Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vain anonyymi keskustelu on rehellistä

Vierailija
29.01.2025 |

Vain anonyymi keskustelu on rehellistä. Vain anonyymit keskustelupalstat ovat tärkeitä keskustelulle. Ilmaistaksemme rehellisen mielipiteemme meidän pitää voida saada pysyä anonyyminä.

Jotta ihmiset saadaan rohkaistumaan puhumaan aidosti, rehellisesti ja valehtelematta heidän pitää puhua anonyymisti. Meitä ohjaa kaikenlaiset sosiaaliset käytöstavat, odotusarvot, pomojen mielipiteet, ym. jotka kahlitsevat mielipiteenvaihtoa ja oikeata keskustelua.

Keskustelua, jota ei voi käydä anonyymisti ei ole keskustelua, vaan jotain teatteria, jota kahlehtii sosiaaliset ympäristön paineet ym. Sananvapauteen kuuluu mielipiteen esittäminen anonyyminä. Kadullakin saa esittää mielipiteensä anonyyminä ja nettikeskustelun tulee olla laajennettua modernia torikeskustelua.

Keskustelussa, jossa voi kertoa aidosti oman mielipiteensä on ainoa hyödyllinen keskustelu. Muu keskustelu on ajanhukkaa eikä vie asiaa eteenpäin. Rehellinen mielipide on ainoa, tärkeä ja asiaa eteenpäin vievä mielipide. Muut mielipiteet ovat valehtelua.

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypilliseen tapaan tämä ketju todennäköisesti hyvin pian poistetaan. Niin paljon meillä on keskustelun vapautta.

Vierailija
42/106 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyvää siinä on, että maksetut trollit valehtelee täällä anonyymeinä?

Kaikki väitteet voi perustella, jos ei kykene niin silloin se leimataan valheeksi ja jätetään huomiotta. 

Väitteesikään ei ole syy luopumaan anonyymistä keskustelusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkihan kai jo tietävät, että naisilla on taipumusta käydä henkilöön jäädessään älylliseen alakynteen, usein varsin törkeällä tavalla ja isolla joukolla.

Jos olis edes pakolliset nimimerkit, tämä saattais helposti johtaa  ikävän totuuden sanojan  vainoamiseen, ihan kuten nyt vainotaan inceleitä ja väitetään about kaikkea heidän syykseen.

Tämä on ikävä piirre juuri tällä palstalla. Naiset haluavat mieluummin hegemoniaa kuin totuutta. Jos joku ilmaisee asiansa väärällä tavalla, hänet torjutaan, vaikka itse asia olisi tosi. Siksi täällä kannattaa aina pehmentää hymiöin ja korostaa "minun mielestäni" ja kirjoittaa madellen.

Miehet kestävät asioita paremmin.

Vierailija
44/106 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelun anonymiteetti ei tarkoita sitä etteivät keskustelijat voisi tunnistautua palveluun.

vauva palsta ei ole anonyymi. pitää olla aika idiootti jos uskoo moista.

Perustelehan väitettäsi.

Meinaat ettei hesarin kaltainen mielipidetotalitarismi seuraisi kaikin teknisin keinoin kirjoittajiaan ja tekisi noista sisäiseen käyttöön tietokantaa, ehkä yhdistäen lehtien tilaajarekistereihin mahdollisuuksien mukaan? Ikinä nuo ei tule tuota myöntämään mutta tuon tekninen toteutus on aika helppoa joten tuskin nuo kaikkien muiden sensuuri- ja politikointihankkeidensa ohessa jättää tuota mahdollisuutta käyttämättä.

Nuo ei tosiaankaan säteile ympäriinsä ainakaan rehellisyyttä kun edes noiden julkaisemat jutut ei ole rehellisiä vaikka kaikki sen näkeekin.

Vierailija
45/106 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolliksi nimittely tai ylipäätään koko sanan käyttö on täysin turhaa. Argumentit ratkaisevat, ei kirjoittajan oletetut motiivit. Leimaaminen yhtään miksikään on alhaista ja keskustelutaidottomuuden merkki.

Vierailija
46/106 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anonyymi keskustelu on ihmisen omalla vastuulla. Sen lisäksi, että se suojaa mahdolliselta maalittamiselta ja julkiselta lynkkaukselta, sen lieveilmiönä ilmenee mitä röyhkeimmät tavat ja käytännöt. Ihminen on oman suunsoittonsa mestari kun anonymiterti säilyy. Asiallisuutta ei siis kykene valvomaan. Rehellisyys on kuitenkin suuri saatava osa, sillä on modernia, niin kuin on aina ollut, että ns. mukamas 'toisinajattelijat' vierastetaan ja lynkataan julkisesti. Ainakin jos puhutaan moderneista trendeistä ja aatteista.

Vierailija
47/106 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkihan kai jo tietävät, että naisilla on taipumusta käydä henkilöön jäädessään älylliseen alakynteen, usein varsin törkeällä tavalla ja isolla joukolla.

Jos olis edes pakolliset nimimerkit, tämä saattais helposti johtaa  ikävän totuuden sanojan  vainoamiseen, ihan kuten nyt vainotaan inceleitä ja väitetään about kaikkea heidän syykseen.

Tämä on ikävä piirre juuri tällä palstalla. Naiset haluavat mieluummin hegemoniaa kuin totuutta. Jos joku ilmaisee asiansa väärällä tavalla, hänet torjutaan, vaikka itse asia olisi tosi. Siksi täällä kannattaa aina pehmentää hymiöin ja korostaa "minun mielestäni" ja kirjoittaa madellen.

Toisaalta nykymedia koittaa kouluttaa lukijoitaan tyhmiksi, kun luulisi että yhteiskunnan kehityksen kannalta olisi parempi että lukijat opastetaan järkeviksi. Tavoite näyttää olevan opettaa lukijat uskomaan sokeasti suomimediaan ja sen yhteen totuuteen ja olemaan kriittisiä vain kaikkia muita lähteitä kohtaan. Rehellisempää olisi opettaa ettei edes mediaan voi luottaa ja pitäisi hakea tieto monesta lähteestä. Mutta ei toimitusten ego kestä tuollaista. 

Vierailija
48/106 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelun anonymiteetti ei tarkoita sitä etteivät keskustelijat voisi tunnistautua palveluun.

Perustelehan väitettäsi.

no perustelen vaikka sillä että jos teet jonkun uhkauksen niin olet aika alta yksikön putkassa. tai mielisairaalassa riippuen ulosannista :D

No tor-verkon kautta tämäkin onnistuu helposti. Jos tämä ei kerta ole anonyymi palsta, niin sinun pitäisi nyt tietää kuka minä olen.

Niin voi olla joillekkin käyttäjille "anonyymi", mutta virkamiehet, päivystävät poliisit, mielisairaanhoi

Ip-osoite ei ole sama kuin henkilöllisyys.

Vierailija
49/106 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni kannattaa mennä Ylilaudalle, missä on järkevämpi tapa sääntöjä rikkovien keskustelijoiden blokkaus määräajaksi, eikä siellä sensuroida kirjoituksia.

Vierailija
50/106 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trolliksi nimittely tai ylipäätään koko sanan käyttö on täysin turhaa. Argumentit ratkaisevat, ei kirjoittajan oletetut motiivit. Leimaaminen yhtään miksikään on alhaista ja keskustelutaidottomuuden merkki.

Täällä nyt on ainoa mahdollisuus arvioida kirjoittajaa sen perusteella mitä sanotaan kun ei tiedä kuka sanoo. Silti jotkut (maksetut?) spämmijät on kovin yllättyneitä että miten heidät voi tunnustaa pelkästä spämmin aiheesta, meh. 

Vierailija
51/106 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta nykymedia koittaa kouluttaa lukijoitaan tyhmiksi, kun luulisi että yhteiskunnan kehityksen kannalta olisi parempi että lukijat opastetaan järkeviksi. Tavoite näyttää olevan opettaa lukijat uskomaan sokeasti suomimediaan ja sen yhteen totuuteen ja olemaan kriittisiä vain kaikkia muita lähteitä kohtaan. Rehellisempää olisi opettaa ettei edes mediaan voi luottaa ja pitäisi hakea tieto monesta lähteestä. Mutta ei toimitusten ego kestä tuollaista. 

Periaatteessa olen samaa mieltä useasta lähteestä. Toisaalta nykytilanne on jo niin absurdi ja maailma valheellinen, että usein kelpo lopputulokseen pääsee itse päättelemällä, vaikka ei paljon eri lähteitä olisikaan. Suomimediaa pitää osata lukea kuin itselleen lohtutarinoita sepittelevää lasta. Tässä saa olla aamusta iltaan psykoanalyytikkona.

Vierailija
52/106 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni kannattaa mennä Ylilaudalle, missä on järkevämpi tapa sääntöjä rikkovien keskustelijoiden blokkaus määräajaksi, eikä siellä sensuroida kirjoituksia.

Olen siellä joskus ollutkin. Kontrollia ja valvontaa on sielläkin lisätty. Nykyään täytyy olla kirjautunut voidakseen kirjoittaa. Muistelen myös, että Tor-selaimen kautta ei enää voisi kirjoitella sinne. Tänne ei luonnollisesti ole koskaan voinut. Toki Tor on murrettu jo ajat sitten, mutta pientä twistiä voi silti heittää.

Vierailija
53/106 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustelehan väitettäsi.

no perustelen vaikka sillä että jos teet jonkun uhkauksen niin olet aika alta yksikön putkassa. tai mielisairaalassa riippuen ulosannista :D

No tor-verkon kautta tämäkin onnistuu helposti. Jos tämä ei kerta ole anonyymi palsta, niin sinun pitäisi nyt tietää kuka minä olen.

Niin voi olla joillekkin käyttäjille "anonyymi", mutta v

Ip-osoite ei ole sama kuin henkilöllisyys.

Ehkei, mutta jossain tapauksessa tuo vaihtuu niin harvakseltaan että siitä saa jo aika hyvän kuvan kirjoittajasta jos noista kerää isomman kannan viestejä jotka on lähetetty jonkun lyhyemmän aikavälin aikana.

Taviksen joka vaan keskustelee ja ammattispämmijän taitaakin erottaa siitä että jälkimmäisellä on ties mitä mobiili-prepaid vpn yhteyksiä ip:nsä kätkemiseksi mutta tavis ei välttämättä välitä. Jos tulee ip-banni niin sitten tulee, ei tulot ainakaan ole siitä kiinni :D

Vierailija
54/106 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajattelet tosiaan noin mustavalkoisesti, niin silloin se toinen vaihtoehto eli esiintyminen omalla nimellä ja naamalla on ehdottomasti parempi vaihtoehto. Luotettavampi ja turvallisempi.

Jos et tosiaan pysty suodattamaan tietoa. Sinunkaltaisille anonyyminetti aiheuttaa ongelmia.

Vierailija
55/106 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni kannattaa mennä Ylilaudalle, missä on järkevämpi tapa sääntöjä rikkovien keskustelijo

On sielläkin poistettuja aloituksia etusivulla vähän väliä. Ei tosin niin paljoa kuin täällä. 

Vierailija
56/106 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jaksan aina vain järkyttyä siitä, kuinka ilkeitä ja herkästi tulistuvia ihmiset ovat anonyymeillä palstoilla. Reagoivatko he siis sisällään aina niin, mutta kasvotusten eivät kehtaa näyttää sitä? Mun keskustelutyyli on livenä ja omalla nimelläni suht samanlaista, aiheet vaan eri. 

Vierailija
57/106 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAKATKAA HOUSUUN!!!!!!! 😡😡😡😡😡😡

Vierailija
58/106 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkei, mutta jossain tapauksessa tuo vaihtuu niin harvakseltaan että siitä saa jo aika hyvän kuvan kirjoittajasta jos noista kerää isomman kannan viestejä jotka on lähetetty jonkun lyhyemmän aikavälin aikana.

Taviksen joka vaan keskustelee ja ammattispämmijän taitaakin erottaa siitä että jälkimmäisellä on ties mitä mobiili-prepaid vpn yhteyksiä ip:nsä kätkemiseksi mutta tavis ei välttämättä välitä. Jos tulee ip-banni niin sitten tulee, ei tulot ainakaan ole siitä kiinni :D

En ole ammattispämmijä, mutta minulla on lukuisia eri ratkaisuja verkkokeskusteluihin osallistumiseen. Se on yksinomaan järkevää. Olen aina ihmetellyt, miten luottavaisesti ns. tavikset nettiä käyttävät, henkilökohtaisella puhelimellaan jota ei kukaan muu käytä. Minulle on aivan ehdoton käyttää yhteislaitteita vaihtuvissa verkoissa. Tämä nimenomaan siksi, että vaikka olen asiallinen keskustelija, saatan olla eri mieltä virallisen totuuden kanssa. Heitän myös joskus sisäpiiritietoa kehiin.

Vierailija
59/106 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni kannattaa mennä Ylilaudalle, missä on j

Ei täydy olla kirjautunut. Kestää jotain 24h että pääset kirjoittamaan viestejä. 

Vierailija
60/106 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jaksan aina vain järkyttyä siitä, kuinka ilkeitä ja herkästi tulistuvia ihmiset ovat anonyymeillä palstoilla. Reagoivatko he siis sisällään aina niin, mutta kasvotusten eivät kehtaa näyttää sitä? Mun keskustelutyyli on livenä ja omalla nimelläni suht samanlaista, aiheet vaan eri. 

Ei ole kyse tunteiden hallinnasta vaan oikeudesta sanoa myös virallisen totuuden vastaisia asioita joutumatta ongelmiin siviilielämässä. Ota myös huomioon, että kaikki eivät ole samanlaisia kuin sinä. Vaikka sinun keskustelutyylisi olisi sama niin livenä kuin anonyyminäkin, kaikilla ei näin ole. Ja se vapaus tyylin vaihtumiseen on minusta ihmisille suotava.