Meidän pitkän avioliittomme salaisuus
Mies tekee paljon töitä ja ottaa enemmän vastuuta. Hän urheilee ja näyttää hyvältä. Kohtelee mua arvostavasti ja kunnioitaen. On läsnä lapsille ja tukena minulle.
Minä vaimona teen vähemmän töitä, huolehdin kodin asioista ja kasvatan lapsia. Annan miehelleni aina kun hän haluaa, annan levätä töiden jälkeen enkä nalkuta. Mies antaa mulle aikaa tehdä omia kivoja juttujani ja kustantaa ne tarvittaessa.
Mulla on aina hyvä ja turvallinen olo. Suosittelen tällaista parisuhdemallia kaikille naisille.
Kommentit (111)
Isoäideillä voisi olla kerrottavaa elättäjämiehistä haaveileville nuorille naisille
Lukijat huomauttivat, että kannattaa silti harkita, millä ehdoilla jättäytyy pitkäksi aikaa ilman omia tuloja. Etenkin pienten lasten kokopäiväinen hoitaminen on kovaa duunia, jonka oikeudenmukainen korvaaminen edellyttäisi myös eläkevakuutuksen maksamista ja omaisuuden kartuttamista molempien nimiin.
Tämä kulma puuttuu jutuista, joissa nuoret naiset haaveilevat elättäjämiehistä. Niissä ei pohdita, miten käy, kun pitkä suhde päättyy tai liitto muuttuu helvetiksi, josta on taloudellisen riippuvuuden takia vaikea lähteä.
Isoäitimme tiesivät, millaista on elää miehen armoilla. Vuoteen 1930 asti aviomies hallitsi lain mukaan myös vaimon omaisuutta. Kun tästä päästiin, suurten ikäluokkien äidit terottivat tyttärilleen, että näiden on hankittava ammatti ja pystyttävä elättämään itsensä. Vain siten on mahdollista päättää omasta elämästään.
Itsenäisten nykyäitien lapset eivät kotona näe, mitä voi seurata, jos aikuisella ei ole omaa rahaa. Mummit voisivat sen kertoa, jotta tytöt eivät turhaan päädy puille paljaille pakkaseen ilman kenkiä kuin sadun tulitikkutyttö. Sosialismiltakin kun saa avuksi vain yhden kengän.
Piika kotona ja salarakas työmatkoilla. Ihana järjestely.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vielä vaihtaa sinut nuorempaan. :)
Et tunne aviomiestäni. :) Ap
Tunnetko sinä? Vaikuttaa sille että perheessä ne on rooleja, ei persoonia. Tiedät ehkä mitä perheen elättää roolilla pyörii mielessä, mutta mitä roolin takana olevalla henkilöllä, siinäpä kysymys.
Kysyt tunnenko aviomiestäni, jonka olen tuntenut jo 17-vuotiaana? :) Siis mies jonka kanssa olen kasvanut aikuiseksi?
Tunnen mielestäni aika hyvin ja nähnyt vieressä parikymmentä vuotta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan 39-vuotiaan naisen ja kristillisdemokraatin sana. Uskovainen en silti ole, pidän vaan vanhanaikaisesta parisuhdemallista. Meillä on neljä lasta, 19v., 17v., 16v. ja 12v., arvostan ydinperhettä.
Ap
No eihän sitten mikään miehesi urheilullisuus tai perheenne työnjako ole pitkän liittonne syy. Kyse on vain ja ainoastaan siitä, että sinulla on tietty käsitys siitä, miten elämä pitää elää. Siihen kuuluu kuvaamasi työnjako ja siihen ei kuulu eroaminen.
Todella surullista, että miehistä on nähtävästi tällainen mielikuva. Siis että kaikki miehet ovat sikoja ja pettäjiä.
Omani ei todellakaan ole.
Tsemppiä teille, jotka ette ole tehneet samoja valintoja elämässänne ja arvostelette sitten toisten valintoja todella asiattomasti. Säälittävää.
Mutta kuten aloituksessa mainitsin, niin mulla on tosi hyvä ja turvallinen olo joka päivä. Se on ihanaa! Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan 39-vuotiaan naisen ja kristillisdemokraatin sana. Uskovainen en silti ole, pidän vaan vanhanaikaisesta parisuhdemallista. Meillä on neljä lasta, 19v., 17v., 16v. ja 12v., arvostan ydinperhettä.
Ap
No eihän sitten mikään miehesi urheilullisuus tai perheenne työnjako ole pitkän liittonne syy. Kyse on vain ja ainoastaan siitä, että sinulla on tietty käsitys siitä, miten elämä pitää elää. Siihen kuuluu kuvaamasi työnjako ja siihen ei kuulu eroaminen.
Ydinperheen arvostaminen oli lisäys.
Mieheni pitää huolta itsestään, että jaksaa pitää huolta perheestään. Ei makaa sohvalla kaljapullon kanssa. Sitä tarkoitan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
No ajattelinkin, että kovin nuori et ole kun arvomaailma on niin vanhoillinen.
Meillä se, että annan mieheni käydä kerran vuodessa panemassa nuorta naista. Jaksaa sitten taas yhden vuoden lisää kanssani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ydinperheen arvostaminen oli lisäys.
Mieheni pitää huolta itsestään, että jaksaa pitää huolta perheestään. Ei makaa sohvalla kaljapullon kanssa. Sitä tarkoitan. Ap
Väitätkö tosiaan, että hylkäisit kristilliset arvosi ja rikkoisit perheenne niin pinnallisen syyn kuin miehen ylipainon vuoksi?
Lopulta on siis sattumaa, että liittonne on kestänyt noinkin kauan.
Otatko ahnaasti myös pyllyyn?
En. Mies hoitaa ne tarpeet maskullisissa. Joko miehissä tai naisissa.
ap
Exä siellä kertoo totuuksia.
Kaapissa ja kulississa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet jos tulee ero?
Miksi tulee ero?
Jos jään leskeksi:
No mulla on jo yksi aikuinen lapsi, nuorimmat pian hekin.
Käyn töissä kuten nytkin, näen ystäviä kuten nytkin, harrastan liikuntaa kuten nytkin. :)
Ehkä haluaisin uuden kumppanin, koska rakastan läheisyyttä ja kumppanuutta. Seksiä myös olisi kiva harrastaa, sitoutuneen ihmisen kanssa tunteella. Ap
Taitaa Ap olla kumminkin Pertti eikä Pirjo.
Voi tulla yllätyksenä monelle mutta hyviäkin miehiä on, on myös naisia jotka viihtyvät kotona ja tykkäävät viettää aikaa lastensa kanssa. Kaikkien ei tarvi olla hyper-itsenäisiä boss ladyjä.
Ei se elämä aina niin parasta ole eronneena sen oman omaisuutensa ja hyvien tulojen kanssa superitsenäisenä uranaisena. Been there done that ja onpa ihanaa olla nyt parisuhteessa kun joku pitää huolta ja on joku johon turvautua.
Jokainen nainen tietää nykyaikana, että jokainen mies on kykenevä pettämään. Usein tämä pettäminen johtaa uuteen liittoon nuoren salarakkaan kanssa. Tässä kohtaa vanha vaimo ei merkitse miehelle yhtään mitään, usein ei ne lapsetkaan.
Vierailija kirjoitti:
Todella surullista, että miehistä on nähtävästi tällainen mielikuva. Siis että kaikki miehet ovat sikoja ja pettäjiä.
Omani ei todellakaan ole.
Tsemppiä teille, jotka ette ole tehneet samoja valintoja elämässänne ja arvostelette sitten toisten valintoja todella asiattomasti. Säälittävää.
Mutta kuten aloituksessa mainitsin, niin mulla on tosi hyvä ja turvallinen olo joka päivä. Se on ihanaa! Ap
Toisilla käy tuuri ja toisilla ei, mutta minusta on silti äärimmäisen tyhmää antaa oman elämänsä langat jonkun toisen käsiin. Mitä vastuunkantoa sellainen on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet jos tulee ero?
Miksi tulee ero?
Jos jään leskeksi:
No mulla on jo yksi aikuinen lapsi, nuorimmat pian hekin.
Käyn töissä kuten nytkin, näen ystäviä kuten nytkin, harrastan liikuntaa kuten nytkin. :)
Ehkä haluaisin uuden kumppanin, koska rakastan läheisyyttä ja kumppanuutta. Seksiä myös olisi kiva harrastaa, sitoutuneen ihmisen kanssa tunteella. Ap
Varmaan olisi kiva vaihtelun vuoksi harrastaa seksiä tunteella, jos on viimeiset 20 vuotta vain antanut aina miehen halutessa, kuten aloituksessa sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vielä vaihtaa sinut nuorempaan. :)
Et tunne aviomiestäni. :) Ap
Et sinäkään. Ei toista voi koskaan täysin tuntea.