HS: Irja Korhosen puoliso hallinnoi pariskunnan koko omaisuutta. Pauliina Pakarinen etsii elättäjämiestä ulkomailta.
Kaksi suomalaista naista, Irja Korhonen ja Pauliina Pakarinen, haluavat olla kotivaimoja.
Korhonen ei käy töissä ja puoliso hallinnoi yhteisiä rahoja.
Pakarinen taas asuu Balilla ja unelmoi perinteisestä avioliitosta, jossa mies elättäisi hänet.
"Kuviossa ei ole mitään, mikä ahdistaisi Korhosta. Häntä ei yksinkertaisesti kiinnosta omistaa, kartuttaa varallisuuttaan."
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika riskialtista naisen kannalta, mutta meillä täällä vanhemmassa polvessa on ihan yleistä, että mies hoitaa raha-asiat ja nainen kodin. Meillä vaimo käy kyllä osa-aikaisesti pienipalkkaisessa sairaanhoitajan työssä, mutta minä hoidan käytännössä kaiken rahaliikeenteen ja perheen sijoitukset. Vaimolla toki on oma tili ja omaa rahaa, mutta en usko, että on harvinaista yli 50-vuotiaiden parisuhteissa.
On harvinaista. Itse olen 60+ enkä tunne yhtään pariskuntaa, jolla mies hoitaisi molempien raha-asiat. Päin vastoin, yleensä nainen vastaa niistä enemmän. Näin oli jo vanhemmillani, jotka olisivat satavuotiaita, jos vielä eläisivät.
En alapeukuta, koska puhut varmaan totta. Minä elän perinteisessä suhteessa. Mies maksaa laskut. Minulla on rinnakkaiskortti hänen käyttötililleen ja voin ostaa käytännössä mitä haluan. En ole materialisti, joten en hummaile shoppaillessa. Sitä varten olisi luottokortti :D
Toki minä osaisin toimia, jos yksin jäisin. Onhan minulla omakin tili. Siihen vaan ei kosketa vaan rahaliikenne toimii vain tilini suuntaan, ei poispäin. Olen myös hoitanut äitini raha-asiat. Eihän siinä mitään vaikeaa ole, ja netti on tietoa väärällään.
Meillä perinteisesti elävillä on yleensä lämpimät välit perheeseen. Apua löytyy aina.
Särähti kyllä korvaan tuo opintolainan ohjaaminen miehelle. Tai, hetkinen, hän saa rahan poikimaan ja antaa toki tuotot tyhjäpäiselle lapsivaimolleen kahvirahaksi. Saattaa jopa pullaan riittää ja niihin shibaru-tarvikkeisiin.
Särähti kyllä korvaan tuo opintolainan ohjaaminen miehelle. Tai, hetkinen, hän saa rahan poikimaan ja antaa toki tuotot tyhjäpäiselle lapsivaimolleen kahvirahaksi. Saattaa jopa pullaan riittää ja niihin shibaru-tarvikkeisiin.
Toivottavasti iskä ja äiskä hakevat tyttärensä edunvalvontaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika riskialtista naisen kannalta, mutta meillä täällä vanhemmassa polvessa on ihan yleistä, että mies hoitaa raha-asiat ja nainen kodin. Meillä vaimo käy kyllä osa-aikaisesti pienipalkkaisessa sairaanhoitajan työssä, mutta minä hoidan käytännössä kaiken rahaliikeenteen ja perheen sijoitukset. Vaimolla toki on oma tili ja omaa rahaa, mutta en usko, että on harvinaista yli 50-vuotiaiden parisuhteissa.
On harvinaista. Itse olen 60+ enkä tunne yhtään pariskuntaa, jolla mies hoitaisi molempien raha-asiat. Päin vastoin, yleensä nainen vastaa niistä enemmän. Näin oli jo vanhemmillani, jotka olisivat satavuotiaita, jos vielä eläisivät.
En alapeukuta, koska puhut varmaan totta. Minä elän perinteisessä suhteessa. Mies maksaa laskut. Minulla on rinnakkaiskortti hänen käyttötililleen ja voin
Mjaa.
Itselleni suomalainen avokki yritti tehdä källin; hän osti auton ja ilmoitti, ettei voi osallistua vuokriin ennen kuin autolaina on maksettu.
Perinteiseen suhteeseen kuuluu yhteinen pitkän aikavälin tavoite, vastuut ynnä muut.
Nykyaikaa sävyttävät kaiken maailman rakkaushuijari-Jimit ja muut jecccumeisterit.
Pankkitunnuksista luopuminen ja asiasta ilmoittaminen julkisesti lehdessä on muuten vähän tyhmä veto. Nythän jopa pankki voi pestä kätensä vastuusta, jos tradwifen pankkitunnuksilla shoppaillaan yhtäaikaisesti joka mantereella. Mitäs läskit jne 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen kotivaimo, eikös suomenkielessä oli tälle jo olemassa oleva termi kotirouva?
Toimittajilla on suomenkieli hukassa. Toinen on häämekko. Lol.
Housewife ja wedding dress. Suoraan englannista käännetty. Ehkä joku valmis artikkelinpohja taustalla, sopivat nimet vaan löydetty juttuun :)
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti iskä ja äiskä hakevat tyttärensä edunvalvontaan.
Näille Irja-Pauliina Kultamekkosilla taitaa olla omat kiviset polut kuljettavanaan. Kyllä aina jostain joku """"ritari"""" löytyy, mutta millä hinnalla...
Sen verran mitä heistä saa tämän jutun perusteella tietää niin ennustan seuraavaa: saavat lapsen tai kaksi ja korttitalo kaatuu kun pää leviää kotona, lapset viedään kiireenvilkkaa päiväkotiin ja haihattelu-unelmat kodintekijän roolista murenevat.
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen, apua, Korhonen ei ole avioliitossa ja ohjaa opintolainansa miehelle, joka maksaa omistamaansa taloa! Kysymys kuuluu, että miksi? Kummanko ajatus tuo on?
Tulee ensimmäisenä mieleen, että hän on löytänyt lokkimiehen, joka on onnistunut kaasuvalottamaan tilanteen mustavalkoiseksi. Se nainenhan on ottanut lainaa ja lahjoittanut rahat miehelle, mutta luulee miehen elättävän häntä. Kauheaa siinä vaiheessa, kun laina pitää aikanaan maksaa takaisin, siis sen naisen pitää itse maksaa se korkoineen pankille! Miten hän on.ajatellut sen maksaa? Ymmärtääkö hän, että se pitää maksaa takaisin? Jonkun läheisen pitäisi puuttua tuohon, voiko tehdä huoli-ilmoituksen tuollaisista tapauksista ja hakea läheiselle edunvalvojaa?
Toivottavasti he ja ainakin se opintolainan ottaja googlaavat itseään ja lukevat tämän ketjun. Se saattaa havahduttaa, ainakin toivottavasti. Vaarallisimmat huijarit osaavat puhua toisen.ihan pyörryksiin, joten tarvitaan ehkä ulkopuolisen näkökulma, jotta näkee oman tilanteensa selvemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin huolissani siitä, kuinka paljon henkilökohtaista lainaa Korhosen mies tekee Korhoselle opintolainaa nostamalla. Kyllähän ihmisellä nyt pitää olla joku käsitys siitä, paljonko rahaa eläminen vie ja kuinka paljon sitä omaa elämää on lainarahalla rahoitettu.
Ei kait toisen nimiin voi hakea lainaa ainakaan pankista? Ottaako tuo mies pikavippejä vaimonsa nimissä. Luulis tuon olevan laitonta.
Edunvalvontaan tällainen nainen pitää laittaa. Eikö tuo ole rikos hakea toisen nimissä lainoja? Kai nyt joku viranomainen kiinnostuu tästä jutusta.
Vierailija kirjoitti:
Sen verran mitä heistä saa tämän jutun perusteella tietää niin ennustan seuraavaa: saavat lapsen tai kaksi ja korttitalo kaatuu kun pää leviää kotona, lapset viedään kiireenvilkkaa päiväkotiin ja haihattelu-unelmat kodintekijän roolista murenevat.
Mistä vetoa, että TalousNero mies ehdottaa, ettei isyyttä vahvisteta, koska silloin elarit saadaan valtiolta ja pariskunta "tienaa" sillä (kunnes homeentekijän velanottokyky loppuu ja mies katoaa kuin pieru Saharaan, jättäen jälkeensä vain tonnien velat ja hyvin hämmentyneen yh-äidin)...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin huolissani siitä, kuinka paljon henkilökohtaista lainaa Korhosen mies tekee Korhoselle opintolainaa nostamalla. Kyllähän ihmisellä nyt pitää olla joku käsitys siitä, paljonko rahaa eläminen vie ja kuinka paljon sitä omaa elämää on lainarahalla rahoitettu.
Ei kait toisen nimiin voi hakea lainaa ainakaan pankista? Ottaako tuo mies pikavippejä vaimonsa nimissä. Luulis tuon olevan laitonta.
Edunvalvontaan tällainen nainen pitää laittaa. Eikö tuo ole rikos hakea toisen nimissä lainoja? Kai nyt joku viranomainen kiinnostuu tästä jutusta.
Ja jo neuvolassa pitäisi opettaa, että jos lapsi ei vaikuta ruudinkeksijältä, hänelle pitää antaa 18-vuotissyntymäpäivälahjaksi luottokielto.
Monelta harmilta välttyy, jos ei voi tuhlata muuta kuin omistamansa rahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen kotivaimo, eikös suomenkielessä oli tälle jo olemassa oleva termi kotirouva?
Todella heikko sanavarasto toimittajalla. Miten ylipäätään on mahdollista päästä hesariin toimittajaksi, jos ei edes tuollaista perussanaa tiedä? Juttuaiheetkin poimitaan somesta. Tuskin ovat kirjaa avanneet elämänsä aikana.
Kotirouvasta otsikoiminen ei herätä mielenkiintoa. Täällä on totuttu että kotirouvillakin voi olla asiat hyvin. Tämä amerikkalainen on muuta.
Eipä voi muuta sanoa kuin tämän: huntalomman eväät ne ensin syvään.
Opintolaina on mukavampi sana kuin opintoVELKA.
Lainaa saa ja rahaa on. Vielä kepeämpi käsite on pikavippi. Eikun kannat kattoon!
Velka kasvaa korkoa ja se pitää maksaa takaisin! Ajattelun ulkoistanut, mukavuuden haluinen aikuinen pikkutyttö on kohta kaulaansa myöten veloissa.
Pari vuotta kun vielä opiskelee, niin ehkä velan merkitys kirkastuu. Voi järkyttyä, kun avokki näyttää velkasaldon. Tai ehkä tyttönen ei ymmärrä numeroita ollenkaan, liian monimutkaista.
Vierailija kirjoitti:
Siis mies ottaa opintolainaa naisen nimiin. Eron tullessa naiselle jää velat. Sittenkö muutetaan vanhempien luokse asumaan, vaiko maksajamies muuttuu anonyymiksi maksajaksi, eli veronmaksajat elättävät jatkossa?
Katselin yhden tällaisen jenkki-tradwifen instagramia, ja hänen ratkaisunsa puolison kuollessa oli nimenomaan muuttaa takaisin isänsä taloon ja antaa lapsuudenperheen huolehtia hänestä. Toki henkivakuutus oli myös turvana, mutta ideana ilmeisesti kuitenkin oli, että joku miespuolinen sukulainen pitää loppupeleissä huolta. Tämä hesarin naisen asetelma kuulostaa kyllä, jos mahdollista, vielä hullummalta, jos todella ottaa opintolainaa omiin nimiinsä miestä varten.
Mihin nainen tarvitsee opintolainaa jos ovat sopineet että mies elättää molemmat? Ja miksi tuossa tilanteessa ei olla naimisissa?
Nosta tätä ketjua ihan vain siksi, että nuorten tyttöjen on hyvä lukea koko ketju. Se on täynnä vanhempien naisten viisaita varoituksen sanoja.
Vierailija kirjoitti:
Eipä voi muuta sanoa kuin tämän: huntalomman eväät ne ensin syvään.
??????Niin että mitä että?
Jep. Noin on järkevääkin: miehille on yleisempää hupuloida rahansa. Naiset ovat tarkempia.
Järjestely on erityisen oudoksuttava, jos mies tekee paljon töitä ja hänellä on mukamas silti viitseliäisyyttä olla parempi kodinhoitaja kuin toimeton kumppaninsa. Ja budjetoida jopa kumppaninsa rahankäyttöä kahvirahan tarkkuudella? Huh huh...
Veikkaan, että naisparkoja viilataan linssiin, eivätkä he kehtaa lopulta ilmoittaa huijatuksi tulemisestaan, koska ovat "julkistaneet onneaan" peräti lehtien sivuilla...