Ketä haittaa, jos sukupuolia on enemmän?
Kommentit (541)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin opettajana olen huolestunut siitä, että minun pitäisi keskenkasvuisille ja muutenkin teini-iän muutoksista hämmentyneille varhaisnuorille opettaa, että "sinun pitää pohtia oletko todella poika, vaikka housuissa olisikin uloke, jospa oletkin tyttö tai jokin muu miljoonista vaihtoehdoista..." lapsiparat eivät tarvitse yhtään enempää sekaannusta, tässä maailmassa on sitä muutoinkin liiaksi.
Sukupuoliristiriita tulee kyllä ihan automaationa, ei siihen tarvi kehottaa pohtimalla pohtimaan. Jos ei kerro tollasest mahiksest nii ihminen on vaan hukassa ja ilman tietoa. Hämää just se, et miks valistus nähdään joissain teemoissa elintärkeänä ja joissain vaarallisena
Tulee automaationa niille, jotka ovat oikeasti transsukupuolisia. Sen sijaan nämä nykyajan muunsukupuoliset sun muut ovat niitä pelkästään ympäristön paineen takia ja pitävät sitä ratkaisuna kaikkiin mielenterveysongelmiinsa. Vaikka passin sukupuolimerkintä muutetaan niin ei se masennusta paranna.
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa, jos niitä enemmän, mutta haittaa se, että pitäisi osata naisen ja miehen lisäksi osata jokaisen kohdalla käyttää sitä oikein. Auta armias, jos sanoo väärin. Siksi on pelkkä mies/nainen on helpompi. Vähentää mahdollisuuksia mennä harhaan.
Tätä mielensä pahoittamista en kanssa oikeen ymmärrä. Ehkä se johtuu siitä, että olen cis itse. Mene ja tiedä.
Ei ihmiset tee oletuksia pahalla, elämä on vaan helpompaa, kun joistain asioista voi tehdä oletuksia. Se on luonnollista ja vapauttaa aivokapasiteettia. Mulle saa ainakin ihan ystävällisesti sanoa olevansa jotain muuta, kuin oletin, enkä suutu siitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä ole kuin kaksi. Jos väittää vastaan niin väite on pelkkää new age woke hippi vammailua.
Tääki jännä perustelu ja liittyy oikeestaan tohon miten pari kertaa täällä on tullu esiin salaliittoteorian tyylisiä argumentteja. Hipistä tulee mieleen esimerkiks an,ivaxxerius, se puolestaan ei oo wokeille ok
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin opettajana olen huolestunut siitä, että minun pitäisi keskenkasvuisille ja muutenkin teini-iän muutoksista hämmentyneille varhaisnuorille opettaa, että "sinun pitää pohtia oletko todella poika, vaikka housuissa olisikin uloke, jospa oletkin tyttö tai jokin muu miljoonista vaihtoehdoista..." lapsiparat eivät tarvitse yhtään enempää sekaannusta, tässä maailmassa on sitä muutoinkin liiaksi.
Sukupuoliristiriita tulee kyllä ihan automaationa, ei siihen tarvi kehottaa pohtimalla pohtimaan. Jos ei kerro tollasest mahiksest nii ihminen on vaan hukassa ja ilman tietoa. Hämää just se, et miks valistus nähdään joissain teemoissa elintärkeänä ja joissain vaarallisenaTulee automaationa niille, jotka ovat oikeasti transsukupuolisia. Sen sijaan nämä nykyajan muunsukupuoliset sun muut ovat niitä p
Toisaalta liiallinen medikalisoiva portinvartijuus voi johtaa siihen että kokee painetta viedä transitio loppuun asti sinne toisen sukupuolen puolelle vaikka tarve olis ollu vaan hormoneille esimerkiksi
Vierailija kirjoitti:
Naiset haluavat häivyttää sukupuolet, mutta annas olla, jos minä raavaana miehenä menen naisten vessaan, niin sukupuolia on enää tasan kaksi.
Tuollaista vinkupersua luulee helposti mummoksi kun perseesi on leveä ja tissit roikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Näyttää moniakin haittaavan, vaikken tajua miksi. Samoja ihmisiä haittaa myös se, että seksuaalivähemmistöt saavat mennä naimisiin.
Kyse on ihan vain siitä, että perinteisesti sukupuolen käsitteellä on tarkoitettu ihmisten ja muiden nisäkkäiden jakautumista uroksiin ja naaraisiin. On olemassa yksilöitä, joiden kehot eivät toimi kuten olisi tarkoitus, mutta tämä ei tee heistä sukupuolettomia. On myös ihmisiä, joiden kehossa on synnynnäisesti molempien sukupuolten ominaisuuksia, esimerkiksi naisen ulkoiset ominaisuudet, mutta xy-kromosomit. Tällaiset ihmiset ovat jonkinlainen sekoitus kahta olemassaolevaa sukupuolta, ja omana itsenään aivan yhtä arvokkaita kuin kaikki muutkin, mutta eivät edelleenkään mitään muuta kuin miehiä naisten piirteillä tai naisia miesten piirteillä.
Jos nyt halutaan sanoa, että sukupuolia on enemmän kuin kaksi, silloin koko käsitteellä tarkoitetaan jotain aivan muuta. Sukupuoli ei ole yhtä kuin seksuaalinen suuntautuminen tai suuntautumattomuus, eikä se ole myöskään sidottu siihen millaisista asioista ihminen ylipäätään pitää. Tyttö voi olla kiroileva metsuri ja poika voi olla hellä hoivaaja, joka pukeutuu mekkoon.
"Näin opettajana olen huolestunut siitä, että minun pitäisi keskenkasvuisille ja muutenkin teini-iän muutoksista hämmentyneille varhaisnuorille opettaa, että "sinun pitää pohtia oletko todella poika, vaikka housuissa olisikin uloke, jospa oletkin tyttö tai jokin muu miljoonista vaihtoehdoista..." lapsiparat eivät tarvitse yhtään enempää sekaannusta, tässä maailmassa on sitä muutoinkin liiaksi."
Ei kai sinua noin ole opetettu opettamaan? Että kyseenalaistakaas nyt kaikki sukupuolenne? Kyllä hullujen hommaksi menee, jos toi on tarkoitus. Se, että puretaan tiukkoja raameja miehelle ja naiselle ja kerrotaan, että on myös ihmisiä, jotka eivät koe kuuluvansa kumpaankaan on ok. Mutta ei tuo, että se oma identiteetti olisi pakko kyseenalaistaa.
Ajattelen asiaa näin: olen jollain tavalla epätyypillinen nainen, ja jos joku muu kyseenalaistaa naiseuteni sen vuoksi, niin otan sen loukkauksena. Tarkoitan siis tilannetta, että joku kysyisi "oletko varmasti nainen" tai "mahdatko olla nainen ollenkaan?"
Pitäisikö biologiassakin lopettaa opettaminen, että ihmisillä on viisi sormea ja viisi varvasta, koska joku saattaa syntyä ilman käsiä, tai jollakin on kuusi sormea?
Vai jatkammeko opetusta, että ihmisellä on viisi sormea ja viisi varvasta, ja jos näitä on niin kyseessä on kehityshäiriö?
Sama sukupuolissa. Naisella on vagina ja miehellä penis. Jos näitä ei ole, niin kyseessä on kehityshäiriö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa, jos niitä enemmän, mutta haittaa se, että pitäisi osata naisen ja miehen lisäksi osata jokaisen kohdalla käyttää sitä oikein. Auta armias, jos sanoo väärin. Siksi on pelkkä mies/nainen on helpompi. Vähentää mahdollisuuksia mennä harhaan.
Tätä mielensä pahoittamista en kanssa oikeen ymmärrä. Ehkä se johtuu siitä, että olen cis itse. Mene ja tiedä.
Ei ihmiset tee oletuksia pahalla, elämä on vaan helpompaa, kun joistain asioista voi tehdä oletuksia. Se on luonnollista ja vapauttaa aivokapasiteettia. Mulle saa ainakin ihan ystävällisesti sanoa olevansa jotain muuta, kuin oletin, enkä suutu siitä.
Täs ketjus oon pitkästä aikaa osallistunu tän aiheen keskusteluun ja täytyy myöntää et itelläni on puolestaan ongelmia tasapainotella sen kaa et millä sanalla saa kutsua transkriittisiä/menestyjiä/oikeassa olevia. Muutenki pitää taipua tosi paljon, kun sanotaan että trans=hullu niin mulla ei oo oikeutta sanoa siihen vastaan mitään
Biologinen mies ei voi synnyttää mitään elävää, ellei sitä ruskeaa suolistotuotetta ala vauvakseen ottaa.
Nykyajan sanoilla leikkiminen siitä seuraava autistitinen jankkaaminen ilman syy-seurausta menee käytännön arkijärjen yli. Kun biologinen nainen alkaa partaa kasvattaa mutta ei saa miehen nakkia syntyessään saadun piirakkansa tilalle, voi sieltä tosiaan vauva tullakkin.
Kaikkia! Koska sukupuolia ei voi olla oikeasti kuin kaksi. Kaikki kahta enemmän olevat ovat satuolentoja, joiden ei pidä olla millään tavalla enemmän kuin täyttä ilmaa. Maailma on nykyään sairas, todella sairas paikka juuri siksi koska kaikki satuolennotkin hyväksytään oikeiksi. Minun neljäs lapsi on kukkaruukku, miksen saa siitä samalla tavalla lapsilisää kuin kolmesta oikeasta lapsesta. Kyllä pitäisi saada, koska kyllä kovasti sattuu kun ajatustani ei hyväksytä ja se on henkinen loukkaus minua kohtaan kun ei hyväksytä, siitä pitää saada korvausta. Tämä on mennyt juuri tälle tasolle. Ei voi muuta kuin nauraa huutonaurua
Lainaus ei toimi mut miks aina tähän keskusteluun vedetään sukupuoliroolit? Ja sit kuitenki jos sukupuolirooliin ei sopeudu niin joutuu pahojen transihmisten kanssa samaan kastiin
Vierailija kirjoitti: Pitäisikö biologiassakin lopettaa opettaminen, että ihmisillä on viisi sormea ja viisi varvasta, koska joku saattaa syntyä ilman käsiä, tai jollakin on kuusi sormea? Vai jatkammeko opetusta, että ihmisellä on viisi sormea ja viisi varvasta, ja jos näitä on niin kyseessä on kehityshäiriö? Sama sukupuolissa. Naisella on vagina ja miehellä penis. Jos näitä ei ole, niin kyseessä on kehityshäiriö.
Toisaalta kannattaa pitää mieli avoimena sille, että tieteellä ja lääketieteellä on valta määritellä, mikä on normaalia. Historiassa monia sellaisia asioita on pidetty sairauksina, jotka nykyään ovat normaaleja. Nykyisiä käsityksiä on siis hyvä tarkastella myös kriittisesti.
Haluaisin, että julkisia vessoja olisi miehille ja naisille erikseen. Nyt ne on valitettavasti usein yhteiskäytössä ja todella sotkuisia.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia! Koska sukupuolia ei voi olla oikeasti kuin kaksi. Kaikki kahta enemmän olevat ovat satuolentoja, joiden ei pidä olla millään tavalla enemmän kuin täyttä ilmaa. Maailma on nykyään sairas, todella sairas paikka juuri siksi koska kaikki satuolennotkin hyväksytään oikeiksi. Minun neljäs lapsi on kukkaruukku, miksen saa siitä samalla tavalla lapsilisää kuin kolmesta oikeasta lapsesta. Kyllä pitäisi saada, koska kyllä kovasti sattuu kun ajatustani ei hyväksytä ja se on henkinen loukkaus minua kohtaan kun ei hyväksytä, siitä pitää saada korvausta. Tämä on mennyt juuri tälle tasolle. Ei voi muuta kuin nauraa huutonaurua
Voiks joku kertoo onks tää kaltevan pinnan argumentointivirhe
Jossain vaiheessa älyttömyyksille pitää laittaa stoppi. Ongelmiin on hyvä puuttua riittävän ajoissa kuin liian myöhään. Jos kehityskulun annetaan jatkua, outoudet menevät yhä vinoutuneemmiksi. Rajat ovat rakkautta.
Tieteellisen maailmankuvan omaavia se ainakin haittaa, ap. Syntyy käsitys, että tällaiset asiat ovat mielipidekysymyksiä. Eivät ole!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorten normaali kehitys aikuiseksi häiriintyy ellei luonnollista sukupuoli-identiteettiä tueta. Tästä on ihan riittävästi jo saatu näyttöjä.
Koska ainoastaan cis-ihmiset ovat sallittuja ja kaikkien pitää kuulua tähän muottiin?
Haluaisin vaan kuulla, mistä tunnistaa "normaalisti aikuiseksi" kehittyneen ihmisen. Minulle on ainakin ihan ok, jos joku kokee olevansa jotain muuta, jos se vaan tekee hänestä onnellisen. Hänen ei ole pakko olla sellainen, kuin minä haluan. Odotan häneltä myös ymmärrystä, että muut ihmiset saattavat olettaa hänen sukupuolensa, eivätkä tee sitä pahuuttaan.
Fantasioiden kertominen toteta ärsyttää joitakin. Sukupuolia on tasan kaksi ja ne loput on kuviteltuja. Tää on sama kun kertoisi aavikkojen satukirjojen juttuja faktoina. Harhojen selostaminen totena ärsyttää.
Mitä niille mielenvikaisille pitäisi sitten tehdä? Transitioituminen kiellettyä, nk käännytyshoidot ei oo tuottanu historiallisesti tulosta. Lisäks häiritsee se ku monessa asiassa on kiellettyy argumentoida vaikkapa tolla social engineeringillä, miks se on nyt yhtäkkiä menestyjien tapa?