Miltä tuntuu olla vanha, noin 70v, joka ei tajua itseään paljon nuorempien elämänmenoa?
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein testin, jossa arvioitiin, millä vuosikymmenellä olen syntynyt. Tulos oli että ole 95% 2000 luvulla syntynyt.🤣
Todellisesti olen 1949 syntynyt, joten kyllä me vanhat jotain ymmärrämme.
Mun 1950 syntynyt äiti tekee myös noita ilta-sanomien testejä. Viimeksi julisti kirjoittaneensa ällän ylioppilaskirjoituksissa, kun testi sanoi niin 😂
Olis varmaan kyennyt, jos kysymykset ovat sitä luokkaa, mitä siinä testissä.😏
Parin vuoden päästä olen eläkeikäinen ja kokoajan mietin mitähän sitten tekisi, opiskelisiko jonkun uuden ammatin ja sitten tajuan, että ei helvattu tarkoitus on ilmeisesti olla nuorempien naurun aiheena, kassajonotukkeena, halveksunnan kohteena, tulevaisuuden varastajana jne.
Vielä en ole kokenut paljoa kateutta nuorempia kohtaan, ainoa on oikeastaan rohkeus, jonka itse sain vasta aikuisiällä lasten saamisen myötä, oma kasvatuksen oli lähinnä tottelevaisuus koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä vanha, mutta ap vaikuttaa jotenkin jälkeenjääneeltä. Ymmärrään ja teen niitä asioita, jotka minua kiinnostavat. Sillä ei ole mitään tekemistä iän kanssa. Ap ei itse varmaan osaa ajatella itsenäisesti, vaan tekee sitä mitä kulloinkin ns. influensserit käskevät.
Katselin tänään Areenasta Michael Palinin matkaohjelmat, Pohjois-Korea 2 osaa, Nigeria 3 osaa. Palin on "vanha", lähes 80-vuotias, luulisin. Ei vaikuta seniililtä, ja erittäin kohtelias ja kunnioittava kanssaihmisiään kohtaan, kiinnostunut maailmanmenosta ja halua ymmärtää muutakin kuin oman navan ympärillä pyörimistä. Suosittelen noita ohjelmia varsinkin ap:n kaltaisille.
81v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ei käy nuorisoa yhtään kateeksi. Käsittämätöntä ettei korkeakoulussa opiskelijat osaa ruotsiksi vastata mitään edes simppeleihin perus kysymyksiin. Toista oli ennen. Näkee että ihmiskunta rappeutuu pikkuhiljaa..
Eikä osaa lukea kellotaulusta aikaa,
Eivät voi uusia ajkorttia ilman tuota taitoa. Ihmettele kyllä, miksi ko testiä ei tehdä autokoulun kirjallisissa kokeissa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvältä tuntuu olla vanha. Tässä iässä on elämästä oppinut jo paljon ja vielä on ajatus kirkas. Ainakaan ei käy kateeksi nuorempia.
Minulle sopisi, jos saisi kropasta puolet nuoremman, mutta pään sisusta pysyisi nykyisenä. Puolet nuorempana minuakin kaikki asiat ahdistivat, ikä ja vastoinkäymiset ovat opettaneet rennompaa suhtautumista itseensä ja muihin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noilla yli 70-vuotiailla on varmasti lapsia ja lapsenlapsia, jotka pitävät heidät ajantasalla myös nuorempien jutuista.
Avaajalla ei tule olemaan perhettä, vaikka onnistuisi elämään 70-vuotiaaksi. Säälittää.
Uin ehkä vastavirtaan, kun ei ole lapsenlapsia enkä sellaisia kaipaakaan. Jos sitten joskus on, en osallistu heidän elämäänsä mutta tarvittaessa olen käytettävissä. Vanhemmat ovat kuitenkin kasvatusvastuussa, eivät isovanhemmat. On tervettä olla itsekäs tässäkin iässä. T. Kohta 70 v.
En ymmärrä, miten kirjoittamasi liittyi edelliseen kommenttiini. Jos minulla on joskus lapsenlapsia, haluan jollain tavoin osallistua heidän elämäänsä. En todellakaan halua mitään kasvatusvastuuta heistä! -sama-
Tajuaapas, nuoret on usein epävarmoja sekä ennakkoluuloisia.
Testi oli jossain testipalstalla, mutta tuloksia ei voinut tallentaa, enkä tajunnut ottaa kuvakaappausta ( vanhana, kun tuo muisti pätkii )😅. En tiennyt tarvisevani sitä.