HS: Naiset joutuvat melkeinpä aina väistämään miehiä
"Viime vuonna jouduin tilanteisiin, jossa silmämääräisesti arvioituna keski-ikäisen näköiset miehet kävelivät suoraan minua päin, huolimatta siitä, että olin selkeästi raskaana. Kirjoitin tästä aikoinaan someen ja sain satoja kommentteja naisilta, joissa yhdyttiin samaan kokemukseen: kuinka erityisesti keski-ikäiset miehet törmäävät päin, jollei nainen itse väistä."
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000010990402.html
Kommentit (711)
Vierailija kirjoitti:
Mistä ajatus tulee, että naiset kohtaa sitä sun tätä nimenomaisesti pllun takia?
Luuleeko jotkut naiset ihan tosissaan, että fyysisesti heikommat miehet ei kohtaa sitä samaa pskaa mitä jotkut naiset kokee?
Hyvä pointti! Kiitos, että tuot tällaisiakin asenteita näkyväksi. Vain siten asioihin voidaan vaikuttaa.
N32
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on juuri päinvastaisia kokemuksia. Tuolla on kauppakeskuksessa parikin, ilmeisesti voimafeministiä, kävellyt suoraan päin. Molemmilla kerroilla nainen on kyllä itse kaatunut ja aloittanut hirveän huudon ja kiroilun.
Eli sä et väistänyt kuin eihän miehen nyt sellaista tarvitse kun olet tottunut, että yleensä aina naiset joutuvat väistämään sua?
Luulen, että sinä riidankylväjänä joutaisit siihen aikaisemmin mainittuun roskapyttyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on muuten vain tiettyihin kulttuuriin kuuluvaa. Eli Suomi ja Lähi-Itä, jossa ei naisia väistetä. On olemassa myös maita, joissa on herrasmiehiä ja osa suomalaisista voi olla, mutta harva.
Vähemmän täältä ladyjakaan löytyy. Piereskeleviä karjakkoja senkin edestä.
Eli nainen on arvokas vain ollessaan haluttava. Naisella ei ole itseisarvoa. Missä piilee miehen arvo?
Niin ja esinevälineellisesti arvokkaana nähdyilläkin naisilla pakkosiedettävänä toinen sövinismiääripää: ei ikinä hetkenkään rauhaa missään, aina joku ällöääliöuli ahdistelee.
Ei tuo ole arvostamista, vaikka joku sovinisti niin väittäisikin.
En väittänytkään, että (sekään) olisi puhdasta/tasavertaista arvostusta. Tarkoitukseni oli korostaa miten kukaan nainen ei voi voittaa kun kyse on (rakenteellisesta valuviasta/epäkohdasta) "Male Gaze" -luolahenkilöilmiöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sanallakaan mainita, onko kenties itse kävellyt väärällä puolella. Ihmiset haahuilevat tuolla ihan miten sattuu, liikennesäännöistä välittämättä
Liikennesäännöissä ei oteta kantaa siihen kummalla puolella tulee kävellä.
Kyllä se pitäisi säätää laissa, että jalkakäytävällä on käveltävä jalkakäytävän oikeaa laitaa! Maamme on muutoin hunningolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ajatus tulee, että naiset kohtaa sitä sun tätä nimenomaisesti pllun takia?
Luuleeko jotkut naiset ihan tosissaan, että fyysisesti heikommat miehet ei kohtaa sitä samaa pskaa mitä jotkut naiset kokee?
Hyvä pointti! Kiitos, että tuot tällaisiakin asenteita näkyväksi. Vain siten asioihin voidaan vaikuttaa.
N32
Miksi tätä alapeukutetaan? Voin hyvin kuvitella joidenkin itseään täynnä olevien, ylimielisten naisten ja miesten "ylikävelevän" tietyn näköisistä miehistä.
Kyllä sitä näkee näin miehenä myös naisissa, välillä jopa eläkeiässä olevat kävelevät suoraan päälle :D tähän liittyy tosin varmaan se että olen lyhyt mies.
Pahimmat ovat nämä 35-vuotiaat uratyrkky bossladyt jotka sellaset isot mustat buutsit + pitkä trenssitakki päällä kävelevät todella määrätietoisesti ja nopeasti kaikkialle varsinkin stadissa. Ne kävelee aina päälle ellei väistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi tietää onko nainen raskaana vai ei. Jokatoisella naisella maha pömpöttää nykyään.
Toisalta kun miehillä pömpöttää myös, voivatko hekin olla kuitenkin raskaana?
Naisen älykkyydellä tuosakin joutuu nykyään kysymään.
Onneksi suurin osa ihmisistä on fiksuja ja tilannetajuisia. Tosin jos vastaan tulee yksikin törppö, niin kyllähän se jää mieleen.
Jommankumman on väistettävä. Miksi se osapuoli väistäisi, jolle törmäämisestä ei ole mitään haittaa?
Sama havainto. Olen lopettanut väistelyn jo vuosia sitten. Kävelen kiltisti oikeaa laitaa, enkä väisty jos joku sankari kävelee väärällä puolella ja hyppää eteen.
Se ei tarkoita, että tarkoituksella törmäilisin. Jos törmäys uhkaa, niin pysähdyn paikoilleni. Silloin korkeintaan se toinen törmää minuun, jos ei itse pysäytä.
Muslimit ei väistä naisia, koska islamissa nainen ei ole tasa-arvoinen. Finskien täytyy tajuta tämä. Sorry, naiset.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä näkee näin miehenä myös naisissa, välillä jopa eläkeiässä olevat kävelevät suoraan päälle :D tähän liittyy tosin varmaan se että olen lyhyt mies.
Pahimmat ovat nämä 35-vuotiaat uratyrkky bossladyt jotka sellaset isot mustat buutsit + pitkä trenssitakki päällä kävelevät todella määrätietoisesti ja nopeasti kaikkialle varsinkin stadissa. Ne kävelee aina päälle ellei väistä.
*nimimerkki lyhyysuhriutuja liittyi keskusteluun*
Vanhoja naisia ja nuoriakin ihmettelen, miten uskaltavat kävellä keskellä kevyenliikenteen väylää. Takaapäin voi yllättää neljääkymppiä suhaava pyöräijä olkapäätä hipoen, kun tilaa ei aina paljon jää ja sitäpaitsi hulluja riittää jotka hivottelevat tahallaan, itsekin kokenut, vaikka reunassa ollut, varmaan kostajan mielestä väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Ketju täynnä miesvihaa
Ketju täynnä huomioita arkielämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miesten pitäisi väistellä naisia?
Miksi naisten pitäisi väistellä miehiä?
Mies vai nainenko sinne Hesariin tälläkin kertaa ulisi, ettei häntä väistetä? Kävele päin, voimaantunut täti, jos haluat. Mua ei enää kiinnosta.
Onko tääkin jokin ihan oikea ongelma? Onneksi en asu kehä kolmen sisäpuolella..
Itse en väistä vasemmalle edes vasenta reunaa kulkevaa koiran kusettajaa jolla koira vasemmalla, paitsi jos koira on selkeästi pusikon puolella. Nämä siirtyvät yleensä aika nihkeästi oikealle kuten kuuluu, olettavat kaikkien haluavan lelliä karvaista vauvaansa.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies väistää toista miestä on väistävä mies luuseri ja alistuva. Väistävä mies voisi samointien nuolla toisen kenkää kun kerta alistuu säälittävästi. Alfat ei väistä💪
Nykyalfat ovat siis moukkia? Selevä
Epäilen, että tuollainen ei olisi ollut lainkaan sopivaa joskus luolamiesaikana 80-luvulla.
Tuo on sitä uutta aikaa, jota on tekemällä tehty ja mihin on pyritty.
En kyllä ymmärrä miksi.