Vain anonyymi keskustelu on rehellistä
Vain anonyymi keskustelu on rehellistä. Vain anonyymit keskustelupalstat ovat tärkeitä keskustelulle. Ilmaistaksemme rehellisen mielipiteemme meidän pitää voida saada pysyä anonyyminä.
Jotta ihmiset saadaan rohkaistumaan puhumaan aidosti, rehellisesti ja valehtelematta heidän pitää puhua anonyymisti. Meitä ohjaa kaikenlaiset sosiaaliset käytöstavat, odotusarvot, pomojen mielipiteet, ym. jotka kahlitsevat mielipiteenvaihtoa ja oikeata keskustelua.
Keskustelua, jota ei voi käydä anonyymisti ei ole keskustelua, vaan jotain teatteria, jota kahlehtii sosiaaliset ympäristön paineet ym. Sananvapauteen kuuluu mielipiteen esittäminen anonyyminä. Kadullakin saa esittää mielipiteensä anonyyminä ja nettikeskustelun tulee olla laajennettua modernia torikeskustelua.
Keskustelussa, jossa voi kertoa aidosti oman mielipiteensä on ainoa hyödyllinen keskustelu. Muu keskustelu on ajanhukkaa eikä vie asiaa eteenpäin. Rehellinen mielipide on ainoa, tärkeä ja asiaa eteenpäin vievä mielipide. Muut mielipiteet ovat valehtelua.
Kommentit (106)
Olen täysin eri mieltä. Anonyyminä ihmiset suoltavat ties mitä shaissea, jonka takana eivät koskaan oikeasti seisoisi. Anonyymi keskustelu voi olla hyvää mutta se lähtee myös helposti raiteiltaan, kärjistyksiin, vastakkainasetteluun ja provosointiin tavalla, jota ei-anonyymissä keskustelussa ei ainakaan yhtä helposti tapahdu. Laadukkaaseen keskusteluun kuuluu myös harkitsevuus ja vastuu sanomisistaan ja tälläiset asiat usein loistaa poissaolollaan anonyymissä keskustelussa. Itse väittäisin, että rehellistä keskustelua on sellainen, jossa jokainen uskaltaa sanoa mitä mieltä todella on, mutta on myös valmis perustelemaan mielipidettään ja esittämään sen asiallisesti. Rehellistä keskustelua ei ole anaonyymisti huutelu, öyhöttäminen ja provosointi. Vaikka sinänsä kyllä on arvokasta että anonyymejä keskustelualustoja on olemassa, niin harvemmin niillä ne parhaat ja rakentavimmat keskustelut käydään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan kai jo tietävät, että naisilla on taipumusta käydä henkilöön jäädessään älylliseen alakynteen, usein varsin törkeällä tavalla ja isolla joukolla.
Jos olis edes pakolliset nimimerkit, tämä saattais helposti johtaa ikävän totuuden sanojan vainoamiseen, ihan kuten nyt vainotaan inceleitä ja väitetään about kaikkea heidän syykseen.
Tämä on ikävä piirre juuri tällä palstalla. Naiset haluavat mieluummin hegemoniaa kuin totuutta. Jos joku ilmaisee asiansa väärällä tavalla, hänet torjutaan, vaikka itse asia olisi tosi. Siksi täällä kannattaa aina pehmentää hymiöin ja korostaa "minun mielestäni" ja kirjoittaa madellen.
Miehet kestävät asioita paremmin.
Mielestäni kannattaa mennä Ylilaudalle, missä on j
Täällä se on enemmän sääntö kuin poikkeus.
Vierailija kirjoitti:
KAKATKAA HOUSUUN!!!!!!! 😡😡😡😡😡😡
Paskokaa suuhuni!!!
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskokaa suuhuni!!!
-winner-
ONKO SULLA KAKKA FETISSI!?!?????? 😳😳😳😳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskokaa suuhuni!!!
-winner-
Aina ollut.
-winner-
On todellakin ajatuksia, joita en halua jakaa kenellekään muulle 🙈
Vierailija kirjoitti:
Olen täysin eri mieltä. Anonyyminä ihmiset suoltavat ties mitä shaissea, jonka takana eivät koskaan oikeasti seisoisi. Anonyymi keskustelu voi olla hyvää mutta se lähtee myös helposti raiteiltaan, kärjistyksiin, vastakkainasetteluun ja provosointiin tavalla, jota ei-anonyymissä keskustelussa ei ainakaan yhtä helposti tapahdu. Laadukkaaseen keskusteluun kuuluu myös harkitsevuus ja vastuu sanomisistaan ja tälläiset asiat usein loistaa poissaolollaan anonyymissä keskustelussa. Itse väittäisin, että rehellistä keskustelua on sellainen, jossa jokainen uskaltaa sanoa mitä mieltä todella on, mutta on myös valmis perustelemaan mielipidettään ja esittämään sen asiallisesti. Rehellistä keskustelua ei ole anaonyymisti huutelu, öyhöttäminen ja provosointi. Vaikka sinänsä kyllä on arvokasta että anonyymejä keskustelualustoja on olemassa, niin harvemmin niillä ne parhaat ja rakentavimmat keskustelut käydään.
Kuten jo aiemmin sanottu,öyhöttöminen, huutelu ja provosointi on helppo tunnistaa, ja kokeneet lukijat jättävät ne jo huomiotta. Siksi tällainen käytös ei saa vastakaikua ja loppuu usein.
Laittomuudet on helppo tunnistaa ja niihin voidaan puuttua viranomaistoiminnalla.
Mikään ei puolusta anonyymiydestä luopumista.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä on ne "raiteet", joilla anonyymin keskustelun pitäisi pysyä? Miksi ei saisi kärjistää, asettaa vastakkain tai provosoida? Usein provosointikin paljastaa paljon. Miksi niin monet ihmiset eivät kestä tätä vapauden aiheuttamaa "hälyä"? Vapaus on tärkeintä, ei keskustelun siisteys. Sisäsiisteyttä kaipaaville lienee jo alustoja, joissa on pakko kirjoittaa tunnistautuneena. Miksi he eivät ole siellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskokaa suuhuni!!!
-winner-
Aina ollut.
-winner-
Winneri on koprofiili!?! 😩
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei kiinnostu scheissesta (saksaksi kirjoitettu) ja jättää sen väliin. Anonyymit kirjoittajat eivät voi uhkailla toisiaan ja väärä kirjoittelu voidaan jättää huomiotta ja myös poistaa. Täällä poistetaan paljon juttuja. Eikä se näytä olevan mikään ongelma.
Joka ikinen ilkeä ja tylysti muotoiltu kommentti jättää syvän viillon sydämmeeni 😭😭😭😭
- erityisherkkä
Vierailija kirjoitti:
Joka ikinen ilkeä ja tylysti muotoiltu kommentti jättää syvän viillon sydämmeeni 😭😭😭😭
- erityisherkkä
Siksi on hyvä karaistua täällä ja saada rohkeutta omiin mielipiteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä konkreettisesti tarkoittaa vastuu sanomisistaan? (Joka siis mielestäsi kuuluu laadukkaaseen keskusteluun.) Miten tämä vastuu realisoituu tai miten sen pitäisi realisoitua, jotta keskustelu varmasti olisi laadukasta?
Eihän valtamediakaan ota vastuuta omista jutuistaan. Siellä esitetään Trump hirviönä ja Kamala pulmusena. Suomen media uutisoi vain demokraattien medioita USAsta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan kai jo tietävät, että naisilla on taipumusta käydä henkilöön jäädessään älylliseen alakynteen, usein varsin törkeällä tavalla ja isolla joukolla.
Jos olis edes pakolliset nimimerkit, tämä saattais helposti johtaa ikävän totuuden sanojan vainoamiseen, ihan kuten nyt vainotaan inceleitä ja väitetään about kaikkea heidän syykseen.
Tämä on ikävä piirre juuri tällä palstalla. Naiset haluavat mieluummin hegemoniaa kuin totuutta. Jos joku ilmaisee asiansa väärällä tavalla, hänet torjutaan, vaikka itse asia olisi tosi. Siksi täällä kannattaa aina pehmentää hymiöin ja korostaa "minun mielestäni" ja kirjoittaa madellen.
Miehet kestävät asioita paremmin.
Toisaalta nykymedia koittaa kouluttaa lukijoitaan tyh
"Itselleen lohtutarinoita sepittelevä lapsi" on hyvä kuvaus. Juuri sitä on tarinat "maailman parhaasta terveydenhoidosta" ja maailman "parhaasta" koululaitoksesta, jossa ilmeisesti laadullisiksi mittareiksi on valikoitu inkluusion maksimointi ja opettajien raportointitehokkuus. Tai "maailman onnellisin kansa"-tittelin jakaminen kaikelle kansalle, vaikka lähes kaikki tietää, että täällä on jo edellishallituksen aikana köyhyys räjähtänyt ja ryhmään kuuluu miljoona suomalaista, tai että kansa tietää kyllä, että mielialalääkkeiden syöjiä on miljoona pikkulapsista vanhuksiin. Samaa lohtutarinaa on mediassa lähes päivittäin julkaistavat oireistot milloin mistäkin ja kehoitus hakeutua lääkäriin ja tarkempiin tutkimuksiin. Ja lähes jokainen tietää lääkärille pääsyn vaikeuden ja hitauden, sekä sen, että tutkimuksia ei useimmiten määrätä lainkaan. Vaan lääkäriin mennään lähes äärimmäisessä hädässä ja apua saadaan, jos saadaan silloinkaan.
Jonkun toisen maan ollessa kyseessä, ja juttukerronnan mediassa ollessa tuollaista, niin ulkopuoliset (me ja meidän media), kutsuu sitä propagandaksi.
Vierailija kirjoitti:
Keskustelun vapaus on myös sitä että voi itse valita mitä mihin uskoo ja pitää tärkeänä. Siksi minkäänlaista sensuuria ei tule sallia. Mukaan lukien itsesensuuri, mikä on läsnä jos kirjoittaminen ei ole anonyymiä.
"Miksi ei saisi kärjistää, asettaa vastakkain tai provosoida?"
Toki saa, mutta siitä pitäisi myös kantaa vastuu. Jos haluaa agitoida keskustelua ja pitää sitä hyvänä keskustelun tapana, miksi sitä halutaan tehdä vain anonyymisti eikä suoraselkäisesti? Tuollaisella puheella voi hyvinkin olla konkreettisia haitallisia seurauksia nettipalstan ulkopuolella, ihan irl.
Vierailija kirjoitti:
Toki saa, mutta siitä pitäisi myös kantaa vastuu. Jos haluaa agitoida keskustelua ja pitää sitä hyvänä keskustelun tapana, miksi sitä halutaan tehdä vain anonyymisti eikä suoraselkäisesti? Tuollaisella puheella voi hyvinkin olla konkreettisia haitallisia seurauksia nettipalstan ulkopuolella, ihan irl.
Kyllähän provosointia tehdään myös omalla nimellä ja kasvoilla. Mitä tarkoittaa tuo vastuun kantaminen käytännössä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi kysyt että keskustelu halutaan tehdä anonyymisti? Eikö se ole jo selvinnyt. Odotan että kerrot miksi se pitäisi tehdä tunnistettuna.
en tiiä vaikutukset mielenterveyteen voisi olla aika negatiiviset xD