Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskustellaan intuitiosta. Missä tilanteessa olet kokenut intuition? Onko ihmisiä, jotka eivät ole koskaan saaneet kokea intuitiotaan?

Vierailija
31.01.2025 |

Se on kyllä hyvin mielenkiintoinen aisti. Kuin lempeä viesti jostain eri tietoisuuden tasolta mitä kannattaa tehdä/jättää tekemättä. 

Minulla on ollut joskus todella intuitiivinen jakso elämässä. Sain ihan "puun takaa" viestejä mielen tasolle, jotka osoittautuivat todeksi. Myöskin intuitio on todella monta kertaa varoitellut ihmisistä, joskus olen kuunnellut ja niinä kertoina kun en kuunnellut, niin toivoin ja kaduin, että olisinpa kuunnellut. 

Onko teillä millaisia kokemuksia? Onko joku, joka ei ole kokenut tai ymmärrä miten intuitio toimii tai millaista se on?

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä intiotuutio on herkkien ihmisten ominaisuus, vaisto jota ei ole kaikilla.  

Vierailija
102/115 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun käsittääkseni intuitio on se, joka nappaa ne esim. uuden tuttavuuden lähettämät signaalit puheesta, ilmeistä ja eleistä. Eli kaikki ne vastapuolen lähettämät "syötteet", asiat, jotka ovat oikeasti tapahtuneet tapaamisen aikana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oppinut, ettei koskaan kannata puhua liikaa kenellekään, varsinkaan uusille tuttavuuksille, jotta he eivät saa minusta tietoa, jota käyttää myöhemmin aseena minua vastaan. Tätä on ollut välillä vaikea opetella, olen tehnyt virheitä, mutta tiedostan sen mihin suuntaan kannattaa pyrkiä.

Vierailija
104/115 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua. Olen realisti. Toimin järjellä.

Ainoa arvokas asia on intuitio

Albert Einstein

Vierailija
105/115 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on varmaan enemmän oppimista kuin intuitiota, mutta olen oppinut seuraamaan uudessa tuttavuudessa tiettyjä varoittavia merkkejä. Varon näitä:

- itseeni kohdistuva seksuaalisesti häpäisevä vitsi tai huomio

- kiukkuisesti ärähtäminen minulle jostakin asiasta

- tahallinen loukkaaminen

- kertoo vihaiseen sävyyn jonkun ihmisen ärsyttävästä piirteestä

- kehuu olevansa "tällainen temperamenttinen" ja nauraa päälle

- jokin likainen ja puistattava yksityiskohta, esim. todella likaiset etuhampaat

- epämääräistä rahankäyttöä

Nämä, ja varsinkin kolme ensimmäistä elettä kertovat minulle, että tämä ihminen ei ole ystäväni eikä halua minulle hyvää. Ei kannata tutustua.

Vierailija
106/115 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämme intuitiomme kanssa jokainen. 

Vierailija
107/115 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä intiotuutio on herkkien ihmisten ominaisuus, vaisto jota ei ole kaikilla.  

Kaikilla on intuitio. Se on se ensimmäisenä mieleen tuleva asia. aavistus, eikä se aina ole oikeassa. Jokaisella ihmisellä n intuitio, toiset ovat vaan impulsiivisempia kuin toiset. Harkitseva on se toinen vaihtoehto 

Vierailija
108/115 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intuitiossa ei ole mitään ihmeellistä. Sen kun elää ja kuuntelee sitä.

Vierailija
109/115 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viime kuukaudet nähnyt jatkuvasti unia joissa kaverini yrittää vahingoittaa minua. Olemme kaverin elämäntilanteen takia olleet vuosia sen kummemmin tapailematta mutta viime viikkoina hän on alkanut viestitellä taas että voitaisiin tavata useammin. 

En tiedä pitäisikö kuunnella intuitiotani ja olla lähentymättä uudelleen vai jättää varoittavat unet huomiotta.

Vierailija
110/115 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei intuitio ole mikään outo juttu. Se on fiilis (vaikka ei tunne olekaan), jonka avulla tuntemattomassa tienristeyksessä valitaan tietty tie ilman järkiperäistä ajattelua. Se on uskoa, että tämä reitti kannattaa valita. Sekunnissa tuleva tieto.

Eihän elämästä mitään tule, jollei kuuntele tätä intuitiota. Muuten jää istumaan tienhaaraan ja tekemään analyysiä pitkksi aikaa.

Vierailija
111/115 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä olenko koskaan kokenut intuitiota. Olen todella järjestelmällinen, tai sanotaanko että neuroottinen ihminen, ja teen päätökset elämässä sen mukaan mikä on järkevää ja varmaa. Tunnen herkästi syyllisyyttä jos on pienikin mahdollisuus että aiheutan sekasortoa toisten ihmisten elämään, ja se hirveä sekasorto on ihan vain sitä, että vaikutukseni jollakin tavalla näkyy.

Silti ihmissuhteissa teen itseni kannalta todella huonoja päätöksiä, valitsen aina miehen joka kävelee ylitseni, käyttää hyväksi ja tekee minulle pahaa. Varmaankin mulla on niin huono itsetunto, kova tarve miellyttää ja krooninen syyllisyys kaikesta, että yhdistettynä rakkauden ja hyväksynnän kaipuuseen se on haudannut intuitioni jonnekin kiviröykkiön alle. Ehkäpä intuitio vaatiikin sen, että luottaa itseensä ja on jollakin tavalla henkisesti tukevasti jaloillaan. 

Vierailija
112/115 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle intuitio on jokapäiväinen asia. Tiedän juttuja ilman että tiedän miksi tiedän. 

Vierailija
113/115 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun käsittääkseni intuitio on se, joka nappaa ne esim. uuden tuttavuuden lähettämät signaalit puheesta, ilmeistä ja eleistä. Eli kaikki ne vastapuolen lähettämät "syötteet", asiat, jotka ovat oikeasti tapahtuneet tapaamisen aikana. 

Mietin pitkään että mikä kirja mulla on mielessä kun tätä keskustelua luin. Gavin de Becker: Gift of Fear, löytyy googlesta ilmaisena pdf-kirjana, jos jaksaa englanniksi lukea.

Tuota kirjaa lukiessani mietin aikoinaan, että tunteet ja epävarmuus omasta itsestä sotkevat intuitioni täysin. Tunnen saavani signaaleja ihmisistä, mutta tulkitsen niitä väärin ja toimin lopulta itseäni vastaan. 

Vierailija
114/115 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
115/115 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan intuitiivisia kokemuksia ihan tosi usein. Ja aina kun alan "järkeilemään" ja toimimaan sitä vastaan niin asiat menee päin hlvettiä :D Esimerkiksi vappusuunnitelmat tänä vuonna. Oli suunnitelmaa jos jonkinmoista. Ja kun aloin toimimaan intuition vastaisesti ni suunnitelmat peruuntuivat ja täällä mä istun kotona yksin vauvapalstailemassa. Vaihtoehtona olis ollut mm. uuden söpön deittituttavuuden kainalossa kölliminen mutta kun sovin tilalle muuta menoa niin just se muu meno peruuntui. Harmittaa koska takana ollut niin monen monta yksinäistä vappua ja nyt kun piti olla vaikka mitä ni ei ole yhtään mitään 🙈

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi