Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ettekö te palele sisällä?

Vierailija
25.01.2025 |

Mä palelen. Koko ajan. Meillä on tosi kylmä eikä pattereita saa kuumemmalle. Legginsit, villasukat ja 2 yöpaitaa päällekäin ja silti on ihan jäätävän kylmä.

Itkettää ihan. Pahinta talvessa ei ole lumi eikä pakkanen eikä pimeyskään vaan se, että sisälle ei saa lämpimämpää :(

Kommentit (150)

Vierailija
21/150 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palelen jos makaan vaan paikoillani hytisemässä. Pitää liikkua, ulkoilla ja puuhastella.

Vierailija
22/150 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltaisin pidämme valkeata, jolloin lämpötila nousee 18 asteeseen. Yllä on Jyskin erityisen paksu aamutakki. Jalassa lampaannahkaiset tossut.

Aamuisin on yleensä 15 astetta. On se vähän hyistä kyllä, mutta kun ei jatkuvasti halua pitää valkeata puuhellassa, niin se täytyy vain kestää. Itse lämpiää siitä kun alkaa puuhailla kaikenlaista, eikä lämpötilaa niin kovin edes ajattele.

Meillä ei edes ole keskuslämmitystä tässä vanhassa kämpässä. Vesi lämpiää sähköllä ellei puuhellalla aina olevassa isossa kattilassa.

Keittiössä minullakin aamulla 15 astetta ja muualla talossa 16-17 astetta. Aamulla keittiön puuhellaan tuli ja pian on 18 astetta. Muut tilat lämmitän vasta iltapäivällä maksimaalisti 18-20 asteeseen. Ei ole koskaan kylmä kun riittää tekemistä ja liikkumista koko ajan. Lämpötila 18-19 astetta on ideaali itselleni. Aamulla kylmä suihku tekee terää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/150 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palelen jos makaan vaan paikoillani hytisemässä. Pitää liikkua, ulkoilla ja puuhastella.

Kumppanin kanssa kun puuhastelee niin herähtää hiki pintaan.

Vierailija
24/150 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

22 sisällä mutta ilmanvaihto puhaltaa täysiä kylmää, eikä pysty muuttamaan sitä...hrrr .. inhottavia nää uudet talot

Joo kylmää samalla tavalla kuin pöytätuuletin 🤓

Vierailija
25/150 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltaisin pidämme valkeata, jolloin lämpötila nousee 18 asteeseen. Yllä on Jyskin erityisen paksu aamutakki. Jalassa lampaannahkaiset tossut.

Aamuisin on yleensä 15 astetta. On se vähän hyistä kyllä, mutta kun ei jatkuvasti halua pitää valkeata puuhellassa, niin se täytyy vain kestää. Itse lämpiää siitä kun alkaa puuhailla kaikenlaista, eikä lämpötilaa niin kovin edes ajattele.

Meillä ei edes ole keskuslämmitystä tässä vanhassa kämpässä. Vesi lämpiää sähköllä ellei puuhellalla aina olevassa isossa kattilassa.

Valkeata? Mitä se on?

Vierailija
26/150 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. 24 astetta ja patteri tlämpimät. Oon ilman sukkia :) Harmittaako :)

Vierailija
27/150 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

22 sisällä mutta ilmanvaihto puhaltaa täysiä kylmää, eikä pysty muuttamaan sitä...hrrr .. inhottavia nää uudet talot

On olemassa jokin säätö talviasentoon. Kysy.

Vierailija
28/150 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla huoneesta riippuen 12-18. Tarvittaessa käytän sähköpeittoa. Toki kämpän saisi lämpimämmäksikin (ilp ja pönttöuuneja), mutta tää on mulle hyvä. 

Vierailija
29/150 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

24-25 astetta sisällä on aivan liikaa, suositusten mukaan terveellinen lämpötila on 20-22 astetta, makuuhuoneessa 18-20. Itselleni sopiva on noin 21 astetta olohuoneessa. Jos laskee alle sen, takkaan tuli. Villasukat ja torkkupeitto tietysti. Nukkuessa tuplapeitto talviaikaan.

Vierailija
30/150 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt sitä, miksi sisällä pitäisi palella. Riittävästi lämpöä vaan. Jos haluan palella, menen ulos. En edes mene kylään sellaisille ystäville, joiden kotona joutuu palelemaan. Jos farkut, college-paita, sukat ja villasukat eivät riitä siihen, että ei palele, niin sitten sisällä on liian kylmä. 

Vierailija
31/150 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan. 24 astetta ja patteri tlämpimät. Oon ilman sukkia :) Harmittaako :)

Huh, olisi liian kuuma minulle. Mieluiten 19-20, niin on ihanan viileää. Käytän silloin vielä t-paitaa ja kuljen ilman sukkia kotona. Jos kyläilen paikassa, jossa on yli 21, on se liian lämmintä tuskaa.

Vierailija
32/150 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

24 lämmintä, ei palele.

Ihanaa, mulla vain 19 astetta ja palelen. 

Vierailija
33/150 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

23 astetta ja liian lämmin 

Vierailija
34/150 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On olemassa jokin säätö talviasentoon. Kysy.

Niin, mitäköhän se sellainen talviasetus mahtaa olla 🤓

Vierailija
35/150 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa enemmänkin rakennusvirheeltä? Meillä ei palele. Säädöt laitteissa oikein ja talo rakennettu oikein.

Vierailija
36/150 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva maksaa kallista vuokraa/vastiketta katosta pään päällä. Jos kotona paleltaa, aina voi hankkia pilkkihaalarin tai lähteä ulos liikkumaan. Lämmintä kotia ei suinkaan ole oikeus odottaa asumiskustannusten vastineeksi ketjun mielipiteiden perusteella. 

Vierailija
37/150 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko pukea enemmän tai ostaa irtopattereita.

Vierailija
38/150 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei harmita vaan säälitää. Aivan liian kuuma ja jos on liian lämmintä sisätiloissa, turtuu toimettomaksi. En oikein tajua, että joku tykkää talvella olla kotona t-paidassa ja shortseissa tai yöpuvussa ja kylpytakissa. Kylmä suihku aamulla ja kunnon vaatteet päälle sitten aamukahvia juomaan, olo on ruhtinaallinen eli sitä arkipäivän luksusta itselleni. 

Vierailija
39/150 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En palele, t-paita, sortsit ja paljain jaloin, sopivan lämmintä on.

Vierailija
40/150 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paleltaa eikä huoltomies tee p. askaakaan

kyllä se paskan tekee. vähintään kerran päivässä.