Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako/kulkeeko teillä viikko-viikko lapset toiseen kotiinsa omilla avaimilla ilmoittamatta myös silloin, kun on se toisen kodin viikko

Vierailija
22.01.2025 |

Seurustelen viikko-viikko -isän kanssa ja meinasin saada sydänkohtauksen kun lapsi tulikin vastaan suihkusta tullessani. Pitää vissiin varautua jatkossa tähän ja sim laittaa vessan ovi kiinni ja lukkkoon, vaikka oletankin olevani yksin. Sänkyhommatkin varmaan hoidettava vain makkarissa yöllä ja ovi lukossa peiton alla.

Kommentit (771)

Vierailija
601/771 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs kun minulla on lapsia neljän eri ukon alta millons minulla on sitä omaa aikaa vaikka seksiin poikakaverin kanssa keskellä päivää sohvalla!? Niimpä niin.

Vierailija
602/771 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika surullista. Lapset eivät ilmeisesti joillekin koskaan ilmesty vain sen takia, että haluavat toisen vanhemman viikolla käydä moikkaamassa ja juttelemassa myös toisen vanhemman kanssa. Käyvät vain rellestämässä kaveriporukan kanssa, valehtelevat menoistaan, hajottavat paikkoja kätyillään.

Ja toisaalta jotkut ei lapsia haluakaan toisen vanhemman viikolla moikkaamaan kun tahtovat piste kiihkeää seksiä sohvalla piste.

Alan olla Sinkkosen linjoilla, vaikka aluksi pidin ihan höpönä.

Meillä valitettavasti yhden lapsen kanssa tuo ylin nimenomaan on ongelmana. Hakeutuu vaikka sitten valheen avuin sinne, missä aikuisia ei ole kotona. Kerrankin lähdin viikonloppureissuun ja lukitsin häneltä ovet. Tiesi tämän etukäteen ja oli jättänyt ylemmässä kerroksessa olevan huoneensa ikkunan auki ja kiivennyt sitä kautta si

Olen täysi-ikäinen, minusta ei voi tehdä lasua. Ko. lapsi on jo lastensuojelun piirissä omien törttöilyjensä vuoksi. Kotiolot molemmissa kodeissa on todettu hyviksi, mutta lapsella on sairaus, joka on etenkin teini-iässä tehnyt käytöksestään hankalaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/771 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ylipäätään hassu ajatus, että äidin (äideistähän tässä puhutaan, eikä isistä, eikö?) pitäisi olla aina saatavilla. Kyllä minun ystäväni, joka on ydinperheäiti, saa joskus olla kotona ihan omalla ajallaan siten, että perheen isä lähtee lasten kanssa jonnekin. Isä tietää, että äiti voi vaikka silloin kutsua kaverit kylään ja olla vaikka humalassa, tai muuten vain haluaa olla rauhassa. Näin ollen sekä isä tai lapsi kyllä ilmoittaa äidille, jos ovatkin yllättäen tulossa kotiin (vaikka vain hakemaan jotain tavaraa). Jopa MLL:n sivuilla lukee, että vanhemman oma aikakin on tärkeää.

Jostain syystä tässäkin ketjussa on monta, joiden mukaan eronneiden vanhempien tulisi kuitenkin olla jatkuvassa valmiudessa ottamaan lapset vastaan milloin vain. Eihän se noin ole monissa ydinperheissäkään, ettei ilmoiteta, jos poiketaan siitä, mitä on sovittu. Esim. sovittu, että lapsi on

No ei ihme, kun olemattoman vähän pidät lapsia luonasi.

Vierailija
604/771 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs kun minulla on lapsia neljän eri ukon alta millons minulla on sitä omaa aikaa vaikka seksiin poikakaverin kanssa keskellä päivää sohvalla!? Niimpä niin.

Niinpä niin. Kukapa meistä osaisi sen sulle kertoa?

Vierailija
605/771 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sen lapsen koti. Sun olisi pitänyt kysyä siltä saatko tulla sinne kylään.

Eikö se ole sen isän koti lainkaan?

Vierailija
606/771 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silmiäavaavaa keskustelua näin lapsettomalle. Olin siinä uskossa, että jos on sovittu viikko-viikko-systeemi, silloin se viikko ollaan sen vanhemman luona jonka viikko on (pl. unohtuneet tavarat tms.). Voisin kuvitella, että kun itse työviikon jälkeen istahdan sohvalle nauttimaan omasta ajasta ja rauhallisesta koti-illasta viinilasin kanssa, olisin aika nyreissäni jos ovi kävisi ja lapset tulisivatkin minun luokseni vaikka on toisen vanhemman viikko.

Ja kun ne lapset eivät välttämättä tule yksin rauhassa juttelemaan ja moikkaamaan, vaan hengaamaan ja viettämään iltaa kaverilauman kanssa. 

Meillä on kyllä ihan ydinperheessä käytäntö, että lasten kavereiden kyläilyyn kysytään ensin vanhempien lupa. Omia lapsia ei ikinä ovelta käännytetä, kavereiden kyläily toisinaan kyllä kielletään, jos se ei jostain syystä sovi.

Vierailija
607/771 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä eivät lapset ole moksiskaan jos yllättävät äitin ja isipuolen vähän pöpöttelemässä. Menevät huoneisiinsa vaan eivätkä kysele liikoja. 🥰

Väännetään nyt vielä rautalangasta: ydinperheissäkään vanhemmat eivät nussi kiihkeästi olohuoneen sohvalla, jos on riski, että lapsi tulee kotiin kesken kaiken. Eronneet kuvittelevat, että eron jälkeen tämä fakta olisi jotenkin toisin. Ei ole. Piste.

Vierailija
608/771 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä eivät lapset ole moksiskaan jos yllättävät äitin ja isipuolen vähän pöpöttelemässä. Menevät huoneisiinsa vaan eivätkä kysele liikoja. 🥰

Väännetään nyt vielä rautalangasta: ydinperheissäkään vanhemmat eivät nussi kiihkeästi olohuoneen sohvalla, jos on riski, että lapsi tulee kotiin kesken kaiken. Eronneet kuvittelevat, että eron jälkeen tämä fakta olisi jotenkin toisin. Ei ole. Piste.

Ehkä teidän osoitteessa ei.

Vierailija
609/771 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyykö sinun ystäväsi lapsiltasi luvan? Hah, te ootte sekasin.

Vierailija
610/771 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö saisi lapsi edes kotiinsa tulla? Tietenkin saa aina! 

Vierailija
611/771 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mennyt maailma sekaisin kun lapset ei sa kotiinsa tulla. hävetkää

Vierailija
612/771 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silmiäavaavaa keskustelua näin lapsettomalle. Olin siinä uskossa, että jos on sovittu viikko-viikko-systeemi, silloin se viikko ollaan sen vanhemman luona jonka viikko on (pl. unohtuneet tavarat tms.). Voisin kuvitella, että kun itse työviikon jälkeen istahdan sohvalle nauttimaan omasta ajasta ja rauhallisesta koti-illasta viinilasin kanssa, olisin aika nyreissäni jos ovi kävisi ja lapset tulisivatkin minun luokseni vaikka on toisen vanhemman viikko.

Ero onkin siinä, että sinä olet lapseton. Lapsia hankkineella ei ole enää samalla tavalla mahdollisuutta omaan aikaan. Tämä näkyy ottavan monelle eronneelle koville. Onko ero kenties otettu siksi, että kuvitellaan sen tarkoittavan jonkinlaista puolittaista paluuta lapsettomuuteen?

Nyt siis puhuttiin nimenomaan viikko-viikkojärjestelystä, joten sinä kommentoit aivan asian vierestä ja eri tilanteesta.

Vierailija
613/771 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ydinpersut täällä kiihkoilee vaan, huomaa kenellä on omaa kokemusta. Kukaan ei bastaa aapeelle mitään.

Vierailija
614/771 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mennyt maailma sekaisin kun lapset ei sa kotiinsa tulla. hävetkää

Häpeä itse itseäsi kun et osaa edes aloitukseen vastata.

Vierailija
615/771 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tekee näin? Oikeasti

Vierailija
616/771 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää ilmoittaa, missä mennään jos poikkeaa sovitusta.

Vierailija
617/771 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätön keskustelu, jossa sotketaan taas kaikki elämäntilanteet ja teinit ja taaperot keskenään.

Itse nyt puutun vain tenien viikko-viikkoasumiseen. Teinien kanssa elämä on yhtä viestittelyä koko ajan. Ovat menossa ja suunnitelmat muuttuu ja kaverien kanssa on säätöä ja kouluhommat ja harrastukset.

Sen vuoksi me olemme päätyneet asumaan lähellä toisiamme ja sopimus on yksinkertainen: sen luona ollaan yötä, jonka viikko on ja kotona ollaan kouluiltoina 21, viikonloppuna menojen mukaan sovitusti. Koulusta saa mennä kumman luo tahansa, mutta siellä minne tehdään tehdään heti läksyt ja syödään. Kaverien tuomista ei tarvitse kysyä, jos ovat niitä tuttuja eikä mitään extraa ole käynnissä.

Vähän ihmettelen tuota kun monet sanoo, että pitää tietää varata ruokaa. Ymmärrän, jos rahat on tiukoilla, silloin pitää tehdä päätös, missä syödään. Mutta jos ei ole, niin kyllä mulla on aina sen verran kaapissa on, että ei haittaa jos lapsi käy kaverin kanssa välipalan syömässä toisen viikolla. 

Ja se on ikävää, että aina löytyy ongelmallisia teinejä, joiden kanssa joutuu olemaan varuillaan, mutta kun omani ei sellaisia ole, enpä käsitä, miksi meidän pitäisi heidän mukaansa omillemme sääntöjä tehdä. Ihan kuin varulta epäillä omiaankin, jotka haluaa vain moikkaamaan. Tai morostelemaan, kuten omat sitä kutsuu.

Vierailija
618/771 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko aloituksessa kyse tästä?

Vierailija
619/771 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitäisi kysyä siltä iskäliltä mitä hittoa

Vierailija
620/771 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko aloituksessa kyse tästä?

Kyllä.