Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Irja Korhosen puoliso hallinnoi pariskunnan koko omaisuutta. Pauliina Pakarinen etsii elättäjämiestä ulkomailta.

Vierailija
22.01.2025 |

Kaksi suomalaista naista, Irja Korhonen ja Pauliina Pakarinen, haluavat olla kotivaimoja.

Korhonen ei käy töissä ja puoliso hallinnoi yhteisiä rahoja.

Pakarinen taas asuu Balilla ja unelmoi perinteisestä avioliitosta, jossa mies elättäisi hänet.

"Kuviossa ei ole mitään, mikä ahdistaisi Korhosta. Häntä ei yksinkertaisesti kiinnosta omistaa, kartuttaa varallisuuttaan." 

https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000010917449.html

Kommentit (128)

Vierailija
1/128 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole kasvaneet aikuisiksi eivätkä tiedä   kuinka vaikea on löytää hyvä mies elättäjäksi .

Olen ylpeä siitä että olen kasvattanut tyttäreni itsenäisiksi naisiksi enkä miesten orjiksi. Ovat hekin saaneet hetkensä kuuluisuutta   , eivät kuitenkaan hömppämediassa.

Vierailija
2/128 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin huolissani siitä, kuinka paljon henkilökohtaista lainaa Korhosen mies tekee Korhoselle opintolainaa nostamalla. Kyllähän ihmisellä nyt pitää olla joku käsitys siitä, paljonko rahaa eläminen vie ja kuinka paljon sitä omaa elämää on lainarahalla rahoitettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/128 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostautuu isosti, jos mies vaihtaa nuorempaan, jättää tai vaan pettää eikä ole sitä omaa omaisuutta tai työtä. Puhumattakaan siitä, että saattaisi alkaa väkivaltaiseksi. 

Vierailija
4/128 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän joku mies ihan mielellään hyödyntää heitä vähän aikaa, mutta lopputulos on karu. Lentävät pihalle, kun ulkonäkö alkaa rapistua. 

Vierailija
5/128 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herran siunausta heille, löytävät varmast kunnolliset ja naiseutta arvostavat aviomiehet.

Vierailija
6/128 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mies ottaa opintolainaa naisen nimiin. Eron tullessa naiselle jää velat. Sittenkö muutetaan vanhempien luokse asumaan, vaiko maksajamies muuttuu anonyymiksi maksajaksi, eli veronmaksajat elättävät jatkossa?

Vierailija
7/128 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ymmärretä ollenkaan rahan päälle, joten ratkaisuna on avata jollekulle toiselle valtuudet hallinnoida varoja ja velkoja?

Voi hyvänen aika. Heillä mahtaa olla vaikutusvaltaiset iskät. Itseltäni keskiluokkainen ex yritti kusettaa rahat pois. Onneksi ymmärsin mitä oli tapahtumassa ja tuli ero :D

Vierailija
8/128 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kammottavaa, jos mies ottaisi sun nimissä opintolainaa maksimin, törsäisi sen tai siirtäisi omille tileilleen yms. ja katoaisi kuin pieru Saharaan. 

Vierailija
9/128 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korhonen kuvailee puolisoaan ahkeraksi työntekijäksi. Mies on pariskunnasta se, joka tekee rahaa, omistaa ja sijoittaa. Korhonen ei edes tiedä, millainen tämän palkkakuitti on tai paljonko tilillä lojuu säästöjä. Hänen opintotukensa ja -lainansa pysyttelevät nekin miehen hallussa, sillä niitä käytetään yhteisiin kuluihin. Jos Korhonen haluaa kahville tai uuden puseron, hän pyytää käteistä. Joskus kotia sisustavan Korhosen mielessä siintää isompi ostos, kuten ruokapöytä. Sen hankintaa pähkäillään yhdessä.

En itse pystyisi, en mitenkään pystyisi. Itse tienaamalla sen oman rahan voi käyttää ihan miten haluaa, kunhan vain yhteisistä kuluista huolehtii osuutensa. Minä kokisin, että noin olen kotiin sidottu, sekä taloudellisesti että henkisesti. Tuohon jos vielä pari lasta hankkii niin on täysin puolison vallassa. Siitä on vaikea lähteä, kun ei ole rahaa, eikä mitään ajatusta tai osaamista siitä, mitä eläminen maksaa. Tai jos puoliso lähtee, tai vaikka yllättäen kuolee, niin sama homma. 

Vierailija
10/128 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen kotivaimo, eikös suomenkielessä oli tälle jo olemassa oleva termi kotirouva?

Vierailija
11/128 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Artikkelin naiset eivät ymmärrä millaisessa vaarassa ovat ilman omaa varallisuutta ja rahaa.

Vierailija
12/128 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen kotivaimo, eikös suomenkielessä oli tälle jo olemassa oleva termi kotirouva?

Toimittajilla on suomenkieli hukassa. Toinen on häämekko. Lol. 

Vierailija
13/128 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista toinen larppaa Balilla oman elämänsä Julia Robertsia eli on aika kaukana tästä kotirouva-statuksesta

Vierailija
14/128 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tuo pauliina entinen bikinifitness-kisaaja, joka piti blogia aiheesta?

Vierailija
15/128 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista oudoin juttu tossa oli toi opintolaina, siis miksi tarvitset opintolainaa jos mies mukamas elättää? Ja varsinkin jos se menee miehelle. Siis mieshän maksaa sillä omia lainojaan ja sijotuksiaan. Siis tuo tilannehan on hyvä vain sille miehelle. Ja nainen vielä silmät pyöreänä sanoo, että ei halua omistaa mitään. 

No mutta mitä jos ero tulee? Niin naisen nimissä ne lainat on, hän ne lopulta itse joutuu maksamaan. Voivoivoivoi

Vierailija
16/128 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivoi. Ei olisi näillä ensimmäinen mies, joka jossain vaiheessa löytää nuoremman ja kauniimman. Siinä voi sitten nämä kotirouvat ihmetellä, että miten se raha riittää seuraaviin tukiin asti. Aika hölmöä luovuttaa elämänsä noin sinisilmäisesti toisen käsiin.

Vierailija
17/128 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo sopii heille, niin mikäs siinä sitten. Ei voi arvostella muiden tyyliä elää tai parisuhdetta. 

Itselleni tuollainen elämäntyyli ei sopisi ollenkaan. En koskaan pystyisi luottamaan kehenkään niin, että heittäytyisin täysin toisen armoille. Toisekseen elämässä voi tapahtua ihan mitä vaan, jolloin on oltava jonkinlainen varasuunnitelma. Tuossa on vaarana pudota todella korkealta ja kovaa. 

Vierailija
18/128 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olisin huolissani siitä, kuinka paljon henkilökohtaista lainaa Korhosen mies tekee Korhoselle opintolainaa nostamalla. Kyllähän ihmisellä nyt pitää olla joku käsitys siitä, paljonko rahaa eläminen vie ja kuinka paljon sitä omaa elämää on lainarahalla rahoitettu.

Ei kait toisen nimiin voi hakea lainaa ainakaan pankista? Ottaako tuo mies pikavippejä vaimonsa nimissä. Luulis tuon olevan laitonta.

Vierailija
19/128 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuus tulee vastaan viimeistään sitten kun mies jättää jonkun typykän takia ja naisella on vain tuulentuivertama perze.

Vierailija
20/128 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellisuus tulee vastaan viimeistään sitten kun mies jättää jonkun typykän takia ja naisella on vain tuulentuivertama perze.

No on sitä perzettä muukin tuivertanut kuin tuuli. Tuskin mies pyyteettä rahoittaa perzeen kotona loisimista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan