Oletko koskaan päätynyt parisuhteeseen ihan vain siksi, ettet ole kehdannut sanoa ei?
Eli olet niin miellyttämishaluinen tyyppi (etkä osaa asettaa rajoja muille), että olet alkanut seurustella tai ehkä muuttanut yhteen tai jopa mennyt naimisiin miehen kanssa, jota et varsinaisesti olisi halunnut, mutta et ole kehdannut kieltäytyäkään?
Ei ole tarkoitus syyllistää tai haukkua, vaan ihan vain herättää keskustelua aiheesta, sillä etenkin naisten keskuudessa tällainen ylikiltteys ja se, ettei kykene sanomaan ei, on melko yleistä.
Kommentit (86)
Aloin nuorena suhteeseen kun poika alkoi puhua ääneen siitä, että me seurustellaan. Mielestäni ei niinkään ollut kyse siitä, etten kehdannut kieltäytyä. Halusin ottaa selvää siitä ihmisestä ja tutustua häneen, vaikka en ollut rakastunut, kuten erääseen toiseen. Kyse oli enemmänkin uteliaisuudesta ja siitä, että halusin varmuuden asioihin.
Tietyistä syistä järkeilin niin, etten alkanut suhteeseen sen toisen ihmisen kanssa, jonka kanssa tunteet olivat olleet molemminpuoliset. Ajattelin, että tämä toinen, josta halusin ottaa selvää, olisi sopiva kumppani minulle, koska meillä oli yhdistäviä asioita.
Oli todella suuri virhe alkaa suhteeseen. Tunnistin kyllä oudon fiiliksen ja varoitusmerkit heti alkuun. Tunteet eivät olleet aitoja. Alkuun en kokenut edes eroottista vetovoimaa, vaan totta puhuen vastenmielisyyttä. Erosin sanalla sanoen kauheaksi muuttuneesta suhteesta noin vuoden kuluttua. Koko juttuun ei olisi ikinä pitänyt sekaantua millään tavalla. Tavallaan helpottavaa kuulla, että joillekin muillekin on käynyt samalla tavalla.
On, ja siinä tulikin tuhlattua 20 vuotta ihan siksi etten saanut sanottua ei.
Kahdesti olen oikeasti ihastunut kovasti ja suhde on alkanut molemminpuolisista tunteista. Useampi suhde on johtunut siitä että nautin huomiosta ja siitä tunteesta että joku tykkää musta, enkä ole osannut olla yksin. Kun psyyke on vanhemmiten parantunut, ei pelkkä yksipuolisen ihailun kohteena oleminen ole tuntunut enää miellyttävältä ja tällaisia suhteita ei ole enää syntynyt. N33
Mä kanssa tapailin kahta miestä samaan aikaan ja olin ihan rakastunut toiseen. Mutta tämä toinen ei ollut niin innokas sitoutumaan niin päädyin yhteen sen vähemmän kiinnostavan kanssa. Valitettavasti. Hukkaan meni ne vuodet koska eihän siitä mitään tullut. Nykyään teen heti selväksi jos ei yhtään nappaa.