Äiti on tulossa käymään ja taas alkaa se painoni kommentointi.
En olisi toivonut että tulee käymään mutta tulee toisen läheisen kyydissä. Hirveä stressi mitä laitan päälle ja miten päin olen. Taas alkaa se painon kyttääminen ja naaman nyrpistely kun silmillään seuraa mittojani.
Että kun ahdistaa, niin paljon. Jospa eivät viihdy pitkään.
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei tullut kommentointia painosta onneksi, varmaan koska olin jo valmiiksi etäinen ja sekin varmasti auttoi kun emme olleet kaksin samassa tilassa. Oikeastaan oli ihan mukava tapaaminen. Ainoastaan vähän kommentoi siitä mitä juon mutta se nyt ei tuntunut missään eikä se ilkeilyä ollut.
Hyvä näin, kerrankin pitkästä aikaa ei jäänyt huono olo tapaamisesta.
Aloittaja
Hyvä, että äitisi on vihdoinkin hyväksynyt sen tosiasian,että hänellä on kuolemaansa asti olemassa pullea, lihava tytär.
miksi läskeillä koko elämä pyörii oman painon ympärillä ja silti ne eivät kykene keskustelemaan siitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli et saa suutasi auki, on vain kestettävä.
Itse en suostuisi kuuntelemaan. Onneksi oma äiti ei arvostele. En myöskään itse äitinä arvostele.
kyllä ap saa suunsa auki. se suu vaan on aina täynnä ruokaa
Vihjaatko nyt että hän ei syö elääkseen vaan elää syödäkseen? Melko ilkeää sinulta!
Vierailija kirjoitti:
miksi läskeillä koko elämä pyörii oman painon ympärillä ja silti ne eivät kykene keskustelemaan siitä?
Koska se on arka asia. Yhtä noloa kuin peräpukamat. Ei niistäkään oikein kehtaa keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, omalle painolle voi toki tehdä jotakin. Se on täysin oma valinta olla ylipainoinen.
Myös omalle tarpeelleen päästää suusta ulos kaikki, mitä sinne on tulossa, voi tehdä jotain. On täysin oma valinta olla käytöstavaton typerys. Mutta voihan sitä sitten itse uhriutua, miten oma lapsikaan ei pidä minusta, vaikka minä ihan vain sanoin, mitä ajattelin.
Aloittajalle vinkiksi, myös omille vanhemille voi sanoa, jos heidän käytöksensä on asiatonta. Se, että on vanhempi, ei oikeuta huonoon käytökseen.
Öö, pitäisikö tosiasiat jättää sanomatta sen vuoksi, että joku voi niistä loukkaantua? Sorry, en toimi näin, enkä tule toimimaan jatkossakaan.
Minun opiskelukaverini kärsi todella paljon siitä, että hänen koulutettu virkanaisäitinsä puuttui hänen vartaloonsa jatkuvasti. Kun tytär sitten sairastui anoreksiaan, oli äitinsä aluksi innoissaan ja pommitti sekä kyselemällä aamupainoa ja viikon mittoja sekä antoi paljon positiivista huomiota.
Homma riistäytyi sitten käsistä. Opiskelukaverillani oli todella vaikeaa jaksaa fyysisesti kevyitä opintoja. Lopulta hän teki sitten itse oman lopullisen ratkaisunsa. Äitinsä selitti asian somessa sydänsuruilla jonkun ihastuksen vuoksi.
Lihavuuden aiheuttamat sairaudet lisäävät terveydenhuollon kuluja, vievät ikääntyneet aikaisemmin hoivan piiriin ja vähentävät työn tuottavuutta.
Tutkimusten mukaan lihavuudesta johtuva vuosittainen lisäkustannus Suomelle on ainakin 5 miljardia euroa.
Lihavuus aiheuttaa tai myötävaikuttaa erittäin moneen sairauteen, joista monet ovat yleisiä kansantauteja, kuten diabetes ja kohonnut verenpaine. Lihavuus lisää tyypin 2 diabeteksen ilmaantuvuutta 10-kertaisesti.
lihavuuden osuus hoitokustannuksista on
diabeteksessa 70 %
sydän- ja verisuonitaudeissa 23 %
syöpätaudeissa 9 %
-De Facto -
Toki jos tykkää ylipainosta ja se tuo vain ja ainoastaan positiivista elämään, kannattaa sellaisena pysyä.
Ihan jokaisen oma valintahan se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, omalle painolle voi toki tehdä jotakin. Se on täysin oma valinta olla ylipainoinen.
Haista kukkanen, soppaluu.
Siinä kalikkaan kalahti... Ikävä kyllä fakta jolle jokainen mahtaa jotain, ainoastaan hetkittäin jos on joku rankka nestettä keräävä tms muu lääkitys niin paino voi nousta tai jos ei pääse liikkumaan. Mutta muille, se on oma valinta ikävä kyllä, vaikka johtuisikin osatekijöistä. Miksi asia on joistain niin loukkaavaa, kyllähän meistä jokainen tietää miten syödä terveellisesti ja liikkua, kaikilla ei vain aina ole itsekuria ja paino sellainen asia johon haluaisi puuttua tai olisi voimavaroja. Ei silti tarvitse nimitellä hoikkia.
Näinhän se on, ylipaino on
Kylläpäs nyt menee tunteisiin! Enhän minä ole kenenkään painoa tässä kommentoinut, todennut vain että jokainen voi laihtua.
Tosi surullista tää ylipainon normalisointi nykyään, menee hyviä elinvuosia hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano, että kamalaa kun äitisi on vanhentunut ja rupsahtanut ja kysy, miten pitkällä se aivosyöpä jo on. Lisäksi voit kysyä hoitotahdosta.
Dementiaa ehdottaisin 😌 puheenaiheet kiertävät samaa kehää ja käytöstavat usein olemattomattomat.
Kannattaa pohtia itsekseen jupisten, että pitäisikö äitimuorista tehdä huoli-ilmoitus sosiaaliviranomaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oma äitini puhuisi noin niin ei oltaisi sen jälkeen väleissä
Miksi annatte läheisenne kohdella teitä huonosti?
Tottakai äiti on huolissaan sairaasta lapsestaan. Sehän nyt on päivänselvä asia.
Miten voit nähdä tuon huonona kohteluna?
Ei se ole huolissaan oloa. Se nimenomaan on huonosti kohtelua. Ihan sama kuka on. Jos alkaa painosta mainitseminen niin sen jälkeen ei olla tekemisissä. Kyllä jo aikuisena tunnistaa että vain kiusaajat ja narsistit tuollaista harjoittaa ja piiloutuu jonkun huolehtimisen taakse
Niin ja kun ihan yleisesti on tiedossa, että ylipainoisuuden taustalla on aina jokin sairaus ja se, että lääkkeet lihottavat. Lihavuus itsessään ei ole sairaus, vaan mielent
Leimaat hanakasti ihmisiä mt-ongelmaisiksi. Juuri luin ip-läpyskästä jutun kansanedustajasta, joka lihoi lyhyessä ajassa 10 kiloa puhjenneen nivelpsosriaarin vuoksi. Edes työterveyshuolto Mehiläisessä ei kyennyt antamaan hänelle oikeaa diagnoosia ja väitti pölkyiksi muuttuneita sääriä ja liikuntakyvyn ongelmia stressin oireiksi. Mehiläisessä on sentään paljon erikoislääkäreitä käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et laihduta?
Koko ajan laihdutan.
Aloittaja
Mutta Miksi alunperin päätit lihoittaa itsesi?
Se nyt ei ihan tästä kontekstista ilmene.
En muutenkaan ymmärrä ihmisiä,jotka näkevät ensin sen valtavan työn että saavat kerättyä itseensä runsaasti vararavintoa mahdollista tulevaa nälänhätää varten ja sitten yht'äkkiä haluavatkin päästä siitä eroon??
Vuosien työ ihan hukkaan? Miksi?
Hyvin sanottu!
Läskit ei todellakaan kerry itsestään. Olen lihonut kaksi kertaa, olen 50+ nyt.
1. Englannissa. Elin vieraiden ihmisten kotona sen armoilla millaista ruokaa siellä sai. Lisäksi söin ylettömästi halpaa suklaata ja hampurilaisia. Oli vähän koti-ikäväkin.
Kotona palasin normaaliin ruokavalioon ja jatkoin liikuntaharrastuksiani. Ylikilot lähti parissa kuukaudessa kuten olivat tulleetkin.
2. Olin suuren elämänkriisin surkeuttama ja onneton. Taas maistui suklaa: ostin koko ajan suklaarasioita. Havahduin kun olin lihonut 7 kiloa ja housut puristi eikä muutkaan vaatteet enää istuneet. Jälleen ryhtiliike ja läskit lähti. Ei tosin sillä kertaa niin helposti, koska olin jo n. 50 v.
Sanot vaan että lopeta tollanen paskanpuhuminen tai lähdet parvekkeen kautta. Mun äitiin toimi (eri asiassa tosin).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oma äitini puhuisi noin niin ei oltaisi sen jälkeen väleissä
Miksi annatte läheisenne kohdella teitä huonosti?
Tottakai äiti on huolissaan sairaasta lapsestaan. Sehän nyt on päivänselvä asia.
Miten voit nähdä tuon huonona kohteluna?
Ei se ole huolissaan oloa. Se nimenomaan on huonosti kohtelua. Ihan sama kuka on. Jos alkaa painosta mainitseminen niin sen jälkeen ei olla tekemisissä. Kyllä jo aikuisena tunnistaa että vain kiusaajat ja narsistit tuollaista harjoittaa ja piiloutuu jonkun huolehtimisen taakse
Niin ja kun ihan yleisesti on tiedossa, että ylipainoisuuden taustalla on aina jokin sairaus ja se, että lääkkeet lihottava
En minä leimaa vaan he tekevät sen ihan itse vetoamalla hyvin usein ja hanakasti siihen,että lääkkeet lihoittavat ja monella on sairauksia joista ulkopuolinen ei voi tietää. Kuten esimerkiksi tässäkin on jo tullut useasti moni lihava nainen ottaneeksi esiin.
Eli jos lihavat ihmiset jatkuvasti vetoavat noihin asioihin, niin loogisesti he myös tarkoittavat,luonnollisesti olevansa sairaita. Tuskin he muuten noita asioita korostaisivat ?
Kelan tukia pitäisi leikata sillä noin 84,5% valtion elätteinä olevista on ylipainoisia, eikä niissä lopuissakaan paljoa kehumista ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös omalle tarpeelleen päästää suusta ulos kaikki, mitä sinne on tulossa, voi tehdä jotain. On täysin oma valinta olla käytöstavaton typerys. Mutta voihan sitä sitten itse uhriutua, miten oma lapsikaan ei pidä minusta, vaikka minä ihan vain sanoin, mitä ajattelin.
Aloittajalle vinkiksi, myös omille vanhemille voi sanoa, jos heidän käytöksensä on asiatonta. Se, että on vanhempi, ei oikeuta huonoon käytökseen.
Öö, pitäisikö tosiasiat jättää sanomatta sen vuoksi, että joku voi niistä loukkaantua? Sorry, en toimi näin, enkä tule toimimaan jatkossakaan.
Tässä toinen tökerö. Etkö ole kuullut ohjetta, että mikäli sinulla ei ole hyvää sanottavaa, pidä suusi kiinni? Tytär ei edes kysy äidiltään mielipidettä painostaan, vaan äiti suoltaa ulos suustaan ksiken mitä mieleen juolahtaa. Lihavilla ihmisillä nälkähormonit on sekaisin ja laihdutus on vaikeaa. Tämä aletaan yhä paremmin ymmärtää lääketieteessä.4
Tavatkaa kahvilassa, niin pääset sieltä pois kun alkaa ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko aloituksessa maininta ylipainosta? Myös hoikkia ihmisiä ahdistellaan. "Syö nyt, että saat lihaa luiden päälle!"
Vierailija kirjoitti:
Ja kahvilassa voi mukavasti juoda kakkukahvit taikka vaikka mitä herkkuja =) mieti vaikka joku Sacher kakku ja kermakahvit . Jälkkäriks vaikka vohveleita ja kaakaota (^_^)
Vierailija kirjoitti:
Ja kahvilasta saa suklaakakkua ja kermaleivoksia. Nam!
kyllä ap saa suunsa auki. se suu vaan on aina täynnä ruokaa