Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän pitkän avioliittomme salaisuus

Vierailija
25.01.2025 |

Mies tekee paljon töitä ja ottaa enemmän vastuuta. Hän urheilee ja näyttää hyvältä. Kohtelee mua arvostavasti ja kunnioitaen. On läsnä lapsille ja tukena minulle.

Minä vaimona teen vähemmän töitä, huolehdin kodin asioista ja kasvatan lapsia. Annan miehelleni aina kun hän haluaa, annan levätä töiden jälkeen enkä nalkuta. Mies antaa mulle aikaa tehdä omia kivoja juttujani ja kustantaa ne tarvittaessa.

Mulla on aina hyvä ja turvallinen olo. Suosittelen tällaista parisuhdemallia kaikille naisille.

Kommentit (111)

Vierailija
41/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet jos tulee ero?

Miksi tulee ero?

Jos jään leskeksi:

No mulla on jo yksi aikuinen lapsi, nuorimmat pian hekin.

Käyn töissä kuten nytkin, näen ystäviä kuten nytkin, harrastan liikuntaa kuten nytkin. :)

Ehkä haluaisin uuden kumppanin, koska rakastan läheisyyttä ja kumppanuutta. Seksiä myös olisi kiva harrastaa, sitoutuneen ihmisen kanssa tunteella. Ap 

Varmaan olisi kiva vaihtelun vuoksi harrastaa seksiä tunteella, jos on viimeiset 20 vuotta vain antanut aina miehen halutessa, kuten aloituksessa sanotaan. 

Noh, avioseksi on monella tavalla aivan taivaallista. Tuntee niin hyvin toisen eikä ole enää tarvetta ehkäisyyn, kun mies on operoitu kuten usein tehdään lasten saannin jälkeen avoliitossa. 

Tunnetta kyllä riittää, usko pois. :) Ap

Vierailija
42/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella surullista, että miehistä on nähtävästi tällainen mielikuva. Siis että kaikki miehet ovat sikoja ja pettäjiä. 

Omani ei todellakaan ole.

Tsemppiä teille, jotka ette ole tehneet samoja valintoja elämässänne ja arvostelette sitten toisten valintoja todella asiattomasti. Säälittävää.

Mutta kuten aloituksessa mainitsin, niin mulla on tosi hyvä ja turvallinen olo joka päivä. Se on ihanaa! Ap

Olin juuri kuin sinä ap. Kunnes kuin salama kirkkaalta taivaalta mies kertoi alkaneensa suhteeseen nuoren kollegan kanssa, joka oli raskaana. Siinä rytisi kaikki elämäni perustat tomuksi: niin uskonnolliset, luottamukset, ihan kaikkeen. Olin niin tyhmä, että olin antanut miehen uralle enemmän tilaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet jos tulee ero?

Miksi tulee ero?

Jos jään leskeksi:

Käyn töissä kuten nytkin, näen ystäviä kuten nytkin, harrastan liikuntaa kuten nytkin. :)

Ehkä haluaisin uuden kumppanin, koska rakastan läheisyyttä ja kumppanuutta. Seksiä myös olisi kiva harrastaa, sitoutuneen ihmisen kanssa tunteella. Ap 

No johan on hyvä kauppa, käyt sekä töissä, että hoidat kodin sekä lapset. Sitten täällä ylistät niin mahtavaa työnjakoanne. 😅

Vierailija
44/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet jos tulee ero?

Miksi tulee ero?

Jos jään leskeksi:

Varmaan olisi kiva vaihtelun vuoksi harrastaa seksiä tunteella, jos on viimeiset 20 vuotta vain antanut aina miehen halutessa, kuten aloituksessa sanotaan. 

Noh, avioseksi on monella tavalla aivan taivaallista. Tuntee niin hyvin toisen eikä ole enää tarvetta ehkäisyyn, kun mies on operoitu kuten usein tehdään lasten saannin jälkeen

Apua siis teillä on vielä kaiken kukkuraksi avoliittokin? Ja sinä niin kristillinen! Anna kun arvaan, mies osasi perustella, miksi naimisiin meno on huono idea? 😂

Vierailija
45/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vielä vaihtaa sinut nuorempaan. :)

Et tunne aviomiestäni. :) Ap

Et sinäkään. Ei toista voi koskaan täysin tuntea.

En tunne omaa aviomiestäni? Että jokainen mies jättää, pettää ja vaihtaa nuorempaan? Voi eih...Mä en ole sellaista ikinä kokenut, en tiedä mitä olet käynyt läpi, mutta jos susta siltä tuntuu niin suosittelen terapiaa. Hyviä miehiä on olemassa, oikeasti! Ap

Vierailija
46/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sopii sinulle, mutta ei sovi kaikille.

Minun ja puolisoni pitkän (yli 25v) parisuhteen salaisuus on se, että suhde ei tunnu pitkältä. Kumpikin ottaa vastuuta kodista ja lapsista. Ei ole tasajako. Se, kumpi tekee kotona enemmän, vaihtelee tilanteen mukaan. On kiireitä, sairauksia, enemmän tarvetta ottaa omaa aikaa ja tilaa, normaalista poikkeavia työaikoja, työmatkoja jne. Nämä vaihtelevat, ja välillä pitää sovitella.

Pannaan, kun molempia panettaa. Pakottaminen ei ole mahdollista, kun toisella on PDA.

Kummallakin on lupa muuttua. Olemme muuttuneet, löytäneet itsejämme, kasvaneet ihmisinä, kaivanneet muutosta elämään. 

Me emme omista toisiamme, vaan olemme löytäneet molemmille sopivan tavan olla yhdessä. Meidän suhteemme on ensisijaisesti ihmissuhde. Siinä on myös klassisia parisuhteen piirteitä. Ja koska PDA:ta ei voi pakottaa, pitää suhteen perustua täysin vapaaehtoisuuteen, joka ikinen päivä.

Vierailija
47/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet jos tulee ero?

Miksi tulee ero?

Jos jään leskeksi:

Noh, avioseksi on monella tavalla aivan taivaallista. Tuntee niin hyvin toisen eikä ole enää tarvetta ehkäisyyn, kun mies on operoitu kuten usein tehdään lasten saannin jälkeen

Avioliitossa* Ap

Vierailija
48/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun mietin, niin saatanpa tunteakin...

Vierailija
49/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä ihan totta joka sana. Ap

Se on varmasti sinulle totta ja varmasti toimii monelle muullekin. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että se toimii kaikille pareille. Se on hyvä, että pystyy elämään sellaista arkea ja elämää kuin itse haluaa ja sellaisen kumppanin kanssa, joka jakaa samat arvot. Ehkä sinun vain ap tulisi ymmärtää se, että kaikki eivät jaa samanlaisia arvoja ja odotuksia kuin te ja siten neuvosi ei toimi kaikille.

Lapseton perhe, joista molemmat käy työelämässä voi elää matkustellen ja harrasten ihan yhtä hyvää, tasapainoista ja onnellista elämää pitkässä parisuhteessaan kuin tekin. Voinet ymmärtää, ettei sellainen arki toimi teille, eikö vain? Silti se voi toimia useammalle pariskunnalle.

Ehkä tärkeintä on oppia ymmärtämään omia arvojaan ja toiveitaan, rajojaan ja odotuksiaan sekä etsiä niille sopiva kumppani, jolla on samanlaiset toiveet.

Yhteistä kuitenkin on toisen ihmisen arvostaminen. Sen ymmärrän varsin hyvin :)

Vierailija
50/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vanhanaikaiselta, mutta meillä on pitkälti sama tilanne kuin ap:llä. Mies tekee paljon enemmän töitä, on opiskellut enemmän (tohtori + maisteri, minä olen maisteri) ja tienaa yli nelinkertaisesti sen mitä minä. Yhteiset rahat, ei avioehtoa. Molemmat urheilevat ja pitävät huolta ulkonäöstään ja terveydestään. Mies tekee paljon kotitöitä ja on hoitanut paljon lapsia, minä pesen pyykit ja teen arkisin ruoat. Seksiä on aina ollut säännöllisesti vähintään kerran viikossa, ei tarvitse kummankaan anella. En ymmärrä pihtaamista yhtään. Jos seksi ei ole naiselle tyydyttävää, miehelle pitää kertoa, mistä pitää. Kohta hopeahääpäivä edessä eikä ole koskaan ollut kriisejä.

Vierailija
51/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet jos tulee ero?

Miksi tulee ero?

Jos jään leskeksi:

Mistä tuollainen tieto, että noin toimitaan juuri avoliitoissa? Ja miksi ihmeessä toimitte kuten avoliitoissa toimitaan? Taidat olla vähän sekaisin.

Vierailija
52/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet jos tulee ero?

Miksi tulee ero?

Jos jään leskeksi:

Noh, avioseksi on monella tavalla aivan taivaallista. Tuntee niin hyvin toisen eikä ole enää tarvetta ehkäisyyn, kun mies on op

Kirjoitusvirhe. Olen pahoillani. Mikä sua harmittaa niin paljon tässä mun aloituksessani?

Eikö ole hyvä, että Suomessa on myös vielä onnellisia, ehjiä perheitä? :) Ap 

Vierailija
53/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne omaa aviomiestäni? Että jokainen mies jättää, pettää ja vaihtaa nuorempaan? Voi eih...Mä en ole sellaista ikinä kokenut, en tiedä mitä olet käynyt läpi, mutta jos susta siltä tuntuu niin suosittelen terapiaa. Hyviä miehiä on olemassa, oikeasti! Ap

Älä minusta huolehdi. Minä en ole se, joka elää omahyväisissä pilvilinnoissa. :)

Vierailija
54/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitusvirheestäni jankkaaville:

Olemme naimisissa. Ap 

Vierailija
55/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella surullista, että miehistä on nähtävästi tällainen mielikuva. Siis että kaikki miehet ovat sikoja ja pettäjiä. 

Omani ei todellakaan ole.

Tsemppiä teille, jotka ette ole tehneet samoja valintoja elämässänne ja arvostelette sitten toisten valintoja todella asiattomasti. Säälittävää.

Mutta kuten aloituksessa mainitsin, niin mulla on tosi hyvä ja turvallinen olo joka päivä. Se on ihanaa! Ap

Olin juuri kuin sinä ap. Kunnes kuin salama kirkkaalta taivaalta mies kertoi alkaneensa suhteeseen nuoren kollegan kanssa, joka oli raskaana. Siinä rytisi kaikki elämäni perustat tomuksi: niin uskonnolliset, luottamukset, ihan kaikkeen. Olin niin tyhmä, että olin antanut miehen uralle enemmän tilaa.

Mun mies teki samankaltaisen tempun 5 vuoden liiton jälkeen lapsen ollessa vauva. Matto lähti totaalisesti jalkojen alta.

En itse myöskään osannut kyseenalaistaa tätä "mies elättää", "on luonnollista, että miehellä on isommat tulot" ja "tottakai nainen hoitaa lapset, koska miehen ura on tärkeämpi". 

Kaikessa raadollisuudessaan mun ehkä pitää olla kiitollinen, että minunkin, niin kiltiksi ja hyväksi isäksi kuvittelemani mies, teki noin. Miksi? Koska olin vielä niin nuori (25), että ehdin muuttaa kurssia ja nyt pidän huolen, että myös minun urani ja varallisuuteni on yhtä arvokasta. Voin vaikka rakentaa sen haaveilemani talon ihan itsekseni. 

Vierailija
56/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä minusta huolehdi. Minä en ole se, joka elää omahyväisissä pilvilinnoissa. :)

Mutta sinä olet se, joka keskustelupalstalla jankkaa aiheesta, joka ei selkeästi ole sinulle tuttu. Siis pitkä, hyvin hoidettu parisuhde ja turvallinen mies. Ap 

Vierailija
57/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei tee miehestä hyvää miestä, että hänen naisensa uhraa oman taloudellisen riippumattomuutensa hänelle. Mies voi olla hyvä mies myös tasa-arvoisemmalla työnjaolla.

Vierailija
58/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eksä halusi samanlaisen parisuhteen ja perhe-elämän. Tosin sillä erotuksella että hän ei viitsi käydä töissä mutta "pitää itsestään huolta" metsästämällä ja ryyppäämällä. Kun sanoin että sopii mulle tuo järjestely mutta rahaa pitää tulla! Siihen loppui nalkutus. Ukko jäi yksin nalkuttamaan, eikä ole uutta löytänyt liki 30 vuoteen.

Vierailija
59/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä ihan totta joka sana. Ap

No onneksi teillä on kaksi samanlaista löytäneet toisensa. Jotkut muut saattavat tajuta, että kaikki eivät ole samanlaisia, joten omaa elämäntyyliä ei todellakaan voi suositella kaikille.

Vierailija
60/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sinä olet se, joka keskustelupalstalla jankkaa aiheesta, joka ei selkeästi ole sinulle tuttu. Siis pitkä, hyvin

Yrittähän nyt pysyä asiassa ja jätä muut kirjoittajat rauhaan. Sinä et tiedä heidän parisuhteistaan mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi