Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ettekö te palele sisällä?

Vierailija
25.01.2025 |

Mä palelen. Koko ajan. Meillä on tosi kylmä eikä pattereita saa kuumemmalle. Legginsit, villasukat ja 2 yöpaitaa päällekäin ja silti on ihan jäätävän kylmä.

Itkettää ihan. Pahinta talvessa ei ole lumi eikä pakkanen eikä pimeyskään vaan se, että sisälle ei saa lämpimämpää :(

Kommentit (150)

Vierailija
61/150 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 astetta oli aamulla. Nyt on 21 astetta. Lämmitys keskuslämmityskattila puulla ilman varaajaa. Täällä on vaihteleva lämpötila. 1951 vuoden hatara talo.

Vierailija
62/150 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta olin taloyhtiön hallituksessa taistelemassa paremman lämmityksen perään. Isännöitsijä vain hoki, että riittää kun jossakin kohdassa asuntoa on yli 20 astetta, patterien ei tarvitse olla lämpimiä.

Ihan puppua. Niiden patterien pitää olla lämpimiä jotta niistä nouseva ilma blokkaa kylmän korvausilman jota tulee korvausilmaventtiileistä ikkunoiden yläosasta. Sekä  lasipintojen hohkaavan kylmyyden. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/150 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei palele. 21 astetta näyttää olevan ja hihattomassa topissa oleilen. Uudehko, energiatehokas okt. 

Vierailija
64/150 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman on viileä olo, kun mittarissa +18.6 ja olen t-paidassa. Kohta laitan hellaan tulen, niin tulee lämmintä.

Vierailija
65/150 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin jos yöllä joutuu nukkua villasukissa ja kahdessa pyjamassa, kannattaa ostaa untuvapeitto.

Meillä on sisällä n. 20 astetta. Ei oleskella sisällä alasti. Päällä nyt ptkähihainen paita, pitkikset, ja fleeceasu, sukat ja villasukat. Pyjamassa ja ohuen peiton kanssa nukun. Viluisemmalla puolisollani on untuvapeitto.

Vierailija
66/150 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmanlämpöpumppu. Ja tykkään viileämmästä, nyt mulla on 19, 6 astetta mittarin mukaan ja paljain jaloin olen. En kestä yli 22 asteen lämpötilaa ollenkaan. Voi liittyä vaihdevuosiin tämä. 

Vierailija
67/150 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä on. Yöllä pipo ja hanskat. Ja kolmekin paitaa päällekkäin.

Patterit ei lämpene, ja sisällä 18 astetta.

Makuunurkkauksessa vielä kylmempi.

Pieni yksiö ja sänky mahtuu vain yhteen nurkkaan missä hohkaa kylmä kiviseinä.

Lattiat kylmät ja 4 ikkunasta käy veto.

Anturi eteisessä joka mittaa lämpöä. Mutta sattuu olemaan asunnon lämpimin kohta.

Huoltofirmaa ei kiinnosta joten sinne ei kannata soittaa kun kuulemma kaikki ok.🥶 

Vierailija
68/150 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

24 lämmintä, ei palele.

Liian kuuma tuollainen hellelukema. Meillä on kesähelteellä sisällä max 22 astetta.

Vierailija
69/150 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iltaisin pidämme valkeata, jolloin lämpötila nousee 18 asteeseen. Yllä on Jyskin erityisen paksu aamutakki. Jalassa lampaannahkaiset tossut.

Aamuisin on yleensä 15 astetta. On se vähän hyistä kyllä, mutta kun ei jatkuvasti halua pitää valkeata puuhellassa, niin se täytyy vain kestää. Itse lämpiää siitä kun alkaa puuhailla kaikenlaista, eikä lämpötilaa niin kovin edes ajattele.

Meillä ei edes ole keskuslämmitystä tässä vanhassa kämpässä. Vesi lämpiää sähköllä ellei puuhellalla aina olevassa isossa kattilassa.

Keittiössä minullakin aamulla 15 astetta ja muualla talossa 16-17 astetta. Aamulla keittiön puuhellaan tuli ja pian on 18 astetta. Muut tilat lämmitän vasta iltapäivällä maksimaalisti 18-20 asteeseen. Ei ole koskaan kylmä kun riittää tekemistä ja liikkumista koko ajan. Lämpötila 18-19 astetta on ideaali itselleni. Aamulla kylmä suihku

Noissa lämpötiloissa minulla ei tekisi mieli ottaa minkäänlaista suihkua, ei kylmää eikä kuumaa. Suihkuhuoneessa pitää olla vähintään +24, että sinne menen.

Vierailija
70/150 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisällä +21C, oikein sopiva. Makuuhuoneen patteri kylmänä, nukun alasti. Olohuoneessa patteri haalea ja työhuoneessa taas kylmänä. Pidän parvekkeen ovea auki, kun tulee kuuma jotain tehdessä. 

Vierailija
71/150 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En palele. En halua olla kotona paksuissa vaatteissa ja tykkään olla ilman sukkia eli takkaan puita jos on viileää. 25 on hyvä ja ehkä 26. Makkarissa ei tosin saa olla noin lämmin. Meillä ei oo pattereita eli niitä ei voi säädellä. Maalämpö. Asutaan taloyhtiössä.

Mun tyttären huoneessa on viileämpää ja sinne tuodaan talvella sähköpatteri jolla saa lisälämpöä kun sitä tarvitsee.

Mikset hanki lisälämmitintä?

Varmaan sillä on kallis kiinteähintainen sähkö ja pieni palkka?

Vierailija
72/150 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

palelen. kerrostalossa on huoltoyhtiön armoilla. muka 21 riittää. sama toimistossa

Vierailija
73/150 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iltaisin pidämme valkeata, jolloin lämpötila nousee 18 asteeseen. Yllä on Jyskin erityisen paksu aamutakki. Jalassa lampaannahkaiset tossut.

Aamuisin on yleensä 15 astetta. On se vähän hyistä kyllä, mutta kun ei jatkuvasti halua pitää valkeata puuhellassa, niin se täytyy vain kestää. Itse lämpiää siitä kun alkaa puuhailla kaikenlaista, eikä lämpötilaa niin kovin edes ajattele.

Meillä ei edes ole keskuslämmitystä tässä vanhassa kämpässä. Vesi lämpiää sähköllä ellei puuhellalla aina olevassa isossa kattilassa.

Valkeata? Mitä se on?

Murresana. Tarkoittaa tulta. Et edes asiayhteydestä ymmärtänyt? Ei ole omaa murrettani, mutta luen varmaan enemmän kirjoja kuin sinä? Vai eikö äidinkielesi ole suomi?

Vierailija
74/150 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paleltaa eikä huoltomies tee p. askaakaan

kyllä se paskan tekee. vähintään kerran päivässä.

Ei ole varmaa. Saattaa kärsiä ummetuksesta!

Vierailija
75/150 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

palelen. kerrostalossa on huoltoyhtiön armoilla. muka 21 riittää. sama toimistossa

Mua taas kiukuttaa kun kakkosasunnossa (kerrostalo) on 22 astetta vaikka mulla on kaikki patterit kiinni. Säästäisi varmaan taloyhtiönkin lämmityskustannuksissa jos olisi järkevämpi 20 astetta. Toisessa kodissa (rivitalo) voin itse säätää lämmön ja pidän huoneesta riippuen 17,5-20.

Vierailija
76/150 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan. 24 astetta ja patteri tlämpimät. Oon ilman sukkia :) Harmittaako :)

Useimpia säälittää. 

Vierailija
77/150 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalo, jossa 22 c, en palele olen t-paidassa ja collareissa.

Vierailija
78/150 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme jos palelet kun olet noin huonosti pukeutunut. Pitkähihaista päälle jne

Kylläpä täällä on ilkeitä ihmisiä taas. No, kuten aina.

Täällä osa ihmisistä on niin köyhiä, ettei heillä ole vaatteita. Kirppareilta saa ihan eurolla nuttuja.

Vierailija
79/150 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on aluspaita, pitkähihainen trikoopaita, pitkähelmainen neulepaita (polviin asti) sekä neuletakki.

Jalassa paksut legginsit. Yleensä myös pitkät housut niiden päällä.

Sukat ja villasukat. Sisälämpötila +/- 20 astetta.

Lisään kerroksia, jos en tarkene. Miksi palella, kun vaatteita on kaappi täys.

Kivat sulle. Mulla ei ole. Lämpimiä vaatteita varsinkaan. Villavaatteet maksaa.

Mene kirpparille ja osta euron fleece.

Vierailija
80/150 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme jos palelet kun olet noin huonosti pukeutunut. Pitkähihaista päälle jne

Luetun ymmärtäminen? 

"...ja 2 yöpaitaa päällekäin ja silti on ihan jäätävän kylmä." 

Mikä saa sinut olettamaan, ettei ole pitkähihaista päällä? 

Toinen yöpaidoista on uusi ja paksumpi ja pitkähihainen. Ja nilkkoihin asti.

Pitää tilata jostain lisää lämpimiä vaatteita. Villa vaan on niin sairaan kallista.

Kun mulla on viluinen olo illalla, puen flanelipyjaman päälle fleecehousut ja -takin. Villaista en voi pitää, kun se kutittaa. Miksi vaatteet pitää tilata jostain?