HS: Naiset joutuvat melkeinpä aina väistämään miehiä
"Viime vuonna jouduin tilanteisiin, jossa silmämääräisesti arvioituna keski-ikäisen näköiset miehet kävelivät suoraan minua päin, huolimatta siitä, että olin selkeästi raskaana. Kirjoitin tästä aikoinaan someen ja sain satoja kommentteja naisilta, joissa yhdyttiin samaan kokemukseen: kuinka erityisesti keski-ikäiset miehet törmäävät päin, jollei nainen itse väistä."
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000010990402.html
Kommentit (711)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin miehenä olen tottunut siihen, että miehen kohdatessa toisen miehen kumpikin ottaa vähän erisuuntaan joko sivuaskeleella tai ns. kääntää yläkroppaa sivuttain. Kummankaan ei "tarvi" väistää ja hyvin mahdutaan. Jostain syystä tämä ei ikinä toimi naisten kanssa vaan tullaan kassi heiluen rintamasuunta ylväästi suoraan eteenpäin.
Näin. Näin miehet toimivat kahden miehen kohdatessa niin ettei tarvitse alkaa selvittämään asemaa dominanssihierarkiassa. Naiset eivät koskaan väistä.
Onko miehet taantumassa apinoiksi? Ei ennenvanhaan ollut tarvetta joka välissä testata kuinka alfa on ja katsoa kuka väistää. Onko sitten jotenkin extramiehekäs olo jos joku toinen mies ottaa askeleen sivuun? Voi sitten vuositolkulla hekumoida sillä miehekkäällä uroteolla kun toinen mies häntä koipien
Naiset ovat suosineet tällaisia miehiä joten ihminen taantuu luolamieheksi. Ei naisille kelpaa vässykkä vaan pitää olla kova jätkä joka ei peruuttele!
Säälittävää. Herrasmies ja sivistynyt nainen väistävät jos näyttää että tulee yhteentörmäys. Vain joillekin säälittäville wt-elämänkoululaisille joku väistäminenkin on jotain onnetonta valtapelin yritystä, huvittavaa suorastaan kun ei muuten kunnioitusta saa niin nämä kuvittelee että jos heitä joku väistää niin se on sitä 😂
Nuorisoporukat eivät väistä. Ihmetyttää, kun jossakin kapealla käytävällä kävelen yksin ja vastaan tullaan kolme rinnatusten, ei sittenkään älytä väistää. Itsehän en voi väistää itseni taakse enkä seinällekään kiivetä.
Sitten mulkoillaan vielä happamasti.
Myöskään nuo toisista kulttuureista tulleet miehet eivät väistä naista. Koskaan. Missään.
Vierailija kirjoitti:
Minulle käy yllättävän usein niin, että noin 50-60v miehet ns ahdistavat eivätkä väistä kassajonossa. Juuri toissa päivänä kaupassa takanani oli reilu 50v mies, joka koko ajan vain lähestyi kärryllään minua, lopulta painaen selkäpuolella olleen laukkuni kiinni minuun. Näitä vanhoja ukkoja kassajonossa kiinniliimautuneena on valitettavan usein. Ei näihin auta mikään passiivisagressiivinen toiminta, ja olen liian ujo huutaakseni näille.
Kävellessäni minua taas väistetään, koska perus kävelyvauhtini on 8km/h, minulla on aina jumppavaatteet päällä ja pidän tietoisesti resting bitch facen.
Nuori ja pienikokoinen nainen
Käänny ja sano: otetaanko skapa, ja kassaneidille:toimitko tuomarina.
Karmea egojen taistelukenttä joillekin näköjään tuo väistäminen. Jos minua vastaan kävelevä ei väistä, niin sitten minä väistän. Siinä koko tarina, on aivan turha kehitellä mitään talvisotaa asiasta.
En väistä vasemmalla puolella käveleviä. Yleensä ovat naisia.
Vierailija kirjoitti:
Yks tuttu mies kävelee kaikkia sellaisia päin, jotka haahuilevat väärällä puolella, toisin sanoen eivät noudata oikean puoleista liikennettä.
Arvostan. Hänenlaisiaan saisi olla enemmänkin.
Jonotin kerran kahvilan tiskillä. Edessäni ollut keski-ikäinen nainen otti jonon liikahtaessa askelen eteenpäin, jolloin minäkin siirryin askelen eteenpäin. Samalla nainen kuitenkin kääntyi äkillisesti taaksepäin ottaakseen kupin itselleen, jolloin melkein törmäsimme. Sen sijaan, että olisi sanonut kohteliaasti "anteeksi" nainen sähähti minulle vihaisesti: "Älä nyt päälle tule!" Hämmennyin, enkä osannut sanoa mitään. Mistä olisin voinut tietää, että hän yhtäkkiä ottaa askeleen takaisin taaksepäin?
Toisen kerran menin pieneen kahvilaan, jossa ei ollut vapaita istumapaikkoja. Yksi keski-ikäinen nainen nousi seisomaan ja laittamaan takkia päälleen, jolloin menin hänen pöytänsä luo ja heitin kysyvän toteamuksen, että tähän näköjään on tulossa vapaata? Nainen suhtautui asiaan henkilökohtaisena loukkauksena ja murisi, ettei pitäisi tunkea väkisin ennenkuin toinen on lähtenyt. Minusta kyseessä on kuitenkin normaali tilanne kahvilassa. Itsellenikin on käynyt monesti niin ja olen aina sanonut iloisesti, että kyllä vain, tähän tulee vapaata, olkaa hyvät!
Kerran olin baarissa oluella ja viereisessä pöydässä istui ryhmä keski-ikäisiä naisia, jotka juopuneina juttelivat kovalla äänellä. En voinut olla kuulematta ja joku juttu pani väkisinkin hymyilemään. Samalla vaistomaisesti vilkaisin naisryhmää päin. Siis vain yksi ohimenevä vilkaisu. Heti alkoi hirveä sättiminen: "mitäs herra siiinä virnuilee" ym. Annettiin ymmärtää, että olen naisia halveksiva sovinistisika. En kommentoinut mitenkään, käännyin selin.
Toisin sanoen, naiset myös saattavat nähdä ihan normaaleissa tilanteissa mörköjä, joita niissä ei ole. Tämä kohdistuu miehiin. Kyseessä on miesviha. Se on ihan yhtä todellinen asia kuin naisvihakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sanallakaan mainita, onko kenties itse kävellyt väärällä puolella. Ihmiset haahuilevat tuolla ihan miten sattuu, liikennesäännöistä välittämättä
Jalkakäytävällä saa kulkea juuri sitä reunaa mitä haluaa. Ei ole siis mitään väärää puolta.
No, ei-kehitysvaimmaiset ihmiset toki ymmärtävät liikenteen ja liikkeen sujuvuuden pitäen sen oikeanpuoleisen puolen menosuuntana, jos on ryysistä. Tietysti lapsellinen uhmis voi seikkailla miten haluaa.
Joo, aina kun näytetään kuvaa oikeista suurkaupungeista, siellä ihmiset kulkee tiukasti jalkakäytävän oikeaa reunaa. Kuin sotilaat. Mitään sekavuutta ei ikinä näe missään!! Jos siitä reunasta poikkeaa, tulee tallatuksi, jopa kuoliaaksi. Siksi suurkaupunkien tappoluvut on niin korkeita, kun aina joku urpo poikkeaa siltä omalta paikaltaan...
Kahdella toisiaan kohti kävelevällä ihmisellä on molemmilla velvollisuus väistää. Luulen, että törmätyksi tulleissa ihmisissä on eniten juuri niitä, jotka eivät katso eteensä - ihan sukupuoleen katsomatta.
On tavattoman ärsyttävää ulkoistaa väkijoukossa kulkiessaan väistämisvelvollisuus muille. Luulen, että tällaisiin haahuilijoihin sitten usein törmätään ihan tahallaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko kyse mahdollisesti näistä samoista miehistä jotka tykkäävät oleskella rautatieasemalla?
Sitä ei saa sanoa mollataan suomalaisia miehiä vain.
Vierailija kirjoitti:
Niin ärsyttää tämä uutisoinnin sävy aiheesta. Miehet on tottuneet kävelemään naisia päin, se on totta. Miehet eivät tee sitä ilkeyttään, vaan koska se on vakiintunut tapa jossa naiset totutusti väistävät.
Jos kuitenkin uutisoinnin sävy olisi sellainen, että "miehet, olisitteko ystävällisiä ja opettelisitte huomioimaan naisia julkisella paikalla koska olette lähtökohtaisesti fyysisesti isompia, ja voitte sitten odottaa että teitä kohdellaan miehinä kun kannstte vastuuta heikommista." Tämä nykyinen sävy saa kaikki miehet vaan vastahankaan.
Olen huomannut tämän keskustelun seurauksena että itse en naisena väistele miehiä. Aiemmin en kiinnittänyt asiaan huomiota. Minulla on kyllä huomiotaherättävän naisellinen tyyli, ja uskon että se etten joudu väistelemään johtuu vain ja ainoastaan siitä että miehet kiinnittävät minuun huomiota ja siksi ymmärtävät väistää. Miehet myös harvemmin tekevät tahallaan mitään "kump
Pickmepickmepickmeeee....
Miksi miesten pitäisi väistellä naisia?
Miksi juuri heidän pitäisi väistää sinua eikä päinvastoin?
Kohteliaisuus ja hyvät käytöstavat ovat heikkoutta. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Ei miehillä ole mitään yksipuolista velvollisuutta olla kohteliaita ja käyttäytyä fiksusti naisia kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miesten pitäisi väistellä naisia?
Jos kerran olet toksinen sortaja, niin miksi enää avata ovia tai väistellä?
Naiset eivät osaa liikkumissääntöjä. Pitäisi olla teoria ja inssikoe, ennen kuin heitä voisi päästää yksin ihmisten ilmooille haahuilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Jonotin kerran kahvilan tiskillä. Edessäni ollut keski-ikäinen nainen otti jonon liikahtaessa askelen eteenpäin, jolloin minäkin siirryin askelen eteenpäin. Samalla nainen kuitenkin kääntyi äkillisesti taaksepäin ottaakseen kupin itselleen, jolloin melkein törmäsimme. Sen sijaan, että olisi sanonut kohteliaasti "anteeksi" nainen sähähti minulle vihaisesti: "Älä nyt päälle tule!" Hämmennyin, enkä osannut sanoa mitään. Mistä olisin voinut tietää, että hän yhtäkkiä ottaa askeleen takaisin taaksepäin?
Toisen kerran menin pieneen kahvilaan, jossa ei ollut vapaita istumapaikkoja. Yksi keski-ikäinen nainen nousi seisomaan ja laittamaan takkia päälleen, jolloin menin hänen pöytänsä luo ja heitin kysyvän toteamuksen, että tähän näköjään on tulossa vapaata? Nainen suhtautui asiaan henkilökohtaisena loukkauksena ja murisi, ettei pitäisi tunkea väkisin ennenkuin toinen on lähtenyt. Minusta kyseessä on kuitenkin normaali tilanne kahvil
Hulluimmat puivat harhoistaan feminismin.
Entä jos tehdäänkin niin? 😊 Ainoastaan ne, joilla ei ole omaa elämää, ottavat stressiä toisten ulkonäöstä 😆😆😆