Sukupuolia on vain kaksi
Maailma alkaa palautua normaaliksi.
DEI ja WOKEtus poistetaan.
Kommentit (7295)
Harvinaisen pitkä ketju siihen nähden, että kivikova tieteellinen totuus asiasta sanotaan muutamalla sanalla jo ketjun otsikossa.
Sen pitäisi riittää.
Vierailija kirjoitti:
Löytyykö maailmankaikkeudesta tiheämpää ainetta kuin transaktivistin ja hovineidon kallot kognitiivisen dissonanssin äärellä :D
Ihanaa lukea näin syvällisesti harkittua ja puhtaasti tieteeseen perustuvaa analysointia kanssa ihmisistä. Tällaisessa seurassa on antoisaa pohtia elämän suuria kysymyksiä. Ja tuomita muita!!
Vierailija kirjoitti:
Harvinaisen pitkä ketju siihen nähden, että kivikova tieteellinen totuus asiasta sanotaan muutamalla sanalla jo ketjun otsikossa.
Sen pitäisi riittää.
tieteelinen totuus suoraan raamatusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Transaktivistien mukaan Kaltiala on eugenisti:
"Hei, olen riittakerttu kaltiala ja minä olen eugenisti."
https://www.instagram.com/kilttien_neitien_kasvikestit/p/C6n4dD5tKjN/?l…
Eugeniikkaa on pikemmin autismikirjolaisten ja homoseksuaalien poistaminen geenipoolista eheyttämällä heistä transheteroita.
Miten muuten niin monelle on epäselvää, miksi transpoli kyselee seksielämästä? Mielestäni aika tärkeä asia ottaa huomioon, kun harkitaan hormoni- ja leikkaushoitoja. Vastauksesta voinee myös tehdä muutamia diagnostisia johtopäätelmiä.
Jep. Jos ei pysty keskustelemaan transition vaikutuksista kehoon, seksielämään ja deittipoolin kokoon ja koostumukseen, niin silloin ei ole riittävän kypsä transitioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutkin saavat vastata tähän:
Mitä mieltä sinä sitten olet lasten transiutuksesta ja blokkeroinnista? Millaisella diagnostiikalla lapselle voidaan asettaa luotettava transdiagnoosi? Minkä ikäinen lapsi voi antaa suostumuksen keholliseen eheyteensä, hedelmällisyyteensä, kognitiivisiin kykyihinsä ja seksuaalisuuteensa haitallisesti vaikuttaville käsittelyille?
Voiko vaikkapa 12-vuotias tyttö antamaan suostumuksen terveiden rintojen amputoinnille, tai voiko 13-vuotias poika päättää, ettei hän halua omia biologisia lapsia? Suomessa aikuiset transit ovat rääkyneet pakkosterilointia itse haluamistaan transiutuksista.
itse oon sitä mieltä että täysikäisyys on ihan hyvä raja
en tiedä voisko joissain selkeissä poikkeustapauksissa sitä ikärajaa laskea vaikka kuutentoista tai viiteentoista. tosin sitten jo tulee mieleen että blokkeritkin tulis salli
Blokkereissa on se ongelma, että aiheuttaakseen toivotun lopputuloksen ne pitäisi aloittaa viimeistään murrosiän alkaessa. Ja jos blokkerit + muuntohormonit aloittaa ennen genitaalien ja seksuaalisuuden kehittymistä, niin seuraus on steriliteetti ja seksuaalisuuden menetys, joiden lisäksi riski osteoporoosiin ja kognitiivisiin ongelmiin kasvaa. On viitteitä, että blokkerit aiheuttavat myös psyykkisen kehittymisen viivettä. Murrosikä on kuitenkin todella tärkeä henkinen, psyykkinen ja sosiaalinen kehitysvaihe nuorelle ihmiselle.
"Eikös tämä Cass ihan itsekin ollut sitä mieltä tutkijoiden kera, että hänen tietomääränsä on liian vähäinen...
Eri"
Mikä on ihan totta, sillä jokaisen tutkijan ja asiantuntijan tietomäärä on liian vähäinen: käytännön syistä tutkimusten otanta on pientä, tulokset suppeita ja vaihtelevia eikä ole faktaa miten murrosiän skippaaminen vaikuttaa iän myötä. Vanhimmatkin täysblokkeroidut transnuoret ovat nykyään nelikymppisiä, määrä joitain kymmeniä eikä tiedetä mitä heille kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
On yksi sananlasku, joka on ihmiskunnan historiassa ollut aina totta: Money makes the world going around. Tämän sukupuolisekoiluna näyttäytyvän, täysin luonnonvastaisen transvallankumouksen takana täytyy olla suurta liikevaihtoa tekevä lääketeollisuus. Lääketeollisuus on keksinyt koko transsukupuolisuusdiagnoosin, joka tuottaa sille, hormonikuurien pitkäaikaisuudesta johtuen, mahdollisimman suuren voiton. Lääketeollisuudella on kytkös sekä keinotekoisia transsukupuolisuusdiagnooseja kirjoittaviin psykiatreihin että poliitikkoihin, jotka ovat säätäneet translait. Suurella rahalla ei tunnetusti ole mitään moraalia, jonka vuoksi myös lapset ja teinit pyritään huijaamaan mukaan transvallankumoukseen. Kyseistä vallankumousta toteuttavat Seta ry:n, Trasek ry:n, Trans ry:n ja Amnesty ry:n kaltaisten transjärjestöjen aktivistit, julistamalla omalaatuista evankeliumiaan, lapsille ja teineille, kouluvierailuittensa yhteydessä.
Jos tämä maailmaa pyörittävä lääketeollisuus maksaa kaikille transhoitoa saaville huomattavia summia rahaa, voisin tuohon uskoa. Mutta vaikea uskoa, että mikään raha korvaa sitä psyykkistä ja fyysistä hankaluutta ja kipua, mitä hoidoista seuraa, jos ne tehdään henkilölle, joka ei oikeasti halua vaihtaa sukupuoltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä sinä sitten olet lasten transiutuksesta ja blokkeroinnista? Millaisella diagnostiikalla lapselle voidaan asettaa luotettava transdiagnoosi? Minkä ikäinen lapsi voi antaa suostumuksen keholliseen eheyteensä, hedelmällisyyteensä, kognitiivisiin kykyihinsä ja seksuaalisuuteensa haitallisesti vaikuttaville käsittelyille?
Voiko vaikkapa 12-vuotias tyttö antamaan suostumuksen terveiden rintojen amputoinnille, tai voiko 13-vuotias poika päättää, ettei hän halua omia biologisia lapsia? Suomessa aikuiset transit ovat rääkyneet pakkosterilointia itse haluamistaan transiutuksista.
en tiedä voisko joissain selkeissä poikkeustapauksissa sitä ikärajaa laskea vaikka kuutentoista tai viiteentoista. tosin si
Blokkereissa on se ongelma, että aiheuttaakseen toivotun lopputuloksen ne pitäisi aloittaa viimeistään murrosiän alkaessa. Ja jos blokkerit + muuntohormonit aloittaa ennen genitaalien ja seksuaalisuuden kehittymistä, niin seuraus on steriliteetti ja seksuaalisuuden menetys, joiden lisäksi riski osteoporoosiin ja kognitiivisiin ongelmiin kasvaa. On viitteitä, että blokkerit aiheuttavat myös psyykkisen kehittymisen viivettä. Murrosikä on kuitenkin todella tärkeä henkinen, psyykkinen ja sosiaalinen kehitysvaihe nuorelle ihmiselle.
no kun nimenomaan ei ole näin. jos blokkereiden käyttö lopetetaan niin murrosikä alkaa normaalisti
tai jos blokkereiden käyttöä ei lopeteta niin siinä vaiheessa ollaan täystransitiossa jolloin lisääntymiskyvyttömyys kuuluu asiaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Transaktivisti sotkeutui valheiden verkkoon jälleen kerran. Yllättyneitä ovat:
Mihin valheiden verkkoon? Mitä hän on valehdellut? Miten mielipiteissä voi valehdella?
Hän valehteli mm. Saksan hoitosuosituksista ja Cass raportista.
Nehän on kaikkien itse luettavissa. Ja tännekin linkattu. Miten sellaisesta voi valehdella? Se ei ole valehtelua, jos on eri näkemys siitä, mikä kaikki heidän hoitosuosituksiin on eniten vaikuttanut. Näkemys voi olla vaikka väärä. Sinun näkemys on se, että transaktivistit ovat jyränneet kaiken tieteellisen saksalaisten (trans)hoitosuosituksissa. Se on näkemys, voi olla oikea tai väärä.
Vierailija kirjoitti:
Täysin maallikkona en osaa ottaa kantaa. Intuitiivisesti sanoisin, ettei alaikäisille ollenkaan mitään lääketieteellistä transiuttamista. Mutta kuten sanoin, olen maallikko. Voihan se olla, että jollekin nekin voivat olla elämän kannalta elintärkeät. Kasvatustieteilijänä kiinnostus on ensisijaisesti lapsen hyvinvoinnin puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On yksi sananlasku, joka on ihmiskunnan historiassa ollut aina totta: Money makes the world going around. Tämän sukupuolisekoiluna näyttäytyvän, täysin luonnonvastaisen transvallankumouksen takana täytyy olla suurta liikevaihtoa tekevä lääketeollisuus. Lääketeollisuus on keksinyt koko transsukupuolisuusdiagnoosin, joka tuottaa sille, hormonikuurien pitkäaikaisuudesta johtuen, mahdollisimman suuren voiton. Lääketeollisuudella on kytkös sekä keinotekoisia transsukupuolisuusdiagnooseja kirjoittaviin psykiatreihin että poliitikkoihin, jotka ovat säätäneet translait. Suurella rahalla ei tunnetusti ole mitään moraalia, jonka vuoksi myös lapset ja teinit pyritään huijaamaan mukaan transvallankumoukseen. Kyseistä vallankumousta toteuttavat Seta ry:n, Trasek ry:n, Trans ry:n ja Amnesty ry:n kaltaisten transjärjestöjen aktivistit, julistamalla omalaatuista evankeliumiaan, lapsille ja teineille, kouluvierailuitten
Jos tämä maailmaa pyörittävä lääketeollisuus maksaa kaikille transhoitoa saaville huomattavia summia rahaa, voisin tuohon uskoa. Mutta vaikea uskoa, että mikään raha korvaa sitä psyykkistä ja fyysistä hankaluutta ja kipua, mitä hoidoista seuraa, jos ne tehdään henkilölle, joka ei oikeasti halua vaihtaa sukupuoltaan.
niin missä kukaan sano että näitä hoitoja pitäs tehdä niille jotka ei niitä tahdo
paitsi ehkä näiden anti-tra nsuttajien mielessä lapset noin yleisesti jotenkin pakotetaan näihin hoitoihin
Vierailija kirjoitti:
"Eikös tämä Cass ihan itsekin ollut sitä mieltä tutkijoiden kera, että hänen tietomääränsä on liian vähäinen...
Eri"
Mikä on ihan totta, sillä jokaisen tutkijan ja asiantuntijan tietomäärä on liian vähäinen: käytännön syistä tutkimusten otanta on pientä, tulokset suppeita ja vaihtelevia eikä ole faktaa miten murrosiän skippaaminen vaikuttaa iän myötä. Vanhimmatkin täysblokkeroidut transnuoret ovat nykyään nelikymppisiä, määrä joitain kymmeniä eikä tiedetä mitä heille kuuluu.
Transtutkimuksessa ja transhoidoissa on myös luokattoman huono pitkän aikajakson seuranta ja muutenkin tutkittavia putoaa valtavasti matkan varrella. Katuminen rekisteröityy ainoastaan, jos katuja ilmoittaa hoitotaholle. Hormonien lopettaminen ei rekisteröidy mihinkään (katumiseksi). Transtutkimus on lähinnä tyytyväisyyskyselyitä valikoidulta joukolta ja koontitutkimuksissa ei näy nykyisen transbuumin vaikutus, eli aiempaa nuorempi ja moniongelmaisempi potilasmateriaali. Ongelmallista on myös se, ettei transiuden fysiologista syytä tunneta ja hyvin erilaisia ilmiöitä ja ihmisryhmiä on ympätty transsateenvarjon alle. Lisäksi lasten blokkeroinnin tutkimiseen liittyy valtavia tutkimuseettisiä ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen pitäisi riittää.
Minä olen kuullut, että kaksinapainen sukupuolijärjestelmä kehitettiin 1950-luvulla. Miten se voi silloin olla raamatussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen pitäisi riittää.
Minä olen kuullut, että kaksinapainen sukupuolijärjestelmä kehitettiin 1950-luvulla. Miten se voi silloin olla raamatussa?
no miten se sitten on kivenkova tieteellinen totuus jos se kehitettiin vasta muutama vuoskymmen sitten
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin maallikkona en osaa ottaa kantaa. Intuitiivisesti sanoisin, ettei alaikäisille ollenkaan mitään lääketieteellistä transiuttamista. Mutta kuten sanoin, olen maallikko. Voihan se olla, että jollekin nekin voivat olla elämän kannalta elin
Lasten ja nuorten kohdalla on se ongelma, ettei sukupuoliristiriidan pysyvyyttä voi ennakoida luotettavasti. Sukupuoliristiriita todennäköisimmin johtuu transiuteen liittymättömistä asioista. Usein lapsuuden sukupuoliristiriita ennakoi aikuisuuden homoseksuaalisuutta. Jos sukupuoliristiriitaa ei lietsota sosiaalisella transitiolla, niin se häviää murrosiän loppuun mennessä jopa 90 prosentin kohdalla.
"paitsi ehkä näiden anti-tra nsuttajien mielessä lapset noin yleisesti jotenkin pakotetaan näihin hoitoihin"
Pakotetaan ja pakotetaan, mutta lapsi ei voi antaa suostumusta hedelmällisyyden ja seksuaalisuuden vieviin hoitoihin. 12-vuotias tyttö ei voi antaa suostumusta terveiden rintojen amputointiin eikä 13-vuotias poika kemialliseen kastraatioon. Translapsi on kuin vegaanikissa, kaikki tietävät, kuka vetelee naruja taustalla.
"Jos tämä maailmaa pyörittävä lääketeollisuus maksaa kaikille transhoitoa saaville huomattavia summia rahaa, voisin tuohon uskoa. Mutta vaikea uskoa, että mikään raha korvaa sitä psyykkistä ja fyysistä hankaluutta ja kipua, mitä hoidoista seuraa, jos ne tehdään henkilölle, joka ei oikeasti halua vaihtaa sukupuoltaan."
Mahdollinen rahaliikenne tai ilmaiset lounaat tapahtuu lääketeollisuudelta poliitikoille ja transjärjestöille. Transsukupuolisuuskokemus eli kokemus väärään sukupuoleen syntymisestä on oire jostakin seuraavista mielenterveyshäiriöistä: 1. ahdistuneisuushäiriö, 2. pakko-oireinen häiriö tai 3. skitsofrenia. Edellä mainittujen mielenterveyshäiriöitten oireet muistuttavat monien sukupuolenmuokkausta haluavien transihmisten kuvailemia oireita, kuten voimakasta ahdistusta omasta kehosta tai pakkoajatuksia väärään sukupuoleen syntymisestä.
Vierailija kirjoitti:
"paitsi ehkä näiden anti-tra nsuttajien mielessä lapset noin yleisesti jotenkin pakotetaan näihin hoitoihin"
Pakotetaan ja pakotetaan, mutta lapsi ei voi antaa suostumusta hedelmällisyyden ja seksuaalisuuden vieviin hoitoihin. 12-vuotias tyttö ei voi antaa suostumusta terveiden rintojen amputointiin eikä 13-vuotias poika kemialliseen kastraatioon. Translapsi on kuin vegaanikissa, kaikki tietävät, kuka vetelee naruja taustalla.
ei niin, siks tarjotaankin ennemmin blokkereita ja lopullinen päätös tehdään siellä täysikäisyyden tienoilla
"Mua hämmentää ihan kaikki, joiden mielestä lasten tai aikuisten hoidot on joku vauvapalstalla jaettava mielipideasia. Kumpikin ryhmä ansaitsee parasta mahdollista hoitoa, josta päättää asiantuntevat lääkärit, ei poliitikot tai vauvapalstan huutoäänestys. Se, mitä niihin hoitoihin kuuluu on sitten parhaan nykytiedon mukaista. Miksi jotkut näkee tämän maallikkopohjalta määriteltävänä mielipidekysymyksenä?"
Tässä on vain se juttu, että transhoidot eivät oikeastaan perustu mihinkään vahvaan tutkimusnäyttöön, vaan ne ovat aika kokeellisia. Pitkäaikaisia seurantatutkimuksia ei ole, eikä esim. noita lapsille tehtäviä hormonihoitoja ole tutkittu. Murrosiän keskyttämisen seurauksia on tutkittu lampailla (vaikuttaa mm. kognitiivisiin kykyihin), mutta vastaavaa tutkimusta ei ole ihmisillä tehty. Eli kannattaa nyt viimeistään lakata uskomasta siihen, että transmedikalisaatio perustuisi vahvaan tutkimusnäyttöön.
en tiedä voisko joissain selkeissä poikkeustapauksissa sitä ikärajaa laskea vaikka kuutentoista tai viiteentoista. tosin sitten jo tulee mieleen että blokkeritkin tulis sallia
en osaa ihan äkkiseltään heittää mitkä olis tarpeeks tiukat kriteerit tälle, mutta noin periaatteessa