Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Irja Korhosen puoliso hallinnoi pariskunnan koko omaisuutta. Pauliina Pakarinen etsii elättäjämiestä ulkomailta.

Vierailija
22.01.2025 |

Kaksi suomalaista naista, Irja Korhonen ja Pauliina Pakarinen, haluavat olla kotivaimoja.

Korhonen ei käy töissä ja puoliso hallinnoi yhteisiä rahoja.

Pakarinen taas asuu Balilla ja unelmoi perinteisestä avioliitosta, jossa mies elättäisi hänet.

"Kuviossa ei ole mitään, mikä ahdistaisi Korhosta. Häntä ei yksinkertaisesti kiinnosta omistaa, kartuttaa varallisuuttaan." 

https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000010917449.html

Kommentit (128)

Vierailija
21/128 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan perusasia jokaiselle AIKUISELLE, omat rahat pitää olla, oli mies tai nainen. Tyhmät kakarat!!

Vierailija
22/128 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista oudoin juttu tossa oli toi opintolaina, siis miksi tarvitset opintolainaa jos mies mukamas elättää? Ja varsinkin jos se menee miehelle. Siis mieshän maksaa sillä omia lainojaan ja sijotuksiaan. Siis tuo tilannehan on hyvä vain sille miehelle. Ja nainen vielä silmät pyöreänä sanoo, että ei halua omistaa mitään. 

No mutta mitä jos ero tulee? Niin naisen nimissä ne lainat on, hän ne lopulta itse joutuu maksamaan. Voivoivoivoi

Ei minkään rahalaitoksen tulisi myöntää lainaa aviomiehelle vaimonsa nimissä. Mihin tosiaan tuossa parisuhteessa edes tarvitaan lainaa eikös miehen pitänyt olla hyvätuloinen? Onko vaimo opiskelija? Silloin opintolaina tulee käyttää opintoihin eikä sijoituksiin ja leveään elämään. Onkohan mies kuitenkin tyhjätasku?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/128 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ainoa tavoite elämässä on se, että saa "nukkua pitkään" joka aamu (vissiin ei ole mitään tietoa, myöskään siitä, millaista on elämä lapsiperheessä...), niin on tuolle ihan termikin olemassa: LAISKUUS!

Vierailija
24/128 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut osaa. Se, että sinä olet nuorempaan vaihdettu ja tyhjän päälle katkerana jäänyt, ei tarkoita että kaikki olisivat. 

Vierailija
25/128 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista oudoin juttu tossa oli toi opintolaina, siis miksi tarvitset opintolainaa jos mies mukamas elättää? Ja varsinkin jos se menee miehelle. Siis mieshän maksaa sillä omia lainojaan ja sijotuksiaan. Siis tuo tilannehan on hyvä vain sille miehelle. Ja nainen vielä silmät pyöreänä sanoo, että ei halua omistaa mitään. 

No mutta mitä jos ero tulee? Niin naisen nimissä ne lainat on, hän ne lopulta itse joutuu maksamaan. Voivoivoivoi

Tämä onkin  suomiversio alkuperäisestä. Suomiversiossa nainen maksaa puolet kaikista menoista ja vastaa kotitöistä ja lastenhoidosta yksin. Alkuperäinen ideahan oli toisenlainen.

Vierailija
26/128 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallakaan ei ilmeisesti ole lapsia, mikä onkin hyvä, kun typistävät itsensä lapsen asemaan. Jotain mielenterveysongelmaahan tuossa on taustalla, kun ei kyetä huolehtimaan edes itsestään. Oikeuden määräämä holhooja pitäisi olla, eikä miestä viemässä rahoja ja hankkimassa velkahelvettiä.

Vierailija
27/128 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääse lukemaan juttua. Itse elän mukavaa kotirouvan elämää. Mies on säästänyt minulle eläkettä ja minulla on tuottavia sijoituksia. Ammattejakin minulla on kolme.

Tämä järjestely sopii meille. Tiedän jo, että kohta minulle huudellaan, että se mies vaihtaa sinut nuorempaan. Toivottavasti ei, mutta taloudellisesta näkökulmasta minulla ei olisi hätäpäivää vaan mukava elämä jatkuisi vain ilman miestä. Toki tietyt matkat jäisi elämästä vähemmälle, mutta mikään varsinainen elintason romahdus ei olisi edessä. Sen verran on rahaa karttunut minunkin tililleni.

Kotirouva 45v.

Vierailija
28/128 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pääse lukemaan juttua. Itse elän mukavaa kotirouvan elämää. Mies on säästänyt minulle eläkettä ja minulla on tuottavia sijoituksia. Ammattejakin minulla on kolme.

Tämä järjestely sopii meille. Tiedän jo, että kohta minulle huudellaan, että se mies vaihtaa sinut nuorempaan. Toivottavasti ei, mutta taloudellisesta näkökulmasta minulla ei olisi hätäpäivää vaan mukava elämä jatkuisi vain ilman miestä. Toki tietyt matkat jäisi elämästä vähemmälle, mutta mikään varsinainen elintason romahdus ei olisi edessä. Sen verran on rahaa karttunut minunkin tililleni.

Kotirouva 45v.

Mitä sisältöä sun elämässä on . Ihan mielenkiinnosta kysyn, miten saat aikasi kulumaan? 

Vierailija
29/128 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotirouva 45v.

Yhteiskunnan loinen olet silti, kun mitään et sille anna takaisin. Koulutus on ilmeisesti kustannettu kolmeenkin ammattiin ihan verorahoilla vai ulkomaillako olet opiskellut yksityisessä opinahjossa? Peruskoulu ja ehkä lukio on ainakin käyty, neuvolat ja rokotukset ja hammashoito saatu. Joten laiskottele vain, mutta älä nyt ihmeessä odota, että saat arvostusta ja ihailua osaksesi. 

Vierailija
30/128 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ymmärrän ja tavallaan en. Mä jo teininä odotin kovasti, että pääsen työelämään. Ja tykkään olla töissä omalla alallani. Tykkään myös siitä että mulla on osaamista ja mahdollisuudet rakentaa omaa talouttani ja sitä kautta turvaa. Tykkään siitä, että mulla on puoliso joka kannustaa siihen, vaikka hän maksaakin lähes kaikki laskut. 

Vierailija
31/128 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotirouva 45v.

Yhteiskunnan loinen olet silti, kun mitään et sille anna takaisin. Koulutus on ilmeisesti kustannettu kolmeenkin ammattiin ihan verorahoilla vai ulkomaillako olet opiskellut yksityisessä opinahjossa? Peruskoulu ja ehkä lukio on ainakin käyty, neuvolat ja rokotukset ja hammashoito sa

Hei, tämä ketju on tradewife ihailijoille.siinä ilmiössä ei ole loisia,tuo on juuri kuin tradewife us oppikirjasta.  Minullakin tuttavia jotka olleet sellaisen 20 000 e kk tienaavan puolisoina monta kymmentä vuotta ja eläkkeet ja muu turva on hoidettu. Annatteja löytyy myös muttei tarvitse tehdä töitä. Lastenhoitaja ja siivooja käy. Ja tämä oli näin jo 20v sitten ihan Euroopassa ja Suomessa.

Vaimon tehtävä: huolehtia lasten kouluun liittyvät asiat ja että arki rullaa. Ja kuunnella miehen huolia ja järjestää juhlia ja illanviettoja.

Vierailija
32/128 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on nostettu kädet täysin pystyyn raha-asioiden kanssa, niin eiköhän verkkopankkitunnarit ole puolison käytössä ja sitä kautta opintolaina-asiat ns hoidossa. Sitä vain ihmettelen, että eikö naisella ole esimerkiksi korttia, jolla käyttää yhteisiä rahoja, koska sanoi pyytävänsä mieheltä käteistä, jos haluaa käydä kahvilla tai ostaa vaatteita. Sinänsä onhan tuo helppoa elämää opiskella ja  hoitaa viherkasveja kotona eikä ottaa minkäänlaista vastuuta tai huolta mistään. 

Vierailija
33/128 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korhonen kuvailee puolisoaan ahkeraksi työntekijäksi. Mies on pariskunnasta se, joka tekee rahaa, omistaa ja sijoittaa. Korhonen ei edes tiedä, millainen tämän palkkakuitti on tai paljonko tilillä lojuu säästöjä. Hänen opintotukensa ja -lainansa pysyttelevät nekin miehen hallussa, sillä niitä käytetään yhteisiin kuluihin. Jos Korhonen haluaa kahville tai uuden puseron, hän pyytää käteistä. Joskus kotia sisustavan Korhosen mielessä siintää isompi ostos, kuten ruokapöytä. Sen hankintaa pähkäillään yhdessä.

En itse pystyisi, en mitenkään pystyisi. Itse tienaamalla sen oman rahan voi käyttää ihan miten haluaa, kunhan vain yhteisistä kuluista huolehtii osuutensa. Minä kokisin, että noin olen kotiin sidottu, sekä taloudellisesti että henkisesti. Tuohon jos vielä pari lasta hankkii niin on täysin puolison vallassa. Siitä on vaikea lähteä, kun ei ole rahaa, eikä mitään ajatusta tai osaamista siitä, mitä eläminen maksaa.

Mutta noinhan moni nainen elää - sillä erotuksella, että omat osa-aikatyöstä tienatut rahat on omia ja miestä vaaditaan tekemään kotityöt, koska tasa-arvo.

En minäkään tiedä, mitä mieheni tienaa ja yhdessä on oltu yli 25 vuotta. Ei se minua kiinnosta, koska on omat tulot ja omat sijoitukset ja elämä eletty siihen malliin, että jos puoliso kuolee tai lähtee, ei elintasolleni tapahdu yhtään mitään. Yhteisiä kuluja on mahdollisimman vähän.

Vierailija
34/128 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka sairas pitää olla, että tuollaiseen suostuu? Naiselle surkea diili, mitään ei jää käteen. Tuon ikäisen naisen pitäisi osata jo ajatella pidemmälle. Mies löytää nuoremman ja tiukemman ja sen jälkeen on nainen tyhjällä CV:llä ja miehen velat niskassa ruokajonossa pentukatraansa kanssa. 

Vierailija
35/128 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika riskialtista naisen kannalta, mutta meillä täällä vanhemmassa polvessa on ihan yleistä, että mies hoitaa raha-asiat ja nainen kodin. Meillä vaimo käy kyllä osa-aikaisesti pienipalkkaisessa sairaanhoitajan työssä, mutta minä hoidan käytännössä kaiken rahaliikeenteen ja perheen sijoitukset. Vaimolla toki on oma tili ja omaa rahaa, mutta en usko, että on harvinaista yli 50-vuotiaiden parisuhteissa.

Vierailija
36/128 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidetaan likkaa viedä ku litran mittaa... Toivottavasti ei osoittaudu huijariksi koko mies, ei oo eka joka lupailee ummet ja lammet ja lopuksi kaikki jää naisen maksettavaksi.

Vierailija
37/128 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Korhonen haluaa kahville tai uuden puseron, hän pyytää käteistä.

Tosiaanko mies käy nostamassa automaatilla hiluja (ja säilöö niitä jossain jemmassa sitä varten, että vaimo pääsee kahville?

Vierailija
38/128 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaan opiskelee tuokin nainen ja vie sellaisen ihmisen paikan, joka oikeasti haluaisi työllistyä alalle. 

Vierailija
39/128 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotirouva 45v.

Minä olen elänyt samanlaista elämää ja mielestäni se oli vain tavattoman tylsää. Puolisoni tienaa todella hyvin ja on varakas, mutta meinasin tulla hulluksi kotona, haluan oman elämän ja työt. Nyt olen ihan perus töissä ihan omasta halustani ja olen paljon paljon onnellisempi! 

Vierailija
40/128 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olisin voinut nuorena olla juuri noin naiivi. Onneksi olen aina ollut pakotettu töihin taloussyistä, ei ole kotoa tullut apuja.

Ja toinen onni että ei ole tullut sellaista miestä vastaan, joka olisi tuohon ansaan houkutellut.

Kun miettii, mitä kaikkea p.askaa olen kokenut rakastamieni miesten taholta - jotka myös väittivät rakastavansa - useiden aikuiselon vuosikymmenieni mittakaavassa, kyllä kylmää ajatus, etten olisi voinut erota.

Olisin tullut varmasti hulluksi, jos en olisi voinut turvautua omaan työhöni ja omaan palkkaani. Olisi pitänyt jäädä hakattavaksi ja petettäväksi. 

Ei kiitos. Parisuhde on hyvä asia silloin kun molemmat rakastavat ja palvelevat toinen toistaan.

Mutta yleensä paljastuu ajan kulumisen myötä, että toinen olikin jos ei heti alkuun niin ainakin myöhemmin ihan muista syistä siinä.

Suosittelen kaikille teille nuoremmille naisille omaa koulutusta ja omaa työtä sekä omaa kotia. Miestä voi tavata, sen kanssa ei tarvitse asua.

Ja lapsia vain silloin, kun olet niistä tarvittaessa valmis milloin tahansa ihan yksin vastaamaan.

Miehen lupausten varaan ei voi lähteä elämäänsä rakentamaan.

Terveisin paljon nähnyt ja kokenut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi