon viinaa ja trollaan typeriä mammoja AV:lla

Vierailija
2/72 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burn-out auttoi irrottamaan otteen liaanista. Enää en jaksa lainkaan stressata, vaan menen tuulen mukana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xanoreilla

Vierailija
4/72 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele mindfulness-tekniikkaa. Opit päästämään irti menneestä ja tulevasta, ja elämään tässä hetkessä.

Vierailija
5/72 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Burn-out auttoi irrottamaan otteen liaanista. Enää en jaksa lainkaan stressata, vaan menen tuulen mukana. 

Tarkennus vielä: pohjalla käyminen on jotenkin vapauttavaa. Siitäkin voi selvitä.

Vierailija
6/72 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksymällä sen ettei elämää voi kontrolloida. Liikuntaa harrastamalla. 

Vierailija
7/72 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mindfullness

Vierailija
8/72 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkennus vielä: pohjalla käyminen on jotenkin vapauttavaa. Siitäkin voi selvitä.

" when you got nothing, you got nothing to lose "

Vierailija
9/72 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vaan yrittää ottaa kevyemmin ja rennommin - harva tavallisen pulliaisen harmitteleva asia tietää maailmanloppua.

Sosiaalinen elämä, harrastukset ja liikunta auttavat paljon  - itse en tosin harrasta noista mitään, mutta nautin silti elämästä aivan täysillä.

Vierailija
10/72 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalja auttaa aina;)

Vierailija
11/72 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mindfulness kuuluu epäjumalauskontoihin; buddhalaisuus ja hindulaisuus. Sama kategoria kun jooga. 

Avaa oven demoneille, eikä tuo rauhaa. 

Vierailija
12/72 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsässä tai meren rannalla kävely auttaa mulla

Vierailija
13/72 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hankkinut niin paljon kiirettä, stressiä ja murheita, ettei vaan ehdi murehtimaan kuin välttämättömimmän. Eräänlaista käänteistä psykologiaa kai tämäkin.

Vierailija
14/72 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kova murehtimaan koko suvun puolesta ja stressaan asioita etukäteen. Kun tilanne sitten on päällä se hoituu ilman ongelmia eli murehtiminrn on turhaa. Lisäksi kun kärsin muutenkin unettomuudesta tämä vaan pahentaa.

Päivällä ei ole ongelmaa mutta yöllä asiat vyöryy päälle. Laitan plugit korviin ja kuuntelen äänikirjaa kunnes nukahdan. Tämä on ihan paras keino, kuunnellessa ei voi ajatella muuta.

Terapiassa sain myös tiettyjä neuvoja jotka joskus toimii (esim "turvapaikka" mielikuva) mutta mindfulnes ja rentoutus on ihan huuhaata minulle

Vierailija
15/72 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kofeiinin jättäminen kokonaan pois lievitti ahdistusta. Olen luultavasti yliherkkä kofeiinille ja se vaikuttaa minuun niin, että minulla tulee siitä ahdistunut olo.

Vierailija
16/72 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin samanlainen. Katastrofiajatteluni väheni, kun minulle tuli avioero, menetin urani ja lähes kokonaan yhteyden lapseeni. Tuntui, että olin menettänyt niin tärkeitä asioita elämästäni, ettei enää ollut pelättävää. Opin paremmin tarttumaan hetkeen. Meditoin ja aloitin liikunnan. Terveyttä en menettänyt, ja siinä olisi vielä pelättävää, mutta sekään ei nykyisin ahdista. En tiedä, onko ajatteluni muutos pysyvä, mutta koetan nauttia niin kauan, kuin tätä kestää. Neuvoja en osaa antaa.

Vierailija
17/72 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkirjaa kirjoittamalla, etsimällä kiitollisuuden aiheita.

Vierailija
18/72 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikingit-sarjan päätösjakson lopussa Ubbe kysyy viisasta neuvoa vanhalta Flokilta. Floki sanoo: "Ota aina kivi pois kengästäsi, siinä on hyvä neuvo."

Vierailija
19/72 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

YYHYYY KOKO AJAN ITKUINEN JA AHISTAVA OLO KUN TRUMP TUHOAA MAAILMAN JA PERSUNATSZIT TAPPAA RAAKUT JA KIRSIKKAPUUTARHAT YYYHYYY😭😫

Vierailija
20/72 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä keksinyt. Ahdistus on viennyt terveyden todella alas ja työkyvynkin. Joskus voi liikunta auttaa mutta sen pitää olla vähintään tunnin reipas sauvakävely tai vastaava jossa tulee hiki ja kunnon rasitus jolloin ehkä saa muutamaksi tunniksi olon helpommaksi mutta aina tämäkään ei auta ja tätä pitäisi myös sitten tehdä joka päivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi