Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Kysymys koiranulkoiluttajilleđŸ¶

Vierailija
30.04.2025 |

Miten on mahdollista, ettÀ moni on ylipainoinen? Koiraa kummiskin kuuluu ulkoiluttaa vÀhintÀÀn neljÀ kertaa ja pitkiÀ matkoja pÀivÀssÀ. Luulisi, ettÀ ulkoiluttajat ovat paremmassa kunnossa ja hoikkia. Tuntuu ÀlyttömÀltÀ nÀhdÀ yli 100kg ihmisiÀ koiran kanssa, kun luulisi ettÀ jatkuvalla ulkoilulla olisi omistaja itsekin hyvÀssÀ kunnossa

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
30.04.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Olen itse hoikka, enkÀ vÀlttÀmÀttÀ edea kÀy ulkona joka pÀivÀ, joten on erikoista miten ihmiset, jotka pakostikkin joutuvat useaan kertaan kÀymÀÀn lenkeillÀ ovat niin ylipainoisia

Vierailija
2/20 |
30.04.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Up

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
30.04.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Taitavat omistajat syödĂ€ myös koirankin ruuat, kun ovat niin ylipainoisiađŸ€”

Vierailija
4/20 |
30.04.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

đŸ¶đŸ¶đŸ¶

Vierailija
5/20 |
30.04.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Koiran ulkoilutus on usein aika tehotonta ja siihen menee paljon aikaa. PitÀÀ lÀhinnÀ pÀÀn kunnossa.

Vierailija
6/20 |
30.04.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/20 |
30.04.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiran ulkoilutus on usein aika tehotonta ja siihen menee paljon aikaa. PitÀÀ lÀhinnÀ pÀÀn kunnossa.

Luulisi, ettÀ kun menee paljon aikaa niin olisi vÀhemmÀn aikaa syödÀ

Vierailija
8/20 |
30.04.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Koirani on 15 v. Se ei enÀÀ paljoa lenkkeile. Aihetta sivuten tehtiin tutkimus ja huomattiiin, ettÀ koirat haistelevat paljon. Eli jos mennÀÀn koiran ehdoilla, niin toljotellaan asioita ja haistellaan. Koiralle hajut ovat elÀmyksiÀ. EnergistÀ koiraa ei pitÀisi vÀsyttÀÀ maratonlenkeillÀ, koska sen kunto kasvaa. Energisille aivo- ja nenÀtyötÀ (hajujÀlkeÀ metsÀssÀ yms.)

Vierailija
9/20 |
30.04.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ei se löntysteli juuri kuntoa kohota ja kun monesti nÀkee , ettÀ vain pikaisesti kÀytetÀÀn pissalla.

Vierailija
10/20 |
30.04.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Olen huomannut just saman! Luulen, ettĂ€ ne ihmiset kuvittelee koiranulkoilutuksen olevan ns pĂ€ivĂ€n liikunta-annos, ja sitten voikin mennĂ€ sohvalle löllöilemÀÀn. 

Itse ulkoilen koiran kanssa kolmesti pĂ€ivĂ€ssĂ€ , se on lĂ€hinnĂ€ raittiissa ilmassa kĂ€velyĂ€ jota en laske liikunnaksi. 

Todellinen liikunta tulee sitten ihan muusta koiralenkkien lisĂ€ksi.  

Vierailija
11/20 |
30.04.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse hoikka, enkÀ vÀlttÀmÀttÀ edea kÀy ulkona joka pÀivÀ, joten on erikoista miten ihmiset, jotka pakostikkin joutuvat useaan kertaan kÀymÀÀn lenkeillÀ ovat niin ylipainoisia

YmmÀrrÀn, ettÀ olet sinkku. Olet aina ollut ja tulet aina olemaan. Sellaiset mukavat ihmiset löytÀvÀt kumppanin ja saavat mahdollisesti myös lapsia, joten perheessÀ on useita henkilöitÀ jotka ulkoiluttavat koiraa. Voivat olla hyvÀn luonteen lisÀksi muutenkin kykeneviÀ esim. saamaan työpaikan, hankkimaan omaisuutta yms. Oma aidattu piha, retket koirapuistoon yms. lisÀÀ koiran liikuntaa. "En kÀy edes ulkona joka pÀivÀ." kuulostaa surulliselta. Onko todella hoikkuus sulle tapa pÀteÀ, sillÀ siltÀ se kuulostaa. Ja mitÀ halusit kuulla? He syövÀt jÀrkyttÀviÀ mÀÀriÀ lihottavaa ruokaa? EhkÀ joissakin tapauksissa niinkin. Silti, sekin on mun mielestÀ parempaa elÀmÀÀ kuin tuo sun eristÀytynyt muita paheksuva tyyli.

Vierailija
12/20 |
30.04.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Sinulleko tosiaan on yllĂ€tys, ettĂ€ ruokavalio on painonhallinnassa lĂ€hes ainoa merkitsevĂ€ asia? EivĂ€t ne koiralenkit niin paljon kuluta kuitenkaan. Itse liikuin enemmĂ€n ennen kuin hankin koiran, nykyisin tĂ€rkeÀÀ olla enemmĂ€n kotona koiran kanssa ja meitĂ€ on myös kaksi, jotka ulkoiluja hoitaa. 

Vierailija
13/20 |
30.04.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se löntysteli juuri kuntoa kohota ja kun monesti nÀkee , ettÀ vain pikaisesti kÀytetÀÀn pissalla.

Ihmiset tekevÀt joskus pikaisia johtopÀÀtöksiÀ. TöistÀ tullessa on usein ostokset mukana, joten ei siinÀ mihinkÀÀn pitkÀlle lenkille lÀhdetÀ, vaan kÀydÀÀn nopsaan pissalla ja puretaan tavarat jÀÀkaappiin. Sen jÀlkeen kÀydÀÀn paremmin ulkona. Itse tykkÀÀn ulkoilla myös yöllÀ, jolloin kesÀllÀ on viileÀÀ ja talvella nÀkyy tÀhdet, revontulet ym. Silloin kyttÀÀjÀnaapuri on jo untenmailla, eikÀ tiedÀ, ettÀ olemme parin tunnin lenkillÀ.

Vierailija
14/20 |
30.04.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset tekevÀt joskus pikaisia johtopÀÀtöksiÀ. TöistÀ tullessa on usein ostokset mukana, joten ei siinÀ mihinkÀÀn pitkÀlle lenkille lÀhdetÀ, vaan kÀydÀÀn nopsaan pissalla ja puretaan tavarat jÀÀkaappiin. Sen jÀlkeen kÀydÀÀn paremmin ulkona. Itse tykkÀÀn ulkoilla myös yöllÀ, jolloin kesÀllÀ on viileÀÀ ja talvella nÀkyy tÀhdet, revontulet ym. Silloin kyttÀÀjÀnaapuri on jo untenmailla, eikÀ tiedÀ, ettÀ olemme parin tunnin lenkillÀ.

MitÀ koirasi tuosta tykkÀÀ? MeidÀn koira haluaa mieluiten kÀydÀ jo ysin aikoihin yöunille ja herÀilee neljÀn viiden aikaan, vaikka me muut nukumme. Nytkin on umpiunessa vieressÀni sohvalla, tÀnÀÀn tosin menemme vielÀ myöhemmin ulos.

Vierailija
15/20 |
30.04.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

YmmÀrrÀn, ettÀ olet sinkku. Olet aina ollut ja tulet aina olemaan. Sellaiset mukavat ihmiset löytÀvÀt kumppanin ja saavat mahdollisesti myös lapsia, joten perheessÀ on useita henkilöitÀ jotka ulkoiluttavat koiraa. Voivat olla hyvÀn luonteen lisÀksi muutenkin kykeneviÀ esim. saamaan työpaikan, hankkimaan omaisuutta yms. Oma aidattu piha, retket koirapuistoon yms. lisÀÀ koiran liikuntaa. "En kÀy edes ulkona joka pÀivÀ." kuulostaa surulliselta. Onko todella hoikkuus sulle tapa pÀteÀ, sillÀ siltÀ se kuulostaa. Ja mitÀ halusit kuulla? He syövÀt jÀrkyttÀviÀ mÀÀriÀ lihottavaa ruokaa? EhkÀ joissakin tapauksissa niinkin. Silti, sekin on mun mielestÀ parempaa elÀmÀÀ kuin tuo sun eristÀytynyt

En ole sinkku. Olen ollut kohta 5v parisuhteesaa. Minulla on paljon tekemistÀ kotonakin, niin en koe ettÀ olisi pakko kÀydÀ joka pÀivÀ ulkona ja mulla ei ole koiraakaan, niin ei senkÀÀn puolesta tarvitse mennÀ

Vierailija
16/20 |
30.04.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

SyövÀt paljon energiatiheÀÀ ruokaa. Ei se koiran kÀvelytys riitÀ pitÀmÀÀn silloin syömistÀ ja kulutusta balanssissa.

Vierailija
17/20 |
30.04.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Se riippuu siitÀ mitÀ syö. Ulkoilutan koiraani 2-3 tuntia pÀivÀssÀ, mutta syön paljon enemmÀn kaloreita mitÀ tuo kÀvely kuluttaa.

Vierailija
18/20 |
30.04.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

No tÀÀllĂ€pĂ€in ainakin suurin osa koiran kanssa ulkoilevista on normaalipainoisia/hoikkia jopa. Itse myös normaalipainoinen, pienen koiran kanssa kĂ€ymme 3-4x lenkkiĂ€ pĂ€ivĂ€ssĂ€ noin 15-90minuuttia kerrallaan yleensĂ€ pari pidempÀÀ lenkkiĂ€ ja pari lyhyempÀÀ pyörĂ€hdystĂ€. Usein nĂ€kee myös ihmisiĂ€ hölkkÀÀmĂ€ssĂ€ koiran kanssa tÀÀllĂ€ pĂ€in ettĂ€ varmaan tĂ€mĂ€kin riippuu paljonđŸ€”

Vierailija
19/20 |
30.04.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

En ole koirani yksinhuoltaja. VÀlillÀ kuluu pÀiviÀ kun en ulkoiluta sitÀ kÀytÀnnössÀ ollenkaan, vaan kÀvelylenkit ja treenaamisen hoitaa joku muu perheenjÀsen. Koira on timmissÀ kunnossa.

Vierailija
20/20 |
30.04.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Syön liikaa herkkuja. Olen töissÀ jatkuvasti liikkeessÀ ja sen lisÀksi ulkoilutan koiraa kahdesti pÀivÀssÀ pitkÀhkön lenkin ja/tai jotain harrastustreeniÀkin. Kisaan koiran kanssa rallytokoa ja kÀydÀÀn nÀyttelyissÀ. Uutena juttuna aloitettiin nosework.

Eli syön liikaa herkkuja, sipsiÀ, karkkia, jÀtskiÀ, pullaa, hyvÀÀ ruokaa, alkoholia, liian vÀhÀn rehuja.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: yksi kuusi yksi