Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan päätynyt parisuhteeseen ihan vain siksi, ettet ole kehdannut sanoa ei?

Vierailija
21.01.2025 |

Eli olet niin miellyttämishaluinen tyyppi (etkä osaa asettaa rajoja muille), että olet alkanut seurustella tai ehkä muuttanut yhteen tai jopa mennyt naimisiin miehen kanssa, jota et varsinaisesti olisi halunnut, mutta et ole kehdannut kieltäytyäkään?

Ei ole tarkoitus syyllistää tai haukkua, vaan ihan vain herättää keskustelua aiheesta, sillä etenkin naisten keskuudessa tällainen ylikiltteys ja se, ettei kykene sanomaan ei, on melko yleistä.

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin naimisiin ja kolmen lapsen isäksi juuri tästä syystä.

Vierailija
42/86 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, mutta olen juminut parisuhteessa, joka ajat sitten oli muuttunut toimimattomaksi ja tunteet kadonneet, koska en halunnut että äitini pahoittaa mielensä. Oli/on hyvin kontrolloiva ihminen ja pitää minua omana jatkeenaan, kolmekymppiseksi asti elämäni tärkein asia oli hänen miellyttäminen ja tuntemusten tarkkailu. 

Sitten repäisin irti niin parisuhteesta kuin äitini kontrollista. Exä otti asian ihan ok alkusurkeuden jälkeen, mutta äidilleni tämä oli paha paikka ja minä paha paha itsekäs ihminen. 

Äitisi kuulostaa epäterveeltä ihmiseltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimiellyttäjillä on mahdollisesta terapiasta huolimatta vääristynyt käsitys parisuhteista. Siksi kenenkään ei kannata olla heidän kanssaan parisuhteessa. Aito yhteys puuttuu aina. Koska ylimiellyttäjä on aina valheellinen ihminen.

Vierailija
44/86 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylimiellyttäjillä on mahdollisesta terapiasta huolimatta vääristynyt käsitys parisuhteista. Siksi kenenkään ei kannata olla heidän kanssaan parisuhteessa. Aito yhteys puuttuu aina. Koska ylimiellyttäjä on aina valheellinen ihminen.

Ylimiellyttäjä ei ole mikään kuolemantuomio vaan siellä terapiassa paranee ja muuttuu, jos vaan saa oikeanlaista terapiaa ja tekee itse oman hommansa. 

t. Miellyttäjäksi lapsuuskotona nujerrettu, joka ei ole sitä enää

Vierailija
45/86 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylimiellyttäjä ei ole mikään kuolemantuomio vaan siellä terapiassa paranee ja muuttuu, jos vaan saa oikeanlaista terapiaa ja tekee itse oman hommansa. 

Nimenomaan oikeanlaista terapiaa niin on pienen pieni mahdollisuus muuttua.

Mutta se vaatii ihmistä kohtamaan itsensä täysin.

Uskallusta katsoa itseään syvälle ja aidosti peiliin. Muutosta ei kykene tekemään kukaan ulkopuolinen jollei ihminen halua vakaasti itse muuttua.

Jotta se tulevaisuus olisi parempi,

Vierailija
46/86 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla miellyttämisen halu rajoittuu siihen, että saatan tavata ihmistä, jota en oikeasti välittäisi tavata, tai suostua lähtemään jonkun kanssa käymään jossakin, vaikka itseäni ei yhtään kiinnostaisi. Mihinkään suhteeseen en voisi kuvitella ryhtyväni vain siksi, etten osaisi sanoa ei, saati että ajautuisin naimisiin vain sen vuoksi. 

Vierailija
47/86 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkään sinkkuna ja tuntui että ei mulla vaan tunteita tule hirveästi kehenkään. Ajattelin että vika on minussa ja saattoihan se ollakin. Sitten tapasin mukavan ja nätin naisen. Ei mulla tunteita häneenkään varsinaisesti syttynyt, vaikka kaiken järjen mukaan olis kait pitänyt. Nainen oli hullaantunut muhun ja jotenkin se sitten johti siihen että alettiin olla yhdessä. Mentiin naimisiin ja saatiin lapsi. Sitten vasta tuli vastaan elämässä nainen, kehen ihan oikeasti ihastuin. Ihan hirveä syyllisyydentunto tottakai, mutta en mä voinut elämääni hukkaankaan heittää. Otin eron ja aloitin suhteen tämän ihmisen kanssa, mihin ihan aidosti ihastuin ja myöhemmin rakastuin. Paska jätkä, joo tiedän, mutta en mä velvollisuudesta vaan voinut olla. Kyllähän mä opin ex-vaimoani tavallani rakastamaan ajan kanssa, mutta kun en ikinä häneen varsinaisesti ihastunut, niin aina siitä puuttui se jokin. En kadu, se oli ihan kivaa aikaa silti ja lapsi kuitenkin saatiin.

Jokin tässä kommentissa saa mut surulliseksi. Olen valitettavasti kuitenkin kuullut vastaavanlaisista tapauksista aiemmin, joten kai tämä on ns. Yleisempää mitä ihmiset luulevat.

Hyvä kuitenkin, että valitsit sen ihmisen kehen aidosti ihastuit ja myöhemmin rakastuit. Ihmisen tunteet ovat monimutkaisia. Se on hyvin pitkälti arpapeliä kehen ihastuu tai rakastuu. 

Itseäni hirvittää ajatus siitä, että mies johon olen rakastunut on kanssani vain siksi, koska kokee ettei saa ketään muuta ja sitten myöhemmin tapaa toisen ja jättää minut. Ehkei se ole ihan näin mustavalkoista, mutta ajatus siitä surettaa.

Vierailija
48/86 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskallusta katsoa itseään syvälle ja aidosti peiliin. Muutosta ei kykene tekemään kukaan ulkopuolinen jollei ihminen halua vakaasti itse muuttua.

Jotta se tulevaisuus olisi parempi

Älä nyt ole noin pessimistinen. Lannistat jonkun, joka on vasta alkutaipaleella. Paljon vaikeampaa on narsistin parantua yhtään tai epävakaan ja epävakaistakin osa paranee. Miellyttäjyys on kuitenkin periaatteessa aika helppo, jos ihmisellä itsellään on sisua. Sisuttoman miellyttäjäksi pakotetun on varmaan vaikeampi nousta. 

Vierailija
49/86 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin naimisiin, kun en vaan saanut sanottua, että en ihan oikeasti halua. Harmittaa, että suostuin. (Erottiin, kun oltiin oltu naimisissa 4 vuotta.)

Vierailija
50/86 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla pahaillaan ajautumassa parisuhteeseen miehen kanssa jota kohtaan ei ole mitään syvempiä tunteita. Olen ollut pitkään sinkkuna ja tuntuu, että kukaan ei vaan saa minussa saa aikaiseksi isompaa ihastumisen tunnetta. Tämän miehen kanssa kaikki kohtaa paperilla oikein hyvin ja sinäänsä viihdymme yhdessä mutta en ole mitenkään palavasti rakastunut häneen. Olen jo sen ikäinen, että jos haluan perhettä perustaa niin jonkun miehen kanssa se on tehtävä, en voi odottaa loputtomiin että tulisiko joskus vastaan joku joka vie jalat alta.

Vierailija
51/86 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkään sinkkuna ja tuntui että ei mulla vaan tunteita tule hirveästi kehenkään. Ajattelin että vika on minussa ja saattoihan se ollakin. Sitten tapasin mukavan ja nätin naisen. Ei mulla tunteita häneenkään varsinaisesti syttynyt, vaikka kaiken järjen mukaan olis kait pitänyt. Nainen oli hullaantunut muhun ja jotenkin se sitten johti siihen että alettiin olla yhdessä. Mentiin naimisiin ja saatiin lapsi. Sitten vasta tuli vastaan elämässä nainen, kehen ihan oikeasti ihastuin. Ihan hirveä syyllisyydentunto tottakai, mutta en mä voinut elämääni hukkaankaan heittää. Otin eron ja aloitin suhteen tämän ihmisen kanssa, mihin ihan aidosti ihastuin ja myöhemmin rakastuin. Paska jätkä, joo tiedän, mutta en mä velvollisuudesta vaan voinut olla. Kyllähän mä opin ex-vaimoani tavallani rakastamaan ajan kanssa, mutta kun en ikinä häneen varsinaisesti ihastunut, niin aina siitä puuttui se jokin. En kadu, se ol

Joo, tämä oli kammottava tarina. Kertojan kannalta päätyi hyvin, sai suhteesta lapsen ja löysi uuden rakkauden. Mutta valtavan surullista sille, joka eli vuosia suhteessa, jossa ei tullut rakastetuksi.

Vierailija
52/86 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskallusta katsoa itseään syvälle ja aidosti peiliin. Muutosta ei kykene tekemään kukaan ulkopuolinen jollei ihminen halua vakaasti itse m

Ylimiellyttämisen verhon takana voi lymyillä narsistinen tai epävakaa/bipo ihminen. Sellaiset ovat kaikista petollisimpia.

Piilottavat todelliset tunteensa eivätkä kommunikoi niistä millään tavalla vaan elävät ikäänkuin jopa itsensä kanssa kulississa.

Heidän vaan ei pitäisi olla kenenkään kanssa parisuhteessa.

Vierailija
53/86 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkihan me ollaan enemmän tai vähemmän valheellisia. Jos tuolle linjalle lähdetään.

Vierailija
54/86 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskallusta katsoa itseään syvälle ja aidosti peiliin. Muutosta ei kykene tekemään kuka

Ylimiellyttämisen verhon takana voi lymyillä narsistinen tai epävakaa/bipo ihminen. Sellaiset ovat kaikista petollisimpia.

Piilottavat todelliset tunteensa eivätkä kommunikoi niistä millään tavalla vaan elävät ikäänkuin jopa itsensä kanssa kulississa.

Ihmistä kutsutaan sillä termillä, mikä on hänen vahvin terminsä. Eli narsisti on narsisti eikä ylimiellyttäjä, vaikka hänellä naristina olisi ylimiellyttäjäkäytöksiä. 

Vierailija
55/86 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh? No en todellakaan! Aina ihan suoraan olen sanonut enkä miellytä ketään.

Mulla oli teini-iästä lähtien mielettömän kovat kriteerit miehille, että kelpuutin parisuhteeseen. Tärkein kriteeri oli se, että itse ihastuin tulenpalavasti ja niin ei käynyt montaa kertaa.

Olin ulkonäöltäni kuulemma ihan kaunis ja miehiä oli jonoksi asti. Olen antanut pakit varmaan yli 200 miehelle ikävuosina 15 - 27 vuotta.

Muutamat vain kelpuutin seurustelukumppaniksi. Naimisiin menin sitten vähän alta kolmekymppisenä ja sekin kumppanin kanssa, johon rakastuin todella palavasti. En ole ikinä tyytynyt suhteeseen, olen mieluummin ollut yksin.

Nyt olen yli 45 v ja yksin.

Minä olen ulkonäöltäni ruma ja pakkeja antanut saman verran noina ikävuosina.

Ei miehillä mitään standardeja ole naisten suhteen, tekevät mällitarpeensa siihen reikään johon pääsevät.

Vierailija
56/86 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mää olin tämmönen teinistä. Kadun viidestä seurustelukumppanista neljää. Yhden kanssa en olisi halunnut aloittaa yhteiseloa ja yhden kanssa olin puolitoistavuotta liikaa kolmesta. Sen jälkeen lopetin seurustelun "ihan kenen vaan kanssa". Nyt vähän pelottaa, jäänkö yksin, mutta enää en halua "kenen vaan" kanssa. Vaihtoehdot taitaa vain vähetä XD

Vierailija
57/86 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On muitakin tapoja kuin terapia (terapiaa on vaikea saada). Tarvitsee terveempiä malleja/terveemmän ympäristön. Muumien Ninni, näkymätön lapsi, on mielestäni hyvä esimerkki.

Vierailija
58/86 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On muitakin tapoja kuin terapia (terapiaa on vaikea saada). Tarvitsee terveempiä malleja/terveemmän ympäristön. Muumien Ninni, näkymätön lapsi, on mielestäni hyvä esimerkki.

Minulle ei ole siunaantunut sitä terveempää ympäristöä, siksi tarvitsin terapian tullakseni nähdyksi. 

Vierailija
59/86 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse asiassa saatan olla sellaisessa (pitkässä) avioliitossa. Se jokin puuttui alussa, myöhemmin tunteet syveni, mentiin naimisiin ja saatiin lapsia. Yhteinen talolaina ja lapset pitää meidät yhdessä mutta enemmän ollaan fwb kämppiksiä kuin pariskunta. Lomamatkatkin tehdään lasten takia yhdessä mutta pariskuntana emme käy juuri missään, paitsi joskus harvoin pyörälenkillä tai leffassa.

Olen ollut ihastunut toiseen jo pitkään ( en ole tehnyt asialle mitään). Ja tästä huomaan mitä olen siltä toiselta kaikki nämä vuodet odottanut- huumaavaa kun joku saa sukat pyörimään jaloissani.

Vierailija
60/86 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskallusta katsoa itseään syvälle ja aidosti peiliin. Muutosta ei kykene tekemään kuka

Narsisti nyt voi lymyillä, vaikka minkälaisen maskin takana. Turhaan miellyttäjiä mustamaalaat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan