Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Irja Korhosen puoliso hallinnoi pariskunnan koko omaisuutta. Pauliina Pakarinen etsii elättäjämiestä ulkomailta.

Vierailija
22.01.2025 |

Kaksi suomalaista naista, Irja Korhonen ja Pauliina Pakarinen, haluavat olla kotivaimoja.

Korhonen ei käy töissä ja puoliso hallinnoi yhteisiä rahoja.

Pakarinen taas asuu Balilla ja unelmoi perinteisestä avioliitosta, jossa mies elättäisi hänet.

"Kuviossa ei ole mitään, mikä ahdistaisi Korhosta. Häntä ei yksinkertaisesti kiinnosta omistaa, kartuttaa varallisuuttaan." 

https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000010917449.html

Kommentit (128)

Vierailija
121/128 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua puistattaa ja järkyttää. Ei ole mahdollista, että pienikokoisen naisen kasvisruoat ja asumisen juoksevat kustannukset kustantaisi tonnin kuussa. Lopuilla rahoilla mies kerryttää omaa varallisuuttaan, ja Korhonen vielä luulee, että häntä jotenkin elätetään kuviossa. Mulle tulee valitettavasti mieleen jokin mielenterveyden häiriö, jokin ongelma, että ei haluta ottaa vastuuta itsestä. Jotenkin niin matala energia tehdä mitään, että mieluummin luovutaan kaikesta, jäljellä on kasvien hoito. Toivottavasti mies ei ole kusettaja. Mutta en kyllä koskaan, ikinä, voisi tällaiseen kuvioon lähteä.

Vierailija
122/128 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo mikään uusi ilmiö ole, vaikka media sitä markkinoi uutena. Ikivanha ilmiö ja ehkä jopa se historiassa tunnetuin, vaikka naiset tekivätkin työtä jo historiassa. Mutta se, että nainen on kotona ja mies tekee rahaa, on älyttömän vanhanaikaista eikä ole ikinä hävinnyt se ilmiö mihinkään pois. Miksi edes pitäisi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/128 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika riskialtista naisen kannalta, mutta meillä täällä vanhemmassa polvessa on ihan yleistä, että mies hoitaa raha-asiat ja nainen kodin. Meillä vaimo käy kyllä osa-aikaisesti pienipalkkaisessa sairaanhoitajan työssä, mutta minä hoidan käytännössä kaiken rahaliikeenteen ja perheen sijoitukset. Vaimolla toki on oma tili ja omaa rahaa, mutta en usko, että on harvinaista yli 50-vuotiaiden parisuhteissa.

Siis mitä 😂

No ei taatusti ole mitenkään tavallista. Olen 60v ja kyllä tutuillani kaikilla on omat työt ja sijoitukset ja tilit ja omat rahat

Mun suvuissa on paljon noita aina ollut, että toinen on kotona ja toinen töissä. Meidän suvuissa tuollainen on ihan normaalia. Omassakin perheessä se oli ihan normaalia. Mun äiti sai itse valita, käykö töissä vai ei. Kyllä hän kävi töissä, mutta piti määräaikaisia työsuhteita, piti taukoja ja vaihteli töitä sekä työpaikkoja. Kun oltiin lapsia, äiti oli kotona siihen asti, että nuorimmaisin meni kouluun. Nykyään omista sisaruksista yhden perheessä vaan toinen käy töissä ja toinen hoitaa kodin sekä lapset. 

Vierailija
124/128 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo mikään uusi ilmiö ole, vaikka media sitä markkinoi uutena. Ikivanha ilmiö ja ehkä jopa se historiassa tunnetuin, vaikka naiset tekivätkin työtä jo historiassa. Mutta se, että nainen on kotona ja mies tekee rahaa, on älyttömän vanhanaikaista eikä ole ikinä hävinnyt se ilmiö mihinkään pois. Miksi edes pitäisi? 

Kotiäitejä on Suomessa ollut, mutta aikaisemmin oli tapana olla avioliitossa. Useimmiten mies vielä toi tilin vaimon käteen, joka teki ruoka- ja vaateostokset ja kävi maksamassa laskut. Avioliiton myötä naisella oli edes jotain turvaa, jos mies kuoli tai jätti. Uutta on tällainen, että ollaan avoliitossa ja lahjoitetaan opintolainakin miehelle ja sitten pyydellään kolikoita, että voidaan käydä kahvilla.

Vierailija
125/128 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi ihminen olla sinisilmäinen, kun sanoo toisen elättävän vaikka oikeasti vaan nostaa hänelle velkaa. Ei taida realismi olla näiden vahva laji...

Sanoppa muuta...ei montaa aivosolua päässä pyöri.

Vierailija
126/128 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo tyttöset ovat kuin  ylä asteelle jääneitä bimboja. Ois ihkuu kun vois vaan nukkuu ja suunnitella asui ja meikkei, kun koulu on niiiin tylsää. Sais paljon isiltä viikkorahaa, niin lattella vois käydä kaverien kaa. 

Että kehtaavat ihan omalla nimellä, aikuiset naiset. 

Ja luulevat et pillu menee kaupaks ja saa sit köllötellä kotona. Saattaa nyt mennä, kunnes tuore pillu jostain ilmestyy ja sitte ovatki yhtäkkiä hämmentyneitä että mitäs on käynytkään. 

Vierailija
127/128 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallakaan ei ilmeisesti ole lapsia, mikä onkin hyvä, kun typistävät itsensä lapsen asemaan. Jotain mielenterveysongelmaahan tuossa on taustalla, kun ei kyetä huolehtimaan edes itsestään. Oikeuden määräämä holhooja pitäisi olla, eikä miestä viemässä rahoja ja hankkimassa velkahelvettiä.

Korhosella valitettavasti on. 

Vierailija
128/128 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä