Äiti on tulossa käymään ja taas alkaa se painoni kommentointi.
En olisi toivonut että tulee käymään mutta tulee toisen läheisen kyydissä. Hirveä stressi mitä laitan päälle ja miten päin olen. Taas alkaa se painon kyttääminen ja naaman nyrpistely kun silmillään seuraa mittojani.
Että kun ahdistaa, niin paljon. Jospa eivät viihdy pitkään.
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Sano, että kamalaa kun äitisi on vanhentunut ja rupsahtanut ja kysy, miten pitkällä se aivosyöpä jo on. Lisäksi voit kysyä hoitotahdosta.
Dementiaa ehdottaisin 😌 puheenaiheet kiertävät samaa kehää ja käytöstavat usein olemattomattomat.
Sano, että olet menossa TV-ohelmaan, jossa käydään läpi huonojen vanhempien aiheuttamia lasten lihomistarinoita. Mukana on lapsensa hylänneitä, hyväksikäyttäjiä, päihteiden käyttäjiä ja kylmiä vanhempia, joihin lasket omat vanhempasi.
Voit myös ilmoittaa, että jos tulee vain painoa kommentoimaan, voi jättää matkan väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, omalle painolle voi toki tehdä jotakin. Se on täysin oma valinta olla ylipainoinen.
Haista kukkanen, soppaluu.
Siinä kalikkaan kalahti... Ikävä kyllä fakta jolle jokainen mahtaa jotain, ainoastaan hetkittäin jos on joku rankka nestettä keräävä tms muu lääkitys niin paino voi nousta tai jos ei pääse liikkumaan. Mutta muille, se on oma valinta ikävä kyllä, vaikka johtuisikin osatekijöistä. Miksi asia on joistain niin loukkaavaa, kyllähän meistä jokainen tietää miten syödä terveellisesti ja liikkua, kaikilla ei vain aina ole itsekuria ja paino sellainen asia johon haluaisi puuttua tai olisi voimavaroja. Ei silti tarvitse nimitellä hoikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, omalle painolle voi toki tehdä jotakin. Se on täysin oma valinta olla ylipainoinen.
Siinä kalikkaan kalahti... Ikävä kyllä fakta jolle jokainen mahtaa jotain, ainoastaan hetkittäin jos on joku rankka nestettä keräävä tms muu lääkitys niin paino voi nousta tai jos ei pääse liikkumaan. Mutta muille, se on oma valinta ikävä kyllä, vaikka johtuisikin osatekijöistä. Miksi asia on joistain niin loukkaavaa, kyllähän meistä jokainen tietää miten syödä terveellisesti ja liikkua, kaikilla ei vain aina ole itsekuria ja paino sellainen asia johon haluaisi puuttua tai olisi voimavaroja. Ei silti tarvitse nimitellä hoikkia.
Näinhän se on, ylipaino on omien valintojen summa. Ihan turha on meille normaalipainoisille äksyillä, kyllä se laihdutus onnistuu ihan jokaiselta kun niin vaan haluaa.
Sano sille, että TAAS sama levy pyörii. Onko sulla muori dementia vai mikä vanhuuden tuoma höperyys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulkku korjaa omaa käytöstään paljon nopeammin.
💯💯💯💯💯💯
Näyttäkää minulle nainen joka on väleissä äitinsä kanssa, niin näytätte minulle kuolleen naisen.
- J-P Sartre
Elektra-kompleksia pukkaa ap:llä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on, ylipaino on omien valintojen summa. Ihan turha on meille normaal
Mikä omassa elämässäsi on niin pahasti vinossa, että koet tarpeelliseksi kommentoida muiden painoa? Etkö itse huomaa miten outoa käytöstä tuollainen on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ei. Kamala tilanne. Voisiko tuosta toisesta ihmisestä olla sulle apua jos sanoisitkin tiukasti vastaan.
Jos ei ole mahdollista niin sitten vaan koitat kestää. Ja toivotaan etteivät ole kauaa.
Tuskin on siitä apua. Joka ikinen kerta kommentoi painoani kun näemme ja katsoo minulle vaatteita mitä jostain syystä ostaa vaikka en pyydä, että "tämä saattaa sopia sinulle sitten kun laihdut." Tai ihan mitä vain mutta aina tulee ahdistus ja niinä päivinä kun hänet näen niin itsetuntoni on todella alhainen ja haluaisin huutaa, että älä katso minua kun kuulen melkein jo hänen ajatuksensakin kun katsoo tietyllä katseellaan.
Kestän nyt, onneksi vain käyvät, ehkä korkeintaan kahvit juovat, siihen tähtään.
Aloittaja
Jos et uskalla olla tiukka tai se ei auta, niin jätä huomiotta. Aina, kun epäsopiva kommentointi alkaa, lopetat kommunikoinnin. Et vastaa, et katso päinkään. Älä siis anna minkäänlaista huomiota. Puhut, vaikka sille toiselle vieraalle. Tai tarvittaessa poistut huoneesta. Ei siis mielenosoituksellisesti (se olisi reaktio, jota ehkä toivookin). Menet, vaikka viikkaamaan pyykkejä tai jotain muuta tavanomaista, kuin et häntä huomaisikaan. Sitten, jos puhuu asiallisesti vastaat. Jos tivaa, mikä sinua vaivaa, sanot suoraan ettei sinun tarvitse kuunnella haukkumista ja arvostelua. Toista tarvittaessa. Jos tuokaan ei toimi, niin anna porttikielto kotiisi.
Vierailija kirjoitti:
Täällä ilmeiseti lihavat antaa myötätuntonsa. Mikseivät ihmiset vain tajua että on itselläänkin parempi olla normaalipainoisena. Mua inhottaa tuo jatkuva herkuttelu ja ihmisten halu pysyä lihavana.
Minua inhottaa tyhmät ihmiset. Kaikista hirveintä siinä on se, että ne tyhmät ihmiset eivät edes itse tajua olevansa tyhmiä. Armo heille, mutta rasite muille.
no jos ei plötsö itse ymmärrä laihtua, niin pitää motivoida ja fätsheimata kunnolla.
Mikäli et saa suutasi auki, on vain kestettävä.
Itse en suostuisi kuuntelemaan. Onneksi oma äiti ei arvostele. En myöskään itse äitinä arvostele.
Vierailija kirjoitti:
no jos ei plötsö itse ymmärrä laihtua, niin pitää motivoida ja fätsheimata kunnolla.
Moukkahan arvioi myös hoikkuutta. " sinulla son tuo paino pituuteen nähden sopusoinnussa". Tämä eka kommentti kun tulee sisälle. Ja edellisen kerran nähty vuosia sitten. Juntti ei osaa edes sanoa vaikka että kiva nähdä pitkästä aikaa.
Sama juntti kommentoi puhelussa naapurin emännästä "Voi että se on lihonut"
On vain sivistymätöntä, jos muuta sanottavaa ei ole kuin ulkomuodon kommentointi.
En pysty kuvittelemaan että äiti olisi moittinut ulkonäköäni.
Päinvastoin, äiti kielsi moittimasta omaa tervettä kehoaan ja olemaan siitä kiitollinen, milloin vain näki että jompikumpi tyttäristä seisoi peilin edessä ja näki itsessään vikoja.
Tosin luulen kyllä, että jos äiti olisi nähnyt sairaalloista lihavuutta, siihen hän olisi puuttunut. On ihmisen syytä pitää huolta terveydestään. Puuttui hän isosiskoni kapeisiin, liian pieniin korkokenkiinkin. "Pilaat jalkasi", hän sanoi. Sisko huusi vastaan, eikä uskonut.
Aikuisena sille tuli vaivaisenluut, jotka ei enää mahtunut mihinkään kenkiin, oli kipeät ja piti leikata. Silloinkin sisko oli äkäinen: hänestä kaikki omat typeryydet on aina jonkun muun syytä.
Ehkä äitisi on huolissaan susta. Jos olet lihava tai tikkulaiha, niin on siihen aihettakin.
Vierailija kirjoitti:
Elektra-kompleksia pukkaa ap:llä.
Missä lukee, että ap on tytär?
Viittasit elektrakompleksiin. Jos se ap on poika?
Oikeampi kysymys on, haluaako lapsi, että äiti esittelee häntä ystävilleen? Etenkin, jos paikalla on myös lapsen omia ystäviä. Jättäkää ne lapset rauhaan 😌