HS: Naiset joutuvat melkeinpä aina väistämään miehiä
"Viime vuonna jouduin tilanteisiin, jossa silmämääräisesti arvioituna keski-ikäisen näköiset miehet kävelivät suoraan minua päin, huolimatta siitä, että olin selkeästi raskaana. Kirjoitin tästä aikoinaan someen ja sain satoja kommentteja naisilta, joissa yhdyttiin samaan kokemukseen: kuinka erityisesti keski-ikäiset miehet törmäävät päin, jollei nainen itse väistä."
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000010990402.html
Kommentit (711)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miesten pitäisi väistellä naisia?
Jos kerran olet toksinen sortaja, niin miksi enää avata ovia tai väistellä?
Juuri näin. Kiitos feminismin olette naiset nyt omillanne, tätä halusitte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sanallakaan mainita, onko kenties itse kävellyt väärällä puolella. Ihmiset haahuilevat tuolla ihan miten sattuu, liikennesäännöistä välittämättä
Jalkakäytävällä saa kulkea juuri sitä reunaa mitä haluaa. Ei ole siis mitään väärää puolta.
Väärin kyllä nuoli näyttää suunnan ja puolen
Mikä nuoli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ärsyttää tämä uutisoinnin sävy aiheesta. Miehet on tottuneet kävelemään naisia päin, se on totta. Miehet eivät tee sitä ilkeyttään, vaan koska se on vakiintunut tapa jossa naiset totutusti väistävät.
Jos kuitenkin uutisoinnin sävy olisi sellainen, että "miehet, olisitteko ystävällisiä ja opettelisitte huomioimaan naisia julkisella paikalla koska olette lähtökohtaisesti fyysisesti isompia, ja voitte sitten odottaa että teitä kohdellaan miehinä kun kannstte vastuuta heikommista." Tämä nykyinen sävy saa kaikki miehet vaan vastahankaan.
Olen huomannut tämän keskustelun seurauksena että itse en naisena väistele miehiä. Aiemmin en kiinnittänyt asiaan huomiota. Minulla on kyllä huomiotaherättävän naisellinen tyyli, ja uskon että se etten joudu väistelemään johtuu vain ja ainoastaan siitä että miehet kiinnittävät minuun huomiota ja siksi ymmärtävät väistää.
Pickmepickmepickmeeee....
Oletko katkera jostain? Tässä keskustelussa miehet on ulisseet minulle siitä miksi minua pitää väistää, ja sinä nyt olet suuttunut kun luulen että miehille voi puhua asiallisesti ja silti tulla kuulluksi?
Hesassa ei kannata katsoa silmiin, ei avata ovia, eikä väistellä ketään. Leuka rintaan ja kulttuurisotaan. Tätähän intersektionaalinen marxilainen feminismi tilasi. Vastakkainasettelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miesten pitäisi väistellä naisia?
Jos kerran olet toksinen sortaja, niin miksi enää avata ovia tai väistellä?
Juuri näin. Kiitos feminismin olette naiset nyt omillanne, tätä halusitte.
En ole koskaan ollut omillani, olen vaan niiden miesten kanssa jotka ei lähteneet mihinkään feminismiin mukaan. Niin on oikeasti moni muukin, se on jännä millaisia miehiä naiset valitsee silloin kun se on heille mahdollista vs. Mitä suuri massa ulisee lehdissä ja somessa.
Jos menit mukaan siihen pelleilyyn, niin ei sinussa varmaan sitten paljoa miestä ollutkaan.
Jos mies väistää toista miestä on väistävä mies luuseri ja alistuva. Väistävä mies voisi samointien nuolla toisen kenkää kun kerta alistuu säälittävästi. Alfat ei väistä💪
Kyynerpäätaktiikalla kulttuurisotaan! Nasta lautaan, mummot hautaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, että tästä yritetään tehdä sukupuolikysymys. Mielipidekirjoituksen kirjoittaja on voinut aidosti kokea, että juuri miehet eivät väistä, mutta ei se kyllä niin minun kokemukseni mukaan ole. Naisia on kävelijöistä enemmistö, heidän pitäisi hallita etiketti. Autoilevat miehet saattavat kävellessään törppöillä ihan siksikin, että konsepti ei ole tuttu. Monesti kulkevat juuri vasenta puolta, mutta ovat kyllä väistäneet, kun olen tiukasti osoittanut, että aion pysyä oikealla puolella ja väistää oikealle.
Jännä juttu muuten, että vaikka ajoneuvoilla noudatetaan oikeanpuoleista liikennettä, niin kun autoilija jalkautuu kadulle, hän alkaa kuitenkin vängätä vasemmalle? Mistä sekään johtuu?
Mietin, että missä ihmeessä tuo nainen kävelee, itse en kadulla tai pyörätiellä keski-ikäisiä miehiä kohtaa. Olisiko niin, että sitä on lykätty vauvaa ra
Voi hyvänen aika! Mielestäsi siis tämä nainen vaunuineen on ollut väärässä paikassa? Siis paikassa, jossa pitäis kulkea vain miehet? Ja siksi tuli tönäistyksi??
En ihmettele hänen kokemustaan, jos naisetkin ovat sitä mieltä, et miesten nyt vaan pitää saada kulkea rauhassa missä vaan ja naisten tehtävä on pysyä poissa.
Jos nainen joutuu väistämään, niin silloin on ylipaino-ongelma jo paha.
Hävettää naisten puolesta, kun luin lehdestä, millaiset jarrutusjäljet oli nuori nainen jättänyt vuokra-asuntoon. Niiden siivoaminen maksoi jopa 35 000 euroa!
Vierailija kirjoitti:
Kokemukseni on, että useimmiten päin kävelevät henkilöt eivät vain havainnoi ympäristöään. En ole itse jaksanut tehdä asiasta mitään suurta ongelmaa elämääni, mulla on ihan oikeitakin ongelmia. Ja niin olen ajatellut niistä ympäristöään havainnoimattomistakin. Ehkä heillä on ollut niin paljon murheita mielessä sillä hetkellä, ettei se muihin kävelijöihin keskittyminen ole ollut normaalitasolla. Toki löytyy niitäkin voimaantuneita miehiä ja naisia, joiden on päästävä kokemaan oma mahtinsa sillä, etteivät väistä muita, mutta minusta heitä on kovin vähän.
Minusta näitä päällekävelijöitä, jotka yleensä ovat naisia, on nykyään hämmästyttävän paljon.
Ennen päällekävelijää (mies tai nainen) ei tullut vastaan edes kerran vuodessa, nyt tulee törmäiltyä lähes joka kerran keskustassa kävellessä.
Olen myös melkoisen varma siitä, että suurimmalla osalla tämä on ihan tietoista ja suunniteltua käyttäytymistä. Todennäköisesti jotain vinksahtanutta vallankäyttöä tai muuta feminististä päällekävelyä tai jotain narsismia.
Tämä töniskeleminen alkaa hiljalleen harmittaa ja minun on täytynyt muutaman kerran muistuttaa itselleni, että ei ole täysin asiallista jyrätä moukkamaisia tyyppejä asfalttiin tai heittää heitä päälleen kukkaistutuksiin ja roskakoreihin.
Epäkohteliaita ääliöitä löytyy molemmista sukupuolista. Myös pahansisuisia narskuja.
Tiedän monta ihanaa herrasmiestä, mutta tiedän myös monta vihamielistä miestä.
Tiedän monia ystävällisiä naisia, mutta tiedän myös ystäviään selkään puukottavia ja tekopyhiä naisia.
(Adjektiivit vois olla jotain muitakin.)
Vierailija kirjoitti:
Hesassa ei kannata katsoa silmiin, ei avata ovia, eikä väistellä ketään. Leuka rintaan ja kulttuurisotaan. Tätähän intersektionaalinen marxilainen feminismi tilasi. Vastakkainasettelua.
Tämäpä se. Sitä saa mitä tilaa feminazzitsiat, en väistele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokemukseni on, että useimmiten päin kävelevät henkilöt eivät vain havainnoi ympäristöään. En ole itse jaksanut tehdä asiasta mitään suurta ongelmaa elämääni, mulla on ihan oikeitakin ongelmia. Ja niin olen ajatellut niistä ympäristöään havainnoimattomistakin. Ehkä heillä on ollut niin paljon murheita mielessä sillä hetkellä, ettei se muihin kävelijöihin keskittyminen ole ollut normaalitasolla. Toki löytyy niitäkin voimaantuneita miehiä ja naisia, joiden on päästävä kokemaan oma mahtinsa sillä, etteivät väistä muita, mutta minusta heitä on kovin vähän.
Minusta näitä päällekävelijöitä, jotka yleensä ovat naisia, on nykyään hämmästyttävän paljon.
Ennen päällekävelijää (mies tai nainen) ei tullut vastaan edes kerran vuodessa, nyt tulee törmäiltyä lähes joka kerran keskustassa kävellessä.
Olen myös melkoisen varm
Aktivistin sinkoaminen pusikkoon on täysin asiallista.
Pitäisiköhän alkaa sopivasti aina kääntyä, jalka sopivasti yläviistoon vasemmalle kun joku tällainen tulee kohti? "En minä kampannut tätä, olin vain kääntymässä". Vitsi vitsinä mutta ihan oikeasti elämänkoululaiset, keksikää jotain parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten mies on voinut tönäistä naista vahingossa, jos naisella on edessään lastenvaunut? Kyllä kyseessä on täytynyt olla häiriintyneen ihmisen, joka on tahallaan osunut hartiallaan vastaantulevan naiseen. Ei ei yleistettävissä kaikkiin miehiin.
Joku tuossa kuviossa on häiriintynyt, mutten ole varma kuka. Joko tämä väitetty mies tai sitten kirjoittaja itse. Mistä me tiedämme onko tuo tarina edes totta.
Ja joka tapauksessa tuon naisen somesta keräämällä "todistusaineistolla" ei ole todistusvoimaa, ei ole satunnaisotanta.
Niin, koska mikään kokemus ei ole totta. Vain tieteellisen tutkimuksen tuoma todellisuus. Ja sekin vain silloin, kun se sopii omaan (oikkeistolaiseen) maailmankuvaan.
Miksi miehellä olisi suurempi velvollisuus väistää kuin naisella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on muuten vain tiettyihin kulttuuriin kuuluvaa. Eli Suomi ja Lähi-Itä, jossa ei naisia väistetä. On olemassa myös maita, joissa on herrasmiehiä ja osa suomalaisista voi olla, mutta harva.
Vähemmän täältä ladyjakaan löytyy. Piereskeleviä karjakkoja senkin edestä.
Eli nainen on arvokas vain ollessaan haluttava. Naisella ei ole itseisarvoa. Missä piilee miehen arvo?
Niin ja esinevälineellisesti arvokkaana nähdyilläkin naisilla pakkosiedettävänä toinen sövinismiääripää: ei ikinä hetkenkään rauhaa missään, aina joku ällöääliöuli ahdistelee.
Ei tuo ole arvostamista, vaikka joku sovinisti niin väittäisikin.
Mistä ajatus tulee, että naiset kohtaa sitä sun tätä nimenomaisesti pllun takia?
Luuleeko jotkut naiset ihan tosissaan, että fyysisesti heikommat miehet ei kohtaa sitä samaa pskaa mitä jotkut naiset kokee?
Liittynee siihen, että jos joutuu kulkemaan tien penkalla suositellaan kulkemaan vasenta laitaa jolloin näkee omaa puolta tulevat autot ja pystyy varomaan. Tästä on sitten jäänyt vain mieleen se että kävellen mennään vasenta laitaa.