Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ettekö te palele sisällä?

Vierailija
25.01.2025 |

Mä palelen. Koko ajan. Meillä on tosi kylmä eikä pattereita saa kuumemmalle. Legginsit, villasukat ja 2 yöpaitaa päällekäin ja silti on ihan jäätävän kylmä.

Itkettää ihan. Pahinta talvessa ei ole lumi eikä pakkanen eikä pimeyskään vaan se, että sisälle ei saa lämpimämpää :(

Kommentit (150)

Vierailija
141/150 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En palele. Tuvassa tällä hetkellä 19,3 astetta lämmintä.

Etkö ap tiedä, että ihmiset ovat erilaisia ja toiset tarkenee paremmin?

Vierailija
142/150 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkövastuksien lämpötyyny on kelpo hätäapu. Itse käytän turkisvuorellista pitkää nahkapalttoota aamutakkina. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/150 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kerrosta merinoa päällä, jalassa paksummat softshellhousut, villasukat.

lämmintä noin 20 astetta

Vierailija
144/150 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tuuletus kun laivalla, ilmeisesti syy tupakoiva naapuri jonka hajuja yritetään poistaa tuuletuksella talvella. 

Vierailija
145/150 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko pävän olen himmaillut kotona legginseissä ja hupparissa eikä ole ollut mainittavan kylmä. Mittari näyttää 16 astetta. Juuri napsautin illaksi lämmityksen päälle (18,5 astetta) kun halusin vähän ekstramukavuutta.

Vierailija
146/150 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö aloittaja saa lisälämmitintä hommattua? Jo auton sisätilanlämmitin voi auttaa.

Vierailija
147/150 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, palelen. Meillä on sisällä ihan lämmin, nytkin 22 astetta. Mutta palelen syyskuusta toukokuuhun. Olen aina ollut tällainen. Liikkuminen auttaa hetkeksi, kuten myös lämmin suihku. Vapaapäivinä tämä ei ole niin ongelma, kun tulee puuhailtua enemmän ja pysyttyä lämpimänä, mutta etätöissä koneen ääressä palelu on tuskaista. Usein teenkin pienen jumpan, jotta lämpenen, mutta eihän sitä esim. kesken palaverin voi.

No, auttaisiko 1-2 lisävaatekertaa siihen päälle?

Mulla pitää olla sukkia riittävästi, muutoin on paleleva olo.

Jos olen paikoillani, lisään neuletakin, ehkä myös huivin. Kun alan tehdä kotitöitä, riisun ne pois.

Vierailija
148/150 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei palele. Pidän lämpötilan talvella n. 17,5-18,5 asteessa. Säädän sen itse, kaasulämmitys. Päällä on sukat, villasukat, leggingsit, pitkä toppi, pitkä collegepaita. Kylmä tulee vain jos istun pitkään ja silloin kääriydyn villahuopaan.

Vierailija
149/150 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotonani en suostu pukeutumaan kuin naparetkeilijä, omakotiasukkaana voin itse säätää pattereita ja pitää huushollissa sen verran lämmintä, että tarkenen lyhythihaisessa puserossa ja pitkissä housuissa. Hankala on esim. imuroida toppatakki päällä, hihatkin kastuu tiskatessa. Sukkien neulominenkin onnistuu paremmin ilman käsineitä.

Imuroidessa tulee lämmin t-paidassakin. Tuskin kukaan sisällä siivoaa toppatakissa?

Eli kotona pitäisi olla siivoamassa koko ajan, että tarkenee olla. 😐

Kotona tehdään muitakin kotitöitä kuin imuroidaan. Minulla on puolen tunnin ulkoilun jälkeen hiki pinnassa pitkän aikaa.

Vierailija
150/150 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä yleislämpötila 20-21C tilasta riippuen. Makkarissa on 19,5C ja parissa huoneessa, joita ei käytetä 17C. Kodinhoitohuoneessa on 24C, samoin kylppärit ovat lämpimät. Keittiössä, jossa oleillaan paljon on 22,5C.