Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän pitkän avioliittomme salaisuus

Vierailija
25.01.2025 |

Mies tekee paljon töitä ja ottaa enemmän vastuuta. Hän urheilee ja näyttää hyvältä. Kohtelee mua arvostavasti ja kunnioitaen. On läsnä lapsille ja tukena minulle.

Minä vaimona teen vähemmän töitä, huolehdin kodin asioista ja kasvatan lapsia. Annan miehelleni aina kun hän haluaa, annan levätä töiden jälkeen enkä nalkuta. Mies antaa mulle aikaa tehdä omia kivoja juttujani ja kustantaa ne tarvittaessa.

Mulla on aina hyvä ja turvallinen olo. Suosittelen tällaista parisuhdemallia kaikille naisille.

Kommentit (111)

Vierailija
101/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä taas pitkän liiton salaisuus on tasa-arvo. Molemmat käy töissä suunnilleen yhtä paljon, hoitaa kotia ja lapsia. Kumpikin saa tarvittaessa levähtää työpäivän jälkeen ja voi toisaalta luottaa siihen, että hommat hoituu hyvin vaikka itse olisi poissa. Ei tarvetta nalkuttaa tai nipottaa, kun on itsestään selvää että koti ja perhe on molempien homma. On omat rahat ja menot ja perheen yhteiset, joista yhteiset on toki etusijalla kun on lapsiakin. Näillä on se parikymmentä vuotta menty ja hyvin menee. Muunlaista en voisi edes harkita. 

Juuri näin!

Vierailija
102/111 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi, ahdistuisin, jos mua pidettäisiin ns. kodinkoneena tai kodinhoitajana tai olisin riippuvainen jonkun toisen rahoista. 

Ei avioliitossa olla riippuvaisia toisen rahoista, nehän on yhteisiä. Sitä on avioliitto, liitto jossa jaetaan yhteiset ilot ja surut ja rahatkin. Puhalletaan yhteiseen hiileen. 

Meiillä toiminut vuosikymmeniä  hyvin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/111 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mielestäni pitkän suhteen salaisuus ole muuta kuin yksinkertaisesti se ettei kummallakaan ole tullut halua lähteä siitä pois.

Ei siinä mitään sen ihmeellisempää suhdetta tarvitse olla, muuta kuin molemmin tuntee olevan hyvä ja sujuva arkielämä kotona. 🥰

Mitä se muille kuuluu mitään, mitenkä taloudelliset asiat hoidellaan, pääasia että on hoidettu sulassa sovussa.

Vierailija
104/111 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä taas pitkän liiton salaisuus on tasa-arvo. Molemmat käy töissä suunnilleen yhtä paljon, hoitaa kotia ja lapsia. Kumpikin saa tarvittaessa levähtää työpäivän jälkeen ja voi toisaalta luottaa siihen, että hommat hoituu hyvin vaikka itse olisi poissa. Ei tarvetta nalkuttaa tai nipottaa, kun on itsestään selvää että koti ja perhe on molempien homma. On omat rahat ja menot ja perheen yhteiset, joista yhteiset on toki etusijalla kun on lapsiakin. Näillä on se parikymmentä vuotta menty ja hyvin menee. Muunlaista en voisi edes harkita. 

Juuri näin!

No tietyissä elämäntilanteissa niin kauan kun tarkka nuppineulanpäiden halkominen tasan onnistuu muutta jos elämäntilanteet muuttuu kuten tulee sairauksia ja työttömyyttä niin sitten olette uuden edessä ja onnistuisko ollenkaan kun muunlaista ei voisi edes harkita.

Vierailija
105/111 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mies tekee paljon töitä ja ottaa enemmän vastuuta. Hän urheilee ja näyttää hyvältä. Kohtelee mua arvostavasti ja kunnioitaen. On läsnä lapsille ja tukena minulle.

Minä vaimona teen vähemmän töitä, huolehdin kodin asioista ja kasvatan lapsia. "

Tuosta saa sen kuvan, että sinun mielestäsi kodista ja lapsista huolehtiminen ja lasten kasvatus ei ole mitään työtä. 

Jos mies tekee paljon ansiotöitä, niin miten ja milloin hän ehtii olla läsnä lapsille? Vai tekeekö hän etätöitä kotona?

Vierailija
106/111 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh tulee ihan kylmät väreet kun lukee näitä vastauksia mitä ap on saanut. Pakko todeta että kel onni on se onnen kätkeköön. Antaa kaikkien elää siten kuin itse haluaa :)

Vierailija
107/111 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu aiheuttavan kauheeta kateutta jos pärjätään taloudellisesti niin että toinen saa jäädä kotitöitä suorittamaan.

Vierailija
108/111 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh huh tulee ihan kylmät väreet kun lukee näitä vastauksia mitä ap on saanut. Pakko todeta että kel onni on se onnen kätkeköön. Antaa kaikkien elää siten kuin itse haluaa :)

En tiedä, miksi aloittaja edes kirjoitti tämän aloituksen. Minusta yhdessä vastauksessa kirjoitettiin hyvin, että pitkän avioliiton salaisuus yleisesti on se, ettei kumpikaan ole lähtenyt. Ja että liitto on riittävän hyvä itselle.

Vierailija
109/111 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä avioliitto ja ikää kuitenkin vasta 39v? Miten nuo sopivat yhteen? 

N64 ja avioliitossa 44v.

Vierailija
110/111 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, miksi aloittaja edes kirjoitti tämän aloituksen. Minusta yhdessä vastauksessa kirjoitettiin hyvin, että pitkän avioliiton salaisuus yleisesti on se, ettei kumpikaan ole lähtenyt. Ja että liitto on riittävän hyvä itselle.

Juu tietysti se että kumpikaan ei ole lähtenyt. Mutta mikä sen taustalla on. Miten olisi vaikka sellainen asia kuin molemminpuolinen ehdoton rakkaus. Tuota r-sanaa yllättävän harvoin näkee tällä palstalla mainittavan :D, enemmän jengi miettii vain henkilökohtaista hyötyä, mitä voi saada ja hyötyä suhteesta. Eikö olisi mukavampaa miettiä mitä voi tarjota sille rakkaalle ihmiselle?

Vierailija
111/111 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli ap:n saamista vastauksista ensimmäisenä mieleen ajatus, että eipä ole ihme, että ihmiset eroavat paljon. Toisaalta en tiedä, mitä tähän kirjoitukseen olisi voinutkaan vastata ihminen, joka ajattelee asioista täysin eri tavalla. 

Minusta aloitus kuulosti hyvin tasapainoiselta kahden toisiinsa ja perheeseen sitoutuneen ihmisen liitolta. Antaminen aina kun mies haluaa kuulosti tosin vähän siltä, että itseä ei kiinnostaisi seksi ollenkaan mutta siihen suostuu toisen mieliksi. Jos seksi toimii ja kummatkin voivat tehdä aloitteita, tuohan on kiva tilanne: seksiin voi kyllä lähteä mukaan, vaikka ei valmiiksi olisikaan siinä fiiliksessä. Jos kumppani osaa hommansa, hetken päästä yleensä hyvinkin on. Joka tapauksessa saa läheisyyttä. Seksi on parisuhteen liimaa.

Itse olen kokopäivätöissä enkä ollut lasten kanssa pitkään kotona, mutta meillä on aina ollut yhteiset rahat. Koska miehellä on korkeampi palkka ja välillä olen ollut kotonakin, tavallaan voisi sanoa, että mies rahoittaa juttujani. En kuitenkaan koe, että se olisi taskurahojen tai almujen myöntämistä. Ehdin hoitaa enemmän kodin asioita ja kantaa vastuuta lapsista, enkä koe sitäkään kodinkoneena toimimisena.

Ap, ole kiitollinen tilanteestasi. Kuten huomaat, siitä kertomalla saa katkeraa oksennusta päälleen, mutta sisälläsi tiedät, että teette asiat niin kuin juuri teille on hyvä. Siitä hyötyvät myös lapsenne, joilla on turvallinen koti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän