Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaisnuorten kannattaisi aloittaa massiivinen aivovuoto ulkomaille

Vierailija
26.01.2025 |

Suomella ei ole tarjota heille töitä, kohtuullisia hintoja, kunnon kulttuuria, mitään tulevaisuutta. Täällä mennään vain 40+ ikäisten ehdoilla.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sielläkään arvosteta vasemmistoloisia, turha vaiva. 

Vierailija
2/11 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, menkää maailmalle jos teillä on älyä ja mahdollisuus opiskella, kuten itseasiassa kaikilla suomalaisilla oli. 

Tänne surkadtuvaan Suomeen ei kannata jäädä. Tästä tulee datakeskuskonttori koko maasta: Kainuu, Muhos, jokilaakso lännessä jo otettu käyttöön 🤑. 

Kohta louhitaan kaikki hyvä mineraali ja kaivosaukkoja maa täynnä. Pohjavedetkin myydään pois. Suomi on Hölmölä. 

Trumppi ostaa koko Suomen. 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

👍🏻👍🏻👍🏻🏆🙏🏻

Vierailija
4/11 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä aivovuoto? Nykynuoret on niin osaamattomia, kaikki tuotu nenän eteen ja mitään ole vaadittu. Ei toki kaikki, mutta kun ennen näitä oli muutama luokalla, nykyään niitä ns normaaleja on se muutama. Työpaikallani on monta opiskelijaa amk:sta. Tekevät tehtävänsä chatgpt:llä ja nauravat miten vähän heiltä koulussa vaaditaan. Ja se olen minä, joka joudun opettamaan piirrosmerkit ja CAD:n käytön, kun niitä ei kuulemma edes käydä läpi, vaikka kuuluvat oleellisesti alaan... Menkööt vaan ulkomaille mun puolesta.

Vierailija
5/11 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä aivovuoto? Nykynuoret on niin osaamattomia, kaikki tuotu nenän eteen ja mitään ole vaadittu. Ei toki kaikki, mutta kun ennen näitä oli muutama luokalla, nykyään niitä ns normaaleja on se muutama. Työpaikallani on monta opiskelijaa amk:sta. Tekevät tehtävänsä chatgpt:llä ja nauravat miten vähän heiltä koulussa vaaditaan. Ja se olen minä, joka joudun opettamaan piirrosmerkit ja CAD:n käytön, kun niitä ei kuulemma edes käydä läpi, vaikka kuuluvat oleellisesti alaan... Menkööt vaan ulkomaille mun puolesta.

Onko se niiden nuorten vika, jos aikuiset eivät jaksa tsempata ja panostaa heihin?

Vierailija
6/11 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se niiden nuorten vika, jos aikuiset eivät jaksa tsempata ja panostaa heihin?

Kyllä amk-ikäisen pitäisi jo itse tajuta vaatia opetusta tai tarkennusta. Ja ymmärtää, ettei osaa kaikkea. Suurin ongelma tässä on, että valtaosa vielä luulee olevansa vallan mainioita kaikessa eivätkä koe tarvitsevansa apua tai ohjausta.

Vierailija
7/11 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen aivovuoto???

Eivät osaa edes kirjoittaa, laskemisesta puhumattakaan. 

Vierailija
8/11 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hullua ap? Eivät ne pärjää ulkomailla millään. Työtahtikin aivan eri ulkomailla kuin Suomessa vätysteleminen. Eikä ulkomailla ole heti Kelaakaan jakamassa tukia. 

Vierailija
9/11 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on aivot vuotaneet jo. 

Vierailija
10/11 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen jälkiviisaana tätä asiaa miettinyt, suomessa olen viettänyt mielenterveyskuntoutujan arkea takuueläkkeen varassa.

Ainakin kantsii lähteä ennen kuin on mielenterveysongelmia ja diagnooseja. Suuren suuri julkinen sotesektori suomessa ylläpitää tätä ongelmaa, ja yhä paheneva työttömyys.

Sote tarvii asiakkaita ja työpaikoistakin käydään kilpailua. Josset ole ns. hyvä tyyppi suomessa, voit olla sitä jossain muualla.

Avain on lähteä ajoissa, mielenterveysdiagnoosi kun sulkee mukanaan niin paljon ovia eri mahdollisuuksiin työn ja muun elämän saralla. 

Kannattaa vielä kaiken lisäksi hankkia korkeakoulutus, jotta pärjää mikäli tulee sodan eskaloituminen. Suorittavan portaan työntekijät kun ovat muualla maailmassa useimmiten köyhistä maista tulleita siirtolaisia. 

Vierailija
11/11 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tällainen?

Venäjän it-osaajat pakenevat liikekannallepanoa ainakin 100 000 lähdössä

Venäläisten asiantuntija-arvioiden mukaan aivovuoto Venäjältä tulee moninkertaistumaan maan liikekannallepanon takia.

https://www.tivi.fi/uutiset/venajan-it-osaajat-pakenevat-liikekannallep…

Aivovuoto Venäjältä kiihtyy: Jopa 200 000 ihmistä jätti kotimaansa sodan ensipäivinä fyysikko ja opettaja kertovat omat syynsä maanpakoon

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/aivovuoto-venajalta-kiihtyy-jopa-20…

Huippuosaajien maastapako rokottaa Venäjän taloutta asiantuntija kertoo, miksi aivovuotoa ei ole päättäväisesti estetty

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/lukemisto/05485acd-9616-4d60-8452-2…