Miltä tuntuu olla vanha, noin 70v, joka ei tajua itseään paljon nuorempien elämänmenoa?
Kommentit (88)
Ihan kivalta. Itse elän kuin 70-luvulla ja nauran nykynuorison typerälle musiikille ja pukeutumiselle!
Siellähän ap ilkut, kun luulet olevasi nokkela. Sinun aikasi tulee, eli joskus EHKÄ olet itsekin seitsemänkymppinen, mieti sitä! Muistelepa silloin, mitä ajattelit vanhemmista ihmisistä nyt - vaikkethan sitä kuitenkaan muista!
Ei muuten harmita yhtään, mutta surettaa kyllä maailmanmeno ja koko ihmiskunnan typeryys.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin se harmittaa, kun on ymmärrystä jo sen verran kattavasti elämästä. Varmaan nauravat tuollaisille epävarmoille nulikoille, joilla ei ole käsitystä oikein mistään elämässä.
👏
Noilla yli 70-vuotiailla on varmasti lapsia ja lapsenlapsia, jotka pitävät heidät ajantasalla myös nuorempien jutuista.
Avaajalla ei tule olemaan perhettä, vaikka onnistuisi elämään 70-vuotiaaksi. Säälittää.
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä vanha, mutta ap vaikuttaa jotenkin jälkeenjääneeltä. Ymmärrään ja teen niitä asioita, jotka minua kiinnostavat. Sillä ei ole mitään tekemistä iän kanssa. Ap ei itse varmaan osaa ajatella itsenäisesti, vaan tekee sitä mitä kulloinkin ns. influensserit käskevät.
Katselin tänään Areenasta Michael Palinin matkaohjelmat, Pohjois-Korea 2 osaa, Nigeria 3 osaa. Palin on "vanha", lähes 80-vuotias, luulisin. Ei vaikuta seniililtä, ja erittäin kohtelias ja kunnioittava kanssaihmisiään kohtaan, kiinnostunut maailmanmenosta ja halua ymmärtää muutakin kuin oman navan ympärillä pyörimistä. Suosittelen noita ohjelmia varsinkin ap:n kaltaisille.
eivois vähempää nuorten elämänmeno kiinnostaa
Tajuaa ainakin sen, että maailmassa on paljon asioita, joita ei tarvi tajutakaan.
Elämä on opettanut. Jos tuon olisi ymmärtänyt nuorena, olisi elämä mennyt mukavammin. Näin se vaan kumminkin menee. Nykynuorillakin ja nuorilla kaikissa ajoissa. Kaikenlaiset mitättömyydet täyttää pään. Ja sitten ollaan draamoissaan.
Miksi AP kyselee tämmöistä? Miltä itsestä tuntuu, kun maailmassa on asioita, joista ei tajua mitään? Tuntuuko todellakin joltain?
Ap-ressukka!
Et ole vielä hiffannut että kaikki vanhat on olleet nuoria, mutta kaikista nuorista ei tule vanhoja.
Siinä sulle sulateltavaa muutamaksi viikoksi.
Eihän 70 v ole nykyään mikään vanha vielä. Monet tuossa iässä ovat tottuneet käyttämään internettiä ja pysyvät ajan tasalla.
Toisaalta, mikäs muoti-ilmiö nyt on tänne palstalle tullut, että arvostellaan vanhempaa väkeä?
Vierailija kirjoitti:
En tajua en, en tajua sitä nuorempien maailmaa joka on usein hyvin pitkälti virtuaalinen, mentaalinen, eikä perustu live-kokemuksiin.
Vanhemmat ikäluokat elivät, nauttivat ja kokeilivat asioita ihan eri tavalla, ei ollut ahdistuneisuutta eikä estoja.
Seksiäkin oli kovasti ja aika suht vapaasti, siis livenä, toisin kuin nykynuoremmilla.
Nuoremmat sukupolvet ovat lähinnä säälittäviä.
Samaa mietin ja esim nuoret eivät uskalla vastata puhelimeen, kun puhelu vieraan kanssa ahdistaa!
Tällainen uutispätkä tuli vasta tv:sta, ja aiheena oli kesätyöpaikkojen hakeminen.
Sama kokemus omassa lähipiirissäni on, että nuori ilmoittaa, että ei mielellään vastaa puhelimeen.
Tulee sellainen olo, että olemme kasvattaneet uusavuttomia kansalaisia, jotka eivät ymmärrä viisarikellon päälle, ja eivät osaa vastata edes puhelimeen.
Olen viisikymppinen. En tunne ketään parikymppistä. En tiedä yhtään, että miten he elävät. Ei se minuun vaikuta. Ollaan niin eri ikäluokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua en, en tajua sitä nuorempien maailmaa joka on usein hyvin pitkälti virtuaalinen, mentaalinen, eikä perustu live-kokemuksiin.
Vanhemmat ikäluokat elivät, nauttivat ja kokeilivat asioita ihan eri tavalla, ei ollut ahdistuneisuutta eikä estoja.
Seksiäkin oli kovasti ja aika suht vapaasti, siis livenä, toisin kuin nykynuoremmilla.
Samaa mietin ja esim nuoret eivät uskalla vastata puhelimeen, kun puhelu vieraan kanssa ahdistaa!
Tällainen uutispätkä tuli vasta tv:sta, ja aiheena oli kesätyöpaikkojen hakeminen.
Sama kokemus omassa lähipiirissäni on, että nuori ilmoittaa, että ei mielellään vastaa puhelimeen.
Tulee sellainen olo, että olemme kasvattaneet uusavuttomia kansalaisia, jotka eivät ymmärrä viisarikellon päälle, ja eivät o
vielä pahempaa. He eivät kuulemma
- erota oikeaa ja vasenta
- tunne tavalliisten sanojen merkitystä, esim. sumu, noki
- kykene ymmärtämään ohjeita ja noudattamaan niitä
- tiedä omaa sukunimeään, osoitettaan, tai henkilötunnustaan
- jaksa katsoa kokonaista elokuvaa tai lukea romaania
- tiedä kuukausia
ym. ym. ym.
Olen onnellinen siitä, että pääosa elämästäni on jo takanapäin. Ihmiskunta on uppoamassa suohon.
Vierailija kirjoitti:
Noilla yli 70-vuotiailla on varmasti lapsia ja lapsenlapsia, jotka pitävät heidät ajantasalla myös nuorempien jutuista.
Avaajalla ei tule olemaan perhettä, vaikka onnistuisi elämään 70-vuotiaaksi. Säälittää.
Näin on. Olen 74 v ja tiiviisti tässä päivässä mukana päiväkoti-ikäisten ja koululaisten kautta, joita hoitelen säännöllisesti.
Minkälaisia ongelmia ap ajattelit, että 70 vuoden iässä on? Tokikaan en seuraa tic-tocceja enkä muitakaan turhia tubettajia.
En usko, että heillä on minulle mitään annettavaa.
Miltä tuntuu olla nuori, joka ei tajua ollenkaan itseään paljon vanhempien elämänmenoa?
Vanhoillahan on paljon enemmän elämänkokemusta ja pohjaa suhatutua eri asioihin. Nuori ei tiedä muusta kuin pienestä hetkestä, minkä kokee keskenkasvuisen tapaan täysin ainutlaatuisena. Hupaisimpia muotoja tästä on havainto, miten nuoret suunnilleen kuvittelevat keskineensä kännin, huumeet ja seksin.
Päinvastoin. Säälin nuorisoa, joilla ei ole elämänkokemusta ja jotka eivät ymmärrä mistään mitään.
On aivan eri asia kuvitella fanittavansa 80-lukua sen perusteella mitä on siitä jostain lukenut kuin olla elänyt se itse. TV-sarjan jaksossa johtaja totesi vaatevaraston näyttävän Village Peoplen kokoontumiselta, kyllä koin myötähäpeää kun paikalla ollut nuori pimatsu oli huuli pyöreänä että "ai kenen?".
Nykyinen musiikkikin on pelkkää autotunea ja vanhojen biisien varastamista (Elton Johnin Sacrifice on parempi alkuperäisenä). Ja minä on sentään vain viisikymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Onko se nyt niin paljon erilaisempaa kuin heidän nuoruudessaan?
TÄMÄ!
Kuluvassa ajassa nuoruuttaan elävät luulevat, että heidän arkensa on jotain erilaista josta eivät vanhemmat sukupolvet mitään tiedä tai ymmärrä.
Luulo on väärä mutta ymmärrettävä. Kun hekin vanhenevat, sen myötä ajatteluun tulee toivottavasti perspektiiviä eikä se nuoruus sen erilaisempaa ollutkaan.
Kyse on elämän kulkuun liittyvistä kasvukivuista sekä oletuksesta että he elävät ikuisesti ja vanhuuteen on vielä ikuisuuksia aikaa. Voin kokemuksesta sanoa, ihmisen vanhetessa kaikki muut ovat aina paljon vanhempia kuin itse on. T. kohta 70 v.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kivalta. Itse elän kuin 70-luvulla ja nauran nykynuorison typerälle musiikille ja pukeutumiselle!
Mä en naura, eihän siinä ole mitään naurettavaa. Pukeutumisjutut on trendejä ja musiikki on ok, itsekin livekeikoilla vielä käyn.
Jos alan nauramaan nykynuorison pukeutumiselle ja musiikille - sinä päivänä olen tullut vanhaksi. T. Kohta 70 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee sellainen olo, että olemme kasvattaneet uusavuttomia kansalaisia, jotka eivät ymmärrä viisarikellon päälle, ja eivät o
No, en mäkään vastaa puhelimeen jos se tulee numerosta joka ei ole tuttu tai josta en odota puhelua. Ei mua kiinnosta jutella vieraan kanssa. Sehän on vaan järkevää! T. Kohta 70 v.
Kysy Trumpilta. Tuskin häntä harmittaa. Servaa koko maapalloa nykyisin.
Ap kuvittelee keksivänsä pyörän uudestaan.